Galwanizacja elementow zawieszenia
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 sty 2016, 13:02
- Model: NB
Tak sie zastanawiam, czy ocynkowanie elementow zawieszenia ma sens? Ma ktos jakies doswiadczenia w tym temacie?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
cynkowanie ma sens jeżeli jesteś w stanie usunąć całą rdzę przed takim zabiegiem - to oznacza kąpiel w kwasie dla każdego pojedynczego elementu. Musisz tylko brać poprawkę na to że po ocynkowaniu taki element też by się przydało pomalować bo zarysowana (o co nie trudno na zawieszeniu) warstwa cynku nie chroni przed korozją.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 sty 2016, 13:02
- Model: NB
firma ktora to robi przyjmuje brudne i pokryte rdza przedmioty, prosi tylko o usuniecie wiekszych, 'luznych' zanieczyszczen i wychodzi taniej niz proszek i chyba jest skuteczniejsze - ale to moja opinia i moge sie mylic. Duzym plusem dla tego rozwiazania jest, ze w kapielach zostania tez wyczyszczone przestrzenia wewnetrzne i pokryte cynkiem. Hmm potem jakis epoksyd...
Nie jestem pewien co zrobic z piasta, czy warstwa cynku da sie latwo usunac pod lozysko? bo chyba bedzie problem z jego wpasowaniem na miejsce.
Jesli ktos ma lepszy pomusl an zabezpieczenia takich elementow chetnie o tym przeczytam.
Nie jestem pewien co zrobic z piasta, czy warstwa cynku da sie latwo usunac pod lozysko? bo chyba bedzie problem z jego wpasowaniem na miejsce.
Jesli ktos ma lepszy pomusl an zabezpieczenia takich elementow chetnie o tym przeczytam.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1905
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Galwanizacja zapewnia bardzo dobrą ochronę protektorową, a kluczowe dla trwałości systemu jest perfekcyjnie przygotowane podłoże. Na pewno mega plusem jest to że kąpiel wpłynie do przestrzeni zamkniętych. Mimo wszystko należy pamiętać że powłoka taka również poddaje się procesowi korozji (utleniania się) i warto byłoby domknąć system farbami. Na mostach taki system nazywa się systemem duplex i zabezpiecza konstrukcję na okres powyżej 25 lat. Zanim ocynk zacznie wytwarzać produkty korozji powinno się go doszczelnić gruntem epoksydowym a następnie epoksyd przemalować farbą poliuretanową w żądanym kolorze.