Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

06 kwie 2018, 19:51

Zmieniłem cewkę w NB z 323F BJ 1.8 16V. Doczytałem, że należy zmienić kolejność przewodów i tez tak zrobiłem. Jest jednak problem - samochód startuje nadal na 3 gary i elektryzuje się... Po około 2-3 sekundach słychać syczenie z pod machy wiec gdzieś musi iść zwara. Dziś niestety było już ciemno na parkingu i nie widziałem gdzie jest problem ale może spotkał się ktoś z podobnym zachowaniem?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1662
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

06 kwie 2018, 20:58

Wymieniłem wczoraj opony na letnie i dziś przeżyłem lekkie zdziwienie, bo mam wrażenie, że dużo łatwiej mi dupa ucieka niż jesienią. Możliwe to, czy tylko złudzenie? A jeśli rzeczywiście, to od czego? Złe ciśnienie? Opony 'się zleżały' przez zimę? Masaj?
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 kwie 2018, 6:30

TerminatorPi pisze:Wymieniłem wczoraj opony na letnie i dziś przeżyłem lekkie zdziwienie, bo mam wrażenie, że dużo łatwiej mi dupa ucieka niż jesienią. Możliwe to, czy tylko złudzenie? A jeśli rzeczywiście, to od czego? Złe ciśnienie? Opony 'się zleżały' przez zimę? Masaj?
Po pierwsze zdarzają się jeszcze niższe temperatury zwłaszcza w nocy. Druga sprawa to czy opony są nowe, jeśli tak przez pierwsze kilkadziesiąt km mogą gorzej kleić.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1662
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

07 kwie 2018, 7:59

ree pisze:
TerminatorPi pisze:Wymieniłem wczoraj opony na letnie i dziś przeżyłem lekkie zdziwienie, bo mam wrażenie, że dużo łatwiej mi dupa ucieka niż jesienią. Możliwe to, czy tylko złudzenie? A jeśli rzeczywiście, to od czego? Złe ciśnienie? Opony 'się zleżały' przez zimę? Masaj?
Po pierwsze zdarzają się jeszcze niższe temperatury zwłaszcza w nocy. Druga sprawa to czy opony są nowe, jeśli tak przez pierwsze kilkadziesiąt km mogą gorzej kleić.

No właśnie to były moje własne zdjęte na jesieni. Jest też oczywiście możliwość, że po niedużym nalocie w zimie po prostu bardziej mnie ciśnie i to kwestia sposobu jazdy. :bicz:
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Samba88
Posty: 133
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

07 kwie 2018, 10:51

Panowie, ten korek do spuszczenia oleju z silnika (NBFL, MSM), to jest jakiś dziwny. To się odkręca, czy naciska, bo nie wiem. Wygląda, jak kranik, czy coś.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 kwie 2018, 11:11

Samba88 pisze:Panowie, ten korek do spuszczenia oleju z silnika (NBFL, MSM), to jest jakiś dziwny. To się odkręca, czy naciska, bo nie wiem. Wygląda, jak kranik, czy coś.


poka zdjęcie. hamburgery czasem montuja sobie zaworki do spuszczania oleju, ale to raczej w ciężarówkach :roll: :?:
Samba88
Posty: 133
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

07 kwie 2018, 11:26

Coś takiego:
Załączniki
94C862E8-29B9-4816-A894-487869227908.jpeg
94C862E8-29B9-4816-A894-487869227908.jpeg (715.24 KiB) Przejrzano 2638 razy
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 kwie 2018, 12:16

ano, wygląda jak taki kranik - odkręcasz i spuszczasz olej, zakręcasz i nalewasz nowy. Super sprawa, chyba że Ci się sam otworzy i zostaniesz bez oleju z zatartym silnikiem na środku drogi :mrgreen:. ten blaszany element na na górze się rusza?
W tych które ja widziałem ta blaszka jest sprężysta - trzeba ją palcem pchnąć w górę a potem w lewo albo w prawo
Samba88
Posty: 133
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

07 kwie 2018, 12:19

Sprawa może i fajna, tylko jak do tego podejść, oto jest pytanie.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 kwie 2018, 12:36

Samba88 pisze:Sprawa może i fajna, tylko jak do tego podejść, oto jest pytanie.


albo spróbować otworzyc zaworek manipulując ta blaszką, albo wykręcić cały zawór i zamontować normalny fabryczny korek z podkładką

co tam jest na tym zaworku napisane?
Samba88
Posty: 133
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

07 kwie 2018, 12:41

Tak, ta blaszka jest sprężysta, mogą ją podważyć do góry. Także pewnie masz racje, teraz tylko, czy dobrze zacznę kręcić. Będę próbować. Nigdy się z takim czymś nie spotkałem.

Ciężko mi zobaczyć, bo nie mam kanału. Spróbuje jeszcze.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

08 kwie 2018, 8:12

Panowie, w NCku w zacisku z przodu dolny slider ma na sobie taką gumkę:
Obrazek

Nie spotkałem się z czymś taki, a przy wymianie klocków patrzyłem sobie jak to wszystko chodzi. Górny slider (czyli bez tej gumki) chodzi bardzo lekko, natomiast dolny -> no chodzi, ale trzeba siły użyć. I teraz zastanawiam się czy to właśnie przez tę gumkę i jest OK, czy trzeba się tematem zainteresować.
Porównując do drugiego zacisku to w drugim dolny slider chodził lżej niż w pierwszym - ale nadal ciężej niż górny.
Ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i podzieli się 'wrażeniami'? ;)
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

08 kwie 2018, 8:42

michael146 pisze:Panowie, w NCku w zacisku z przodu dolny slider ma na sobie taką gumkę:
Obrazek

Nie spotkałem się z czymś taki, a przy wymianie klocków patrzyłem sobie jak to wszystko chodzi. Górny slider (czyli bez tej gumki) chodzi bardzo lekko, natomiast dolny -> no chodzi, ale trzeba siły użyć. I teraz zastanawiam się czy to właśnie przez tę gumkę i jest OK, czy trzeba się tematem zainteresować.
Porównując do drugiego zacisku to w drugim dolny slider chodził lżej niż w pierwszym - ale nadal ciężej niż górny.
Ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i podzieli się 'wrażeniami'? ;)
Wyczyść.. załóż nowy smar.. I zobacz jak będzie.. Mnie chodził dość lekko.. jak pamiętam.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

08 kwie 2018, 8:45

LubMich pisze:
michael146 pisze:Panowie, w NCku w zacisku z przodu dolny slider ma na sobie taką gumkę:
Obrazek

Nie spotkałem się z czymś taki, a przy wymianie klocków patrzyłem sobie jak to wszystko chodzi. Górny slider (czyli bez tej gumki) chodzi bardzo lekko, natomiast dolny -> no chodzi, ale trzeba siły użyć. I teraz zastanawiam się czy to właśnie przez tę gumkę i jest OK, czy trzeba się tematem zainteresować.
Porównując do drugiego zacisku to w drugim dolny slider chodził lżej niż w pierwszym - ale nadal ciężej niż górny.
Ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i podzieli się 'wrażeniami'? ;)
Wyczyść.. załóż nowy smar.. I zobacz jak będzie.. Mnie chodził dość lekko.. jak pamiętam.


Tak zrobiłem, ale ta gumowa uszczelka widać jest już lekko zniszczona (i nie pomogło to za bardzo) - i w ogóle jak to wkładałem to jest takie 'pyk' jak byś jakąś zatyczkę wciskał. Chyba profilaktycznie na wszystkich 4 zaciskach wymienię gumy na nowe, żeby mieć spokój.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 kwie 2018, 10:29

michael146 pisze:
LubMich pisze:
michael146 pisze:Panowie, w NCku w zacisku z przodu dolny slider ma na sobie taką gumkę:


Nie spotkałem się z czymś taki, a przy wymianie klocków patrzyłem sobie jak to wszystko chodzi. Górny slider (czyli bez tej gumki) chodzi bardzo lekko, natomiast dolny -> no chodzi, ale trzeba siły użyć. I teraz zastanawiam się czy to właśnie przez tę gumkę i jest OK, czy trzeba się tematem zainteresować.
Porównując do drugiego zacisku to w drugim dolny slider chodził lżej niż w pierwszym - ale nadal ciężej niż górny.
Ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i podzieli się 'wrażeniami'? ;)
Wyczyść.. załóż nowy smar.. I zobacz jak będzie.. Mnie chodził dość lekko.. jak pamiętam.


Tak zrobiłem, ale ta gumowa uszczelka widać jest już lekko zniszczona (i nie pomogło to za bardzo) - i w ogóle jak to wkładałem to jest takie 'pyk' jak byś jakąś zatyczkę wciskał. Chyba profilaktycznie na wszystkich 4 zaciskach wymienię gumy na nowe, żeby mieć spokój.


Prowadnica z gumką będzie ciężej chodzić właśnie przez gumkę - ona ma za zadanie tłumić drgania więc dookoła jest mniej luzu. To "pyk" jest normalne :) ja bym wyczyścił , nałożył smar i powinno być ok
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

08 kwie 2018, 12:19

mutra pisze:
michael146 pisze:
LubMich pisze:
michael146 pisze:Panowie, w NCku w zacisku z przodu dolny slider ma na sobie taką gumkę:


Nie spotkałem się z czymś taki, a przy wymianie klocków patrzyłem sobie jak to wszystko chodzi. Górny slider (czyli bez tej gumki) chodzi bardzo lekko, natomiast dolny -> no chodzi, ale trzeba siły użyć. I teraz zastanawiam się czy to właśnie przez tę gumkę i jest OK, czy trzeba się tematem zainteresować.
Porównując do drugiego zacisku to w drugim dolny slider chodził lżej niż w pierwszym - ale nadal ciężej niż górny.
Ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i podzieli się 'wrażeniami'? ;)
Wyczyść.. załóż nowy smar.. I zobacz jak będzie.. Mnie chodził dość lekko.. jak pamiętam.


Tak zrobiłem, ale ta gumowa uszczelka widać jest już lekko zniszczona (i nie pomogło to za bardzo) - i w ogóle jak to wkładałem to jest takie 'pyk' jak byś jakąś zatyczkę wciskał. Chyba profilaktycznie na wszystkich 4 zaciskach wymienię gumy na nowe, żeby mieć spokój.


Prowadnica z gumką będzie ciężej chodzić właśnie przez gumkę - ona ma za zadanie tłumić drgania więc dookoła jest mniej luzu. To "pyk" jest normalne :) ja bym wyczyścił , nałożył smar i powinno być ok


Tak też zrobiłem - ale ta gumka już jest trochę 'sparciała/rozwalona' - i wydaje mi się, że przez to nie chodzi tak płynnie. Uszczelki nie są drogie - kupię nowe zestawy i to przeczyszczę przy najbliższej okazji. Bo słyszę jak gdzieś coś trze mi klocek trze o tarczę przy toczeniu się - ale to zobaczę jak klocki się ułożą i dotrą.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 kwie 2018, 12:20

Prowadnice z gumka mają taką właściwość ze gumka potrafi spuchnac (np z powodu użycia niewłaściwego smarowidla) i wtedy jest problem bo notorycznie sie zapieka. W Lancerze tak miałem, w końcu wywaliłem gumkę złożyłem bez tego i problemy zniknęły. Nie było żadnych problemów typu stukanie itd.

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

08 kwie 2018, 15:17

Czy eNCeki też mają 54,1 cm?
Zamawiam pierścienie centrujące i chcę mieć pewność.
Obrazek
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2272
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

08 kwie 2018, 16:03

Nope, 67.1 mm
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Raw_88
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2017, 16:26
Model: NA

08 kwie 2018, 18:22

Cześć, podejdzie ten filtr oleju do NA, 1.8?
http://allegro.pl/filtr-oleju-mazda-2-3 ... 28044.html
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

08 kwie 2018, 18:43

flatline pisze:Nope, 67.1 mm


O widzisz. Dziękuję !!!
Obrazek
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 486
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

09 kwie 2018, 16:29

Mam problem z pasami bezpieczeństwa. Kupiłem dwa fotele do Na przedliftowe. Ale mają one zapinki pasów przy fotelu. I one mi bardziej pasują niż te orginalne do ziemi ale nie można zapiąć do nich pasów. Myślałem że zapinki różnią sie w przedlificie i polifcie ponieważ wcześniej był tam poliftowy fotel. Ale chyba wszystkie Na mają mocowanie zapinek do podłogi. Tak więc czy to jest zapięcie z Nb? Można wrzucić pasy bezpieczeństwa z Nb i wszystko będzie działać? Są P&P?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 kwie 2018, 16:47

Coś mi się kojarzy że ktoś przekładał u nas zapięcia pasów z fotela na podłogę lub odwrotnie i pasów zmieniać nie musiał. Nie pamiętam tylko w którą stronę to było.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 486
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

09 kwie 2018, 16:50

No właśnie pas wchodzi w zapinkę ale się nie zapina. Odkręciłem zapinkę z fotela i spróbowałem z pasem od kumpla (Na przedlift) i też nie można było zapiąć
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

10 kwie 2018, 8:08

Obrazek
Dobry patent na poprawienie fabrycznej (dziadowskiej) miarki poziomu oleju w NCku przed liftem :D
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

10 kwie 2018, 8:45

Nie widzę sensu w takim nawiercaniu. Jak już to lepsze byłyby jakieś wyżłobienia na całej powierzchni, żeby olej tam pozostawał, a nie spływał w dół. Te dziury raczej nie powodują, że łatwiej jest odczytać poziom oleju.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 237
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

10 kwie 2018, 8:56

Jesli nie są za duże to olej zostawi oczko w takim otworze, także patent nie najgorszy. Ja jednak opanowałem odczyt z drugiej strony miarki ... działa niezawodnie ;)
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

10 kwie 2018, 9:44

Fifkers pisze:Nie widzę sensu w takim nawiercaniu. Jak już to lepsze byłyby jakieś wyżłobienia na całej powierzchni, żeby olej tam pozostawał, a nie spływał w dół. Te dziury raczej nie powodują, że łatwiej jest odczytać poziom oleju.


A ja widzę bardzo duży sens - właśnie o to chodzi, żeby olej sobie tam spłynął ;) a że olej jest lepki to pozostanie ślad w najwyższym punkcie położenia. A teraz jest wanienka, która niezależnie ile jest oleju -> zawsze wypełni się cała.

Oczywiście drugim rozwiązaniem jest odczytywanie bagnetu z drugiej strony :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

11 kwie 2018, 8:25

Bimbak pisze:Jesli nie są za duże to olej zostawi oczko w takim otworze, także patent nie najgorszy. Ja jednak opanowałem odczyt z drugiej strony miarki ... działa niezawodnie ;)

No to będziesz wiedział czy olej jest na max czyli "oczko" na górnym otworze czy na min na dolnym. Dalej trudno odczytać poziom pomiędzy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 709
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

11 kwie 2018, 9:14

ja nie umiem tego odczytywać, to jest jakiś kosmos ta miarka, zostaje jakiś ślad po oleju tylko, kto to wymyślił :facepalm:
generalnie robię jak w instrukcji, 5 min po jeździe sprawdzam i wtedy coś tam widać - (w innych przypadkach przeważnie mi zero wykazuje, a z tyłu jak sprawdzam to zawsze mam ful )
bo zwykły bagnet byłby zbyt mainstramowy ... :ryjezesmiechu:

btw. jeżeli wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje, że jest ciśnienie to chyba znaczy że olej jest (w sensie chodzi sobie tam low - high, ale na obrotach jest high)?
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
ODPOWIEDZ