Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Zmieniłem cewkę w NB z 323F BJ 1.8 16V. Doczytałem, że należy zmienić kolejność przewodów i tez tak zrobiłem. Jest jednak problem - samochód startuje nadal na 3 gary i elektryzuje się... Po około 2-3 sekundach słychać syczenie z pod machy wiec gdzieś musi iść zwara. Dziś niestety było już ciemno na parkingu i nie widziałem gdzie jest problem ale może spotkał się ktoś z podobnym zachowaniem?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1662
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Wymieniłem wczoraj opony na letnie i dziś przeżyłem lekkie zdziwienie, bo mam wrażenie, że dużo łatwiej mi dupa ucieka niż jesienią. Możliwe to, czy tylko złudzenie? A jeśli rzeczywiście, to od czego? Złe ciśnienie? Opony 'się zleżały' przez zimę? Masaj?
Po pierwsze zdarzają się jeszcze niższe temperatury zwłaszcza w nocy. Druga sprawa to czy opony są nowe, jeśli tak przez pierwsze kilkadziesiąt km mogą gorzej kleić.TerminatorPi pisze:Wymieniłem wczoraj opony na letnie i dziś przeżyłem lekkie zdziwienie, bo mam wrażenie, że dużo łatwiej mi dupa ucieka niż jesienią. Możliwe to, czy tylko złudzenie? A jeśli rzeczywiście, to od czego? Złe ciśnienie? Opony 'się zleżały' przez zimę? Masaj?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1662
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
ree pisze:Po pierwsze zdarzają się jeszcze niższe temperatury zwłaszcza w nocy. Druga sprawa to czy opony są nowe, jeśli tak przez pierwsze kilkadziesiąt km mogą gorzej kleić.TerminatorPi pisze:Wymieniłem wczoraj opony na letnie i dziś przeżyłem lekkie zdziwienie, bo mam wrażenie, że dużo łatwiej mi dupa ucieka niż jesienią. Możliwe to, czy tylko złudzenie? A jeśli rzeczywiście, to od czego? Złe ciśnienie? Opony 'się zleżały' przez zimę? Masaj?
No właśnie to były moje własne zdjęte na jesieni. Jest też oczywiście możliwość, że po niedużym nalocie w zimie po prostu bardziej mnie ciśnie i to kwestia sposobu jazdy.

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Samba88 pisze:Panowie, ten korek do spuszczenia oleju z silnika (NBFL, MSM), to jest jakiś dziwny. To się odkręca, czy naciska, bo nie wiem. Wygląda, jak kranik, czy coś.
poka zdjęcie. hamburgery czasem montuja sobie zaworki do spuszczania oleju, ale to raczej w ciężarówkach


-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
ano, wygląda jak taki kranik - odkręcasz i spuszczasz olej, zakręcasz i nalewasz nowy. Super sprawa, chyba że Ci się sam otworzy i zostaniesz bez oleju z zatartym silnikiem na środku drogi
. ten blaszany element na na górze się rusza?
W tych które ja widziałem ta blaszka jest sprężysta - trzeba ją palcem pchnąć w górę a potem w lewo albo w prawo

W tych które ja widziałem ta blaszka jest sprężysta - trzeba ją palcem pchnąć w górę a potem w lewo albo w prawo
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Samba88 pisze:Sprawa może i fajna, tylko jak do tego podejść, oto jest pytanie.
albo spróbować otworzyc zaworek manipulując ta blaszką, albo wykręcić cały zawór i zamontować normalny fabryczny korek z podkładką
co tam jest na tym zaworku napisane?
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Tak, ta blaszka jest sprężysta, mogą ją podważyć do góry. Także pewnie masz racje, teraz tylko, czy dobrze zacznę kręcić. Będę próbować. Nigdy się z takim czymś nie spotkałem.
Ciężko mi zobaczyć, bo nie mam kanału. Spróbuje jeszcze.
Ciężko mi zobaczyć, bo nie mam kanału. Spróbuje jeszcze.
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Panowie, w NCku w zacisku z przodu dolny slider ma na sobie taką gumkę:

Nie spotkałem się z czymś taki, a przy wymianie klocków patrzyłem sobie jak to wszystko chodzi. Górny slider (czyli bez tej gumki) chodzi bardzo lekko, natomiast dolny -> no chodzi, ale trzeba siły użyć. I teraz zastanawiam się czy to właśnie przez tę gumkę i jest OK, czy trzeba się tematem zainteresować.
Porównując do drugiego zacisku to w drugim dolny slider chodził lżej niż w pierwszym - ale nadal ciężej niż górny.
Ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i podzieli się 'wrażeniami'?

Nie spotkałem się z czymś taki, a przy wymianie klocków patrzyłem sobie jak to wszystko chodzi. Górny slider (czyli bez tej gumki) chodzi bardzo lekko, natomiast dolny -> no chodzi, ale trzeba siły użyć. I teraz zastanawiam się czy to właśnie przez tę gumkę i jest OK, czy trzeba się tematem zainteresować.
Porównując do drugiego zacisku to w drugim dolny slider chodził lżej niż w pierwszym - ale nadal ciężej niż górny.
Ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i podzieli się 'wrażeniami'?

Wyczyść.. załóż nowy smar.. I zobacz jak będzie.. Mnie chodził dość lekko.. jak pamiętam.michael146 pisze:Panowie, w NCku w zacisku z przodu dolny slider ma na sobie taką gumkę:
Nie spotkałem się z czymś taki, a przy wymianie klocków patrzyłem sobie jak to wszystko chodzi. Górny slider (czyli bez tej gumki) chodzi bardzo lekko, natomiast dolny -> no chodzi, ale trzeba siły użyć. I teraz zastanawiam się czy to właśnie przez tę gumkę i jest OK, czy trzeba się tematem zainteresować.
Porównując do drugiego zacisku to w drugim dolny slider chodził lżej niż w pierwszym - ale nadal ciężej niż górny.
Ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i podzieli się 'wrażeniami'?
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
LubMich pisze:Wyczyść.. załóż nowy smar.. I zobacz jak będzie.. Mnie chodził dość lekko.. jak pamiętam.michael146 pisze:Panowie, w NCku w zacisku z przodu dolny slider ma na sobie taką gumkę:
Nie spotkałem się z czymś taki, a przy wymianie klocków patrzyłem sobie jak to wszystko chodzi. Górny slider (czyli bez tej gumki) chodzi bardzo lekko, natomiast dolny -> no chodzi, ale trzeba siły użyć. I teraz zastanawiam się czy to właśnie przez tę gumkę i jest OK, czy trzeba się tematem zainteresować.
Porównując do drugiego zacisku to w drugim dolny slider chodził lżej niż w pierwszym - ale nadal ciężej niż górny.
Ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i podzieli się 'wrażeniami'?
Tak zrobiłem, ale ta gumowa uszczelka widać jest już lekko zniszczona (i nie pomogło to za bardzo) - i w ogóle jak to wkładałem to jest takie 'pyk' jak byś jakąś zatyczkę wciskał. Chyba profilaktycznie na wszystkich 4 zaciskach wymienię gumy na nowe, żeby mieć spokój.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
michael146 pisze:LubMich pisze:Wyczyść.. załóż nowy smar.. I zobacz jak będzie.. Mnie chodził dość lekko.. jak pamiętam.michael146 pisze:Panowie, w NCku w zacisku z przodu dolny slider ma na sobie taką gumkę:
Nie spotkałem się z czymś taki, a przy wymianie klocków patrzyłem sobie jak to wszystko chodzi. Górny slider (czyli bez tej gumki) chodzi bardzo lekko, natomiast dolny -> no chodzi, ale trzeba siły użyć. I teraz zastanawiam się czy to właśnie przez tę gumkę i jest OK, czy trzeba się tematem zainteresować.
Porównując do drugiego zacisku to w drugim dolny slider chodził lżej niż w pierwszym - ale nadal ciężej niż górny.
Ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i podzieli się 'wrażeniami'?
Tak zrobiłem, ale ta gumowa uszczelka widać jest już lekko zniszczona (i nie pomogło to za bardzo) - i w ogóle jak to wkładałem to jest takie 'pyk' jak byś jakąś zatyczkę wciskał. Chyba profilaktycznie na wszystkich 4 zaciskach wymienię gumy na nowe, żeby mieć spokój.
Prowadnica z gumką będzie ciężej chodzić właśnie przez gumkę - ona ma za zadanie tłumić drgania więc dookoła jest mniej luzu. To "pyk" jest normalne

-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
mutra pisze:michael146 pisze:LubMich pisze:Wyczyść.. załóż nowy smar.. I zobacz jak będzie.. Mnie chodził dość lekko.. jak pamiętam.michael146 pisze:Panowie, w NCku w zacisku z przodu dolny slider ma na sobie taką gumkę:
Nie spotkałem się z czymś taki, a przy wymianie klocków patrzyłem sobie jak to wszystko chodzi. Górny slider (czyli bez tej gumki) chodzi bardzo lekko, natomiast dolny -> no chodzi, ale trzeba siły użyć. I teraz zastanawiam się czy to właśnie przez tę gumkę i jest OK, czy trzeba się tematem zainteresować.
Porównując do drugiego zacisku to w drugim dolny slider chodził lżej niż w pierwszym - ale nadal ciężej niż górny.
Ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i podzieli się 'wrażeniami'?
Tak zrobiłem, ale ta gumowa uszczelka widać jest już lekko zniszczona (i nie pomogło to za bardzo) - i w ogóle jak to wkładałem to jest takie 'pyk' jak byś jakąś zatyczkę wciskał. Chyba profilaktycznie na wszystkich 4 zaciskach wymienię gumy na nowe, żeby mieć spokój.
Prowadnica z gumką będzie ciężej chodzić właśnie przez gumkę - ona ma za zadanie tłumić drgania więc dookoła jest mniej luzu. To "pyk" jest normalneja bym wyczyścił , nałożył smar i powinno być ok
Tak też zrobiłem - ale ta gumka już jest trochę 'sparciała/rozwalona' - i wydaje mi się, że przez to nie chodzi tak płynnie. Uszczelki nie są drogie - kupię nowe zestawy i to przeczyszczę przy najbliższej okazji. Bo słyszę jak gdzieś coś trze mi klocek trze o tarczę przy toczeniu się - ale to zobaczę jak klocki się ułożą i dotrą.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Prowadnice z gumka mają taką właściwość ze gumka potrafi spuchnac (np z powodu użycia niewłaściwego smarowidla) i wtedy jest problem bo notorycznie sie zapieka. W Lancerze tak miałem, w końcu wywaliłem gumkę złożyłem bez tego i problemy zniknęły. Nie było żadnych problemów typu stukanie itd.
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Nope, 67.1 mm
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Cześć, podejdzie ten filtr oleju do NA, 1.8?
http://allegro.pl/filtr-oleju-mazda-2-3 ... 28044.html
http://allegro.pl/filtr-oleju-mazda-2-3 ... 28044.html
Mam problem z pasami bezpieczeństwa. Kupiłem dwa fotele do Na przedliftowe. Ale mają one zapinki pasów przy fotelu. I one mi bardziej pasują niż te orginalne do ziemi ale nie można zapiąć do nich pasów. Myślałem że zapinki różnią sie w przedlificie i polifcie ponieważ wcześniej był tam poliftowy fotel. Ale chyba wszystkie Na mają mocowanie zapinek do podłogi. Tak więc czy to jest zapięcie z Nb? Można wrzucić pasy bezpieczeństwa z Nb i wszystko będzie działać? Są P&P?




Coś mi się kojarzy że ktoś przekładał u nas zapięcia pasów z fotela na podłogę lub odwrotnie i pasów zmieniać nie musiał. Nie pamiętam tylko w którą stronę to było.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Nie widzę sensu w takim nawiercaniu. Jak już to lepsze byłyby jakieś wyżłobienia na całej powierzchni, żeby olej tam pozostawał, a nie spływał w dół. Te dziury raczej nie powodują, że łatwiej jest odczytać poziom oleju.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Fifkers pisze:Nie widzę sensu w takim nawiercaniu. Jak już to lepsze byłyby jakieś wyżłobienia na całej powierzchni, żeby olej tam pozostawał, a nie spływał w dół. Te dziury raczej nie powodują, że łatwiej jest odczytać poziom oleju.
A ja widzę bardzo duży sens - właśnie o to chodzi, żeby olej sobie tam spłynął

Oczywiście drugim rozwiązaniem jest odczytywanie bagnetu z drugiej strony

Bimbak pisze:Jesli nie są za duże to olej zostawi oczko w takim otworze, także patent nie najgorszy. Ja jednak opanowałem odczyt z drugiej strony miarki ... działa niezawodnie
No to będziesz wiedział czy olej jest na max czyli "oczko" na górnym otworze czy na min na dolnym. Dalej trudno odczytać poziom pomiędzy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- pavlacos
- Donator
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
ja nie umiem tego odczytywać, to jest jakiś kosmos ta miarka, zostaje jakiś ślad po oleju tylko, kto to wymyślił
generalnie robię jak w instrukcji, 5 min po jeździe sprawdzam i wtedy coś tam widać - (w innych przypadkach przeważnie mi zero wykazuje, a z tyłu jak sprawdzam to zawsze mam ful )
bo zwykły bagnet byłby zbyt mainstramowy ...
btw. jeżeli wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje, że jest ciśnienie to chyba znaczy że olej jest (w sensie chodzi sobie tam low - high, ale na obrotach jest high)?

generalnie robię jak w instrukcji, 5 min po jeździe sprawdzam i wtedy coś tam widać - (w innych przypadkach przeważnie mi zero wykazuje, a z tyłu jak sprawdzam to zawsze mam ful )
bo zwykły bagnet byłby zbyt mainstramowy ...

btw. jeżeli wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje, że jest ciśnienie to chyba znaczy że olej jest (w sensie chodzi sobie tam low - high, ale na obrotach jest high)?
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
