Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Razem z dowodem :p
Trzeba będzie to zrobić pierwszego dnia jak jeszcze się nie kapną w urzędach o co Kaman
Trzeba będzie to zrobić pierwszego dnia jak jeszcze się nie kapną w urzędach o co Kaman
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Czy to EGR w NA 1.8. Coś się z tym robi? Np odpina bo cos?
Odkrywam różne nowe rzeczy w swojej. To kolega zauważył który tez ma 1.8 przejściowe i nie ma tego ustrojstwa.


Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Odkrywam różne nowe rzeczy w swojej. To kolega zauważył który tez ma 1.8 przejściowe i nie ma tego ustrojstwa.



Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Łukasz pisze:Ktoś zna numer zestawu naprawczego do big Brake przód?
tutaj masz kompendium na temat Big Brejków przygotowane przez Jaw0r:
viewtopic.php?f=25&t=510&p=450873&hilit=jaw0r#p450540
NB, 1/2NBFL, NC
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
Gdzie się kupuje poliuretany do stabilizatorów rx8?
Takie żeby była jakość i dostępność.
Takie żeby była jakość i dostępność.
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
Dzięki. Zamówione.
- Chicago7
- Posty: 86
- Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Zielona Góra
Co jescze brakuje do kompletu aby złożyć te amortyzatory, podejrzewam, że odbojników tylko nie wiem ile? I jakie?
- Załączniki
-
- B6 i prokit
- 20180307_154427.jpg (819.61 KiB) Przejrzano 2881 razy
1.6 nbfl
- niebieskiblekit
- Posty: 389
- Rejestracja: 13 lip 2016, 9:24
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Szczecin
Panowie ! Czy sworznie wahaczy są wymienne ? Czy do NA podejdzie sworzeń z nowszego ? Czy jest różnica między przed i poliftem NA ?
Edit: doczytałem, że jednak wymienne... ach ci mechanicy...
Edit2: Zakładał ktoś ULTRA-POWER: https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... cc=1190898 ? Lepiej brać MOOG'a ? Różnica nieco ponad 2 ojro.
Edit: doczytałem, że jednak wymienne... ach ci mechanicy...
Edit2: Zakładał ktoś ULTRA-POWER: https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... cc=1190898 ? Lepiej brać MOOG'a ? Różnica nieco ponad 2 ojro.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
antua pisze:Przymierzam się do wymiany sprężyn. Pytanie czy przy tej okazji wymienić jakieś gumy/elementy, które mogły się zużyć? Jakie to mogą być elementy i gdzie je kupić?
takie coś potrzebujesz. kupisz w aso. Nie pamiętam tylko czy potrzeba 4 czy 8 sztuk

https://www.mx5parts.co.uk/shock-spring ... p-750.html
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Panowie, jadę na geometrię ustawić wg FM - zakładam, że Panowie ogarną po engliszu, ale tak gdyby nie dali rady to ktoś może profesjonalnie poniższe nazwy przetłumaczyć ?:)
Front
Caster: 5.0 degrees
Camber: 1.0 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Rear
Camber: 1.5 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Front
Caster: 5.0 degrees
Camber: 1.0 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Rear
Camber: 1.5 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Panowie,
Gumowa tuleja na mocowaniu mostu u mnie lata na prawo/lewo co prowadzi do telepania całym autem podczas ruszania. Wyczytałem, że oryginalne gumy są tam już wyjątkowo miękkie... Stąd moje pytanie. Czy jest sens montowania w seryjnym aucie poliuretanowych tulejek? Czy rozsądnym jest mocowanie poli właśnie w tym miejscu? Może mniejsza twardość poliuretanu, zbliżona do gum, ma sens?
Wstawiam link by było wiadomo o czy mówię, oczywiście bez zamiaru reklamy.
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleja ... -1szt.html
Pozdrawiam
Gumowa tuleja na mocowaniu mostu u mnie lata na prawo/lewo co prowadzi do telepania całym autem podczas ruszania. Wyczytałem, że oryginalne gumy są tam już wyjątkowo miękkie... Stąd moje pytanie. Czy jest sens montowania w seryjnym aucie poliuretanowych tulejek? Czy rozsądnym jest mocowanie poli właśnie w tym miejscu? Może mniejsza twardość poliuretanu, zbliżona do gum, ma sens?
Wstawiam link by było wiadomo o czy mówię, oczywiście bez zamiaru reklamy.
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleja ... -1szt.html
Pozdrawiam
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1661
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
michael146 pisze:Panowie, jadę na geometrię ustawić wg FM - zakładam, że Panowie ogarną po engliszu, ale tak gdyby nie dali rady to ktoś może profesjonalnie poniższe nazwy przetłumaczyć ?:)
Front
Caster: 5.0 degrees
Camber: 1.0 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Rear
Camber: 1.5 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Caster - wsz (wyprzedzenie sworznia zwrotnicy)
Camber - nachylenie koła
Toe-in - zbieżność
Arcminutes to oczywiście minuty kątowe.
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
TerminatorPi pisze:michael146 pisze:Panowie, jadę na geometrię ustawić wg FM - zakładam, że Panowie ogarną po engliszu, ale tak gdyby nie dali rady to ktoś może profesjonalnie poniższe nazwy przetłumaczyć ?:)
Front
Caster: 5.0 degrees
Camber: 1.0 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Rear
Camber: 1.5 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Caster - wsz (wyprzedzenie sworznia zwrotnicy)
Camber - nachylenie koła
Toe-in - zbieżność
Arcminutes to oczywiście minuty kątowe.
Dziękóweczka

Potrzebuje nabyć do swojej mazdy NA belkę zderzaka przedniego.
Znalazłem kilka aukcji:
http://allegro.pl/belka-pod-zderzak-prz ... 13891.html
http://allegro.pl/mazda-mx5-na-1989-199 ... ml#thumb/1
http://allegro.pl/mazda-mx-5-belka-zder ... 25626.html
Którą belkę polecilibyście do mojej Mazdy NA, 1994, 1.8?
Były jakieś różnice w tych belkach, na co zwracać uwagę?
Znalazłem kilka aukcji:
http://allegro.pl/belka-pod-zderzak-prz ... 13891.html
http://allegro.pl/mazda-mx5-na-1989-199 ... ml#thumb/1
http://allegro.pl/mazda-mx-5-belka-zder ... 25626.html
Którą belkę polecilibyście do mojej Mazdy NA, 1994, 1.8?
Były jakieś różnice w tych belkach, na co zwracać uwagę?
Hej. Wpadłem zadać pytanko (bo Miata dopiero planowana na "project car").
Koncept jest żeby kupić NB z 1.8 BP-4W (albo zadbaną sztukę z 1.6 i swap) lub NBfl z bylejakim motorem i swap na BP-4W (nie chcę zmiennych faz) i wpakowanie EMU. Ogólnie zupełne niepatrzenie na silnik pozwoli bardziej skupić się na nadwoziu.
Czy przy EMU jest możliwość wywalić seryjne ECU? Wiem, że poleci immo ale chodzi mi tutaj o inne podsystemy. W wielu nowych autach jest jeden komp sterujący silnikiem, światłami, poduszkami, pasami, abs a czasem nawet i szybami o.O
Czy jeśli wywalę seryjne ECU z wiązką, poprowadzę instalację, żeby na zapłonie "startował EMU", pompa paliwa robiła ciśnienie, było zasilanie radia, zapalniczki, podświetleń i całej reszty co powinna być na zapłonie a na rozruchu zakręcę rozrusznikiem (a EMU wejdzie w tryb Cranking) to czy systemy typu klima, abs, poduszki powietrzne będą żyły? Wg schematów, abs chyba (nie wiem gdzie idą linie DATA LINK), poduszki nie mam pojęcia.
Czy da się zmusić licznik do działania czy muszę robić własne wskaźniki? Może się udać bo większość przewodów prowadzi do czujników.
Czy światła są "starodawnie" puszczone na schemacie włącznik + przekaźnik + żarówka + kontrolka czy po drodze są jakieś układy spalające oświetlenie. Wygląda na to że tak.
Ogrzewanie i klima rozumiem, że to zestaw linek i elektrosprzęgło na sprężarce klimy czy też komp tam szaleje? Schematy sugerują, że komputer steruje przekaźnikami więc lipa :/
Zakładam sterowanie całym silnikiem na EMU tzn od wszystkich czujników włącznie z prędkością ze skrzyni biegów, przez wtryski, cewki aż po wentylator i kontrolkę Check Engine.
A może lepiej zostawić ori komputer i puścić mu sygnały ori czujników silnika z EMU? Niech myśli, że robi swoją robotę a tak naprawdę niech steruje "środkiem auta tylko"?
Z jednej strony chcę "upośledzić" MX5 cofając całe wyposażenie do wczesnych lat 90, gdzie każdy system był osobnym układem często nawet nie komunikującym się z ECU a z drugiej dopakować auto bajerami typu automatyczne światła, komfortowe kierunkowskazy, doświetlanie zakrętów (raczej po kierunkach a nie kierownicy). Najbardziej zależy mi tutaj na zachowaniu ABS (a wiem, że niektóre auta miały ABS na osobnym module i komunikowały tylko że mają usterkę do ECU) i poduszki.
Temat immo albo pominę zupełnie albo rozwiążę w troszkę inny sposób.
Uprzedzam, że nie znalazłem odpowiedzi na pytanie "jak wywalić ECU i zastąpić je EMU"
Koncept jest żeby kupić NB z 1.8 BP-4W (albo zadbaną sztukę z 1.6 i swap) lub NBfl z bylejakim motorem i swap na BP-4W (nie chcę zmiennych faz) i wpakowanie EMU. Ogólnie zupełne niepatrzenie na silnik pozwoli bardziej skupić się na nadwoziu.
Czy przy EMU jest możliwość wywalić seryjne ECU? Wiem, że poleci immo ale chodzi mi tutaj o inne podsystemy. W wielu nowych autach jest jeden komp sterujący silnikiem, światłami, poduszkami, pasami, abs a czasem nawet i szybami o.O
Czy jeśli wywalę seryjne ECU z wiązką, poprowadzę instalację, żeby na zapłonie "startował EMU", pompa paliwa robiła ciśnienie, było zasilanie radia, zapalniczki, podświetleń i całej reszty co powinna być na zapłonie a na rozruchu zakręcę rozrusznikiem (a EMU wejdzie w tryb Cranking) to czy systemy typu klima, abs, poduszki powietrzne będą żyły? Wg schematów, abs chyba (nie wiem gdzie idą linie DATA LINK), poduszki nie mam pojęcia.
Czy da się zmusić licznik do działania czy muszę robić własne wskaźniki? Może się udać bo większość przewodów prowadzi do czujników.
Czy światła są "starodawnie" puszczone na schemacie włącznik + przekaźnik + żarówka + kontrolka czy po drodze są jakieś układy spalające oświetlenie. Wygląda na to że tak.
Ogrzewanie i klima rozumiem, że to zestaw linek i elektrosprzęgło na sprężarce klimy czy też komp tam szaleje? Schematy sugerują, że komputer steruje przekaźnikami więc lipa :/
Zakładam sterowanie całym silnikiem na EMU tzn od wszystkich czujników włącznie z prędkością ze skrzyni biegów, przez wtryski, cewki aż po wentylator i kontrolkę Check Engine.
A może lepiej zostawić ori komputer i puścić mu sygnały ori czujników silnika z EMU? Niech myśli, że robi swoją robotę a tak naprawdę niech steruje "środkiem auta tylko"?
Z jednej strony chcę "upośledzić" MX5 cofając całe wyposażenie do wczesnych lat 90, gdzie każdy system był osobnym układem często nawet nie komunikującym się z ECU a z drugiej dopakować auto bajerami typu automatyczne światła, komfortowe kierunkowskazy, doświetlanie zakrętów (raczej po kierunkach a nie kierownicy). Najbardziej zależy mi tutaj na zachowaniu ABS (a wiem, że niektóre auta miały ABS na osobnym module i komunikowały tylko że mają usterkę do ECU) i poduszki.
Temat immo albo pominę zupełnie albo rozwiążę w troszkę inny sposób.
Uprzedzam, że nie znalazłem odpowiedzi na pytanie "jak wywalić ECU i zastąpić je EMU"

Ok dzięki za info. O ile immo mnie nie ciepli nie grzeje to klimy trochę szkoda. Będę musiał zrobić wydruk schematów i sobie spokojnie rozrysować jakie sygnały idą gdzie.
O dziwo ABS łączy się jedną linią z ECU (i to jest sygnał diagnostyki).
Poduchy, oświetlenie (w środku i na zewnątrz), wycieraczki, szyby, zamki nawet nie gadają z ECU.
Licznik technicznie też bez komputera powinien dać radę.
Z klimą autentycznie będzie więcej problemów niż się spodziewałem. A myślałem, że to ABS i poduchy będą robić problemy.
Technicznie nawet jest szansa na w miarę sensowne i bezstresowe dogadanie się EMU ze zmiennymi fazami.
O dziwo ABS łączy się jedną linią z ECU (i to jest sygnał diagnostyki).
Poduchy, oświetlenie (w środku i na zewnątrz), wycieraczki, szyby, zamki nawet nie gadają z ECU.
Licznik technicznie też bez komputera powinien dać radę.
Z klimą autentycznie będzie więcej problemów niż się spodziewałem. A myślałem, że to ABS i poduchy będą robić problemy.
Technicznie nawet jest szansa na w miarę sensowne i bezstresowe dogadanie się EMU ze zmiennymi fazami.