Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 1001
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

25 lut 2018, 10:09

Są to oczywiście semi slicki.
Z tego co ja czytałem, co słucham to opinie ma dobre. Liczy się dla mnie przyczepność, szybkie nagrzewanie a to podobno w niej jest. Będzie u mnie robić za oponę do jazdy codziennej. Nie jest to zbyt tania opona w porównaniu do konkurencyjnych. Ale na tor pójdzie zupełnie inna. I tej jestem najbardziej ciekaw.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

25 lut 2018, 10:11

Nie wiem gdzie kupiłeś ale ja 16tki 205/45 poniżej 360zl.
Zdecydowanie najtańsza ze wszystkich opon lepszej klasy w tym rozmiarze. Mam nadzieję że się sprawdzi w turbo jako Daily.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

25 lut 2018, 10:12

To dawajcie znac jak wrażenia
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

25 lut 2018, 10:13

To za 2-3 miesiące najwcześniej
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 1001
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

25 lut 2018, 10:51

Ja mam 215/45/17 - cena 425 zł.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3602
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

25 lut 2018, 11:30

Ja do porównania z Nankangami stawiałem Toyo R888, Toyo R1R i Dunlop Direzza - wszystkie były sporo droższe w granicach tego samego rozmiaru ;)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1459
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

25 lut 2018, 13:45

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

25 lut 2018, 15:03

piwo pisze:https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.racingtires.pl/pliki/RacingTires_TEST_OPON.pdf&ved=2ahUKEwi-z8XTmcHZAhXFyKQKHVfXDkgQFjAAegQIAhAB&usg=AOvVaw07cZrOg5vfpUEfQCnoSLpg
Czyli wybrałem idealnie :)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 lut 2018, 20:02

Panowie, taki dylemat.
Opona letnia do daily. Auto głównie do dojazdów do pracy. Pacjent to suzuki swift sport z opona 195/45 R17.
Początkowo planowałem załozyc michelina cross climate jak do pozostałych swoich daily, niestety w tym rozmiarze michelin nie robi opon wcale. Z "normalnych" firm w tym rozmiarze jest tylko Goodyear eagle F1 gsd3, Yokohama S drive AS01 i Conti sport contact 5.
Inna opcja to zmiana rozmiaru na 215/40r17 - wtedy do wyboru jest całkiem sporo opon (niestety dalej nie michelin xclimate) na czele z rainsportem3 którego mam w emixie i michelinem pilot sport 4.

jakieś sugestie, inne opcje? Z jednej strony nie chciałbym wydawać 2 tys na opony do daily ale z drugiej nie zaakceptuje kompromisów w sprawie opon. no i jeszcze kwestia profilu 40 w oponie do codziennego użytku. I co tu robić? jak żyć ;)?
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 457
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

26 lut 2018, 20:38

A Michelin crossclimate to nie kompromis? :P
Jeżdżę od kilku lat na 225/40r18 w daily i nie widzę w tym żadnego problemu - szedł bym w tym kierunku.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 lut 2018, 20:45

heretic pisze:A Michelin crossclimate to nie kompromis? :P
Jeżdżę od kilku lat na 225/40r18 w daily i nie widzę w tym żadnego problemu - szedł bym w tym kierunku.


nie no oczywiście że xclimate to kompromis ale wtedy odpada mi posiadanie dwóch kompletów opon. Skoro ta opcja nie wchodzi w grę i musze mieć dedykowane gumy na lato to chciałbym to w pełni wykorzystać ;)

A jakie masz daily i jaki fabryczny rozmiar opon?
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 457
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

27 lut 2018, 17:01

Octavie, to jest fabryczny rozmiar dla mojej wersji.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 lut 2018, 17:16

heretic pisze:Octavie, to jest fabryczny rozmiar dla mojej wersji.

widzisz, bo masz dojrzały samochód. Swift wychodzi normalnie na 15 calowych kołach z profilem 55. Ale pewnie masz rację - chyba pójdę 205/40 bo w fabrycznym rozmiarze defacto jedynym wyborem jest conti sport contact. :kciuk:
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 457
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

27 lut 2018, 17:32

Swift sport ma fabrycznie 15 z profilem 55?!
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 lut 2018, 17:35

heretic pisze:Swift sport ma fabrycznie 15 z profilem 55?!

nie, swift sport ma fabrycznie r17 195/45 :mrgreen: ale nadkole i w dużej mierze zawieszenie jest takie jak w bazowym modelu
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 457
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

27 lut 2018, 17:40

Bazowa Octavia na chyba 15 albo 16 w serii :P
Winni
Posty: 222
Rejestracja: 22 paź 2017, 22:13
Model: NA

27 lut 2018, 22:40

Co do NS2R (mieszanka soft) :

Dzisiaj obejrzałem dokładniej opony które zdjęłem z Civika razem z wulkanizatorem, powodem chuczenia jest mocne ząbkowanie po stronie bardziej używanej tzn. wewnętrzna część opony, czuć różnice wysokości pomiędzy pojedynczymi blokami profilu przejeżdżając ręką.

Dlatego przygotujcie się na zwiększenie hałasu podczas użytkowania :)

Prawdopodobnie w mieszance medium (która jest już prawie wyłącznie dostępna) ten efekt powstanie później przez twardszą mieszankę.

Ze względu na dalszy wzrost mocy spowrotem je montuje na oś napędową, kleić kleją bardzo dobrze (mieszanka soft) :)
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 1001
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

27 lut 2018, 23:42

Mieszanka soft (120) jest chyba zbyt delikatna. Ja stawiam na mieszankę 180, nazywają to też street. Myślę, że będzie dobrze.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Winni
Posty: 222
Rejestracja: 22 paź 2017, 22:13
Model: NA

27 lut 2018, 23:50

Przy twardszej mieszance ten efekt raczej też się pojawi tylko po dłuższym czasie, wystarczy spojrzeć na agresywny kształt bieżnika z dużymi odstępami pomiędzy blokami profilu.

Spróbuję pojeździć na trochę większym ciśnieniu, według niektórych poradników powinno to zmniejszyć efekt ząbkowania.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2798
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

28 lut 2018, 13:34

Ja mam parę NS-2R medium/180/street ze zużytym ok 1/4 bieżnika i póki co, na tych dwóch konkretnych kołach, brak jakich kolwiek złych symptomów.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1459
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

03 mar 2018, 7:40

taki tescik tanich opon:
http://colesa.ru/test/56967
Obrazek
najwazniejsze czyli czas na suchym torze pzero najwiecej punktow.
tutaj kolejny tescik z tego roku
http://colesa.ru/test/56939
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2018, 13:25

Założyłem NS-2R. Po na razie krótkiej trasie potwierdzam, że są głośniejsze, na tyle, że od razu to czujesz (w porównianiu do opon KU31, które miałem wcześniej). Nie wyją ale szumią i buczą. Na wyższych prędkościach nie sprawdzałem jeszcze.

Natomiast feeling woow. Ścianka jest bardzo gruba, jak w FZ'tach. Koleś się ostro napocił. Przekłada się to na super odczucia z jazdy. Czuć każdą nierówność, rodzaj asfaltu czy ziarenka piasku. Odlot!
Poprzednie KU31 również miałem XL ale są przy tych oponach jak soft. Tu się nic nie wygina przy zakręcie, po prostu skręca. Ciśnienie na razie 1.9 ustawiłem bo na 2.1 czułbym się pewnie jak na drewnianych klockach:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1948
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2018, 13:29

turbo pchała pisze:Założyłem NS-2R. Po na razie krótkiej trasie potwierdzam, że są głośniejsze, na tyle, że od razu to czujesz (w porównianiu do opon KU31, które miałem wcześniej). Nie wyją ale szumią i buczą. Na wyższych prędkościach nie sprawdzałem jeszcze.

Natomiast feeling woow. Ścianka jest bardzo gruba, jak w FZ'tach. Koleś się ostro napocił. Przekłada się to na super odczucia z jazdy. Czuć każdą nierówność, rodzaj asfaltu czy ziarenka piasku. Odlot!
Poprzednie KU31 również miałem XL ale są przy tych oponach jak soft. Tu się nic nie wygina przy zakręcie, po prostu skręca. Ciśnienie na razie 1.9 ustawiłem bo na 2.1 czułbym się pewnie jak na drewnianych klockach:)

Siemka,
Ty już wskoczyłeś w letnie obuwie? :)
:diablo:
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2018, 15:43

Obudziłem się po zimie i jadę w trasę. Nigdy nie miałem zimowego obuwia. Dzisiaj auto pierwszy raz od 6 lat widziało śnieg i sól
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3602
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

03 mar 2018, 16:07

Nie licząc leżącego śniegu to NS-2R nie sprawia w obecnych warunkach problemów ;)
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2798
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

03 mar 2018, 18:02

Ja też miałem okazję pobujać się na NS-2R przy -10 i grip wcale nie gorszy niż w konserwie na zimówkach. Oczywiście suchy asfalt.
Spoko jest to, ze od razu po ruszeniu, nawet na zimnej oponie, robi wrażenie przewidywalnej, jest wystarczająco trakcji i hamowania. RSRa w zimie gorzej wspominam.
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2018, 18:06

A po ile te nsr w 195/50/15 można dostać?
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 1001
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

03 mar 2018, 23:21

Ja już też zamówiłem NS-2R /180. Felgi już też na nie czekają.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2018, 23:56

340km i zero problemów! Opona faktycznie głośna i to zauważalnie ale niesamowicie klei. Z zaciekawieniem czekam ns cieplejsze dni bo rsr to przy niej jakis plastik.

Feeling zajebisty. Ale jazda po nowej hucie tylko z drewiennkiem miedy zębami bo inaczej możesz je stracić :)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 1001
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

04 mar 2018, 17:28

A masz jakieś doświadczenie z AR-1?
Bo takie będę miał w tym sezonie na tor. Referencje, testy są dobre.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
ODPOWIEDZ