Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Liliputek
- Donator
- Posty: 1001
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Są to oczywiście semi slicki.
Z tego co ja czytałem, co słucham to opinie ma dobre. Liczy się dla mnie przyczepność, szybkie nagrzewanie a to podobno w niej jest. Będzie u mnie robić za oponę do jazdy codziennej. Nie jest to zbyt tania opona w porównaniu do konkurencyjnych. Ale na tor pójdzie zupełnie inna. I tej jestem najbardziej ciekaw.
Z tego co ja czytałem, co słucham to opinie ma dobre. Liczy się dla mnie przyczepność, szybkie nagrzewanie a to podobno w niej jest. Będzie u mnie robić za oponę do jazdy codziennej. Nie jest to zbyt tania opona w porównaniu do konkurencyjnych. Ale na tor pójdzie zupełnie inna. I tej jestem najbardziej ciekaw.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy 

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem gdzie kupiłeś ale ja 16tki 205/45 poniżej 360zl.
Zdecydowanie najtańsza ze wszystkich opon lepszej klasy w tym rozmiarze. Mam nadzieję że się sprawdzi w turbo jako Daily.
Zdecydowanie najtańsza ze wszystkich opon lepszej klasy w tym rozmiarze. Mam nadzieję że się sprawdzi w turbo jako Daily.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
To za 2-3 miesiące najwcześniej
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Czyli wybrałem idealniepiwo pisze:https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.racingtires.pl/pliki/RacingTires_TEST_OPON.pdf&ved=2ahUKEwi-z8XTmcHZAhXFyKQKHVfXDkgQFjAAegQIAhAB&usg=AOvVaw07cZrOg5vfpUEfQCnoSLpg

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Panowie, taki dylemat.
Opona letnia do daily. Auto głównie do dojazdów do pracy. Pacjent to suzuki swift sport z opona 195/45 R17.
Początkowo planowałem załozyc michelina cross climate jak do pozostałych swoich daily, niestety w tym rozmiarze michelin nie robi opon wcale. Z "normalnych" firm w tym rozmiarze jest tylko Goodyear eagle F1 gsd3, Yokohama S drive AS01 i Conti sport contact 5.
Inna opcja to zmiana rozmiaru na 215/40r17 - wtedy do wyboru jest całkiem sporo opon (niestety dalej nie michelin xclimate) na czele z rainsportem3 którego mam w emixie i michelinem pilot sport 4.
jakieś sugestie, inne opcje? Z jednej strony nie chciałbym wydawać 2 tys na opony do daily ale z drugiej nie zaakceptuje kompromisów w sprawie opon. no i jeszcze kwestia profilu 40 w oponie do codziennego użytku. I co tu robić? jak żyć
?
Opona letnia do daily. Auto głównie do dojazdów do pracy. Pacjent to suzuki swift sport z opona 195/45 R17.
Początkowo planowałem załozyc michelina cross climate jak do pozostałych swoich daily, niestety w tym rozmiarze michelin nie robi opon wcale. Z "normalnych" firm w tym rozmiarze jest tylko Goodyear eagle F1 gsd3, Yokohama S drive AS01 i Conti sport contact 5.
Inna opcja to zmiana rozmiaru na 215/40r17 - wtedy do wyboru jest całkiem sporo opon (niestety dalej nie michelin xclimate) na czele z rainsportem3 którego mam w emixie i michelinem pilot sport 4.
jakieś sugestie, inne opcje? Z jednej strony nie chciałbym wydawać 2 tys na opony do daily ale z drugiej nie zaakceptuje kompromisów w sprawie opon. no i jeszcze kwestia profilu 40 w oponie do codziennego użytku. I co tu robić? jak żyć

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
heretic pisze:A Michelin crossclimate to nie kompromis?![]()
Jeżdżę od kilku lat na 225/40r18 w daily i nie widzę w tym żadnego problemu - szedł bym w tym kierunku.
nie no oczywiście że xclimate to kompromis ale wtedy odpada mi posiadanie dwóch kompletów opon. Skoro ta opcja nie wchodzi w grę i musze mieć dedykowane gumy na lato to chciałbym to w pełni wykorzystać

A jakie masz daily i jaki fabryczny rozmiar opon?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
heretic pisze:Octavie, to jest fabryczny rozmiar dla mojej wersji.
widzisz, bo masz dojrzały samochód. Swift wychodzi normalnie na 15 calowych kołach z profilem 55. Ale pewnie masz rację - chyba pójdę 205/40 bo w fabrycznym rozmiarze defacto jedynym wyborem jest conti sport contact.

Co do NS2R (mieszanka soft) :
Dzisiaj obejrzałem dokładniej opony które zdjęłem z Civika razem z wulkanizatorem, powodem chuczenia jest mocne ząbkowanie po stronie bardziej używanej tzn. wewnętrzna część opony, czuć różnice wysokości pomiędzy pojedynczymi blokami profilu przejeżdżając ręką.
Dlatego przygotujcie się na zwiększenie hałasu podczas użytkowania
Prawdopodobnie w mieszance medium (która jest już prawie wyłącznie dostępna) ten efekt powstanie później przez twardszą mieszankę.
Ze względu na dalszy wzrost mocy spowrotem je montuje na oś napędową, kleić kleją bardzo dobrze (mieszanka soft)
Dzisiaj obejrzałem dokładniej opony które zdjęłem z Civika razem z wulkanizatorem, powodem chuczenia jest mocne ząbkowanie po stronie bardziej używanej tzn. wewnętrzna część opony, czuć różnice wysokości pomiędzy pojedynczymi blokami profilu przejeżdżając ręką.
Dlatego przygotujcie się na zwiększenie hałasu podczas użytkowania

Prawdopodobnie w mieszance medium (która jest już prawie wyłącznie dostępna) ten efekt powstanie później przez twardszą mieszankę.
Ze względu na dalszy wzrost mocy spowrotem je montuje na oś napędową, kleić kleją bardzo dobrze (mieszanka soft)

Przy twardszej mieszance ten efekt raczej też się pojawi tylko po dłuższym czasie, wystarczy spojrzeć na agresywny kształt bieżnika z dużymi odstępami pomiędzy blokami profilu.
Spróbuję pojeździć na trochę większym ciśnieniu, według niektórych poradników powinno to zmniejszyć efekt ząbkowania.
Spróbuję pojeździć na trochę większym ciśnieniu, według niektórych poradników powinno to zmniejszyć efekt ząbkowania.
taki tescik tanich opon:
http://colesa.ru/test/56967

najwazniejsze czyli czas na suchym torze pzero najwiecej punktow.
tutaj kolejny tescik z tego roku
http://colesa.ru/test/56939
http://colesa.ru/test/56967

najwazniejsze czyli czas na suchym torze pzero najwiecej punktow.
tutaj kolejny tescik z tego roku
http://colesa.ru/test/56939
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Założyłem NS-2R. Po na razie krótkiej trasie potwierdzam, że są głośniejsze, na tyle, że od razu to czujesz (w porównianiu do opon KU31, które miałem wcześniej). Nie wyją ale szumią i buczą. Na wyższych prędkościach nie sprawdzałem jeszcze.
Natomiast feeling woow. Ścianka jest bardzo gruba, jak w FZ'tach. Koleś się ostro napocił. Przekłada się to na super odczucia z jazdy. Czuć każdą nierówność, rodzaj asfaltu czy ziarenka piasku. Odlot!
Poprzednie KU31 również miałem XL ale są przy tych oponach jak soft. Tu się nic nie wygina przy zakręcie, po prostu skręca. Ciśnienie na razie 1.9 ustawiłem bo na 2.1 czułbym się pewnie jak na drewnianych klockach:)
Natomiast feeling woow. Ścianka jest bardzo gruba, jak w FZ'tach. Koleś się ostro napocił. Przekłada się to na super odczucia z jazdy. Czuć każdą nierówność, rodzaj asfaltu czy ziarenka piasku. Odlot!
Poprzednie KU31 również miałem XL ale są przy tych oponach jak soft. Tu się nic nie wygina przy zakręcie, po prostu skręca. Ciśnienie na razie 1.9 ustawiłem bo na 2.1 czułbym się pewnie jak na drewnianych klockach:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- MMRS
- Donator
- Posty: 1948
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
turbo pchała pisze:Założyłem NS-2R. Po na razie krótkiej trasie potwierdzam, że są głośniejsze, na tyle, że od razu to czujesz (w porównianiu do opon KU31, które miałem wcześniej). Nie wyją ale szumią i buczą. Na wyższych prędkościach nie sprawdzałem jeszcze.
Natomiast feeling woow. Ścianka jest bardzo gruba, jak w FZ'tach. Koleś się ostro napocił. Przekłada się to na super odczucia z jazdy. Czuć każdą nierówność, rodzaj asfaltu czy ziarenka piasku. Odlot!
Poprzednie KU31 również miałem XL ale są przy tych oponach jak soft. Tu się nic nie wygina przy zakręcie, po prostu skręca. Ciśnienie na razie 1.9 ustawiłem bo na 2.1 czułbym się pewnie jak na drewnianych klockach:)
Siemka,
Ty już wskoczyłeś w letnie obuwie?


- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Obudziłem się po zimie i jadę w trasę. Nigdy nie miałem zimowego obuwia. Dzisiaj auto pierwszy raz od 6 lat widziało śnieg i sól
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- irekJ
- Donator
- Posty: 2798
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Ja też miałem okazję pobujać się na NS-2R przy -10 i grip wcale nie gorszy niż w konserwie na zimówkach. Oczywiście suchy asfalt.
Spoko jest to, ze od razu po ruszeniu, nawet na zimnej oponie, robi wrażenie przewidywalnej, jest wystarczająco trakcji i hamowania. RSRa w zimie gorzej wspominam.
Spoko jest to, ze od razu po ruszeniu, nawet na zimnej oponie, robi wrażenie przewidywalnej, jest wystarczająco trakcji i hamowania. RSRa w zimie gorzej wspominam.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
340km i zero problemów! Opona faktycznie głośna i to zauważalnie ale niesamowicie klei. Z zaciekawieniem czekam ns cieplejsze dni bo rsr to przy niej jakis plastik.
Feeling zajebisty. Ale jazda po nowej hucie tylko z drewiennkiem miedy zębami bo inaczej możesz je stracić
Feeling zajebisty. Ale jazda po nowej hucie tylko z drewiennkiem miedy zębami bo inaczej możesz je stracić

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
