Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3525
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Przeczytałem dziesiątki stron, rozmawiałem z wieloma osobami ale zapytam jeszcze publicznie - może ktoś coś podpowie.
Poszukiwana opona na lato - przeznaczenie to głównie zwykła ulica, może 2-3 razy na torze.
Przede wszystkim ma się znakomicie trzymać na szybkim suchym i dać radę bezpiecznie jechać w czasie deszczu - nie mam na myśli ścigania w deszczu ale po prostu zwykłą jazdę.
Pewnym utrudnieniem jest rozmiar - felga 14x7 cali a więc preferowany rozmiar to 185/60 lub 185/55.
Aktualne typy są następujące:
1. Dunlop Direzza 03G - absolutnie na czele według wszystkich opinii, niestety cena w okolicy 700zł za sztukę jest troszkę chora...
2. Nankang NS-2R - opinie w necie zbiera niezłe, obawiam się tylko tego iż jest to nadal "chińczyk" - czy słusznie? Cena w okolicy 300zł sztuka jest jak najbardziej OK.
3. Toyo R888/R888R - wszędzie czytam iż super na suchym, ale w stojącej wodzie jest dramat - cena około 430zł sztuka jest już kawałek za moją granicą
4. Toyo R1R - wydaje się być opcją najbezpieczniejszą z powyższego grona. Na suchym bardzo dobrze, na mokrym OK (według różnych opinii) - ceny jeszcze nie poznałem ale zakładam iż będzie to pomiędzy NS-2R a R888
W dniu dzisiejszym znalazłem jeszcze Kumho ECSTA V70 ale nie znalazłem wiele opinii i nie mam pojęcia co do ceny.
Pozakonkursowo jest jeszcze Yokohama Advan AD08R - niestety nie robią jej w 14 calach...
Poszukiwana opona na lato - przeznaczenie to głównie zwykła ulica, może 2-3 razy na torze.
Przede wszystkim ma się znakomicie trzymać na szybkim suchym i dać radę bezpiecznie jechać w czasie deszczu - nie mam na myśli ścigania w deszczu ale po prostu zwykłą jazdę.
Pewnym utrudnieniem jest rozmiar - felga 14x7 cali a więc preferowany rozmiar to 185/60 lub 185/55.
Aktualne typy są następujące:
1. Dunlop Direzza 03G - absolutnie na czele według wszystkich opinii, niestety cena w okolicy 700zł za sztukę jest troszkę chora...
2. Nankang NS-2R - opinie w necie zbiera niezłe, obawiam się tylko tego iż jest to nadal "chińczyk" - czy słusznie? Cena w okolicy 300zł sztuka jest jak najbardziej OK.
3. Toyo R888/R888R - wszędzie czytam iż super na suchym, ale w stojącej wodzie jest dramat - cena około 430zł sztuka jest już kawałek za moją granicą
4. Toyo R1R - wydaje się być opcją najbezpieczniejszą z powyższego grona. Na suchym bardzo dobrze, na mokrym OK (według różnych opinii) - ceny jeszcze nie poznałem ale zakładam iż będzie to pomiędzy NS-2R a R888
W dniu dzisiejszym znalazłem jeszcze Kumho ECSTA V70 ale nie znalazłem wiele opinii i nie mam pojęcia co do ceny.
Pozakonkursowo jest jeszcze Yokohama Advan AD08R - niestety nie robią jej w 14 calach...
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
IMO wszystko co wymieniłeś to opony raczej na tor. Ja bym się skłaniał ku rainexpert itp.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- Aero50
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
- Model: NA
- Wersja: 90' 1.6
- Lokalizacja: Kraków
Przymierzam się do zakupu ogólnie polecanych w temacie Uniroyal RainExpert 3. Mam tylko pytanie czy różnica między indeksami T i H jest znacząca oraz czy jest sens dokupić wzmocnione (XL) ? Myślę że przebiegi rzędu 5tys rocznie to max i nie wiem czy jest sens dokładać do większych indeksów skoro MX i tak 210km/h nie pojedzie . Czy większe indeksy mają jakieś realne przełożenie na prowadzenie i ew. trwałość opony?
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
XL to twarda ścianka. Przy tak miękkich oponach jak RainSport XL robi różnicę.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
V70a to świetną opona dostępna w różnych mieszankach jak slik. Można wybrać K11 super miękka jak i k21 miękka czy co tam potrzeba. Znam sporo ludzi jeżdżących lotusami którzy ta oponę stawiają na czele szybkości. Jeśli będzie dostępna w rozsądnej cenie i interesującej mieszance to czemu nie. Jest dostępny katalog v70a na necie, ale opona ciężko dostępna w Polsce.
http://odsserwis.com/category/opony_drogowe/
Wejdź w cennik odsunięte. Może coś wpadnie w oko.
http://odsserwis.com/category/opony_drogowe/
Wejdź w cennik odsunięte. Może coś wpadnie w oko.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3525
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Piwo rozejrzę się w takim razie za tymi Kumho. Przynajmniej będę wiedział jaki poziom cenowy.
Czester w sumie racja z tymi torowymi ale czy to oznacza że nie sprawdzą się podczas normalnego użytkowania? Czy po prostu szkoda kasy na takie opony i lepiej kupić coś cywilnego=tańszego?
Czester w sumie racja z tymi torowymi ale czy to oznacza że nie sprawdzą się podczas normalnego użytkowania? Czy po prostu szkoda kasy na takie opony i lepiej kupić coś cywilnego=tańszego?
opony semi sliki maja wiele zalet i wad.
generalnie z zalet to:
- stabilnosc w luku duzo wyzsza niz na kazdej uhp.
- czucie auta
-latwosc prowadzenia na granicy przyczepnosci.
-duzo wieksza odpornosc barkow na przegrzania na zakretach ( w cywilach barki potrafia odpadac, kruszyc sie, scierac w strasznym tempie)
- duzo krosza droga hamwoania na suchym i duzo wieksze predkosci w lukach na suchym asfalcie
generalnie z wad:
- tragiczne zachowanie na plynacym asfalcie (gdy jest rzeka w koleinach w ulewny deszcz)
- duzo wyzszy halas, czasami jakies turkotania, czasami swiszczenie w zaleznosci od opony
-drozsze
- szybciej sie zuzywaja na ulicy gdzie nabijamy kilometry bez pokonywania zakretow
- duzo dluzsza droga hamowania na mokrym i w wiekszosci przypadkow duzo wolniejsze predkosci na mokrym asfalcie
trzeba dodac ze sa semisliki wolniejsze na suchym od najlepszych opon uhp, jak i sa opony uhp ktore sa wolniejsze na mokrym od niektorych semislikow. w zaleznosci co sie wybierze.
wiec dla kazdego cos milego. jeden woli byc srednio szybki w kazdych warunkach drogowych i kupi opone uhp a drugi lubi szukac limitow predkosci auta tylko na suchym asfalcie by na mokrym po prostu zwolnic i starac sie bezpiecznie dojechac do domu.
generalnie z zalet to:
- stabilnosc w luku duzo wyzsza niz na kazdej uhp.
- czucie auta
-latwosc prowadzenia na granicy przyczepnosci.
-duzo wieksza odpornosc barkow na przegrzania na zakretach ( w cywilach barki potrafia odpadac, kruszyc sie, scierac w strasznym tempie)
- duzo krosza droga hamwoania na suchym i duzo wieksze predkosci w lukach na suchym asfalcie
generalnie z wad:
- tragiczne zachowanie na plynacym asfalcie (gdy jest rzeka w koleinach w ulewny deszcz)
- duzo wyzszy halas, czasami jakies turkotania, czasami swiszczenie w zaleznosci od opony
-drozsze
- szybciej sie zuzywaja na ulicy gdzie nabijamy kilometry bez pokonywania zakretow
- duzo dluzsza droga hamowania na mokrym i w wiekszosci przypadkow duzo wolniejsze predkosci na mokrym asfalcie
trzeba dodac ze sa semisliki wolniejsze na suchym od najlepszych opon uhp, jak i sa opony uhp ktore sa wolniejsze na mokrym od niektorych semislikow. w zaleznosci co sie wybierze.
wiec dla kazdego cos milego. jeden woli byc srednio szybki w kazdych warunkach drogowych i kupi opone uhp a drugi lubi szukac limitow predkosci auta tylko na suchym asfalcie by na mokrym po prostu zwolnic i starac sie bezpiecznie dojechac do domu.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Dla mnie opona Daily ma być bezpieczna zawsze a nie po rozgrzaniu. Nie jeździłem na r1r i v70 ale to w dalszym ciągu semi i nie miałbym do nich zaufania na 10*C-15*C jeszcze w deszczowy dzień.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
sa semisliki ktore kleja od startu. nie kazdy semi to rs-r ktory potrzebuje ciepla i conajmniej 30 stopni by zaczal dzialac.
avon zzr a24 dziala od strzala juz od 0 stopni.
v70a k11 tak samo.
r1r tak samo. te opony w temperaturze 5 stopni beda dzialac na sychym asfalcie lepiej niz rainsport.
avon zzr a24 dziala od strzala juz od 0 stopni.
v70a k11 tak samo.
r1r tak samo. te opony w temperaturze 5 stopni beda dzialac na sychym asfalcie lepiej niz rainsport.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Nie jeździłem na wszystkich tych trzech, więc się nie wypowiem jak kleją. Potwierdzisz jednak, że r1r zużywa się nawet w jeździe cywilnej znacznie szybciej niż choćby rainexpert. Dodatkowo dochodzi cena. Osobiście mimo, że mam kika kompletów opon w tym takie na niską temperaturę na codzień jednak zmieniam na cywilne kumho do których mam zaufanie i na których jeżdżę już 4 lata, a kosztowały 1kzł.
Mocy przybyło i zastanawiam się czy nie kupię na nowy sezon lepszych opon nawet na codzień ale do 140KM wolałbym wydać to na lepsze UHP albo coś innego:)
Mocy przybyło i zastanawiam się czy nie kupię na nowy sezon lepszych opon nawet na codzień ale do 140KM wolałbym wydać to na lepsze UHP albo coś innego:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
tak r1r zuzyja sie duzo szybciej na ulicy chocby dla tego ze maja glebokosc bieznika nie 8,5mm a 6mm.
nie mowie ze uhp sa zle.
ja rozumiem wybrac dobra opone uhp jak sport contact 6 czy pilot sport 4s.
problem w tym ze to opony na 19 cali w gorei sa w odpowiednio wysokiej cenie.
wiec uhp uwazam ze sa ok, ale dobrych uhp nie produkuje sie w niskich rozmiarowkach typu 14, 15,16 czy 17'. niestety. tutaj dominuja opony budzetowe typu rainsport.
oczywiscie mozna kupic jakies opony i czlowiek bedzie zadowolony dopoki nie ma swiadomosci tego ze sa szybsze i lepsze opony. a zeby miec ta swiadomosc trzeba sie na takich oponach przejechac. wtedy juz nie chce sie wracac do opon budzetowych.
no i fajnie ze jest MMC. to jest poligon dla opon i od razu widac na czym jezdzi czolowka i w jakich warunkach jakie rezultaty zostaly osiagniete.
nie mowie ze uhp sa zle.
ja rozumiem wybrac dobra opone uhp jak sport contact 6 czy pilot sport 4s.
problem w tym ze to opony na 19 cali w gorei sa w odpowiednio wysokiej cenie.
wiec uhp uwazam ze sa ok, ale dobrych uhp nie produkuje sie w niskich rozmiarowkach typu 14, 15,16 czy 17'. niestety. tutaj dominuja opony budzetowe typu rainsport.
oczywiscie mozna kupic jakies opony i czlowiek bedzie zadowolony dopoki nie ma swiadomosci tego ze sa szybsze i lepsze opony. a zeby miec ta swiadomosc trzeba sie na takich oponach przejechac. wtedy juz nie chce sie wracac do opon budzetowych.
no i fajnie ze jest MMC. to jest poligon dla opon i od razu widac na czym jezdzi czolowka i w jakich warunkach jakie rezultaty zostaly osiagniete.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3525
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Jedną z kluczowych kwestii jest niestety rozmiar 14 cali.
Ponieważ wygląd NA w tym rozmiarze mi się podoba to wiem że przy tym pozostanę - staram się znaleźć możliwie jak najlepsze rozwiązanie.
Opon idealnych nie ma i co do tego nie mam wątpliwości. Próbuję znaleźć rozwiązanie które da satysfakcję z szybkiej jazdy po zakrętach w dobrych warunkach i pozwoli bezpiecznie i zachowawczo dojechać do domu w czasie deszczu
Gdyby cena nie grała roli brałbym Direzza - ale 700zł to zdecydowanie za dużo.
Kilka notatek porobiłem - teraz pozostaje sprawdzić ceny i dostępności rozmiarów.
Skoro w miacie mam dobre zawieszenie to szkoda byłoby mi kupić opony które tą radość z jazdy by niwelowały...
Ponieważ wygląd NA w tym rozmiarze mi się podoba to wiem że przy tym pozostanę - staram się znaleźć możliwie jak najlepsze rozwiązanie.
Opon idealnych nie ma i co do tego nie mam wątpliwości. Próbuję znaleźć rozwiązanie które da satysfakcję z szybkiej jazdy po zakrętach w dobrych warunkach i pozwoli bezpiecznie i zachowawczo dojechać do domu w czasie deszczu
Gdyby cena nie grała roli brałbym Direzza - ale 700zł to zdecydowanie za dużo.
Kilka notatek porobiłem - teraz pozostaje sprawdzić ceny i dostępności rozmiarów.
Skoro w miacie mam dobre zawieszenie to szkoda byłoby mi kupić opony które tą radość z jazdy by niwelowały...
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
No tak tylko kolega pyta o opony daily:) Ja bym tego nie mieszał bo ty piszesz o daily do lotusa i innych mocniejszych samochodów, a on do fryzjerskiej mazdeczki 140KM.
IMO zdecydowanie lepiej moim zdaniem wyjdzie na tym jeśli kupi sobie nowe drogowe opony typu właśnie RainExpert które są uniwersalne i drugi nawet używany komplet semislick na tor. W przeciwnym wypadku jako nowicjusz wyobraź sobie, że zje krawędzie opon na pierwszym ułężu bo wyjedzie na r1r przy 25*C i niedostosuje ciśnienia a potem będzie tymi oponami na codzień jeździł.
IMO zdecydowanie lepiej moim zdaniem wyjdzie na tym jeśli kupi sobie nowe drogowe opony typu właśnie RainExpert które są uniwersalne i drugi nawet używany komplet semislick na tor. W przeciwnym wypadku jako nowicjusz wyobraź sobie, że zje krawędzie opon na pierwszym ułężu bo wyjedzie na r1r przy 25*C i niedostosuje ciśnienia a potem będzie tymi oponami na codzień jeździł.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
IMO zdecydowanie lepiej moim zdaniem wyjdzie na tym jeśli kupi sobie nowe drogowe opony typu właśnie RainExpert które są uniwersalne i drugi nawet używany komplet semislick na tor. W przeciwnym wypadku jako nowicjusz wyobraź sobie, że zje krawędzie opon na pierwszym ułężu bo wyjedzie na r1r przy 25*C i niedostosuje ciśnienia a potem będzie tymi oponami na codzień jeździł.
ogolnie ciezko sie nie zgodzic.
ale ja osobiscie nie wyobrazam sobie wlozyc do swojego speedstera opon uhp. juz to przerabialem i jak wlozylem niby dobre i zawsze na szczycie w testach goodyeary assymetric 2 bylem mega niezadowolony mimo ze mialy bardzo dobra przyczepnosc na deszczu. jezdze po ulicach ostro i zawsze na granicy przyczepnosci (nie szybko bo tylko na zakretach a wiec tam gdzie predkosci sa zazwyczaj duzo nizsze niz 90km/h) i nie wyobrazam innej jazdy chocbym i jezdzil tico. jazda samochodem za bardzo mi sprawia frajde by rezygnowac z jazdy na granicy przyczepnosci chocby w jednym zakrecie. wiem ze sa ludzie co przed rondem sie zatrzymuja i w rondo wjezdzaja 20km/h, nie kreca gwaltownie kierownica bo boja sie cos uszkodzic, hamulce naciskaja mniej 20% sily a 6000obr/min to przekraczaja raz od swieta. ja bym tak nie potrafil.
a jak auto ma sprawiac frajde z jazdy to musza byc odpowiednie opony czytaj z twardymi bokami i stabilne na suchym.
jak ktos traktuje mazde jako dupowoz do nabijania kilometrow i robi nia 30tys rocznie ok. wkladac rainsporty.
ale jak komus mx5 sluzy glownie do sprawiania frajdy i robi nia rocznie 5tys km i ma 5 innych aut do nabijania kilometrow wtedy warto rozwazyc semi bo te opony sa tak fajne ze szkoda z nich rezygnowac.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Dobre podsumowanie!
Pamiętaj jednak ze cały czas porównujesz swoje mocne auto do jednak słabych Mazd. Ale tak to w 100% się zgadzam.
Pamiętaj jednak ze cały czas porównujesz swoje mocne auto do jednak słabych Mazd. Ale tak to w 100% się zgadzam.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
e tam. opel jak wkladalem goodeyary mial 147KM czyli serie. a lotusy o ktorych wspominalem mialy rowerowy silniki 1,8 o mocy 120koni
moge dodac jeszcze ze speedstera ostatnio w warunkach +2 stopnie na dworzu i czesciowe oblodzenia na drodze stroilismy na moc 250KM na oponach juz prawie lysych semi michelin sport cup 2 z tylu i z przodu w dobrym stanie semi avon zzr mieszanka a24.
zyje mimo ze radochy z jazdy mielismy po pachy
moge dodac jeszcze ze speedstera ostatnio w warunkach +2 stopnie na dworzu i czesciowe oblodzenia na drodze stroilismy na moc 250KM na oponach juz prawie lysych semi michelin sport cup 2 z tylu i z przodu w dobrym stanie semi avon zzr mieszanka a24.
zyje mimo ze radochy z jazdy mielismy po pachy
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Też jeżdżę na kumho Daily teraz i fakt zabawy przy 240KM jest sporo Ale nijak ma się to do bezstresowej jazdy na codzień
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
ja tam zalozylem home made TCS i stresa zadnego nie mam. zawsze maksymalna moc plynie na kola bez stresu.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3525
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Bardzo celnie to podsumowaliście.
Ja podążam właśnie w tym kierunku - samochód ma dawać frajdę z jazdy i na suchych staram się go wykorzystywać przy każdej jeździe.
Kilka samochodów się jeszcze w garażu znajdzie (a w lecie to głównie na dwóch kołach jeżdżę ) - Miata jest do wyglądu i zabawy
Przy wyjeździe na tor nie obejdzie się chyba bez dodatkowego kompletu ale to już temat na inną opowieść...
Ja podążam właśnie w tym kierunku - samochód ma dawać frajdę z jazdy i na suchych staram się go wykorzystywać przy każdej jeździe.
Kilka samochodów się jeszcze w garażu znajdzie (a w lecie to głównie na dwóch kołach jeżdżę ) - Miata jest do wyglądu i zabawy
Przy wyjeździe na tor nie obejdzie się chyba bez dodatkowego kompletu ale to już temat na inną opowieść...
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Bardzo przyjemnie się to czyta... i utwierdza mnie w przekonaniu R888R
Ilość koni ma się ni jak do zakrętów. A MX-5 głównie zakręca ... bo NA w prędkościach powyżej 130-150 robi się, jak dla mnie, nerwowa. Szczególnie na 185/60.
Nie wyobrażam sobie na niepoleganiu na swoim aucie na łukach lub w trakcie ostrych manewrów ... a RE002 (powiedzmy sobie szczerze - bardzo przyzwoity cywil) kilka razy mnie na zakręcie i przy awaryjnym wymijaniu zwierzaka na drodze zaskoczyły - negatywnie (bujają się o wiele bardziej niż bym chciał i trzeba manewr korygować).
Ja co prawda nie jeżdżę szybko (do 120), ale lubię agresywnie. Ale dla każdego coś miłego - Torpeda jeździ agresywnie na rainsportach, więc...
Ilość koni ma się ni jak do zakrętów. A MX-5 głównie zakręca ... bo NA w prędkościach powyżej 130-150 robi się, jak dla mnie, nerwowa. Szczególnie na 185/60.
Nie wyobrażam sobie na niepoleganiu na swoim aucie na łukach lub w trakcie ostrych manewrów ... a RE002 (powiedzmy sobie szczerze - bardzo przyzwoity cywil) kilka razy mnie na zakręcie i przy awaryjnym wymijaniu zwierzaka na drodze zaskoczyły - negatywnie (bujają się o wiele bardziej niż bym chciał i trzeba manewr korygować).
Ja co prawda nie jeżdżę szybko (do 120), ale lubię agresywnie. Ale dla każdego coś miłego - Torpeda jeździ agresywnie na rainsportach, więc...
Podłączę się do dyskusji o ala semislikach:
Zamówiłem Toyo R1R w rozmiarze 195/50/15 do felg 15x8 do użytku w NA na drodze/żadko tor.
Zdecydowałem się pierwotnie na R1R, ponieważ nie mam zamiaru robić kółka za kółkiem na torze lub ulicy, szukałem dobrze klejacych w miarę miękkich opon. Cena jest również atrakcyjna, około 260zl za sztukę. Minus oczywiście szybkie zużycie i płynięcie przy wysokich temperaturach.
Zacząłem się jednak wachać, czy AD08R nie był by lepszym wyborem (większa wytrzymałość, nie płynie, brak negatywnych opinii).
Z minusów ma być opona dosyć ciężka oraz cena, około 350zł.
Mieszanka Ad08r nie jest zbyt twarda do tak lekkiego auta jak NA? Nie chcę kręcić kółek wokoło bloku zanim będą kleić. Z drugiej strony też nie chcę żeby kleiły za bardzo, zabawa z zarzuceniem tyłu musisz być
Był bym bardzo wdzięczny za opinie użytkowników R1R oraz AD08r
Zamówiłem Toyo R1R w rozmiarze 195/50/15 do felg 15x8 do użytku w NA na drodze/żadko tor.
Zdecydowałem się pierwotnie na R1R, ponieważ nie mam zamiaru robić kółka za kółkiem na torze lub ulicy, szukałem dobrze klejacych w miarę miękkich opon. Cena jest również atrakcyjna, około 260zl za sztukę. Minus oczywiście szybkie zużycie i płynięcie przy wysokich temperaturach.
Zacząłem się jednak wachać, czy AD08R nie był by lepszym wyborem (większa wytrzymałość, nie płynie, brak negatywnych opinii).
Z minusów ma być opona dosyć ciężka oraz cena, około 350zł.
Mieszanka Ad08r nie jest zbyt twarda do tak lekkiego auta jak NA? Nie chcę kręcić kółek wokoło bloku zanim będą kleić. Z drugiej strony też nie chcę żeby kleiły za bardzo, zabawa z zarzuceniem tyłu musisz być
Był bym bardzo wdzięczny za opinie użytkowników R1R oraz AD08r
Tutaj, sorry, wychodzi około 280 a nie 260, ale i tak tanio:
https://www.reifen.de/reifen/pkw/sommer ... __12292292
W kilku sklepach ceny wachają się już od jakiegoś czasu pomiędzy 66-68€.
https://www.reifen.de/reifen/pkw/sommer ... __12292292
W kilku sklepach ceny wachają się już od jakiegoś czasu pomiędzy 66-68€.
Świetna cena.
Takie coś
http://colesa.ru/news/53992
http://colesa.ru/news/53380
Średnia prędkość na suchym torze:
1) Pirelli PZero Trofeo R 119,1km / h
2) Michelin Pilot Sport Cup 2 118 km / h
3) Dunlop Sport Maxx Race 117,8 km / h
4) Continental sport contact 6 117,1 km / h
5) Falken Azenis FK510 116,1km/h
5) Yokohama ADVAN Neova AD08 R 116,1 km / h
6) Hankook Ventus S1 evo2 K117 115,7km/h
7) Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 115,1km/h
8) Pirelli PZero (2016) 114,8km/h
9) Toyo Proxes R888R 114,7km / h
10) Dunlop Sport Maxx RT2 114,3km/h
11) Kumho Ecsta PS91 113,9km/h
12) Rotalla Setula S-Pace RU01 113,6km/h
13) Firestone Firehawk SZ90μ 113,2km/h
Takie coś
http://colesa.ru/news/53992
http://colesa.ru/news/53380
Średnia prędkość na suchym torze:
1) Pirelli PZero Trofeo R 119,1km / h
2) Michelin Pilot Sport Cup 2 118 km / h
3) Dunlop Sport Maxx Race 117,8 km / h
4) Continental sport contact 6 117,1 km / h
5) Falken Azenis FK510 116,1km/h
5) Yokohama ADVAN Neova AD08 R 116,1 km / h
6) Hankook Ventus S1 evo2 K117 115,7km/h
7) Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 115,1km/h
8) Pirelli PZero (2016) 114,8km/h
9) Toyo Proxes R888R 114,7km / h
10) Dunlop Sport Maxx RT2 114,3km/h
11) Kumho Ecsta PS91 113,9km/h
12) Rotalla Setula S-Pace RU01 113,6km/h
13) Firestone Firehawk SZ90μ 113,2km/h
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć Wszystkim,
Piwo, mam do Ciebie pytanie, jako że wydajesz się być obcykany w temacie może Ty rozwiejesz moje wątpliwości.
1 Czy szerokość opony ma wpływ na jej szybsze bądź wolniejsze zużycie? Wydaje mi się, iż czym opona jest szersza tym obciążenie na cm kw. jest mniejsze - tym samym opona zużywa się wolniej, zgadza się?
2 Druga sprawa - masy wirujące - załóżmy że zmieniamy oponę na szerszą - wiadomo, szersza opona oznacza większą masę. Szersza opona wymaga większej felgi - tu również masa wzrasta. Dla przykładu:
- masa felgi seryjnej 17x7 plus opona 205/45 R17 - 17.8 kg
zamieniamy zestaw
- zamiennik felga flow formed 17x8 plus opona 235/40 R17 - 18.8 kg
jasno widać że masa na koło wzrasta o kg na "narożnik".
Idziemy dalej -
1 Zakładamy BBK z tarczami ultralight - i odzyskujemy kg na stronę przód
2 Zakładamy zaciski i tarcze ultralight na tył - i odzyskujemy kg na stronę
I docieram w końcu do mojego pytania, czy średnica w tym przypadku ma znaczenie?
Zapytam może inaczej, czy kilogram więcej z zestawu felga plus opona skompensuje się lżejszą o kilogram tarczą?
Co o tym myślisz?
Zakładając że moje tarcze na tyle są lżejsze od OEM w granicach 1.2 kg okazuje się że jestem jakieś 0.2 kg do przodu.
Obecnie na feldze letniej mam oponę w rozmiarze 235/40 R17. Myślę o tym aby kupić na tył opony w rozmiarze 245/40 R17. Taka opona waży jakieś 0.5 kg więcej. Daje nam to na tyle około 0.3 kg "nadwagi". Czy takie 0.3 kg wg Ciebie to dużo czy mało? A może dla lepszej przyczepności tyłu i potencjalnego mniejszego zużycia wynikającego z większej szerokości i potencjalnie mniejszego obciążenia na cm kwadrat warto przytyć o te 0.3 kg?
co o tym myślisz?
Pozdrawiam
Rafał
Piwo, mam do Ciebie pytanie, jako że wydajesz się być obcykany w temacie może Ty rozwiejesz moje wątpliwości.
1 Czy szerokość opony ma wpływ na jej szybsze bądź wolniejsze zużycie? Wydaje mi się, iż czym opona jest szersza tym obciążenie na cm kw. jest mniejsze - tym samym opona zużywa się wolniej, zgadza się?
2 Druga sprawa - masy wirujące - załóżmy że zmieniamy oponę na szerszą - wiadomo, szersza opona oznacza większą masę. Szersza opona wymaga większej felgi - tu również masa wzrasta. Dla przykładu:
- masa felgi seryjnej 17x7 plus opona 205/45 R17 - 17.8 kg
zamieniamy zestaw
- zamiennik felga flow formed 17x8 plus opona 235/40 R17 - 18.8 kg
jasno widać że masa na koło wzrasta o kg na "narożnik".
Idziemy dalej -
1 Zakładamy BBK z tarczami ultralight - i odzyskujemy kg na stronę przód
2 Zakładamy zaciski i tarcze ultralight na tył - i odzyskujemy kg na stronę
I docieram w końcu do mojego pytania, czy średnica w tym przypadku ma znaczenie?
Zapytam może inaczej, czy kilogram więcej z zestawu felga plus opona skompensuje się lżejszą o kilogram tarczą?
Co o tym myślisz?
Zakładając że moje tarcze na tyle są lżejsze od OEM w granicach 1.2 kg okazuje się że jestem jakieś 0.2 kg do przodu.
Obecnie na feldze letniej mam oponę w rozmiarze 235/40 R17. Myślę o tym aby kupić na tył opony w rozmiarze 245/40 R17. Taka opona waży jakieś 0.5 kg więcej. Daje nam to na tyle około 0.3 kg "nadwagi". Czy takie 0.3 kg wg Ciebie to dużo czy mało? A może dla lepszej przyczepności tyłu i potencjalnego mniejszego zużycia wynikającego z większej szerokości i potencjalnie mniejszego obciążenia na cm kwadrat warto przytyć o te 0.3 kg?
co o tym myślisz?
Pozdrawiam
Rafał
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
To ja się wypowiem na początek. Suma masy tarczy, opony i felgi ma wpływ na masę nieresorowaną i tym samym na prowadzenie samochodu. Jeśli mówimy o przyśpieszeniu, to musimy wziąć pod uwagę nie tyle masę, co bezwładność układu. Niestety tarcza ma dużo mniejszą średnicę niż felga, do tego zupełnie inaczej na jest ta masa rozłożona względem osi obrotu. Nie można tego w tak prosty sposób porównywać.
The answer is always Miata.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
I tego się właśnie obawiałem
A jaka jest Twoja opinia względem zużycia?
Co do mas nieresorowanych, po wywaleniu tych wszystkich OEM gratów i wrzuceniu gratów Ultralight zdecydowanie czuć jakby auto stało się bardziej miękkie i komfortowe.
Co do opony w rozmiarze 245/40 R17, cholernie kusi zapiąć takie kapcie. Ciekawe jak wiele auto straci na prostej a ile zyska w zakrętach. W sumie to zakręty są tym co nas kręci
Dzięki za komentarz!
A jaka jest Twoja opinia względem zużycia?
Co do mas nieresorowanych, po wywaleniu tych wszystkich OEM gratów i wrzuceniu gratów Ultralight zdecydowanie czuć jakby auto stało się bardziej miękkie i komfortowe.
Co do opony w rozmiarze 245/40 R17, cholernie kusi zapiąć takie kapcie. Ciekawe jak wiele auto straci na prostej a ile zyska w zakrętach. W sumie to zakręty są tym co nas kręci
Dzięki za komentarz!
szersza opone ciezej przegrzac przez co moze pozyc dluzej. kwestia jak agresywnie jezdzisz. jest sporo ludzi ktorzy nigdy nie dogrzali opon bo jezdza z przeciazeniami maks 0,5g. a jak ktos wykorzystuje opony i jezdzi z przeciazeniami 1G to takie opony dostaja ostro po pi.dzie.
a inna sprawa lepiej dac miekka mieszanke opony o duzej szerokosci niz twarda i waska.
wiec ogolnie mozna rzec ze zuzycie opony szerszej na pewno nie bedzie wieksze niz wezszej a moze byc sporo nizsze jesli wezsza do tej pory mocno sie grzala.
dwa szersza opone ciezej tez spalic a ilosc nagrzan tez jest ograniczona dla danej opony po czym opona staje sie sliska.
lzejsze kolo to lzejsze prowadzenie auta i to idzie odczuc przy roznicy w wadze rzedu 5kg na osi (amortyzatory latwiej pracuja) . czy da sie wyczuc roznice w zmianie momentu bezwladnosci kola (czytaj rozlozenia wagi czy bardziej na zewnatrz czy wewnatrz)? raczej nie.
moim zdaniem kieruj sie cena i dostepnoscia dobrych opon w danym rozmiarze. np jak w danym rozmiarze jest sport cup 2 w dobrej cenie a w innym nie to wybierz ten w ktorym jest dostepny a nie kieruj sie tylko szerokoscia opony. zysk z posiadania dobrej opony jest wiekszy niz zysk z posiadania szerokiej opony.
a inna sprawa lepiej dac miekka mieszanke opony o duzej szerokosci niz twarda i waska.
wiec ogolnie mozna rzec ze zuzycie opony szerszej na pewno nie bedzie wieksze niz wezszej a moze byc sporo nizsze jesli wezsza do tej pory mocno sie grzala.
dwa szersza opone ciezej tez spalic a ilosc nagrzan tez jest ograniczona dla danej opony po czym opona staje sie sliska.
lzejsze kolo to lzejsze prowadzenie auta i to idzie odczuc przy roznicy w wadze rzedu 5kg na osi (amortyzatory latwiej pracuja) . czy da sie wyczuc roznice w zmianie momentu bezwladnosci kola (czytaj rozlozenia wagi czy bardziej na zewnatrz czy wewnatrz)? raczej nie.
moim zdaniem kieruj sie cena i dostepnoscia dobrych opon w danym rozmiarze. np jak w danym rozmiarze jest sport cup 2 w dobrej cenie a w innym nie to wybierz ten w ktorym jest dostepny a nie kieruj sie tylko szerokoscia opony. zysk z posiadania dobrej opony jest wiekszy niz zysk z posiadania szerokiej opony.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód