Błąd silnika P0300
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
MATROS pisze:Świece nowe, kable nie mają mechanicznych uszkodzeń. Jak sprawdzić cewki bez wymiany, szczególnie, że błąd nie jest permanentny?
Wyglada na dosyć skomplikowaną procedurę.
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=305898
It is possible to measure the resistance of the primary and secondary sides of the coils, but the ignitor can't be measured for resistance, it's operation can only be monitored with a scope. The trigger signal can also measured, typically .6 to .8 volts for 5.5 mili-seconds but that doesn't tell you if the ignitor is working. Should the ignitor have failed, it will overload the computer generated trigger signal, and there will be no signal, as long as the ignitor is shorted. However, should you disconnect the the wiring harness from the coil pack, the triggering signal will return, as the shorted ignitor overload has been removed. Bob
Rozumiem, że masz 1.8 VVT z cewkami przy świecach? Jeżeli zwykłe 1.8 to może to Ci pomoże:
https://www.miata.net/garage/coilpack_test.jpg
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 sie 2017, 10:12
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Szczecin
Ten post z US forum to precyzyjnie mój przypadek. Tak mam 1.8VVT z dwiema cewkami. Procedura testowania cewek do zrobienia, chociaż tak jak pisze ten amerykanin z San Diego błąd jest periodyczny i związany prawdopodobnie ze wzrostem temperatury, więc trudno zasymulować realne warunki. Temat zamknie się pewnie wymianą cewek. Mam jednak wątpliwość, że to błąd "multiple cylinder", a nie 1-szy i 2-gi lub 3-ci i 4-ty. Obydwie cewki szwankują na raz? Czy też wystarczą 2 cylindry, żeby dać błąd "multiple"?
Warto kupić jedną cewkę i próbować eliminować uszkodzoną?
Możecie polecić gdzie i jakiego producenta cewkę kupić?
Warto kupić jedną cewkę i próbować eliminować uszkodzoną?
Możecie polecić gdzie i jakiego producenta cewkę kupić?
w 1.8 NBFL jest jedna cewka na 2 cylindry, i zawsze dwie świece strzelają, jedna na pusto, więc jak padnie któraś cewka to od razu dwa cylindry nie mają iskry