Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1628
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

22 paź 2017, 9:44

mutra pisze:
TerminatorPi pisze:
mutra pisze:
TerminatorPi pisze:Głupie pytanie - przy założeniu niejeżdżenia po śniegu/soli, czyli jeszcze na kawałek zimniejszej jesieni, rozglądać się za zimówkami, czy da radę w miare bezpiecznie prześmigać na letnich?
dużo zależy jakie masz te letnie. jezeli masz w miare miekka mieszanke to powinny trzymac bez problemu. ja u siebie zauwazylem spadek przyczepnosci jak temperatjra jest ponizej 10stopni

Fabryczne z ND, czyli bodajże Potenza S001


ciężko mi coś Ci doradzić bo nigdy nie jeździłem na tych oponach a w internetach nie znalazłem konkretnych informacji na temat twardości mieszanki. Wydaje mi się, że większych problemów nie powinieneś mieć dopóki temperatury są na plusie o ile będziesz pamiętał że opona może miec mniejszą przyczepność.

Dzięki. Chociaż i tak nie wiem czy wytrzymam całą zimę w dupowozie, więc nie wiem czy jednak na wszelki wypadek nie nabyć zimówek. Tak dla bezpieczeństwa.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
FuzBal
Posty: 265
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:16
Model: Inny
Lokalizacja: ŁDZ
Kontakt:

22 paź 2017, 12:57

Pytanie o zaciski. Mam padniety tylny lewy w NBFL, cieknie i jest przerdzewialy, chyba nie ma czego i jak ratowac - czy moge kupic jakies mid/big brejki czy wiaze sie to rowniez ze zmiana tarcz itd? Czy szukac po prostu standardu?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 paź 2017, 14:04

FuzBal pisze:Pytanie o zaciski. Mam padniety tylny lewy w NBFL, cieknie i jest przerdzewialy, chyba nie ma czego i jak ratowac - czy moge kupic jakies mid/big brejki czy wiaze sie to rowniez ze zmiana tarcz itd? Czy szukac po prostu standardu?

zmierz średnicę tarcz z tyłu i podaj rok produkcji auta bo od tego zależy typ hamulców. Zacisk da się zregenerować - tył jest bardziej skomplikowany niż przód ale daje radę. Największy ból to demontaż i montaż mechanizmu tłoczka / kupno tłoczka z zamontowanym zaciskiem
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

22 paź 2017, 14:44

czy ktoś ma zbędne nakrętki amortyzatora (nakrętka lagi nie poduszki)
albo zna wymiar i skok gwintu tej nakrętki ?
moja się odkręciła i zerwała gwint :x :( :roll:
MIATA nim jak szatan
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 paź 2017, 16:21

SponeR pisze:czy ktoś ma zbędne nakrętki amortyzatora (nakrętka lagi nie poduszki)
albo zna wymiar i skok gwintu tej nakrętki ?
moja się odkręciła i zerwała gwint :x :( :roll:


https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=607680

M10x1.25 ????
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

22 paź 2017, 16:27

:kciuk:
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 486
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

28 paź 2017, 11:00

Panowie żeby wyciągnąć dywan w Na trzeba demontować konsole? I gdzie są śrubki jeśli trzeba. Mam wyjęte fotele, tunel/podłokietnik itp tylko trzyma pod konsolą
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

28 paź 2017, 11:55

Na środku tunelu, tak jakby pod radiem jest klips, ktory trzyma dywan, z tego co pamiętam trzeba też odkręcić dwie śruby mocujące nagrzewnicę do podłogi (dywan nie jest dzielony w tym miejscu chyba, że sam go przetniesz). Ja wyjmowałem cały środek łącznie z deską do czyszczenia parą, nie wiem czy da radę wyjąć dywan bez demontażu deski, może ktoś ma jakiś patent.
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 486
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

28 paź 2017, 13:04

A te dwie śruby co trzymają nagrzewnice są na krzyżak i widać je po ściągnięciu tunelu pod radiem?Czyli najlepiej wyciągnąć radio? Mam włożone radio 2din z Nb które z tyłu jest jakoś chwycone trytyką żeby nie wypadało O.o i nie umiem znaleźć ani wymacać gdzie niby ta trytyka jest :/ gdzie są śrubki z konsoli środkowej? Za radiem tylko?
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 151
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NA
Wersja: Miata 93'
Lokalizacja: Wrocław

29 paź 2017, 22:29

Ja u siebie wyciagalem radio i wepchnalem reke z nozykiem do tapet i rozcinalem, bo nie chcialem demontowac deski. Troche sie trzeba nameczyc ze wzgledu na brak miejsca do manewrowania, ale koniec koncow udaje sie tapicerke uwolnic. Przy ponownym montazu trzeba tu poupychac, tam naciagnac i jest git, wiec nie ma co sie bac sposobu z rozcinaniem.
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 paź 2017, 5:25

Demontaż i ponowny montaż deski to jakieś 2 godziny w pojedynkę więc tragedii nie ma.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

30 paź 2017, 8:32

Dokładnie, a przy okazji można wyczyścić kanały wentylacyjne i resztę syfu.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1065
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

30 paź 2017, 12:08

Mam taki problem od kilku dni, miata nie chce się przełączać na lpg a z nawiewów leci zimne powietrze mimo ustawienia na max ogrzewanie, wskazówka temp po środku skali. Co jest nie tak? Termostat? Jakiś czujnik temperatury?
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

30 paź 2017, 14:29

luki_92_92 pisze:Mam taki problem od kilku dni, miata nie chce się przełączać na lpg a z nawiewów leci zimne powietrze mimo ustawienia na max ogrzewanie, wskazówka temp po środku skali. Co jest nie tak? Termostat? Jakiś czujnik temperatury?

na poczatek sprawdz poziom plynu w chlodnicy i zb. wyrownawczym przed odpaleniem zimnego silnika
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1065
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

30 paź 2017, 15:27

Dodam jeszcze że jak odpale z nawiewem na zimno to normalnie sie przelacza na gaz i po przestawieniu nawiewu na cieple dmucha cieplym, ale jak odpalam z nawiewem ustawionym na ogrzewanie to jest tak jak opisalem wyżej także coś ewidentnie jest nie tak. Płynu było mało w zbiorniczku to dolałem, w chłodnicy nie miałem jak sprawdzić bo był nagrzany, po pracy sprawdzę
Obrazek
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1142
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

30 paź 2017, 16:04

Co do termostatu to sprawdz czy chlodnica Ci sie nagrzewa zanim dojdzie wskazówka do połowy skali. Nie powinna, inaczej termos walniety i chlodnica kradnie cieply plyn, gaz w momencie rozprezania w reduktorze jest jak ciekly azot wiec uklad ogrzewania cierpi.
Swoja droga zobacz jak reduktor jest wpiety w uklad nagrzewnicy.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1065
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

31 paź 2017, 1:49

Faktycznie, brakowało płynu w chłodnicy, po dolaniu około litra wszystko wróciło do normy. Co ciekawe do tej pory płynu nie ubywało w ale (auto mam od 03.2016), wycieków nie zostawiam żadnych, jedynie od kilku dni troszkę dymków białych puszcza z wydechu po odpaleniu po nocy, chyba pora zbierać na swapa :D
Obrazek
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1628
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

31 paź 2017, 7:34

Głupie pytanie, bo wcześniej nigdy czegoś takiego nie miałem - logicznie wydaje mi się, że to to, ale prośba o potwierdzenie. Jeśli po wymianie opon na zimówki bije mi powyżej ok. 100km/h (a przy wyprzedzaniu na ekspresówce, jak podciągnąłem lekko powyżej dozwolonej :roll: zaczęło tłuc jak głupie), to złe wyważenie i wrócić do warsztata i ochrzanić?
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Rudy
Donator
Donator
Posty: 666
Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary I
Lokalizacja: Szczecin, Sandnes

31 paź 2017, 7:39

Ktoś podpowie na szybko w którym miejscu maznąć silikonem w newralgicznych punktach przy wymianie uszczelki pod pokrywą w 1.8 NB?
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Cube
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2017, 19:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

31 paź 2017, 9:19

TerminatorPi pisze:Głupie pytanie, bo wcześniej nigdy czegoś takiego nie miałem - logicznie wydaje mi się, że to to, ale prośba o potwierdzenie. Jeśli po wymianie opon na zimówki bije mi powyżej ok. 100km/h (a przy wyprzedzaniu na ekspresówce, jak podciągnąłem lekko powyżej dozwolonej :roll: zaczęło tłuc jak głupie), to złe wyważenie i wrócić do warsztata i ochrzanić?


Jeśli nic innego oprócz opon/kół nie zmieniałeś to jak najbardziej. Są dwie opcje - albo źle wyważone albo źle dokręcone. Sprawdź nakrętki i jak będzie ok to wracaj do wulkanizatora.


Pytanie ode mnie:

Kupiłem grzane skóry NBFL i chce je u siebie podłączyć.

Pytanie nr 1:

Jak powinny wyglądać wtyczki w fotelach? Fotel kierowcy ma dwie żeńskie - jedna z oparcia, druga z siedziska, podejrzewam że to grzanie. Fotel pasażera ma tylko tą wtyczkę którą mam w moich materiałowych czyli jakby tylko od maty. Tam też idzie grzanie czy szukać gdzieś schowanych wtyczek od grzania?

Pytanie nr 2:

Mam przyciski do konsoli środkowej z uciętą wiązka (jest wtyczka do przycisków), muszę dorobić wiązkę i chciałbym się dowiedzieć jakich męskich wtyczek potrzebuję do foteli i czy dostanę je w ASO.
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 151
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NA
Wersja: Miata 93'
Lokalizacja: Wrocław

31 paź 2017, 11:48

Mam pytanie do tych, którzy używają swoich miat tylko w sezonie, a na zimę je garażują - jak podczas dłuższego postoju dbać o akumulator? Warto go odłączyć kiedy samochód stoi nieużywany? Czy może lepiej raz na 2-3 tygodnie zrobić krótką trasę, albo podładowywać raz na jakiś czas prostownikiem?
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1142
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

31 paź 2017, 11:55

Rudy pisze:Ktoś podpowie na szybko w którym miejscu maznąć silikonem w newralgicznych punktach przy wymianie uszczelki pod pokrywą w 1.8 NB?


w miejscach gdzie uszczelka się "podnosi" czyli w zagięciach przy wałkach. Pamietaj żeby dokręcać w kolejności jak na poniższym obrazku, po kawałku i ręcznie. 99% lania nowej uszczelki to niewłaściwe dokręcenie (zła kolejnosć i za mocno).
Załączniki
Pokrywa zaworów.jpg
Pokrywa zaworów.jpg (170.62 KiB) Przejrzano 2064 razy
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

31 paź 2017, 12:29

Dewuer pisze:Mam pytanie do tych, którzy używają swoich miat tylko w sezonie, a na zimę je garażują - jak podczas dłuższego postoju dbać o akumulator? Warto go odłączyć kiedy samochód stoi nieużywany? Czy może lepiej raz na 2-3 tygodnie zrobić krótką trasę, albo podładowywać raz na jakiś czas prostownikiem?

wg. moich doswiadczen odlaczyc. Nawet slabiutki juz aku przezyl zime w ten sposob, odpalil auto i pojechalem. A mialem juz przygotowane kable itd
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

31 paź 2017, 13:13

Dewuer pisze:Mam pytanie do tych, którzy używają swoich miat tylko w sezonie, a na zimę je garażują - jak podczas dłuższego postoju dbać o akumulator? Warto go odłączyć kiedy samochód stoi nieużywany? Czy może lepiej raz na 2-3 tygodnie zrobić krótką trasę, albo podładowywać raz na jakiś czas prostownikiem?


Ja wyciągam w połowie zimy i ładuje prostownikiem. Jeżeli nie ruszasz auta wcale (moje stoi na zewnątrz więc odpalam raz na 2-3 tyg i jeżdżę w kółko po podwórku ;)) to ja bym wyjął, naładował i zostawił do wiosny w ciepłym miejscu.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

31 paź 2017, 13:15

Jeśli masz jakąś ładowarkę procesorową to nie trzeba odłączać akumulatora, w domu mam popularnego CTEKa 5.0 i przez zimę na zmianę wędruje sobie średnio co dwa tygodnie na kolejny motocykl/samochód (przy okazji jak odwiedzam rodziców przepinam na kolejny pojazd), nigdy z żadnym z nich nie miałem problemów, jeden z motocykli ma fabryczny akumulator z 2010 roku, od nowości podłączany co zimę do CTEKa, nigdy nie wyjmowany, żyje i ma się dobrze. A jak aku ledwie dyszy to padnie tak czy inaczej i lepiej zawczasu wymienić niż potem odpalać na kable byle tylko dojechać do sklepu.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2017, 13:16 przez pirul, łącznie zmieniany 1 raz.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

31 paź 2017, 13:16

luki_92_92 pisze:Faktycznie, brakowało płynu w chłodnicy, po dolaniu około litra wszystko wróciło do normy. Co ciekawe do tej pory płynu nie ubywało w ale (auto mam od 03.2016), wycieków nie zostawiam żadnych, jedynie od kilku dni troszkę dymków białych puszcza z wydechu po odpaleniu po nocy, chyba pora zbierać na swapa :D


a olej jak wygląda? jakąś maź od spodu na korku widzisz? Bo dymek z rury rano to raczej normalna sprawa
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3810
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

31 paź 2017, 13:18

o tej porze roku to na 90% para wodna
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

31 paź 2017, 16:30

pirul pisze:Jak aku ledwie dyszy to padnie tak czy inaczej i lepiej zawczasu wymienić niż potem odpalać na kable byle tylko dojechać do sklepu.

E tam, opcja z odpaleniem na kable daje lepsze wspomnienia [SMIRKING FACE] troche podobnie jak zmiana klocków hamulcowych zjechanych do blachy na torze wyścigowym [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]


wytapatalkowane
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1628
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

31 paź 2017, 18:32

Cube pisze:
TerminatorPi pisze:Głupie pytanie, bo wcześniej nigdy czegoś takiego nie miałem - logicznie wydaje mi się, że to to, ale prośba o potwierdzenie. Jeśli po wymianie opon na zimówki bije mi powyżej ok. 100km/h (a przy wyprzedzaniu na ekspresówce, jak podciągnąłem lekko powyżej dozwolonej :roll: zaczęło tłuc jak głupie), to złe wyważenie i wrócić do warsztata i ochrzanić?


Jeśli nic innego oprócz opon/kół nie zmieniałeś to jak najbardziej. Są dwie opcje - albo źle wyważone albo źle dokręcone. Sprawdź nakrętki i jak będzie ok to wracaj do wulkanizatora.

Poszedłem po pracy na parking i zorientowałem się, że w ND nie ma kluczy w zestawie. Bo wymiany koła nie przewiduje się (nie ma opcji koła zapasowego, nawet dojazdówki; jest tylko zestaw naprawczy). Tak więc podjechałem do wulkanizatora (na szczęście mam kilkaset metrów od pracy. Zarzekali się, że niemożliwe, żeby było źle dokręcone, wzięli auto na poprawkę wyważenia. I w drodze powrotnej było już dużo lepiej.
Tylko bezpośrednio po wymianie też było lepiej. Zobaczymy czy przy następnym kursie z powrotem do Warszawy będą jakieś niepokojące objawy.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1065
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

31 paź 2017, 23:11

mutra pisze:
luki_92_92 pisze:Faktycznie, brakowało płynu w chłodnicy, po dolaniu około litra wszystko wróciło do normy. Co ciekawe do tej pory płynu nie ubywało w ale (auto mam od 03.2016), wycieków nie zostawiam żadnych, jedynie od kilku dni troszkę dymków białych puszcza z wydechu po odpaleniu po nocy, chyba pora zbierać na swapa :D


a olej jak wygląda? jakąś maź od spodu na korku widzisz? Bo dymek z rury rano to raczej normalna sprawa

Nic nie ma, żadnej mazi. Oleju ubywa ale na uszczelnieniu między skrzynią a silnikiem i z pokrywy zaworów - miałem to robić ale w sumie w przyszłym sezonie chcę swapować 1.8 z NBFLa to olałem narazie temat ;)

Tymczasem dziś znów płynu ubyło dużo, zacząłem szukać i znalazłem....

Posłużę się zdjęciem z netu, akurat z NA (lepiej widać niż na moich które próbowałem popstrykać)

Obrazek

tutaj gdzie wchodzi wąż od chłodnicy w to coś po środku (to chyba jakiś króciec do pompy wody?), i to coś łączy się z silnikiem, na połączeniu z silnikiem cieknie, poniżej wszystko jest mokre, na odpalonym widać jak pojawia się świeży płyn....
Obrazek
ODPOWIEDZ