Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 wrz 2017, 13:57

jeżeli najbardziej zależy Ci na trakcji na mokrym to już sobie odpowiedziałeś - rainsport 3.
Tak jak piwo zwrócił uwagę - etykieta udziela tylko szczątkowych informacji - opona która ma hamowanie na mokrym A może mieć jendocześnie gorszą mokrą trakcję niż taka z wartością B
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 234
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

20 wrz 2017, 17:22

piwo pisze:Pilot sport 4s kontra konkurencja. Na suchym torze najszybsza. Na mokrym drugą czyli teZ dobrze.
[url="http://colesa.ru/test/55177"]http://colesa.ru/test/55177[/url]
Nowe pzero w miarę, nowy assymetric 3 tragicznie
Czyli tak jak pokazywały wcześniejsze testy. Szkoda tylko że lipa z rozmiarówką ...
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

21 wrz 2017, 8:40

grono1995 pisze:Zwykłe użytkowanie ,bez toru i tras, głównie miasto i szybka jazda po winklach na odludziach w weekendy. Zależy mi na jak najlepszej trakcji na mokrym tylko mam teraz dylemat czy kupować opony do tych 14-tek (strasznie mały wybór)czy jednak zainwestować w większy rozmiar felg i szersze opony .
Patrzyłem na etykietę t1-r na oponeo ,mają "C" dla hamowania na mokrej nawierzchni ja szukam czegoś na "A" lub "B".

T1-R mają różną opinię i zazwyczaj niezbyt dobrą. Ja osobiście się nasłuchałem o nich tyle złego, że sam się nie oważę tego założyć, ale niech się wypowie ktoś, kto na tym jeździł, a jest na forum parę osób.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
crazydunky
Posty: 229
Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

21 wrz 2017, 9:12

grono1995 pisze:Zwykłe użytkowanie ,bez toru i tras, głównie miasto i szybka jazda po winklach na odludziach w weekendy. Zależy mi na jak najlepszej trakcji na mokrym tylko mam teraz dylemat czy kupować opony do tych 14-tek (strasznie mały wybór)czy jednak zainwestować w większy rozmiar felg i szersze opony .
Patrzyłem na etykietę t1-r na oponeo ,mają "C" dla hamowania na mokrej nawierzchni ja szukam czegoś na "A" lub "B".



Od siebie polecę Hankook V12 EVO. Na tą chwilę przejechałem na nich koło 1k km, głównie w deszczu i jestem pod wrażeniem klejenia. Na suchym mega i nie uświadczam kładzenia sie opony. Tylko są 15' 205/50
Per aspera
Ad astra
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

21 wrz 2017, 12:21

crazydunky pisze:Od siebie polecę Hankook V12 EVO. Na tą chwilę przejechałem na nich koło 1k km, głównie w deszczu i jestem pod wrażeniem klejenia. Na suchym mega i nie uświadczam kładzenia sie opony. Tylko są 15' 205/50


Mam te opony ale 195/50 R15. Ze 3k już zrobiłem, w deszczu, na suchym, na trasie i w zakrętach, a nawet tor zaliczyłem. Na suchym się kleją świetnie, na mokrym elegancko wypada hamowanie i generalnie trzymają się fajnie. Dużą zaletą jest to, że jak już zbliżasz się do momentu, że będą płynąć, to czuć to wyraźnie na kierownicy, więc jest czas żeby odpuścić. Zaleta na naszych dziurawych drogach i w miastach, to że ściana boczna opony jest miękka i to bardzo. Fajnie wybiera nierówności i generanie pomaga na jakiś łączeniach asfaltu, dziurach i innych niespodziankach i w takich warunkach wóz się fajnie zachowuje. Z wad, to właśnie ta miękka ściana boczna opony. Przy suchym asfalcie, że o torze w ciepły dzień nie wspomnę, opony serio się kładą. W przednich oponach miałem ślady zużycia praktycznie do napisów, więc to nie było wrażenie, tylko serio opona darła bokiem. Nabite miałem przyzwoite 2 bary, bo na wyższym ciśnieniu, to w ogóle był dramat. Przeszkadza to dopiero przy rzeczywiście ostrej jeździe, ale jednak.

Polecam na szybką rekreacyjną ulicę. Do upalania raczej nie bardzo, chyba, że po bezdrożach...
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 450
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

21 wrz 2017, 13:24

Bimbak pisze:
piwo pisze:Pilot sport 4s kontra konkurencja. Na suchym torze najszybsza. Na mokrym drugą czyli teZ dobrze.
[url="http://colesa.ru/test/55177"]http://colesa.ru/test/55177[/url]
Nowe pzero w miarę, nowy assymetric 3 tragicznie
Czyli tak jak pokazywały wcześniejsze testy. Szkoda tylko że lipa z rozmiarówką ...

Co ciekawe w Polsce 4s nie występują w rozmiarze który testują w tym artykule (a właśnie takiego szukam :( )
SportContact 6 też odpada bo zaczynają się od 19 cali - co byście w takim razie polecili do daily?
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

21 wrz 2017, 18:06

Chezus pisze:T1-R mają różną opinię i zazwyczaj niezbyt dobrą. Ja osobiście się nasłuchałem o nich tyle złego, że sam się nie oważę tego założyć, ale niech się wypowie ktoś, kto na tym jeździł, a jest na forum parę osób.


Jeździłem ... i to na używanych :).

Idealna opona do szpanowania na mieście.
Delikatnie muśniesz gaz i idzie bokiem nawet przy minimalnej prędkości.

Jeździłem na niej latem, jesienią i suchą zimą.
Wszystko zależy od stylu i ... od wieku kierowcy.
Od razu klaruje o co mi chodzi, by nie było nieporozumień:

Uczyłem się jeździć zimą, 21 lat temu, na letnich, łysych, oponach na Fabii.
Pierwszym samochodem było E30, którego byłem 13 właścicielem (mega wrak).
Wydałem na nią ostatnie pieniądze i nie miałem na zimówki ... a był grudzień.
Skosiłem dwa znaki i rozwaliłem jedną bramę - w tydzień po zakupie samochodu.
W ten sposób nauczyłem się jeździć zimą.

Krótka historia, by wyjaśnić dlaczego niektórzy nie narzekają na budżetowe opony, a inni i owszem.

T1R jest mega słabą oponą.
Nie odprowadza wody, lodu nie rozumie, a i przegrzewa się dość szybko na suchym (czy to zima czy lato :D).
Jednak była to jedna z głównych bohaterek serii Fast & Furious, więc można spotkać sporo osób, które twierdzą, że to najlepsza guma na której jeździli, bo ich Astra wygląda jak Supra Walkera...

Natomiast jeżeli jesteś spokojnym kierowcą, frustrat w TDI na ogonie nie robi na tobie wrażenia, a gdy pada nie wybijasz solówki One - zespołu Metallica na kierownicy, ni nie poprawiasz makijażu, a koncentrujesz się w 100% na trasie, to nie powinna Ciebie zabić.

Jak napisałem - wszystko zależy od stylu jazdy i lat spędzonych za kierownicą.

Ale ja również nikomu tej opony nie polecę.
Dla mnie - do tej pory - AD08R to jedyna opona, z którą mógłbym zamieszkać i adoptować dzieci.
Podobno Westlake'i robią podobne wrażenie, ale to sprawdzę w przyszłym sezonie.

Nie wiem jak cenowo wygląda T1R vs RE002, ale mimo, że na Bridgestone'ach dobrze mi się nie jeździ (za miękkie) to jest to zdecydowanie lepsza opona od Toyo.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 234
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

21 wrz 2017, 20:24

heretic pisze:
Bimbak pisze:
piwo pisze:Pilot sport 4s kontra konkurencja. Na suchym torze najszybsza. Na mokrym drugą czyli teZ dobrze.
[url="http://colesa.ru/test/55177"]http://colesa.ru/test/55177[/url]
Nowe pzero w miarę, nowy assymetric 3 tragicznie
Czyli tak jak pokazywały wcześniejsze testy. Szkoda tylko że lipa z rozmiarówką ...

Co ciekawe w Polsce 4s nie występują w rozmiarze który testują w tym artykule (a właśnie takiego szukam :( )
SportContact 6 też odpada bo zaczynają się od 19 cali - co byście w takim razie polecili do daily?
Pilot Supersport powinieneś dorwać w tej rozmiarówce.
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 450
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

21 wrz 2017, 23:31

Bimbak pisze:
heretic pisze:
Bimbak pisze:
piwo pisze:Pilot sport 4s kontra konkurencja. Na suchym torze najszybsza. Na mokrym drugą czyli teZ dobrze.
[url="http://colesa.ru/test/55177"]http://colesa.ru/test/55177[/url]
Nowe pzero w miarę, nowy assymetric 3 tragicznie
Czyli tak jak pokazywały wcześniejsze testy. Szkoda tylko że lipa z rozmiarówką ...

Co ciekawe w Polsce 4s nie występują w rozmiarze który testują w tym artykule (a właśnie takiego szukam :( )
SportContact 6 też odpada bo zaczynają się od 19 cali - co byście w takim razie polecili do daily?
Pilot Supersport powinieneś dorwać w tej rozmiarówce.

Tak, jest w tym rozmiarze, podobnie jak Pilot Sport 4 - ciekawe jak się ma jedno do drugiego, bo z jednej strony niby mniej sportowy model, a z drugiej sporo nowszy...
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 234
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

22 wrz 2017, 7:39

heretic pisze:Tak, jest w tym rozmiarze, podobnie jak Pilot Sport 4 - ciekawe jak się ma jedno do drugiego, bo z jednej strony niby mniej sportowy model, a z drugiej sporo nowszy...
PS4 nie jest oponą UHP i nie będzie się porównywać ale na codzień będzie może lepsza. Podobne właściwości trakcyjne przy normalnej jeździe i większa żywotność. Gorzej na granicy i pewnie łatwiej ją przegrzać. PS4S jest marginalnie lepszy na suchym i mokrym od PSS. Ja mogę jedynie podpisać się pod świetnymi recenzjami PSS. Kultura zachowania tej opony na granicy to poezja, +10pkt do skilla kierownika ;) i na mokrym również bajka.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4618
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 wrz 2017, 10:10

Arvinski pisze:Nie wiem jak cenowo wygląda T1R vs RE002, ale mimo, że na Bridgestone'ach dobrze mi się nie jeździ (za miękkie) to jest to zdecydowanie lepsza opona od Toyo.

juz pisalem ze RE002 maja obecnie totalnie abstrakcyjna cene

natomiast opinie o oponach to ciekawa sprawa. Dla mnie RE002 byly raczej twarde, mam wrazenie ze obecne RS-Ry sa bardziej komfortowe. I lepiej trzymaja w gorszych warunkach co juz w ogole mnie dziwi. Za to na suchym torze nie bardzo potrafie zauwazyc by cos mi dawaly :oops: poza duuuuuza iloscia czasu na reakcje :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

22 wrz 2017, 12:35

Ja, dzięki właśnie MX-5, zaczynam się przekonywać, że nie ma opony idealnej.

Nie dlatego, że takowa nie istnieje, ale dlatego, że każdy z nas ma inny styl jazdy i czego innego oczekuje od takowych.

Ja po wielu super opiniach o Federalach bez zastanowienia wskoczyłem na nie ... i żałowałem po pierwszym tygodniu.
O wiele lepiej czułem T1R niż znacznie lepsze opony z gatunku UHP, jakimi są RSRy.
Podobnie mam z RE002. Jest ok. Ale tylko ok.
Zakochałem się w AD08R i nie mam pojęcia dlaczego przerzuciłem się na inne - mój błąd.
Nie widziałem tych poślizgów na mokrym, nie miałem problemu z dogrzewaniem takowych w zimniejsze dni. Ideał jak dla mnie.

Co do Bridgestone'ów - może w końcu wypuszczą RE003 i stąd ta cena?
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4618
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 wrz 2017, 13:09

Arvinski pisze:Co do Bridgestone'ów - może w końcu wypuszczą RE003 i stąd ta cena?

testy RE003 czytalem na australijskich stronach chyba 1.5 roku temu. Nie bardzo wiem co to oznacza - moze dla EU ona w ogole nie jest przewidziana?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

22 wrz 2017, 18:55

Uniroyal Rainsport 3 też wam nie trzymają ciśnienia? Czy szukać winy raczej w wentylach?
Generalnie tracą one równo ciśnienie (0,3-0,5bar/miesiąc) więc przebicie/uszkodzenie felgi odpada...
Mam nadzieję, że to nie aż tak duży offtop (stwierdziłem, że tu prędzej znajdę fachowca niż w czaterii) ;)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 wrz 2017, 19:16

Enzis pisze:Uniroyal Rainsport 3 też wam nie trzymają ciśnienia? Czy szukać winy raczej w wentylach?
Generalnie tracą one równo ciśnienie (0,3-0,5bar/miesiąc) więc przebicie/uszkodzenie felgi odpada...
Mam nadzieję, że to nie aż tak duży offtop (stwierdziłem, że tu prędzej znajdę fachowca niż w czaterii) ;)



moje trzymaja cisnienie. sprawdź wentyle i miejsce styku opony z felgą
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

22 wrz 2017, 22:14

Enzis pisze:Uniroyal Rainsport 3 też wam nie trzymają ciśnienia? Czy szukać winy raczej w wentylach?
Generalnie tracą one równo ciśnienie (0,3-0,5bar/miesiąc) więc przebicie/uszkodzenie felgi odpada...
Mam nadzieję, że to nie aż tak duży offtop (stwierdziłem, że tu prędzej znajdę fachowca niż w czaterii) ;)


Płyn do naczyń rozcieńczyć należy z wodą, nalać do jakiegoś atomizera po płynie do szyb i pryskać, tak jak kolega wyżej napisał, po wentylach i na styku opony z felgą. Dziwnie, że wszystkie rowno tracą ciśnienie.
The answer is always Miata.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 wrz 2017, 8:37

ano zastanawiające, że cisnienie tracą wszystkie opony. Może być że zaworki w wentylach są niedokręcone (miałem tak raz w innym samochodzie), względnie powietrze ucieka bo wulkanizator nabił ciężarek w niewłaściwy sposób (miałem tak w emixie ;) ).
Nie wykłuczałbym uszkodzenia felgi: w zestawie felg ze sportiva które ostatnio kupiłem wszystkie 4 felgi mają skorodowany rant - to może potencjalnie powodować złe przyleganie opony do felgi i utratę ciśnienia.
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

23 wrz 2017, 8:59

Mogą być jeszcze zmiany temperatury, ale to już poszukiwanie teorii spiskowych.
The answer is always Miata.
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

23 wrz 2017, 9:15

Nie miałem chyba nigdy opony, w której nie trzeba by kontrolować ciśnienia conajmniej 1 w miesiącu. Cos tam zawsze uleci. Nie wiem jak ale zawsze ;)
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

23 wrz 2017, 10:42

kermit01 pisze:Nie miałem chyba nigdy opony, w której nie trzeba by kontrolować ciśnienia conajmniej 1 w miesiącu. Cos tam zawsze uleci. Nie wiem jak ale zawsze ;)


No tylko zastanawia mnie fakt, że w toyo (tylna oś) podczas kontroli (raz w miesiącu) wychodzi 1.9-2.0 a w rainsportach 1.5-1.7 :? Różnica jest i to spora, stąd moja rozkmina :?

Spróbuję zapsikać zestaw tak jak koledzy wyżej pisali i zobaczymy co z tego wyniknie. Dzięki za rady!
Kacper0911
Posty: 64
Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
Model: NB FL
Wersja: Nardi Torino

23 wrz 2017, 22:08

Też mam Rainsporty 3 205/40R17 i po równo z każdej opony mi ucieka... bije zawsze po 2.2 przód i 1.9 tył i po miesiącu jest 2.0 przód a tył 1.7... nie wiem o co kaman...
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

23 wrz 2017, 22:12

Kacper0911 pisze:Też mam Rainsporty 3 205/40R17 i po równo z każdej opony mi ucieka... bije zawsze po 2.2 przód i 1.9 tył i po miesiącu jest 2.0 przód a tył 1.7... nie wiem o co kaman...

Z ciekawości, to skąd takie ciśnienia? Konkretną jakaś zmianę balansu odczuwasz przy takiej różnicy? Nie jest trochę bardziej podsterowny wóz?
The answer is always Miata.
Kacper0911
Posty: 64
Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
Model: NB FL
Wersja: Nardi Torino

23 wrz 2017, 22:44

Profil 40 nie jest zbyt komfortowy... tył ma niecałe 250kg nacisku więc czym wieksze ciśnienie tym większe prawdopodobieństwo wpadniecia w poślizg przy mokrej nawierzchni. Patrząc na oponę przednia i tylną przy tej kombinacji ciśnienia podobnie się ugniataja.
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

24 wrz 2017, 8:02

Ja się zgadzam, ale Miata ma równy rozkład masy. Ja mam z przodu i z tyłu po równo. Fakt, jak będę chciał bokami polatać, to z przodu wrzucę 1.9, a na tył jakieś 2,5.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

30 wrz 2017, 12:49

Panowie, downgrade rozmiaru opon z 205/45/16 na 195/45/16 po jednej osi ma sens, czy odczuje to dość mocno, czy przejdzie bezboleśnie? Generalnie sezon-dwa bym tak musiał przemęczyć :?
Ten centymetr będzie odczuwalny raczej na plus czy minus?
Po prostu specyfikacja „balona” w sportivie mającym 6,5 cala wydaje mi się pogarszająca właściwości jezdne i myślałem o bardziej neutralnym ułożeniu opony, bo o lekkim naciągu przy tak wąskiej feldze nie ma nawet co myśleć :diablo:
Jeśli ten downgrade będzie odczuwalny to od której osi go zacząć?
Awatar użytkownika
endriu
Posty: 59
Rejestracja: 27 cze 2015, 9:09
Model: NB FL
Wersja: Impuls

08 paź 2017, 10:01

Ja się przesiadlem z 205/45/16 na 195/45/16 I nie odczuwam żadnej różnicy (4 opony). Wprawdzie moze dlatego że zmiana była że starej opony na nową. Jedynie optycznie widzę że opona jest dużo mocniej naciagnieta.

Przy okazji jeździł ktoś na profil xr01? Cena opon mega atrakcyjna, ponoc fajnie klei ale martwi mnie to, że jest to opona bieżnikowana i zastanawiam się czy po prostu nie pękają.

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 paź 2017, 12:59

Enzis pisze:Panowie, downgrade rozmiaru opon z 205/45/16 na 195/45/16 po jednej osi ma sens, czy odczuje to dość mocno, czy przejdzie bezboleśnie? Generalnie sezon-dwa bym tak musiał przemęczyć :?
Ten centymetr będzie odczuwalny raczej na plus czy minus?
Po prostu specyfikacja „balona” w sportivie mającym 6,5 cala wydaje mi się pogarszająca właściwości jezdne i myślałem o bardziej neutralnym ułożeniu opony, bo o lekkim naciągu przy tak wąskiej feldze nie ma nawet co myśleć :diablo:
Jeśli ten downgrade będzie odczuwalny to od której osi go zacząć?


Ja wychodzę z założenia, że na obu osiach powinna być taka sama opona, żeby nie było niespodzianek z różnicą przyczepności/trakcji .



endriu pisze:Ja się przesiadlem z 205/45/16 na 195/45/16 I nie odczuwam żadnej różnicy (4 opony). Wprawdzie moze dlatego że zmiana była że starej opony na nową. Jedynie optycznie widzę że opona jest dużo mocniej naciagnieta.

Przy okazji jeździł ktoś na profil xr01? Cena opon mega atrakcyjna, ponoc fajnie klei ale martwi mnie to, że jest to opona bieżnikowana i zastanawiam się czy po prostu nie pękają.

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka


bieżnikowane opony są dobre do taczek i wózków widłowych ;) Ja bym nie ryzykował nawet w codziennym aucie. Z drugiej strony technologia idzie do przodu więc kto wie. Kup, załóż, sprawdź i zdaj relację :mrgreen: Wydaje mi sie że problem z taką oponą to głównie kiepska mieszanka i nierówna baza (możesz trafić na 4 opony z których każda jest bieżnikowana na bazie opony innego typu/marki) Bieżnik się raczej nie odklei o ile nie upalasz.

edit: szukałem ostatnio opony 15'' na tor i zrobiłem mały wywiad odnośnie profil xr01: wg. producenta uzyta mieszanka jest z avona czyli generalnie jakośc powinna być conajmniej zadowalająca. Na forach przewija się opinia że niezależnie od rodzaju mieszanki ta opona nie trzyma przyczepności na zimno. To by przemawiało przeciwko użytkowaniu w daily.
Awatar użytkownika
Bazyl
Posty: 18
Rejestracja: 02 cze 2017, 22:48
Model: NB
Lokalizacja: Katowice

12 paź 2017, 9:59

Mi scuzzi. Zły dział. Delete
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

18 paź 2017, 13:37

185/60/14 - znacie cokolwiek w tym rozmiarze, coby nie pływało na boki (najlepiej wzmocnione ścianki) i dobrze kleiło w zakrętach?
R888 to chyba przesada na ulicę... a A048 w czterech sztukach przekroczą wartość samochodu...

Jako backup są A539 chwalone przez sąsiada z Mini Coopera, ale rozmiary odbiegają od pożądanych (195/45, 185/50 lub 175/60).

Help? :D
Obrazek
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3525
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

18 paź 2017, 13:41

Ooo ja też tego rozmiaru szukam tylko na zimę :P
ODPOWIEDZ