Witam wszystkich,
Jestem nowy na forum. Posiadam Mazde MX 5 NB 1.6 bezynke. Problem z jakim się borykam ostatnio to szarpanie mazdy po nagrzaniu się przy jeździe w naprawdę gorące ostatnio dni.
Sytuacja wyglada tak, że moja dziewczyna dojeżdża mazda 7 km do pracy w Krakowie. Jak temperatura powietrza przekracza ok 30 stopni to przy wolnej jeździe w korkach nastepuje moment, najczesciej po chwilowym postoju na światlach, że po ruszeniu mazda zaczyna tak mocno szarpać, że prawie się nie da jechać. Jak wcisne sprzeglo obroty przez chwile skacza w przedzialo ok 200/300 do 1500-2000 po czym samochód gaśnie. Wtedy muszę odczekać ok 15 minut aż troche wystygnie i odpala. Jesli nie poczekam nie ma opcji zeby zapalila.
Jak wzialem ja na test na trasie krakow - chrzanow nie bylo zadnych problemow do momenu az wjechalem do krakowa. Przejechalem w korkach 7 km i dalej szarpanie i jak sie zatrzymalem na poboczu to zgasla.
Znalazlem na forum podobne przypadki i komus pomoglo dokrecenie zaworu powietrza poniewaz byl niedokrecony. U mnie jest wszystko ok - zadnych luzow na srubach. Wyjalem ostatnio krokowca i go przeczyscilem razem z przepustnica. Niestety nic mi to nie dalo (na trasie OK, w miescie po kilku km szarpie i gasnie).
Czy ma ktos jakis pomysl, ew. jakis dobry warsztat w okolicach Krakowa ktory zna sie na rzeczy? Widzialem ze GT w Skawinie ma niezle recenzje na Forum ale slyszalem ze tez jest jakis szpec w okoliach Zielonek tylko nie moge znalezc zadnego namiaru.
Na wiosne w zeszlym roku wymienione cewki, kable i świece. Od tego czasu mazda przejechala moze z 7 tys.
Mazda po nagrzaniu się w miescie szarpie po czym gasnie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1924
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
a sprawdzałeś czujnik położenia wałka/wału ?
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Czujnika nie sprawdzałem i pod OBD jeszcze się tez nie podpiąłem. Dzwonilem do Top Down i narazie maja zabitke i dodatkowo czekaja na nowa wtyczke do kompa wiec sie tez nie podepna. Powiedziano mi natomiast ze bedzie to raczej wina czujnika walka rozrzadu. Teraz pytanie czy tylko OEM od Mitsubishi electric czy cos jeszcze polecicie. Na ten moment w CARSPEED od reki za 370 od mazdy i 250 zl bezposrednio od producenta ale trzeba czekac kilka tygodni.
m1k0
Co do katowania to przekaze dziewczynie zeby juz nie latala bokiem po rondach
m1k0
Co do katowania to przekaze dziewczynie zeby juz nie latala bokiem po rondach

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
gatek pisze:Czujnika nie sprawdzałem i pod OBD jeszcze się tez nie podpiąłem. Dzwonilem do Top Down i narazie maja zabitke i dodatkowo czekaja na nowa wtyczke do kompa wiec sie tez nie podepna. Powiedziano mi natomiast ze bedzie to raczej wina czujnika walka rozrzadu. Teraz pytanie czy tylko OEM od Mitsubishi electric czy cos jeszcze polecicie. Na ten moment w CARSPEED od reki za 370 od mazdy i 250 zl bezposrednio od producenta ale trzeba czekac kilka tygodni.
m1k0
Co do katowania to przekaze dziewczynie zeby juz nie latala bokiem po rondach
kup sobie skaner OBD2 na allegro. Kosztuje rozsądne pieniądze a zwraca się po dwóch użyciach, ewentualnie zapytaj w wątku regionalnym -może ktoś ma i może zabrać na spota.