Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Samba88
Posty: 127
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

07 sie 2017, 11:52

Mam pytanie, poprzedni właściciel wymienił chłodnicę na jakąś sportową, aluminiową i choć nie wiem, czy to od tego, ale w trakcie jazdy, kiedy przyspieszam, niezależnie czy delikatnie czy mocniej jest cisza, zaś kiedy zdejmę nogę z gazu, to słychać takie ssssssssssss (jakby powietrze schodziło) i znowu delikatnie przyspieszam, puszczam i ssssssssssssssssssssss. Przy wysprzęglaniu jest cisza. Co to może być?
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

07 sie 2017, 11:58

kacper-k48 pisze:Panowie, czy znajdzie się jakich fachowiec z Warszawy lub okolic który wszyje mi tylna szybę za kwotę do 200zł? Gdzie nie zadzwonię to wszyscy życzą sobie od 300 do 500zł, gdzie nowy dach można zamówić za 1400... Porażka jakaś. Element mam całkowicie wyjęty, stara szyba odchodzi już praktycznie sama więc wystarczy dociąć i wszyć nową. Będę mega wdzięczny za pomoc, bo Mazda stoi a za tydzień ma być jedną z atrakcji wieczoru panieńskiego. Pozdro ;)




Nikt nic nie wie :( Już drugi tydzień szukam kogoś kto mi to ogarnie i nic, a za tydzień mam jechać Mazda ze świadkową na ślub. Help :poklony:
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3687
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 sie 2017, 14:14

kacper-k48 pisze:
kacper-k48 pisze:Panowie, czy znajdzie się jakich fachowiec z Warszawy lub okolic który wszyje mi tylna szybę za kwotę do 200zł? Gdzie nie zadzwonię to wszyscy życzą sobie od 300 do 500zł, gdzie nowy dach można zamówić za 1400... Porażka jakaś. Element mam całkowicie wyjęty, stara szyba odchodzi już praktycznie sama więc wystarczy dociąć i wszyć nową. Będę mega wdzięczny za pomoc, bo Mazda stoi a za tydzień ma być jedną z atrakcji wieczoru panieńskiego. Pozdro ;)




Nikt nic nie wie :( Już drugi tydzień szukam kogoś kto mi to ogarnie i nic, a za tydzień mam jechać Mazda ze świadkową na ślub. Help :poklony:


Nie sądze abyś zrobił to za tę kwotę, to upierdliwa robota - sam bym sie nie podjał za dwie stówy (nawet gdybym umiał :mrgreen: ) Coś mi sie widzi że zabulisz więcej niż planujesz, albo będziesz jechał top down
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2017, 17:51

Samba88 pisze:Mam pytanie, poprzedni właściciel wymienił chłodnicę na jakąś sportową, aluminiową i choć nie wiem, czy to od tego, ale w trakcie jazdy, kiedy przyspieszam, niezależnie czy delikatnie czy mocniej jest cisza, zaś kiedy zdejmę nogę z gazu, to słychać takie ssssssssssss (jakby powietrze schodziło) i znowu delikatnie przyspieszam, puszczam i ssssssssssssssssssssss. Przy wysprzęglaniu jest cisza. Co to może być?

Mi to bardziej brzmi na upuszczanie nadmiaru powietrza przez zawór, skoro masz MSMa. :)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
bullet
Posty: 102
Rejestracja: 17 cze 2012, 11:02
Lokalizacja: czwa / wro

08 sie 2017, 10:40

Coś mi piszczy/popiskuje cicho.
Dzwięk znika po delikatnym dotknięciu sprzęgła.
Nie ma znaczenia czy jest na biegu czy nie oraz czy jadę czy stoję.
Pojawia się kilka-kilkanaście sekund od puszczenia sprzęgła.
Gdzie zacząć szukać przyczyny ?

Dźwięk przypomina mi poszczenie paska klinowego tylko ciszej.
NA 1.6 '96
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

08 sie 2017, 11:43

Panowie, mam problem. Po wypadzie na tor, gdzie było sucho i przyczepnie, a i tak latałem trochę bokami coś huczy. Generalnie huczenie nasila się na łukach, ale tak samo przy skręcie w prawo i w lewo, więc wykluczam łożyska (prawdopodobieństwa, że oba się wysypały w tym samym stopniu jest znikome). Nie ma zmian przy przyśpieszaniu/zwalnianiu/wciśnięciu sprzęgła/wrzuceniu luzu. Podejrzewałem opony, no ale bez przesady, żeby na torze aż tak dostału (tam trochę bieżnik poszarpany jakby ktoś gumę lekko przypalił, ale bez tragedii). Ciężko zlokalizować gdzie huczy, bo jak to w Miacie, huczy całość... Podejrzewam, że to może być tylny most. Mam Fuji Super LSD. Wydaje mi się, że nadal spina i jest spoko. W sumie, to nawet lepiej spina, bo chętniej bokim idzie. Planuję i tak i tak wymianę oleju i w skrzyni i w dyfrze. Pytanie, czy się tym przejmować, czy uznać, że ten typ tak ma i po prostu się dotarł? Nic nie stuka, nie chrobocze, tylko sobie huczy równo w zależności od prędkości zmieniając swoją częstotliwość wraz ze zmianą prędkości.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

08 sie 2017, 11:45

rrutek pisze:
Samba88 pisze:Mam pytanie, poprzedni właściciel wymienił chłodnicę na jakąś sportową, aluminiową i choć nie wiem, czy to od tego, ale w trakcie jazdy, kiedy przyspieszam, niezależnie czy delikatnie czy mocniej jest cisza, zaś kiedy zdejmę nogę z gazu, to słychać takie ssssssssssss (jakby powietrze schodziło) i znowu delikatnie przyspieszam, puszczam i ssssssssssssssssssssss. Przy wysprzęglaniu jest cisza. Co to może być?

Mi to bardziej brzmi na upuszczanie nadmiaru powietrza przez zawór, skoro masz MSMa. :)

Ja zamiast się przejmować, to jarałbym się jak kościół w Norwegii... Zazdroszczę.
The answer is always Miata.
Samba88
Posty: 127
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

08 sie 2017, 13:45

A Ja myślałem, że coś się spier...liło :lol:
kali7575
Posty: 73
Rejestracja: 31 lip 2016, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław / Głogów

08 sie 2017, 17:55

Hej. Wykrecila i przepadła mi śruba prowadząca zacisku hamulcowego w nb z przodu. Czy ktoś wie gdzie ja dostać lub ma na zbyciu? Najlepiej we Wrocławiu. Obrazek

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

08 sie 2017, 18:14

Mam bardzo dziwny przypadek ponieważ mój silnik po rozgrzaniu zaczął wydawać pukanie po zwiększaniu obrotów coraz z większą częstością, więc padłą diagnoza że obróciła się panewka. Po zdjęciu misy zostały wymienione wszystkie panewki (główne, korbowodowe i ustalające), co prawna nie było widać śladu obrócenia żadnej z nich ale były lekko przytarte a na wale na szczęście nie było żadnego śladu, tylko że po poskładaniu problem nie ustąpił lol co to może być ?
pompa oleju ?
ktoś już miał jakieś problemy z pompą oleju w NBFL 1.6 ? silnik ma 140 tyś więc raczej to nie to.

Oczywiście temperatura stoi w normie i jest ciśnienie oleju.
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
bullet
Posty: 102
Rejestracja: 17 cze 2012, 11:02
Lokalizacja: czwa / wro

09 sie 2017, 5:42

kali7575 pisze:Czy ktoś wie gdzie ja dostać

zadzwoń do remicar.pl, tylko u nich pewnie będzie do sprowadzenia
btw to podczas jazdy czy rozkręcałeś zaciski ?
kali7575
Posty: 73
Rejestracja: 31 lip 2016, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław / Głogów

09 sie 2017, 6:56

Podczas jazdy i zacisk trzymał się tylko na 1 srubie. Obdarl od środka felge i zerwał odwazniki. Na prawym kole już była luźna.

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
kali7575
Posty: 73
Rejestracja: 31 lip 2016, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław / Głogów

09 sie 2017, 16:18

bullet pisze:
kali7575 pisze:Czy ktoś wie gdzie ja dostać

zadzwoń do remicar.pl, tylko u nich pewnie będzie do sprowadzenia
btw to podczas jazdy czy rozkręcałeś zaciski ?


Dzięki za info. Na jutro odbiór i cena poniżej 30zl więc ok.

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
bartek1706
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2017, 16:10
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

09 sie 2017, 17:03

Drodzy jakie są objawy kończącego się sprzęgła? Staram się Mazdę traktować jak normalne auto, ale wcześniej RWD miałem tylko w automacie...
U mnie generalnie auto rusza albo z delikatnym kangurem albo z wyższych obrotów, ale wtedy wydaje mi się, że lekko je przypalam. Gwałtowne ruszanie z ok 4,5-5 tys obrotów kończy się dalszym wkręcaniem na obroty i paleniem sprzęgła, a nie gwałtowne ruszenie lub zmulenie silnika.
Z drugiej strony mając 1500 obrotów na piątym biegu i dusząc gaz do oporu sprzęgło się nie ślizga...
Raw_88
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2017, 16:26
Model: NA

09 sie 2017, 19:45

Stelaż dachu w NA i NB jest zamienny?
Tzn. czy da rade wrzucić do NA stelaż z NB?
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

09 sie 2017, 20:22

I ja się podpinam pod pytanie
kali7575
Posty: 73
Rejestracja: 31 lip 2016, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław / Głogów

09 sie 2017, 22:00

99% tak

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1058
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

09 sie 2017, 22:02

Mógłby mi ktoś po VINie dobrać jakieś klocki hamulcowe na przód i na tył (konkretne linki z allegro), które nie puszczą mnie z torbami a będą dobrze hamowały i przede wszystkim będą pasowały do mojego samochodu? 21 sierpnia jadę nad morze, 650km w jedną stronę, a moje hamulce już średnio sobie radzą i chciałbym coś podziałać w tym temacie, tarcze na przód już mam kupione (co prawda od 323F BA 1.8 ale są identyczne rozmiarem bo sprawdzaliśmy) , z tyłu są w dobrym stanie więc nie wymieniam tylko klocków brakuje do tej układanki. Dziękuję bardzo z góry
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

10 sie 2017, 6:49

Łukasz pisze:I ja się podpinam pod pytanie

Stelaż razem z dachem przełożysz bez problemu, ale samo poszycie z NB nie pasuje na stelaż z NA.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
kali7575
Posty: 73
Rejestracja: 31 lip 2016, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław / Głogów

10 sie 2017, 7:05

Fifkers pisze:
Łukasz pisze:I ja się podpinam pod pytanie

Stelaż razem z dachem przełożysz bez problemu, ale samo poszycie z NB nie pasuje na stelaż z NA.


Ale poszycie z NA pasuje na stelaż z NB

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
Raw_88
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2017, 16:26
Model: NA

10 sie 2017, 14:58

W takim razie czym się różni poszycie z mazdy NB od poszycia NA (poznać to po tylnej szybie ?).
Ja szczerze mówiąc mam w NA szklaną szybę z tyłu.
Zastanawiam się czy w NA występowała szklana szyba.

A szukam stelaża, bo mój ma jakieś dorabiane sworznie, które kiepsko spełniają swoje zadanie :D
kali7575
Posty: 73
Rejestracja: 31 lip 2016, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław / Głogów

10 sie 2017, 15:38

W na szyba jest na zamek a w nb nie. Obie są szklane ale pewnie były jakieś wersje biedak gdzie szyba była z gumy

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

10 sie 2017, 15:51

NB miały szklane, NA nigdy.
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

10 sie 2017, 21:29

Lampy tylne z NBFl europejczyka pasują P&P do NB, czy coś trzeba zmieniać w kabelkologii?
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
Kwiatek
Posty: 61
Rejestracja: 15 cze 2016, 0:38
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

11 sie 2017, 10:41

Chciałem wymienić sprężyny, jednak pokonała mnie śruba łącznika stabilizatora. Podczas kręcenia nakrętki, kręci się razem ze śrubą, psikałem odrdzewiaczem, nic nie pomagało, zostawiłem zalanego na noc, dzisiaj znów idę walczyć, ale czuję w kościach, że nie pyknie.
Jest jakiś patent jak ją odkręcić?
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

11 sie 2017, 11:00

Kostek pisze:Mam bardzo dziwny przypadek ponieważ mój silnik po rozgrzaniu zaczął wydawać pukanie po zwiększaniu obrotów coraz z większą częstością, więc padłą diagnoza że obróciła się panewka. Po zdjęciu misy zostały wymienione wszystkie panewki (główne, korbowodowe i ustalające), co prawna nie było widać śladu obrócenia żadnej z nich ale były lekko przytarte a na wale na szczęście nie było żadnego śladu, tylko że po poskładaniu problem nie ustąpił lol co to może być ?
pompa oleju ?
ktoś już miał jakieś problemy z pompą oleju w NBFL 1.6 ? silnik ma 140 tyś więc raczej to nie to.

Oczywiście temperatura stoi w normie i jest ciśnienie oleju.


Znalazłem :winner: był to problem obudowy rozrządu, pod wpływem ciepła rozszerzała się i delikatnie zaczynała dotykać koła pasowego, a już chciałem robić kapitalny remont
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

11 sie 2017, 11:14

Kwiatek pisze:Chciałem wymienić sprężyny, jednak pokonała mnie śruba łącznika stabilizatora. Podczas kręcenia nakrętki, kręci się razem ze śrubą, psikałem odrdzewiaczem, nic nie pomagało, zostawiłem zalanego na noc, dzisiaj znów idę walczyć, ale czuję w kościach, że nie pyknie.
Jest jakiś patent jak ją odkręcić?

Uciąć diaksem, każdy inny sposób to strata czasu. Rozumiem, że gwint nie jest zakończony torxem lub imbusem a jak jest to go tam wkładasz i się niszczy bit po prostu? Just asking :mrgreen:
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Kwiatek
Posty: 61
Rejestracja: 15 cze 2016, 0:38
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

11 sie 2017, 11:32

rrutek pisze:Rozumiem, że gwint nie jest zakończony torxem lub imbusem a jak jest to go tam wkładasz i się niszczy bit po prostu? Just asking :mrgreen:


Racja, gwint śruby kończy się imbusem 6, ale to niewiele zmienia, bo i tak nie chce się obrócić :(

Czyli ciąć, to jakaś specjalna śruba? Gdzie ją dostanę?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3687
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 sie 2017, 11:48

Kwiatek pisze:
rrutek pisze:Rozumiem, że gwint nie jest zakończony torxem lub imbusem a jak jest to go tam wkładasz i się niszczy bit po prostu? Just asking :mrgreen:


Racja, gwint śruby kończy się imbusem 6, ale to niewiele zmienia, bo i tak nie chce się obrócić :(

Czyli ciąć, to jakaś specjalna śruba? Gdzie ją dostanę?

wydaje mi się że śruba nie jest wymienialna. w na da sie to wymienic, w nb z tego co wiem pozostaje wymiana łacznika
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

11 sie 2017, 11:51

Dokładnie, ucinasz i montujesz nowy łącznik. Rzuć okiem po np. tygodniu, czy łącznik się nie poluzował, bo lubią to robić :)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
ODPOWIEDZ