Wymiana oleju w dyferencjale i skrzyni
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- ace
- Donator
- Posty: 580
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Nie chcę być złośliwy, ale w instrukcji jest to podane 
Tutaj dla NB(FL):

Str. 183 w instrukcji z której robiłem screenshota.

Tutaj dla NB(FL):

Str. 183 w instrukcji z której robiłem screenshota.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
- irekJ
- Donator
- Posty: 2798
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Olej do dyfra kosztuje grosze więc przy corocznym serwisie wręcz głupio oszczędzać na nim. Przy tym przebiegu na pewno powinieneś zmienić chociażby, żeby zobaczyć ile opiłków jest w środku. Wymiana to też chwila. Ja wymieniam co 5-10 kkm.
Co do skrzyni to wymieniałem rok temu po zakupie auta i kolejny raz na wiosnę tego roku po przejechaniu 10 kkm. Olej wyglądał ok ale po wlaniu nowego magicznego fordowskiego fluida biegi dużo chętniej się zapinają. Tylko to już trochę droższa impreza więc jak normalnie eksploatujesz auto to przy obecnym przebiegu możesz śmiało zmienić i trochę na nim pośmigać.
Co do skrzyni to wymieniałem rok temu po zakupie auta i kolejny raz na wiosnę tego roku po przejechaniu 10 kkm. Olej wyglądał ok ale po wlaniu nowego magicznego fordowskiego fluida biegi dużo chętniej się zapinają. Tylko to już trochę droższa impreza więc jak normalnie eksploatujesz auto to przy obecnym przebiegu możesz śmiało zmienić i trochę na nim pośmigać.
irekJ pisze:Olej do dyfra kosztuje grosze więc przy corocznym serwisie wręcz głupio oszczędzać na nim. Przy tym przebiegu na pewno powinieneś zmienić chociażby, żeby zobaczyć ile opiłków jest w środku. Wymiana to też chwila. Ja wymieniam co 5-10 kkm.
Co do skrzyni to wymieniałem rok temu po zakupie auta i kolejny raz na wiosnę tego roku po przejechaniu 10 kkm. Olej wyglądał ok ale po wlaniu nowego magicznego fordowskiego fluida biegi dużo chętniej się zapinają. Tylko to już trochę droższa impreza więc jak normalnie eksploatujesz auto to przy obecnym przebiegu możesz śmiało zmienić i trochę na nim pośmigać.
a jaki polecasz do skrzynia i jaki do dyfra?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Italiano pisze:irekJ pisze:Olej do dyfra kosztuje grosze więc przy corocznym serwisie wręcz głupio oszczędzać na nim. Przy tym przebiegu na pewno powinieneś zmienić chociażby, żeby zobaczyć ile opiłków jest w środku. Wymiana to też chwila. Ja wymieniam co 5-10 kkm.
Co do skrzyni to wymieniałem rok temu po zakupie auta i kolejny raz na wiosnę tego roku po przejechaniu 10 kkm. Olej wyglądał ok ale po wlaniu nowego magicznego fordowskiego fluida biegi dużo chętniej się zapinają. Tylko to już trochę droższa impreza więc jak normalnie eksploatujesz auto to przy obecnym przebiegu możesz śmiało zmienić i trochę na nim pośmigać.
a jaki polecasz do skrzynia i jaki do dyfra?
tak jak koledzy napisali: wymiana oleju w dyfrze jest łatwiejsza niż wymiana oleju w silniku

Do skrzyni generalnie polecany jest firmowy olej forda. do dyfra w zależności od tego co ile planujesz zmieniać: Jeżeli co 10.000km to każdy syntetyk spełniający specyfikacje będzie ok. Jeżeli planujesz wymieniać rzadziej to coś premium jak miller albo redline.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli chcecie bardzo dbać to olej w skrzyni i dyfrze można zmieniać co drugą wymianę oleju silnikowego (+/- 20 000km) przy normalnej eksploatacji z okazjonalnym upalaniem. Częstsze wymiany w cywilnym aucie to już tylko koniobijstwo i sztuka dla sztuki.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2017, 17:30 przez pirul, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej a jest gdzieś opis jak wymienic olej w skrzyni i dyfrze w nb 1.8 6b z torsenem? A tak btw ta wymiana co 5kkm to już przesada. Większość jeździ z olejami od fabryki bez zmiany... jedynie w silniku wymienia.
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
kali7575 pisze:Hej a jest gdzieś opis jak wymienic olej w skrzyni i dyfrze w nb 1.8 6b z torsenem? A tak btw ta wymiana co 5kkm to już przesada. Większość jeździ z olejami od fabryki bez zmiany... jedynie w silniku wymienia.
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
nikt Ci nie karze wymieniac oleju w dyfrze co 5 -10tys

to jest bardzo dobry manual odnośnie wymiany.
http://mazda-speed.com/forum2/index.php ... 619.0.html
1. Zanim sie zabierzesz do roboty prysnij sobie odrdzewiaczem na śruby od rozpórki i osłony skrzyni biegów.
2. Odkręć sobie najpierw górne korki - w razie gdybyś nie odkręcił dolnych nie zostaniesz z sucha skrzynią/dyfrem.
3. pojeździj troche zanim zaczniesz wymieniać olej - zimny strasznie ciężko spływa, szczególnie ze skrzyni.
4. potrzebujesz 4 uszczelek - średnica wew 18mm. Oryginalnie są aluminiowe ale standardowe miedziane tez będą ok
edit: zignoruj powyższe, zapomniałem że masz NC

Ostatnio zmieniony 02 sie 2017, 21:14 przez mutra, łącznie zmieniany 1 raz.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2798
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
RS pisze:Popadacie w skrajność ze zmianą oleju w dyfrze co 5-10 tys. km.
Jasne, że nikt nie musi tak często wymieniać. Ja piszę z mojego punktu widzenia gdzie auto jest eksploatowane zgodnie z jego przeznaczeniem (bułki, winkle, tor). Dla mnie wizyta na serwisie zwykle wiąże się z dniem urlopu i długą dojazdówką. Więc jak już jadę na wymianę płynów ustrojowych to wymieniam dyfer. 2l Motul 90PA (i to jest chyba najczęściej polecany do LSD w NC) kosztuje ok 50zł i starcza na dwa i pół raza. Więc jak przy okazji można zrobić to wymieniam.
Wspomniany olej do skrzyni to: FORD 75W-90 1l - FORD WSD-M2C200-C
Niestety butelka 1l to koszt ok 80-90zł a kupić trzeba trzy.
A mazda przypadkiem nie zaleca wymiany oleju w dyfrze co jakieś 80tys km? Rozumiem przyspieszyć wymianę, ale żeby 10-krotnie
Nie ma co popadać w obłęd. Inżynierowie mazdy zapewne nie dali tych zaleceń dla emetytów, tylko przyjęli, że samochód będzie używany dynamicznie jak przystało na roadstera i ich zalecenia nie są oderwane od rzeczywistości. To trochę jak z laniem do seryjnego silnika olejów 5w50 czy nawet 10w60 kiedy producent zaleca 5w30... Zachowajmy jednak zdrowy rozsądek 


-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Hydrox pisze:A mazda przypadkiem nie zaleca wymiany oleju w dyfrze co jakieś 80tys km? Rozumiem przyspieszyć wymianę, ale żeby 10-krotnieNie ma co popadać w obłęd. Inżynierowie mazdy zapewne nie dali tych zaleceń dla emetytów, tylko przyjęli, że samochód będzie używany dynamicznie jak przystało na roadstera i ich zalecenia nie są oderwane od rzeczywistości. To trochę jak z laniem do seryjnego silnika olejów 5w50 czy nawet 10w60 kiedy producent zaleca 5w30... Zachowajmy jednak zdrowy rozsądek
Co do tego to nie byłbym taki pewien



michael146 pisze:Hydrox pisze: Skoro w silniku trzeba co 10tkm to jakoś ciężko mi uzasadnić czemu w skrzyni robić to co 100tkm
Warunki eksploatacji jednego i drugiego nie mają ze sobą praktycznie nic wspólnego. Jednym z zadań oleju silnikowego jest czyszczenie silnika z nagarów, które nie powstają w skrzyni, więc nie ma potrzeby tak częstej wymiany. Do tego nie ma też żadnych szans na rozrzedzenie paliwem.
Albo jeszcze inaczej. W pewnym zakładzie przemysłowym była prasa hydrauliczna, chodząca na trzy zmiany. Olej zalecany był do zmiany co rok, ale po oddaniu próbki oleju do analizy możliwe było wydłużenie tego czasu. Oleju wchodziło kilkaset litrów, więc opłacało się to zrobić. Czyli olej miał wytrzymać 8000-12000h pracy. Zupełne inne zastosowanie.
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Hydrox pisze:To trochę jak z laniem do seryjnego silnika olejów 5w50 czy nawet 10w60 kiedy producent zaleca 5w30... Zachowajmy jednak zdrowy rozsądek
Akurat do MX-5 są podane 2 lepkości do wyboru w zależności od sposobu użytkowania. Właśnie 5w30 i 10w60...
The answer is always Miata.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Hydrox pisze:A mazda przypadkiem nie zaleca wymiany oleju w dyfrze co jakieś 80tys km? Rozumiem przyspieszyć wymianę, ale żeby 10-krotnieNie ma co popadać w obłęd. Inżynierowie mazdy zapewne nie dali tych zaleceń dla emertytów, tylko przyjęli, że samochód będzie używany dynamicznie jak przystało na roadstera i ich zalecenia nie są oderwane od rzeczywistości. To trochę jak z laniem do seryjnego silnika olejów 5w50 czy nawet 10w60 kiedy producent zaleca 5w30... Zachowajmy jednak zdrowy rozsądek
wszystko zależy od sposobu użytkowania auta, wartości przyjęte przez producenta są uśrednione. Nie mówimy o wymianie oleju w dyfrze co 5 tysięcy jeżeli ktos jeździ "dynamicznie" tylko o jeździe torowej/drifcie. Podobnie skrócony interwał wymiany jest bardziej uzasadniony w przypadku tylnego dyferencjału (szczególnie przy LSD) z racji konstrukcji mechanizmu, prostoty wymiany i kosztu.
Tak jak RS słusznie zauważył o konieczności wymiany decydują parametry oleju a nie czas/przebieg. jednak z praktycznego punktu widzenia nikt nie będzie pobierał próbki do analizy (koszt od 100 do 200 zł) bo taniej jest po prostu wymienić olej.
Z własnego doświadczenia znam kilka (dwa

Co do dyfra to też słyszałem o awariach dyferencjałów w intensywnie użytkowanych samochodach (nie MX5) spowodowanych przez olej który utracił właściwości smarne
Co do konkretnej sytuacji o którą pytał Italiano: Przy takim przebiegu/roczniku wymiana oleju w dyfrze i skrzyni wydaje sie dobrym podejściem:
1. nie wiesz jak auto było użytkowane
2. po spuszczeniu oleju możesz skontrolowac czy nie ma opiłków itp, więc będziesz miał lepsze pojęcie o stanie skrzyni dyfra
Co do późniejszych wymian to ja osobiście popieram podejscie Irka: Wymiana oleju w dyfrze to marginalny koszt w porównaniu do reszty serwisu i okazja do skontrolowania dyfra. Ja u siebie w tym roku nie wymieniałem ale w przyszłym roku wymienię.
Co do skrzyni to skrócenie interwału wymiany o połowę albo 1/3 wydaje sie rozsądnym podejściem.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
mutra pisze:Hydrox pisze:Tak jak RS słusznie zauważył o konieczności wymiany decydują parametry oleju a nie czas/przebieg. jednak z praktycznego punktu widzenia nikt nie będzie pobierał próbki do analizy (koszt od 100 do 200 zł) bo taniej jest po prostu wymienić olej.
Skoro już o tym wspomniałeś - być może taniej wymienić olej, ale taka analiza powie Ci też wiele o stanie silnika, a nie tylko samego oleju, badanie przy każdej zmianie nie ma sensu ale jeśli ma się auto od dłuższego czasu albo planuje się go mieć dłużej warto taką analizę przeprowadzić i wiedzieć czym się jeździ, poza tym wówczas i nowy olej można dobrać zgodnie z potrzebami:)