Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Yogi pisze:Yogi pisze:NBFL - z big brejkami jesli to ma znaczenie
Śruba z gumką powinna być na dole czy na górze ?
śruby te skręcają jarzmo z zaciskiem z przodu
czy są zestawy naprawcze z elementami zacisków, typu śruby/blaszki/gumki itd ?
po 2 latach stanęły mi te śruby w zacisku, uwalił się gwint i ścisnęło mi tarczę
mam rozebrane przednie hample i potrzebuje 1 sruby
Uwaga
rozwaliłem sobie gumki na śrubach prowadzących zacisk właśnie smarem ATE do hamulców
gumki na śrubach tak spuchły że blokowały ruch zacisku
jak zgłębiłem temat ten SMAR ATE nie nadaje się do elementów gumowych !!!!!!!!!!1
do tego po niecałych 2 latach wszystkie śruby były zapieczone przez co mysiałem je wybić z jarzma żeby je wyciągnąć
śruby w PL są dostępne tylko w ASO za blisko 100zł/szt.
Ja używam smaru silikonowego tam gdzie smar jest w kontakcie z gumą. Tak jak spooner napisał: jest kilka smarów ATE, którego uzyłeś?
Śruby zamówisz w brake international na ebayu - na pewno będzie taniej
-
- Donator
- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie temat pewnie wałkowany wielokrotnie ale nie mogę nic znaleźć w szukajce. Jak to jest z białymi obrysówkami i kierunkami z KMParts? Legalne? Kierunki podejrzewam, że tak bo świecą na pomarańczowo więc spoko, ale seryjne obrysówki są odblaskowe a te z KMParts mają żarówki... to wtedy nie są światła pozycyjne boczne? Nie kumam
Mi cały czas w głowie siedzi, że światła obrysowe to święcące białe lampki z przodu i czerwone z tyłu.
Boczne postojowe to świecące żółte. Nie wiem tylko na ile ta interpretacja jest prawidłowa
tutaj jest temat gdzie mądrzejsi ode mnie dywagowali:
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=14247&p=270319&hilit=obrys%C3%B3wki#p270319
Boczne postojowe to świecące żółte. Nie wiem tylko na ile ta interpretacja jest prawidłowa
tutaj jest temat gdzie mądrzejsi ode mnie dywagowali:
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=14247&p=270319&hilit=obrys%C3%B3wki#p270319
Dokładnie tak
Używałem ate plastitube
Niszczy /rozpuszcza gumę i nie zabezpiecza należycie
Mimo smarowania śruby prowadnicy bez gumki i tak dochodzi do za pieczenia i w konsekwencji zasisk staje
Oddam bo nie wiem do czego używać tego smaru
Styku klocków z zaciskiem nie smaruje bo oblepia się brudem
Używałem ate plastitube
Niszczy /rozpuszcza gumę i nie zabezpiecza należycie
Mimo smarowania śruby prowadnicy bez gumki i tak dochodzi do za pieczenia i w konsekwencji zasisk staje
Oddam bo nie wiem do czego używać tego smaru
Styku klocków z zaciskiem nie smaruje bo oblepia się brudem
- SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
może jakaś wadliwa partia albo twoje gumki go nie tolerują
w 2 autach mam, nic nie rozpuścił
jak regenerowałem zaciski to nakładałem nawet na uszczelniacze tłoczka żeby łatwiej się skłądało - nic się nie rozpuściło
chodzi jak należy z 2 lata już
w 2 autach mam, nic nie rozpuścił
jak regenerowałem zaciski to nakładałem nawet na uszczelniacze tłoczka żeby łatwiej się skłądało - nic się nie rozpuściło
chodzi jak należy z 2 lata już
MIATA nim jak szatan
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
tez uzywam Ate Plastilube od lat i raczej problemow z nim nie ma. Choc w Mitsu Lancerze tez byly prowadnice z gumkami w srodku i regularnie sie toto zapiekalo. W koncu gumki jedna z gumek spuchla - dlaczego tylko jedna nie mam pojecia - i je usunalem i bylo lepiej bez skutkow ubocznych. We wszystkich innych autach jednak problemow wskutek uzycia Plastilube nie bylo.
Ate ma jeszcze cos takiego jak Bremszyllinderpaste. To na pewno gumie nie szkodzi, nie rozpuszcza sie tez w kontakcie z plynem hamulcowym. Jest wyraznie rzadszy od Plastilube. Uzywam go do tloczkow
Ate ma jeszcze cos takiego jak Bremszyllinderpaste. To na pewno gumie nie szkodzi, nie rozpuszcza sie tez w kontakcie z plynem hamulcowym. Jest wyraznie rzadszy od Plastilube. Uzywam go do tloczkow
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
To jest bardzo ciekawa sprawa, bo mi rozpadła się gumka z autofren, natomiast ori gumki bardzo dobrze znosiły plastilube. Faktycznie, na moim opakowaniu też jest napisane, żeby nie używać przy kontakcie z gumą. Widocznie ori gumy są znacznie lepszej jakości. Niemniej od tej pory będę używał bremscylinderpaste do prowadnic, tak dla pewności.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Szkoda ze dopiero teraz o tym piszecie bo z tydzien temu wysmarowalem tym prowadnice.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
- SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
podczas jazdy czasami się świeci, czasami gaśnie ikonka ładowania charge
aku naładowany
na postoju (przestało się świecić) ładowanie 14.17 po przygazwaniu 14.3
muszę zmierzyć gdy będzie się świecić
altek do wymiany/regeneracji ?
aku naładowany
na postoju (przestało się świecić) ładowanie 14.17 po przygazwaniu 14.3
muszę zmierzyć gdy będzie się świecić
altek do wymiany/regeneracji ?
MIATA nim jak szatan
SponeR pisze:podczas jazdy czasami się świeci, czasami gaśnie ikonka ładowania charge
aku naładowany
na postoju (przestało się świecić) ładowanie 14.17 po przygazwaniu 14.3
muszę zmierzyć gdy będzie się świecić
altek do wymiany/regeneracji ?
Obajwy jak w kończącym się altku.
ree pisze:SponeR pisze:podczas jazdy czasami się świeci, czasami gaśnie ikonka ładowania charge
aku naładowany
na postoju (przestało się świecić) ładowanie 14.17 po przygazwaniu 14.3
muszę zmierzyć gdy będzie się świecić
altek do wymiany/regeneracji ?
Obajwy jak w kończącym się altku.
jeszcze można wyczyścić klemy i masy na karoserii. i sprawdzić kabel który od alternatora wychodzi, bo u mnie się postrzępił też nie było odpowiedniego ładowania.
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3527
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
SponeR pisze:ok posprawdzam poszoruje
w wawie zakład regenerujący altki ? ile mniej więcej kosztuje taka regenka
Coś mi się kojarzy że nickesh coś kiedyś chybanpisal na temat alternatorów - albo rozruszników, sam już nie pamietam
- zombie4835
- Posty: 42
- Rejestracja: 13 lut 2017, 15:02
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
cewki od premacy/323/323f pasują do mx-5 nbfl 146km? wygladają tak samo i na niektórych aukcjach jest napisane ze pasują do wersji 140km gdzie nawet nie występowaly te dziwne cewki.
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Panowie, czy da się wyjąć odpinana czesc dachu w NA bez zdejmowania reszty ? Dokopalem się do rynienki i wydaje mi się, ze elementy sa połączone. Chce wyjąć tylna szybę by ja skleic a nie chce niczego zepsuć
Jak masz szybę na suwak to da się. Odciągasz rynienkę i masz tam połączoną tę szybę z materiałem do tej rynienki za pomocą nitów. Jedyne co musisz zrobić to rozwiercić wszystkie nity (do tych skrajnych ciężko się dostać, ale da się to zrobić) i masz to odpięte. Potem zanitować jak wcześniej i to wszystko.
A co do klejenia szyby, to nie wiem w jakim masz stanie, ale może lepiej wymienić całą szybę? Ja tak robiłem w tamtym roku, ogarnął mi to tapicer nie zajmujący się na co dzień takimi rzeczami, więc myślę, że każdy tapicer by sobie z tym poradził.
A co do klejenia szyby, to nie wiem w jakim masz stanie, ale może lepiej wymienić całą szybę? Ja tak robiłem w tamtym roku, ogarnął mi to tapicer nie zajmujący się na co dzień takimi rzeczami, więc myślę, że każdy tapicer by sobie z tym poradził.
Jest pytanie
Chciałem pokręcić gwintem - zapieczona nakrętka. Zdecydowałem sie wyjąć amor i dać cały do tokarza, żeby wyczyścił i zrobił nową nakrętke i tu problem.
Nie potrafie odkręcić tylnych amortyzatorów - całe śruby poobjeżdżane i skorodowane. Szlifierką nie ma dojścia, żeby nakrętki uciąć. Jakieś porady/sugestie ?
tak to wygląda :/
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59666064
Chciałem pokręcić gwintem - zapieczona nakrętka. Zdecydowałem sie wyjąć amor i dać cały do tokarza, żeby wyczyścił i zrobił nową nakrętke i tu problem.
Nie potrafie odkręcić tylnych amortyzatorów - całe śruby poobjeżdżane i skorodowane. Szlifierką nie ma dojścia, żeby nakrętki uciąć. Jakieś porady/sugestie ?
tak to wygląda :/
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59666064
Momenty na tych nakrętkach nie powinny być duże, więc ew możesz spróbować wziąć dłuto + młotek i spróbować je obrócić.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Wiem, że powinienem użyć szukajki I było o tym na forum w pięciuset tematach użyłem szukajki, poczytałem, ale chcę się upewnić - NA '90 1.6 - fabryczny hamulec zakładam, że jest mały, tarcze z przodu I z tyłu nadają się na śmietnik więc chcę zmienić na mid brake bo na duży nie wejdą mi felgi, które sobie upatrzyłem. Wiem, że wystarczy zmienić same zaciski, ale I tak będę zmieniał też przewody, chodzi mi tylko o info które mx-5'ki miały mid brake w standardzie żebym wiedział od czego dobierać pozostałe komponenty poza zaciskami, które kupię na forum. Zgaduję, że NA polift 1.6/1.8 i wszystkie NB 1.6? Czy każdy mid brake bez względu na generację ma te same wymiary tarcz I klocków?
Dzięki!
Dzięki!
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
pirul pisze:Wiem, że powinienem użyć szukajki I było o tym na forum w pięciuset tematach użyłem szukajki, poczytałem, ale chcę się upewnić - NA '90 1.6 - fabryczny hamulec zakładam, że jest mały, tarcze z przodu I z tyłu nadają się na śmietnik więc chcę zmienić na mid brake bo na duży nie wejdą mi felgi, które sobie upatrzyłem. Wiem, że wystarczy zmienić same zaciski, ale I tak będę zmieniał też przewody, chodzi mi tylko o info które mx-5'ki miały mid brake w standardzie żebym wiedział od czego dobierać pozostałe komponenty poza zaciskami, które kupię na forum. Zgaduję, że NA polift 1.6/1.8 i wszystkie NB 1.6? Czy każdy mid brake bez względu na generację ma te same wymiary tarcz I klocków?
Dzięki!
od 1993 do 2002 standardowo były mid brake'i. mid brake był taki sam w NA i w NB
edit: z tego co pamiętam (niech mnie ktoś poprawi jeżeli jest inaczej) osłona tylnej piasty (ta okrągła blacha od wew strony tarczy hamulcowej) jest inna w NA i w NB.
- Aero50
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
- Model: NA
- Wersja: 90' 1.6
- Lokalizacja: Kraków
Czy montaż koła pasowago na 3 śruby zamiast na 4 do kola zebatego na wale jest bardzo ryzykowne ? Chodzi o NA 1.6 z shortnosem. Niestety jedna śruba się ukrecila a próba rozwiercenia skończyła się złamaniem wiertła w środku sprawę pewnie wcześniej czy później poprawię bo mi to nie da spokoju, ale chciałbym pojeździć do zimy i się zastanawiam czy nic się z tym złego nie stanie.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
mutra pisze:pirul pisze:Wiem, że powinienem użyć szukajki I było o tym na forum w pięciuset tematach użyłem szukajki, poczytałem, ale chcę się upewnić - NA '90 1.6 - fabryczny hamulec zakładam, że jest mały, tarcze z przodu I z tyłu nadają się na śmietnik więc chcę zmienić na mid brake bo na duży nie wejdą mi felgi, które sobie upatrzyłem. Wiem, że wystarczy zmienić same zaciski, ale I tak będę zmieniał też przewody, chodzi mi tylko o info które mx-5'ki miały mid brake w standardzie żebym wiedział od czego dobierać pozostałe komponenty poza zaciskami, które kupię na forum. Zgaduję, że NA polift 1.6/1.8 i wszystkie NB 1.6? Czy każdy mid brake bez względu na generację ma te same wymiary tarcz I klocków?
Dzięki!
od 1993 do 2002 standardowo były mid brake'i. mid brake był taki sam w NA i w NB
edit: z tego co pamiętam (niech mnie ktoś poprawi jeżeli jest inaczej) osłona tylnej piasty (ta okrągła blacha od wew strony tarczy hamulcowej) jest inna w NA i w NB.
Dzięki mutra!
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Aero50, te śruby są mega istotne. Biorąc pod uwagę wielokrotne problemy ludzi z nimi, strzelam, że na dłuższą metę jazda na 3 śrubach jest mega ryzykowna.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Elbląg
Przy okazji wymiany sprężyn wymienia się coś jeszcze ?
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
irekkurczak pisze:Przy okazji wymiany sprężyn wymienia się coś jeszcze ?
podkładki jeżeli są zużyte, zazwyczaj trzeba wymienić śrube dolnego mocowania amortyzatora ze względu na korozję.