Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3687
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

01 lip 2017, 12:21

Yogi pisze:Dzieki za odp
Czesci te nie wystepują jako zamienne
oprocz ASO chyba nie do dostania
gumka faktycznie jest na dole
komplet srub na przod to ok 250zł bez gumek uszczelniajacych/przeciwkurzowych ktore sa po 45zł/szt


http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX5-NB- ... SwvihZAHsy
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

01 lip 2017, 13:13

od 6tki są podobne musiałbyś poszukać
a wg. 4cars.pl prowadnice do NB 1.8 146 koni ( nie ma rozdziału na NBFL)
AUTOFREN SEINSA. - D7207C
aha i IC też ma https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3214203331190-QB113_1463X-O15797-zestaw-naprawczy-zacisku-hamulcowego.html
MIATA nim jak szatan
Obrazek
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

01 lip 2017, 13:22

SponeR, te z linka raczej są do mid brake'ów. Do bigów faktycznie może nie być tych śrub w zamienniku :/
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

02 lip 2017, 14:43

dzięki ale po rozebraniu, przeczyszczeniu i przegwintowaniu
przesmarowaniu i złożeniu jakby tłoczek nie odbijał :(
chyba cylinderek do wymiany
bo skoro sruby są już ok a zacisk stoi to tylko winny może być cylinderek ?
robić całą oś czy tylko 1 zacisk ?

gdzie w PL kupić zestaw naprawczy do BB w kmparts ?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
bulet4
Posty: 2
Rejestracja: 24 gru 2016, 7:06
Model: NB

02 lip 2017, 15:27

Witam czy może ktoś zmieniał silnik z 1.8 nb na 1.8nbfl ze zmiennymi fazami rozrządu?chciał bym się dowiedzieć czy konieczne jest przełożenie instalacji i ecu? Pozdro
mutra
Donator
Donator
Posty: 3687
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 lip 2017, 15:36

Yogi pisze:dzięki ale po rozebraniu, przeczyszczeniu i przegwintowaniu
przesmarowaniu i złożeniu jakby tłoczek nie odbijał :(
chyba cylinderek do wymiany
bo skoro sruby są już ok a zacisk stoi to tylko winny może być cylinderek ?
robić całą oś czy tylko 1 zacisk ?

gdzie w PL kupić zestaw naprawczy do BB w kmparts ?


jeżeli przeczyściłeś element w którym porusza się prowadnica to wychodzi na to że tłoczek może być zatarty - częsta przypadłość niestety. Rozmontuj zacisk i zoabcz.
powinieneś zregenerować oba zaciski na osi.
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

02 lip 2017, 16:51

Próbuję od jakiegoś czasu zdiagnozować co jest u mnie z zapłonem- 1.8 NB - po nagrzaniu, jeżeli mocniej dodamy gazu na niskich obrotach to auto dosyć mocno przerywa (głownie przy startowaniu, ale np. jadąc na 5-tce przy 2-2,2k obrotów i dodaniu mocniej gazu samochód nie przyśpieszy ani 1km/h). Symptomy i brzmienie tego trochę jak tu, tylko u mnie nie robi tego na postoju:

Sprawdziłem stan świec (i dla pewności inne świece), oporność/przebicia kabli, przednią lambdę, szczelność dolotu, cewki są w miarę nowe (20k km)- jakieś pomysły w jakim kierunku dalej szukać?
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

02 lip 2017, 19:18

z 1.8 nb na 1.8nbfl ze zmiennymi fazami rozrządu?chciał bym się dowiedzieć czy konieczne jest przełożenie instalacji i ecu? Pozdro
Jest konieczne.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2017, 20:17 przez Benoos, łącznie zmieniany 1 raz.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3687
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 lip 2017, 19:41

rachey pisze:Próbuję od jakiegoś czasu zdiagnozować co jest u mnie z zapłonem- 1.8 NB - po nagrzaniu, jeżeli mocniej dodamy gazu na niskich obrotach to auto dosyć mocno przerywa (głownie przy startowaniu, ale np. jadąc na 5-tce przy 2-2,2k obrotów i dodaniu mocniej gazu samochód nie przyśpieszy ani 1km/h). Symptomy i brzmienie tego trochę jak tu, tylko u mnie nie robi tego na postoju:

Sprawdziłem stan świec (i dla pewności inne świece), oporność/przebicia kabli, przednią lambdę, szczelność dolotu, cewki są w miarę nowe (20k km)- jakieś pomysły w jakim kierunku dalej szukać?


jezeli iskra i powietrze jest ok to zostaje trzecia składowa - paliwo. wtryskiwacze i pompa. Ale to takie moje dywagacje :roll:
bulet4
Posty: 2
Rejestracja: 24 gru 2016, 7:06
Model: NB

02 lip 2017, 20:09

Dzieki pozdro
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

02 lip 2017, 23:31

A jakby kto miał silnik 1.8 NBfl na zbyciu to zapraszam na priv.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4621
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 lip 2017, 7:14

waldi pisze:
Alex pisze:leje mi sie woda do bagaznika - dokladnie w kolo zapasowe, nic innego nie jest mokre. Po kazdej ulewie w kole mam oczko wodne ktore potem wysycha :lol: Klopot w tym ze nie bardzo moge namierzyc ktoredy. Uszczelka bagaznika wyglada na nieuszkodzona i z gory jest sucha. Blacha w bagazniku blisko krawedzi bagaznika czyli tuz pod uszczelka jest za to wilgotna od dolu czyli od strony bagaznika. Probowalem lad wode na klape i nie bardzo udaje mi sie namierzyc ocb.

Jakies sugestie?

Obstawiam uszczelke ale spróbować można tak: wneké przed uszczelka kredą przyozdobić,
Woda która wpłynie przeniesie krede, zajefajne będzie jak wyschnie- będzie dokładnie widać " ścieżki " jak płynie. Ale zazwyczaj pucujemy nasze piękności a nie bezczescimy kredą ;-)

hmmmm.... interesujacy patent, jak bedzie trzeba wyproboje

poki co zdjalem uszczelke, wyszorowalem. Umylem tez cala krawedz bagaznika tam gdzie byla zamontowala. Zlozylem i luneło :lol: , i potem z przerwami jeszcze z dwa razy padało. W bagazniku zas poki co suchutko 8-)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

03 lip 2017, 12:46

Witam,

Może ktoś mi wytłumaczyć lub podlinkować jak wyjąć tylną część dachu (czyli ta część z "szybą" w NA) bez uszkodzenia?

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4621
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 lip 2017, 13:11

podpowie ktos jak zaimpregnowac dach ze SKAJU ? Akurat mam taki i ostatnio okazalo sie ze zacząć przemiekac od gory. Czym go potraktowac?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mufasa
Posty: 516
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

03 lip 2017, 17:14

Moi drodzy - pomocy. Temat co prawda nie związany z Miatą, ale nie mam pomysłu gdzie się zapytać. Muszę wymienić olej w drugim samochodzie, kupiłem pełny syntetyk Valvo 5W30. O taki, bańka 5l:
Obrazek

Problem w tym, że w silniku mieści się 5,1l. Pytanie, czy te 100 ml mogę dolać z bańki z poprzedniej wymiany, o nieco innej specyfikacji? Wszystko 5W30, Valvoline SynPower.

Obrazek

Obrazek

Co z tym fantem? Dolać z tego co mam, czy dokupić litr zgodny z całą piątką?
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4621
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 lip 2017, 17:53

Dolewaj i sie nie przejmuj. Jakbys nie dolal to brakujace 100ml tez silnikowi nie zrobi roznicy
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mufasa
Posty: 516
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

03 lip 2017, 18:14

Brak 100 ml pewnie poskutkuje stanem minimum na bagnecie, więc wolałbym jednak zalać tyle ile zaleca producent. Dla własnego zdrowia psychicznego. ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4621
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 lip 2017, 18:44

Nie widzialem jeszcze silnika do ktorego wchodziloby 5L oleju ale miedzy min a max byloby 100ml, predzej jest ok 1L
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

03 lip 2017, 20:05

dokładnie 800ml :P
z silnika nigdy nie zejdzie wszystko więc wlejesz 4.7 i będzie max :)
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

03 lip 2017, 20:21

mutra pisze:
rachey pisze:Próbuję od jakiegoś czasu zdiagnozować co jest u mnie z zapłonem- 1.8 NB - po nagrzaniu, jeżeli mocniej dodamy gazu na niskich obrotach to auto dosyć mocno przerywa (głownie przy startowaniu, ale np. jadąc na 5-tce przy 2-2,2k obrotów i dodaniu mocniej gazu samochód nie przyśpieszy ani 1km/h). Symptomy i brzmienie tego trochę jak tu, tylko u mnie nie robi tego na postoju:

Sprawdziłem stan świec (i dla pewności inne świece), oporność/przebicia kabli, przednią lambdę, szczelność dolotu, cewki są w miarę nowe (20k km)- jakieś pomysły w jakim kierunku dalej szukać?


jezeli iskra i powietrze jest ok to zostaje trzecia składowa - paliwo. wtryskiwacze i pompa. Ale to takie moje dywagacje :roll:

... I filtr paliwa. W sumie to od niego bym zaczął :-)
mufasa
Posty: 516
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

03 lip 2017, 21:21

Alex pisze:Nie widzialem jeszcze silnika do ktorego wchodziloby 5L oleju ale miedzy min a max byloby 100ml, predzej jest ok 1L


SponeR pisze:dokładnie 800ml :P
z silnika nigdy nie zejdzie wszystko więc wlejesz 4.7 i będzie max :)


No, może mnie troszkę poniosło. :lol: Czekam na resztę materiałów i będę działał, dam znać jak wyszło. 8-)
Obrazek
Awatar użytkownika
Fumo
Posty: 126
Rejestracja: 20 kwie 2016, 9:23
Model: NA
Wersja: =p
Lokalizacja: Gdynia

04 lip 2017, 20:25

Alex pisze:
waldi pisze:
Alex pisze:leje mi sie woda do bagaznika - dokladnie w kolo zapasowe, nic innego nie jest mokre. Po kazdej ulewie w kole mam oczko wodne ktore potem wysycha :lol: Klopot w tym ze nie bardzo moge namierzyc ktoredy. Uszczelka bagaznika wyglada na nieuszkodzona i z gory jest sucha. Blacha w bagazniku blisko krawedzi bagaznika czyli tuz pod uszczelka jest za to wilgotna od dolu czyli od strony bagaznika. Probowalem lad wode na klape i nie bardzo udaje mi sie namierzyc ocb.

Jakies sugestie?

Obstawiam uszczelke ale spróbować można tak: wneké przed uszczelka kredą przyozdobić,
Woda która wpłynie przeniesie krede, zajefajne będzie jak wyschnie- będzie dokładnie widać " ścieżki " jak płynie. Ale zazwyczaj pucujemy nasze piękności a nie bezczescimy kredą ;-)

hmmmm.... interesujacy patent, jak bedzie trzeba wyproboje

poki co zdjalem uszczelke, wyszorowalem. Umylem tez cala krawedz bagaznika tam gdzie byla zamontowala. Zlozylem i luneło :lol: , i potem z przerwami jeszcze z dwa razy padało. W bagazniku zas poki co suchutko 8-)


Obstawiam rynnę dachu - mam to samo - woda w kole zapasowym. Woda tam się leje po tylnej półce i otworami. Wystarczy poodpinać dywanik na półce, polać wodą dach z tyłu z zewnątrz i lookać gdzie leci do środka. Przy okazji można to sobie przeprać i wyczyścić odpływy i półkę.
+50 Smiles per galon
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1060
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

04 lip 2017, 23:52

Czy kolektor wydechowy od NA 1.6 podejdzie do NB 1.6 czy nie bardzo? Będę robił wydech i chciałbym kupić jakiegoś gotowca z kwasówki, ale do 1.6 są tylko do NA :/
Obrazek
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

05 lip 2017, 6:55

Hej,

Czy da się bez problemów zamontować mniejszy zbiornik spryskiwaczy od NA 1.8 do NA 1.6? Mam do zamontowania rozpórkę od eunosa i ogromny zbiornik na to nie pozwala :?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

05 lip 2017, 7:43

luki_92_92 pisze:Czy kolektor wydechowy od NA 1.6 podejdzie do NB 1.6 czy nie bardzo? Będę robił wydech i chciałbym kupić jakiegoś gotowca z kwasówki, ale do 1.6 są tylko do NA :/

Pasuje, ale jeżeli chcesz kupić gotowca za 500-600pln, to ich jakość jest tragiczna. Lepiej te pieniądze przepić, będą mniej zmarnowane.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 694
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

05 lip 2017, 17:12

Podpowie ktoś co muszę rozkręcić w zegarach żeby podmienić odometry? Doszły nowe zegary (dzięki Mutra!) i chciałbym mieć autentyczny przebieg w nowych :)
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1141
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

06 lip 2017, 8:08

Rozkręcania tam chyba nie było za bardzo, bardziej cos trzeba podgiąć odchylić, generalnie proste. Trudniejsze jest zdjęcie wskazówek i potem włożenie idealnie tak żeby wszystko dobrze pokazywało - ja poprawiałem "na żywo" wszystkie.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

06 lip 2017, 13:13

Pomyślałem że chyba najwyższa pora żeby wymienić hamulce.
Szukam kompletu do przedliftowej 1.6
Ten zestaw z KM parts się nada czy szukać czegoś innego?
http://www.kmparts.pl/51.Komplet-Hamulcow-NA-16L
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 694
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

06 lip 2017, 18:12

meewosh pisze:Rozkręcania tam chyba nie było za bardzo, bardziej cos trzeba podgiąć odchylić, generalnie proste. Trudniejsze jest zdjęcie wskazówek i potem włożenie idealnie tak żeby wszystko dobrze pokazywało - ja poprawiałem "na żywo" wszystkie.


Czyli żeby się do niego dostać muszę zdjąć wskazówki, tarcze etc?
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

06 lip 2017, 20:26

Yogi pisze:NBFL - z big brejkami jesli to ma znaczenie

Śruba z gumką powinna być na dole czy na górze ?
śruby te skręcają jarzmo z zaciskiem z przodu
czy są zestawy naprawcze z elementami zacisków, typu śruby/blaszki/gumki itd ?

po 2 latach stanęły mi te śruby w zacisku, uwalił się gwint i ścisnęło mi tarczę
mam rozebrane przednie hample i potrzebuje 1 sruby




Uwaga
rozwaliłem sobie gumki na śrubach prowadzących zacisk właśnie smarem ATE do hamulców
gumki na śrubach tak spuchły że blokowały ruch zacisku
jak zgłębiłem temat ten SMAR ATE nie nadaje się do elementów gumowych !!!!!!!!!!1
do tego po niecałych 2 latach wszystkie śruby były zapieczone przez co mysiałem je wybić z jarzma żeby je wyciągnąć
śruby w PL są dostępne tylko w ASO za blisko 100zł/szt.
Obrazek nbfl 1.8 sportive
ODPOWIEDZ