Problem z wymianą napędu

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Rzoo
Posty: 76
Rejestracja: 08 mar 2016, 21:52
Model: NA
Lokalizacja: Wolica Piaskowa

22 cze 2017, 17:09

Oddałem dzisiaj mazdę do mechanika, żeby wymienić cały napęd (tj. skrzynia, wał, dyfer, półosie i kratownicę). Skrzynia 6b z szperą Fuji, wszystko z szabru z jednego samochodu. Części kupione od Brożyna. Przed chwilą zadzwonili do mnie mechanicy, twierdząc że "obie piasty są prawe i nie da się tego poskładać". Brat dopytał się o co dokładnie chodzi, czy chodzi o całe półośki czy coś innego. Mechanik odpowiedział że chodzi o "te całe te co z dyfra do kół idą".

Dzwoniłem do Brożyna i twierdzi, że półośki są identyczne i strony nie mają znaczenia.

Nie wiem o co dokładnie chodzi bo mechanik mówił w sposób niejasny tzn. " że z jednej strony mu coś wychodzi, a z drugiej nie".

Może macie pomysł o co mu chodzi? O piastę, całą półoś, zwrotnicę czy co?

Dodaję kilka zdjęć, może ktoś coś się wyzna czy faktycznie z tymi półosiami coś jest nie tak.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 cze 2017, 17:18

Brozyn ma rację, półośki z tego co pamiętam są takie same zamienne lewa z prawą. Twój mechanik najprawdopodobniej ma problem z wybiciem starych półosi, miałem to samo u mnie walczyliśmy z godzinę.
Rzoo
Posty: 76
Rejestracja: 08 mar 2016, 21:52
Model: NA
Lokalizacja: Wolica Piaskowa

22 cze 2017, 17:23

No ale jak mogą mieć problem z wybiciem starych półosi, skoro oni twierdzą, że nie mogą założyć nowych do tego dyfra co leży na zdjęciu. Z tego co zrozumiałem to oni już wszystko poskładali, założyli nową skrzynię, wał i dyfer, ale teraz mają jakiś problem z półosiami.
Rzoo
Posty: 76
Rejestracja: 08 mar 2016, 21:52
Model: NA
Lokalizacja: Wolica Piaskowa

22 cze 2017, 19:05

Sorry za posta pod postem, ale tak się teraz przyglądam temu zestawowi i o ile dobrze patrzę to wychodzi mi, że obydwie zwrotnice są takie same. I teraz słowa mechanika zaczynają mieć sens, bo przecież nie da się założyć takich samych zwrotnic. Powiedzcie mi czy dobrze myślę i mam teraz pytanie czy przypasowały by zwrotnice stare od VLSD z wersji 1.6 które miałem teraz na samochodzie?
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

22 cze 2017, 19:15

tak stare będą pasować.
Rzoo
Posty: 76
Rejestracja: 08 mar 2016, 21:52
Model: NA
Lokalizacja: Wolica Piaskowa

22 cze 2017, 19:21

Dobra dzięki za odpowiedź, teraz wychodzi na to, że to zwykły błąd komunikacji i pewnie mechanik chciał zakładać cały zestaw co tam leży na zdjęciach, a zwrotnice faktycznie wydają się tam takie same. Ale skoro moje zwrotnice spasują to myślę, że jutro się wszystko wyjaśni i nie będzie większego problemu.



ree pisze:Brozyn ma rację, półośki z tego co pamiętam są takie same zamienne lewa z prawą. Twój mechanik najprawdopodobniej ma problem z wybiciem starych półosi, miałem to samo u mnie walczyliśmy z godzinę.


Teraz już wiem o co Ci chodziło, wyszło na to że ja jestem głupi :lol:


Dzięki wielkie za rozwikłanie wątpliwości.


EDIT: No i problemem były te zwrotnice, obydwie prawe. Założyliśmy te stare i wszystko porządnie spasowało.
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 320
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2017, 22:00

A taki mały offtop - masz 1.6 i wymieniales otwarty dyfer i skrzynie 5b?
Rzoo
Posty: 76
Rejestracja: 08 mar 2016, 21:52
Model: NA
Lokalizacja: Wolica Piaskowa

23 cze 2017, 23:23

Mam 1.6 i wymieniałem VLSD i skrzynię 5b na skrzynię 6b i Fuji
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 320
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2017, 23:32

Ok, dzieki za info.
Zdaj prosze relacje, jak teraz to 1.6 jezdzi - czy subiektywnie odczujesz jakas zmiane :)
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

24 cze 2017, 4:48

Roznica kest mega :D
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 320
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2017, 11:37

Ja slyszalem opinie, ze blokada mechanizmu moze zamulic i tak juz niezbyt szalonych 110 koni.
Skrzynia 6b ma krotszy 1 bieg, prawda? A 6 bieg jest nadbiegiem? Pozwala jechac z wysoka predkoscia na nizszych obrotach?
Pytam, bo chcialbym wiedziec jak to sprawuje sie w praktyce i czy gra jest w ogole warta swieczki w codziennym uzytkowaniu (poza torem) :)
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3525
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

24 cze 2017, 11:42

Nie. 6 biegów nie powoduje że spadają obroty przy tej samej prędkości na autostradzie. Za to odpowiada dyfer - dobra kombinacja tych dwóch dopiero poprawia sytuacje.
ODPOWIEDZ