Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
Podobno te z ILa to hardcore. Ale z drugiej strony przed tulejami z poli też mnie straszyli, że masakra a moim zdaniem jest doskonale i wcale komfort nie ucierpiał jakoś znacznie, co człowiek to opinia. Ja się pewnie zdecyduje na poliuretan, spróbuję sam odlać z ciekawości a jak wyjdzie kupa to Olkusz zrobi jak mu wyślesz poduszki na wzór.
Co do mieszka to zobacz sobie ten z mojego tematu, jest świetny, porządna gruba skóra, wygląda moim zdaniem conajmniej bardzo dobrze a zapłaciłem za niego 80zł (ale nie mam tu pewności czy nie wpadła jakaś zniżka za większy zakup bo jeszcze kierownice i gałki robiłem do kompletu).
Co do mieszka to zobacz sobie ten z mojego tematu, jest świetny, porządna gruba skóra, wygląda moim zdaniem conajmniej bardzo dobrze a zapłaciłem za niego 80zł (ale nie mam tu pewności czy nie wpadła jakaś zniżka za większy zakup bo jeszcze kierownice i gałki robiłem do kompletu).
zsitanca pisze:Podpowie ktoś coś w temacie poduszek silnika? W necie znajduję tylko sztywniejsze z IL. Macie takie u siebie? Pogarszają komfort jazdy?
wymieniłem ostatnio zmęczone poduszki OEM na IL. Po zrobieniu 3-4k km mogę powiedzieć, że:
- biegi lepiej wchodzą, (mam wymienioną gumę i tulejkę lewarka),
- przy wyższych obrotach zmiany biegów są pewniejsze,
jedyny minus to taki, że telepie na wolnych obrotach (ale mam też komplet poliuretanów i sztywniejsze bushingi drzwi); po wymianie poduszek maska zaczęła lekko drgać na wolnych, przy poduszkach mazdowskich takiego efektu nie było.
IMO można śmiało brać poduszki z ILa.
EDIT:
Potrzebuje zestawu montażowego klocków hamulcowych na tył, nb 1.8 mid brake. Pamięta może ktoś jakieś oznaczenie części, bo kupiłem TRW PFK521 (wg. intercars pasuje) i ewidentnie jest to zestaw do BB.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2017, 12:43 przez Ciap, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam wszystkich ponownie 
Szykuje się do założenia dystansów na przód do swojej NB z 99 roku. Generalnie celuje w dystansy przelotowe 15mm i pojawiają się dwa pytania :
Pierwsze - czy przy takim dystansie trzeba będzie zmienić szpilki na dłuższe niż seryjne ? (niestety nie mam możliwości tego zmierzyć na chwilę obecną
)
Drugie - Jeśli trzeba będzie zmienić szpilki to jaki jest wymiar radełka z przodu w NB z 99 roku ? Sporo szperałem na internecie ale niestety każde źródło mówi co innego, i w dodatku na tył jest inny wymiar niż na przód
Proszę o wsparcie

Szykuje się do założenia dystansów na przód do swojej NB z 99 roku. Generalnie celuje w dystansy przelotowe 15mm i pojawiają się dwa pytania :
Pierwsze - czy przy takim dystansie trzeba będzie zmienić szpilki na dłuższe niż seryjne ? (niestety nie mam możliwości tego zmierzyć na chwilę obecną

Drugie - Jeśli trzeba będzie zmienić szpilki to jaki jest wymiar radełka z przodu w NB z 99 roku ? Sporo szperałem na internecie ale niestety każde źródło mówi co innego, i w dodatku na tył jest inny wymiar niż na przód

Proszę o wsparcie

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
zsitanca pisze:Dzięki Szy
Napisałem do carspeed. Zobaczymy co odpowiedzą.
Odpowiem jeszcze dla potomnych ws. firmowego mieszkaSzukając po numerze części (GR1C-64-331A02) trafiłem na oryginał za 185 PLN lub $37 na ebay
Pozostaje zatem aftermarket.
Podpowie ktoś coś w temacie poduszek silnika? W necie znajduję tylko sztywniejsze z IL. Macie takie u siebie? Pogarszają komfort jazdy?
Główny problem z dorabianym mieszkiem jest taki że zazwyczaj jest szyty z 4 kawałków skóry i kiepsko się układa. Firmowy z kolei jest z paskudnego materiału - jak sie nie obrócisz d*pa z tyłu

- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Cześć
Wymiana poduszek silnika
Odkręcić od ramy ok
Ale z drugiej strony trzeba z całą łapa od motoru odkręcić? Wygląda że inaczej się nie da a boję się tych śrub po stronie kolektora wydechowego są pięknie wygrzane
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wymiana poduszek silnika
Odkręcić od ramy ok
Ale z drugiej strony trzeba z całą łapa od motoru odkręcić? Wygląda że inaczej się nie da a boję się tych śrub po stronie kolektora wydechowego są pięknie wygrzane
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Powinny pójść całkiem ok. Tylko raczej będziesz musiał zdemontować kolektor wydechowy.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
rrutek pisze:Powinny pójść całkiem ok. Tylko raczej będziesz musiał zdemontować kolektor wydechowy.
Osz kuźwa, kolektora nie ściągnąłem, poduchy wymieniłem, lekko nie było
Robota dla ginekologa z odpowiednimi narzędziami - oczywiście z kanału czy podnośnika chyba było by trochę łatwiej
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Napisałem "raczej", bo w NA 1.6 nie widziałem podejścia, żeby to zrobić bez demontażu, w NB jest inny kolektor. Gratki! 

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Dodam dla potomnych krótki opis NBFL
Łapa silnika 4 śruby kręcone do motoru
2 szt widać pod kolektorem wydechowym i tu przez pomocy przedłużek można je wykręcić od góry wcześniej wyjąć i puchem z fabrycznym filtrem i zbiornik spryskiwacza .
Po skręceniu kół w prawo można dostać się do trzeciej ledwo widocznej ale klucz z długą przedłużka i kręcimy.
Czwarta jest od spodu na krawędzi silnika kluczem płaskim .
Zostaje jeszcze śruba mocująca poduchę do ramy jest ona w takim zagłębieniu jak kubek od piwa
Z drugiej strony miejsce śrub identyczne dwie pierwsze jednak lepiej od dołu odkręcić ,wcześniej wykrecilem nieszczęsna podporę kolektora dolotowego
Uwaga bezpieczeństwo podeprzeć ,podwiesić czy jak kto lubi silnik
Ja miałem podparte lewarkiem z grubą guma ,auto przód na kobylkach będzie potrzeba trochę ten silnik to w lewo to w prawo żeby wyjąć stare a wsadzić nowe. Jak już cała łapa na wierzchu to odkręcamy śrubkę i wymieniamy poduchę ,ma specjalne wypustki żeby nie popełnić błędu - a zawsze można fotkę zrobić.
Łapa silnika 4 śruby kręcone do motoru
2 szt widać pod kolektorem wydechowym i tu przez pomocy przedłużek można je wykręcić od góry wcześniej wyjąć i puchem z fabrycznym filtrem i zbiornik spryskiwacza .
Po skręceniu kół w prawo można dostać się do trzeciej ledwo widocznej ale klucz z długą przedłużka i kręcimy.
Czwarta jest od spodu na krawędzi silnika kluczem płaskim .
Zostaje jeszcze śruba mocująca poduchę do ramy jest ona w takim zagłębieniu jak kubek od piwa

Z drugiej strony miejsce śrub identyczne dwie pierwsze jednak lepiej od dołu odkręcić ,wcześniej wykrecilem nieszczęsna podporę kolektora dolotowego
Uwaga bezpieczeństwo podeprzeć ,podwiesić czy jak kto lubi silnik
Ja miałem podparte lewarkiem z grubą guma ,auto przód na kobylkach będzie potrzeba trochę ten silnik to w lewo to w prawo żeby wyjąć stare a wsadzić nowe. Jak już cała łapa na wierzchu to odkręcamy śrubkę i wymieniamy poduchę ,ma specjalne wypustki żeby nie popełnić błędu - a zawsze można fotkę zrobić.
07 - Passenger-side air bag module system
W kabelkach z poduchy nie wiem czy bym sam grzebał...
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
rachey pisze:
07 - Passenger-side air bag module system
W kabelkach z poduchy nie wiem czy bym sam grzebał...
Może się po prostu wypięła jakaś wtyczka. Nie wiem, czy po wyjęciu schowka jest do tego dostęp. Może być to kwestia tylko dociśnięcia. Nie wiem, czy bym w tym nie grzebał przy ogłączonym akumulatorzę żeby jakiegoś spięcia nie zrobić i żeby nie strzliła poducha jak będziesz leżał pod deską, bo się można zdziwić...
The answer is always Miata.
Odłącz akumulator, powciskaj różne włączniki, klakson, hamulec, światła, żeby zużyć resztki prądu i wtedy działaj. Po wyjęciu schowka masz dostęp do poduszki od dołu. Nie wiem czy wtyczkę tam widać, ale raczej tak, odepnij i wepnij, żeby dobrze siedziała. W razie czego możesz spróbować zdjąć górną pokrywę poduszki. Ciągnie się ją do siebie jeśli dobrze pamiętam.
P.S. a czy przypadkiem jak padnie mata zajęcia miejsca pasażera to nie miga ta kontrolka? Mata dość często się psuje w NBFL.
P.S. a czy przypadkiem jak padnie mata zajęcia miejsca pasażera to nie miga ta kontrolka? Mata dość często się psuje w NBFL.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Fifkers pisze:Odłącz akumulator, powciskaj różne włączniki, klakson, hamulec, światła, żeby zużyć resztki prądu i wtedy działaj. Po wyjęciu schowka masz dostęp do poduszki od dołu. Nie wiem czy wtyczkę tam widać, ale raczej tak, odepnij i wepnij, żeby dobrze siedziała. W razie czego możesz spróbować zdjąć górną pokrywę poduszki. Ciągnie się ją do siebie jeśli dobrze pamiętam.
P.S. a czy przypadkiem jak padnie mata zajęcia miejsca pasażera to nie miga ta kontrolka? Mata dość często się psuje w NBFL.
Mam problem przez matę w bmw e46. W takim razie warto też sprawdzić podłączenie wtyczki od maty. Może jakaś butelka z wodą, czy inny drobiazg uderzył przy hamowaniu w kabel i odpiął wtyczkę.
The answer is always Miata.
- GTwice
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów
Oglądałem sobie dzisiaj Mazdzinę pod maską (chyba muszę przestać... zboczenie jakieś) i dwie rzeczy przykuły moją uwagę:
1. Luźna wtyczka obok zamka maski - na zdjęciu:
Do czego to?
2. Druga luźna wtyczka, którą od razu zidentyfikowałem jako spryskiwacz reflektorów - tak mi się coś wydawało że nie działają. Podłączyłem - zadziałały i już wiem czemu ktoś to odłączył, cała maska zafajdana płynem. Jak żyć, premierze? Da się jakoś regulować te spryski - wycelować dysze bardziej w lampy albo zmniejszyć ciśnienie, cokolwiek?
1. Luźna wtyczka obok zamka maski - na zdjęciu:
Do czego to?
2. Druga luźna wtyczka, którą od razu zidentyfikowałem jako spryskiwacz reflektorów - tak mi się coś wydawało że nie działają. Podłączyłem - zadziałały i już wiem czemu ktoś to odłączył, cała maska zafajdana płynem. Jak żyć, premierze? Da się jakoś regulować te spryski - wycelować dysze bardziej w lampy albo zmniejszyć ciśnienie, cokolwiek?
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
- Bisturator
- Posty: 41
- Rejestracja: 22 paź 2015, 13:01
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Łódź
Drodzy, szybka piłka - prawidłowa odległość czujnika położenia wału od koła pasowego w NB?


Bisturator pisze:Drodzy, szybka piłka - prawidłowa odległość czujnika położenia wału od koła pasowego w NB?
Gdzieś wyczytałem, że szczelina powinna być taka, żeby dało się wcisnąć kartę z banku (albo jakąś inną, o tej samej grubości).
Mam pytanie odnośnie przednich wahaczy, bo szykuje się u mnie remont zawiechy i mechanik mówi, że najlepiej prawdopodobnie będzie je wymienić w całości, bo jakiś łącznik czy sworzeń jest w nich na stałe (? - nie wiem, nie znam się) a nadaje się do wymiany.
Da się gdzieś kupić takie nowe kompletne wahacze czy pozostają używki?
Da się gdzieś kupić takie nowe kompletne wahacze czy pozostają używki?
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Sworzeń da się wprasować nowy. Bodaj górne są trudno dostępne, ale mimo wszystko lepiej wprasować nowy niż wymieniać wahacz na używkę.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
tomos pisze:Mam pytanie odnośnie przednich wahaczy, bo szykuje się u mnie remont zawiechy i mechanik mówi, że najlepiej prawdopodobnie będzie je wymienić w całości, bo jakiś łącznik czy sworzeń jest w nich na stałe (? - nie wiem, nie znam się) a nadaje się do wymiany.
Da się gdzieś kupić takie nowe kompletne wahacze czy pozostają używki?
Nie mówi prawdy, zakładam że chodzi o górny sworzeń wahacza, stary trzeba " wycisnąć " nowy wprasowac
Nowe do kupienia chyba carsped,kmparts, a ponoć pasują od Mazdy 6
W szukajke forumowa wpisz "sworzeń wahacza" - cały wątek jest
Jakoś nie mogę linku wstawić

rrutek pisze:Sworzeń da się wprasować nowy. Bodaj górne są trudno dostępne, ale mimo wszystko lepiej wprasować nowy niż wymieniać wahacz na używkę.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
tomos pisze:Mam pytanie odnośnie przednich wahaczy, bo szykuje się u mnie remont zawiechy i mechanik mówi, że najlepiej prawdopodobnie będzie je wymienić w całości, bo jakiś łącznik czy sworzeń jest w nich na stałe (? - nie wiem, nie znam się) a nadaje się do wymiany.
Da się gdzieś kupić takie nowe kompletne wahacze czy pozostają używki?
tak jak rrutek i waldi napisali: wszystko da sie podmienić na nowe. Mechanikowi pewnie chodziło o górny sworzeń. jest do dostanie na il. motorsport za 40-50 euro do NA.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 21 gru 2016, 11:09
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: CBY
Witam
Coś mi kapie za prawym przedmim kołem ncfl, przypomina wodę. Jakieś pomysły?

Pozdrawiam
Coś mi kapie za prawym przedmim kołem ncfl, przypomina wodę. Jakieś pomysły?

Pozdrawiam
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Panowie: regulowałem dzisiaj klocki z tyłu i miałem auto na 1 biegu przy podniesionych tylnych kołach i włączonym silniku. zapaliła mi sie kontrolka ABSu.
Podejrzewam że to dlatego że tylne koła sie kręciły a przednie nie? Jak ją skasować? czy odłączenie aku wystarczy?
Podejrzewam że to dlatego że tylne koła sie kręciły a przednie nie? Jak ją skasować? czy odłączenie aku wystarczy?
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
mutra pisze:Panowie: regulowałem dzisiaj klocki z tyłu i miałem auto na 1 biegu przy podniesionych tylnych kołach i włączonym silniku. zapaliła mi sie kontrolka ABSu.
Podejrzewam że to dlatego że tylne koła sie kręciły a przednie nie? Jak ją skasować? czy odłączenie aku wystarczy?
Wiesz coś gdzieś było o tym, trzeba odłączyć aku, i chyba wyjąć jakoś duży bezpiecznik od ABS czy odwrotnie.
Ale wydaje mi się że powinieneś się przejechać jakiś kawałek na początek