Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

30 maja 2017, 10:22

Podobno te z ILa to hardcore. Ale z drugiej strony przed tulejami z poli też mnie straszyli, że masakra a moim zdaniem jest doskonale i wcale komfort nie ucierpiał jakoś znacznie, co człowiek to opinia. Ja się pewnie zdecyduje na poliuretan, spróbuję sam odlać z ciekawości a jak wyjdzie kupa to Olkusz zrobi jak mu wyślesz poduszki na wzór.

Co do mieszka to zobacz sobie ten z mojego tematu, jest świetny, porządna gruba skóra, wygląda moim zdaniem conajmniej bardzo dobrze a zapłaciłem za niego 80zł (ale nie mam tu pewności czy nie wpadła jakaś zniżka za większy zakup bo jeszcze kierownice i gałki robiłem do kompletu).
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

30 maja 2017, 12:41

zsitanca pisze:Podpowie ktoś coś w temacie poduszek silnika? W necie znajduję tylko sztywniejsze z IL. Macie takie u siebie? Pogarszają komfort jazdy?


wymieniłem ostatnio zmęczone poduszki OEM na IL. Po zrobieniu 3-4k km mogę powiedzieć, że:
- biegi lepiej wchodzą, (mam wymienioną gumę i tulejkę lewarka),
- przy wyższych obrotach zmiany biegów są pewniejsze,
jedyny minus to taki, że telepie na wolnych obrotach (ale mam też komplet poliuretanów i sztywniejsze bushingi drzwi); po wymianie poduszek maska zaczęła lekko drgać na wolnych, przy poduszkach mazdowskich takiego efektu nie było.

IMO można śmiało brać poduszki z ILa.

EDIT:
Potrzebuje zestawu montażowego klocków hamulcowych na tył, nb 1.8 mid brake. Pamięta może ktoś jakieś oznaczenie części, bo kupiłem TRW PFK521 (wg. intercars pasuje) i ewidentnie jest to zestaw do BB.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2017, 12:43 przez Ciap, łącznie zmieniany 1 raz.
rea
Posty: 26
Rejestracja: 07 lut 2017, 20:08
Model: NB
Lokalizacja: Katowice

30 maja 2017, 12:43

Witam wszystkich ponownie :)

Szykuje się do założenia dystansów na przód do swojej NB z 99 roku. Generalnie celuje w dystansy przelotowe 15mm i pojawiają się dwa pytania :

Pierwsze - czy przy takim dystansie trzeba będzie zmienić szpilki na dłuższe niż seryjne ? (niestety nie mam możliwości tego zmierzyć na chwilę obecną :()

Drugie - Jeśli trzeba będzie zmienić szpilki to jaki jest wymiar radełka z przodu w NB z 99 roku ? Sporo szperałem na internecie ale niestety każde źródło mówi co innego, i w dodatku na tył jest inny wymiar niż na przód :(

Proszę o wsparcie :D
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 maja 2017, 12:53

zsitanca pisze:Dzięki Szy
Napisałem do carspeed. Zobaczymy co odpowiedzą.

Odpowiem jeszcze dla potomnych ws. firmowego mieszka :) Szukając po numerze części (GR1C-64-331A02) trafiłem na oryginał za 185 PLN lub $37 na ebay :)
Pozostaje zatem aftermarket.

Podpowie ktoś coś w temacie poduszek silnika? W necie znajduję tylko sztywniejsze z IL. Macie takie u siebie? Pogarszają komfort jazdy?



Główny problem z dorabianym mieszkiem jest taki że zazwyczaj jest szyty z 4 kawałków skóry i kiepsko się układa. Firmowy z kolei jest z paskudnego materiału - jak sie nie obrócisz d*pa z tyłu :mrgreen:
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

30 maja 2017, 15:51

zsitanca pisze:Podpowie ktoś coś w temacie poduszek silnika? W necie znajduję tylko sztywniejsze z IL. Macie takie u siebie? Pogarszają komfort jazdy?

Macie. Nic nie pogarszają.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1057
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

31 maja 2017, 13:38

Podpowie mi ktoś jaka jest fabryczna średnica wydechu w NB 1.6 (ile cali)?
Obrazek
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

31 maja 2017, 14:18

1.5" albo 1.75", różne wersje słyszałem
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

31 maja 2017, 15:06

Cześć
Wymiana poduszek silnika
Odkręcić od ramy ok
Ale z drugiej strony trzeba z całą łapa od motoru odkręcić? Wygląda że inaczej się nie da a boję się tych śrub po stronie kolektora wydechowego są pięknie wygrzane


Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

31 maja 2017, 17:54

Powinny pójść całkiem ok. Tylko raczej będziesz musiał zdemontować kolektor wydechowy.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

31 maja 2017, 18:23

rrutek pisze:Powinny pójść całkiem ok. Tylko raczej będziesz musiał zdemontować kolektor wydechowy.

Osz kuźwa, kolektora nie ściągnąłem, poduchy wymieniłem, lekko nie było
Robota dla ginekologa z odpowiednimi narzędziami - oczywiście z kanału czy podnośnika chyba było by trochę łatwiej
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

31 maja 2017, 19:15

Napisałem "raczej", bo w NA 1.6 nie widziałem podejścia, żeby to zrobić bez demontażu, w NB jest inny kolektor. Gratki! :)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

31 maja 2017, 21:21

Dodam dla potomnych krótki opis NBFL
Łapa silnika 4 śruby kręcone do motoru
2 szt widać pod kolektorem wydechowym i tu przez pomocy przedłużek można je wykręcić od góry wcześniej wyjąć i puchem z fabrycznym filtrem i zbiornik spryskiwacza .
Po skręceniu kół w prawo można dostać się do trzeciej ledwo widocznej ale klucz z długą przedłużka i kręcimy.
Czwarta jest od spodu na krawędzi silnika kluczem płaskim .
Zostaje jeszcze śruba mocująca poduchę do ramy jest ona w takim zagłębieniu jak kubek od piwa :mrgreen:
Z drugiej strony miejsce śrub identyczne dwie pierwsze jednak lepiej od dołu odkręcić ,wcześniej wykrecilem nieszczęsna podporę kolektora dolotowego
Uwaga bezpieczeństwo podeprzeć ,podwiesić czy jak kto lubi silnik
Ja miałem podparte lewarkiem z grubą guma ,auto przód na kobylkach będzie potrzeba trochę ten silnik to w lewo to w prawo żeby wyjąć stare a wsadzić nowe. Jak już cała łapa na wierzchu to odkręcamy śrubkę i wymieniamy poduchę ,ma specjalne wypustki żeby nie popełnić błędu - a zawsze można fotkę zrobić.
Awatar użytkownika
Anakin_mm
Posty: 18
Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Nieznana
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

01 cze 2017, 20:56

Potrzebuję porady. Podczas mocniejszego hamowania zapaliła mi się czerwona lampka airbagu no i teraz mruga 7 razy, dłuższa przerwa i znowu 7 razy itd. Czy macie jakiś pomysł jak to naprawić samodzielnie, czy raczej szukać fachowca? A no właśnie to się stało w NBFL
Obrazek
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

01 cze 2017, 21:17

Anakin_mm pisze:Potrzebuję porady. Podczas mocniejszego hamowania zapaliła mi się czerwona lampka airbagu no i teraz mruga 7 razy, dłuższa przerwa i znowu 7 razy itd. Czy macie jakiś pomysł jak to naprawić samodzielnie, czy raczej szukać fachowca? A no właśnie to się stało w NBFL
Obrazek

07 - Passenger-side air bag module system
W kabelkach z poduchy nie wiem czy bym sam grzebał...
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
Anakin_mm
Posty: 18
Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Nieznana
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

01 cze 2017, 21:22

dzięki, chyba muszę zainwestować w książkę po polsku bo po niemiecku ni huhu
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

02 cze 2017, 5:52

rachey pisze:
Anakin_mm pisze:Potrzebuję porady. Podczas mocniejszego hamowania zapaliła mi się czerwona lampka airbagu no i teraz mruga 7 razy, dłuższa przerwa i znowu 7 razy itd. Czy macie jakiś pomysł jak to naprawić samodzielnie, czy raczej szukać fachowca? A no właśnie to się stało w NBFL
Obrazek

07 - Passenger-side air bag module system
W kabelkach z poduchy nie wiem czy bym sam grzebał...


Może się po prostu wypięła jakaś wtyczka. Nie wiem, czy po wyjęciu schowka jest do tego dostęp. Może być to kwestia tylko dociśnięcia. Nie wiem, czy bym w tym nie grzebał przy ogłączonym akumulatorzę żeby jakiegoś spięcia nie zrobić i żeby nie strzliła poducha jak będziesz leżał pod deską, bo się można zdziwić...
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

02 cze 2017, 6:49

Odłącz akumulator, powciskaj różne włączniki, klakson, hamulec, światła, żeby zużyć resztki prądu i wtedy działaj. Po wyjęciu schowka masz dostęp do poduszki od dołu. Nie wiem czy wtyczkę tam widać, ale raczej tak, odepnij i wepnij, żeby dobrze siedziała. W razie czego możesz spróbować zdjąć górną pokrywę poduszki. Ciągnie się ją do siebie jeśli dobrze pamiętam.
P.S. a czy przypadkiem jak padnie mata zajęcia miejsca pasażera to nie miga ta kontrolka? Mata dość często się psuje w NBFL.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

02 cze 2017, 8:17

Fifkers pisze:Odłącz akumulator, powciskaj różne włączniki, klakson, hamulec, światła, żeby zużyć resztki prądu i wtedy działaj. Po wyjęciu schowka masz dostęp do poduszki od dołu. Nie wiem czy wtyczkę tam widać, ale raczej tak, odepnij i wepnij, żeby dobrze siedziała. W razie czego możesz spróbować zdjąć górną pokrywę poduszki. Ciągnie się ją do siebie jeśli dobrze pamiętam.
P.S. a czy przypadkiem jak padnie mata zajęcia miejsca pasażera to nie miga ta kontrolka? Mata dość często się psuje w NBFL.


Mam problem przez matę w bmw e46. W takim razie warto też sprawdzić podłączenie wtyczki od maty. Może jakaś butelka z wodą, czy inny drobiazg uderzył przy hamowaniu w kabel i odpiął wtyczkę.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
GTwice
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów

02 cze 2017, 10:29

Oglądałem sobie dzisiaj Mazdzinę pod maską (chyba muszę przestać... zboczenie jakieś) i dwie rzeczy przykuły moją uwagę:
1. Luźna wtyczka obok zamka maski - na zdjęciu:
IMG_20170602_105709.jpg

Do czego to?
2. Druga luźna wtyczka, którą od razu zidentyfikowałem jako spryskiwacz reflektorów - tak mi się coś wydawało że nie działają. Podłączyłem - zadziałały i już wiem czemu ktoś to odłączył, cała maska zafajdana płynem. Jak żyć, premierze? Da się jakoś regulować te spryski - wycelować dysze bardziej w lampy albo zmniejszyć ciśnienie, cokolwiek?
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
Awatar użytkownika
3ka
Donator
Donator
Posty: 289
Rejestracja: 06 mar 2010, 11:15
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

02 cze 2017, 10:58

Szybkie pytanie: jaki czynnik klimy do NA 91' i gdzie w Warszawie to najlepiej zlecić (rozumiem, że był tam R12, który jest już niedostępny?)

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Bisturator
Posty: 41
Rejestracja: 22 paź 2015, 13:01
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Łódź

02 cze 2017, 11:33

Drodzy, szybka piłka - prawidłowa odległość czujnika położenia wału od koła pasowego w NB?

Obrazek
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

02 cze 2017, 13:22

Bisturator pisze:Drodzy, szybka piłka - prawidłowa odległość czujnika położenia wału od koła pasowego w NB?



Gdzieś wyczytałem, że szczelina powinna być taka, żeby dało się wcisnąć kartę z banku (albo jakąś inną, o tej samej grubości).
tomos
Posty: 256
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: Wejherowo

02 cze 2017, 17:36

Mam pytanie odnośnie przednich wahaczy, bo szykuje się u mnie remont zawiechy i mechanik mówi, że najlepiej prawdopodobnie będzie je wymienić w całości, bo jakiś łącznik czy sworzeń jest w nich na stałe (? - nie wiem, nie znam się) a nadaje się do wymiany.

Da się gdzieś kupić takie nowe kompletne wahacze czy pozostają używki?
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

02 cze 2017, 17:42

Sworzeń da się wprasować nowy. Bodaj górne są trudno dostępne, ale mimo wszystko lepiej wprasować nowy niż wymieniać wahacz na używkę.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

02 cze 2017, 17:45

tomos pisze:Mam pytanie odnośnie przednich wahaczy, bo szykuje się u mnie remont zawiechy i mechanik mówi, że najlepiej prawdopodobnie będzie je wymienić w całości, bo jakiś łącznik czy sworzeń jest w nich na stałe (? - nie wiem, nie znam się) a nadaje się do wymiany.

Da się gdzieś kupić takie nowe kompletne wahacze czy pozostają używki?


Nie mówi prawdy, zakładam że chodzi o górny sworzeń wahacza, stary trzeba " wycisnąć " nowy wprasowac
Nowe do kupienia chyba carsped,kmparts, a ponoć pasują od Mazdy 6
W szukajke forumowa wpisz "sworzeń wahacza" - cały wątek jest
Jakoś nie mogę linku wstawić ;-)
rrutek pisze:Sworzeń da się wprasować nowy. Bodaj górne są trudno dostępne, ale mimo wszystko lepiej wprasować nowy niż wymieniać wahacz na używkę.



Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 cze 2017, 17:50

tomos pisze:Mam pytanie odnośnie przednich wahaczy, bo szykuje się u mnie remont zawiechy i mechanik mówi, że najlepiej prawdopodobnie będzie je wymienić w całości, bo jakiś łącznik czy sworzeń jest w nich na stałe (? - nie wiem, nie znam się) a nadaje się do wymiany.

Da się gdzieś kupić takie nowe kompletne wahacze czy pozostają używki?

tak jak rrutek i waldi napisali: wszystko da sie podmienić na nowe. Mechanikowi pewnie chodziło o górny sworzeń. jest do dostanie na il. motorsport za 40-50 euro do NA.
2015.miata.2015
Posty: 16
Rejestracja: 21 gru 2016, 11:09
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: CBY

03 cze 2017, 7:13

Witam
Coś mi kapie za prawym przedmim kołem ncfl, przypomina wodę. Jakieś pomysły?
Obrazek
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1186
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

03 cze 2017, 13:54

Jeśli używasz klimy to ta "woda" to mogą być skropliny - naturalna rzecz.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 cze 2017, 15:42

Panowie: regulowałem dzisiaj klocki z tyłu i miałem auto na 1 biegu przy podniesionych tylnych kołach i włączonym silniku. zapaliła mi sie kontrolka ABSu.
Podejrzewam że to dlatego że tylne koła sie kręciły a przednie nie? Jak ją skasować? czy odłączenie aku wystarczy?
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

03 cze 2017, 16:36

mutra pisze:Panowie: regulowałem dzisiaj klocki z tyłu i miałem auto na 1 biegu przy podniesionych tylnych kołach i włączonym silniku. zapaliła mi sie kontrolka ABSu.
Podejrzewam że to dlatego że tylne koła sie kręciły a przednie nie? Jak ją skasować? czy odłączenie aku wystarczy?

Wiesz coś gdzieś było o tym, trzeba odłączyć aku, i chyba wyjąć jakoś duży bezpiecznik od ABS czy odwrotnie.
Ale wydaje mi się że powinieneś się przejechać jakiś kawałek na początek
ODPOWIEDZ