Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Ma ktoś pomysł z czego dopasować dokładkę na przedni zderzak do NB? Moja mi się trochę opatrzyła i chciałbym jakiejś zmiany, ale nie chcę laminatowych odlewów tylko coś seryjnego z innego auta bo takie są najbardziej wytrzymałe
Moja jest z opla astra G
wiem że da się dopasować od laguny, ale nie podoba mi się.
Jakieś pomysły?
Moja jest z opla astra G
wiem że da się dopasować od laguny, ale nie podoba mi się.
Jakieś pomysły?
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Cupra jak moja ?
Wysłane z mojego Venue 7 3730 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Venue 7 3730 przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
mam taki problem - chwilę po odpaleniu słychac cichy pisk. Jest on tylko na luzie. Ustaje jak się wciśnie sprzęgło. Wystarczy nawet delikatnie wcisnąć do pierwszego oporu. Sprzęgło i skrzynia chodzą bez zarzutu. Problem występuje zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Co to może być?
Dosyć pilne pytanie
Zapomniałem zakręcić korka wlewu oleju (wypadł) po czym pojechałem do roboty- autostrada + miast, razem ~25km- przy zjeździe z autostrady, przy ruszaniu ze skrzyżowania usłyszałem dosyć głośny metaliczny dźwięk, jakby coś wybuchło i odpadło (typ dźwięku przy którym automatycznie wrzuca się awaryjne i na bok).
Pod maską oczywiście wszystko w oleju, wytarłem na ile się dało
Przejechałem kilkaset metrów, żeby odstawić samochód w bezpieczne miejsce- silnik ciśnienie oleju miał (według wskaźnika), wydawało się, że pracuje okej.
Co mogło się w takiej sytuacji spieprzyć (albo raczej, ile) i być powodem dźwięku?
Zapomniałem zakręcić korka wlewu oleju (wypadł) po czym pojechałem do roboty- autostrada + miast, razem ~25km- przy zjeździe z autostrady, przy ruszaniu ze skrzyżowania usłyszałem dosyć głośny metaliczny dźwięk, jakby coś wybuchło i odpadło (typ dźwięku przy którym automatycznie wrzuca się awaryjne i na bok).
Pod maską oczywiście wszystko w oleju, wytarłem na ile się dało
Przejechałem kilkaset metrów, żeby odstawić samochód w bezpieczne miejsce- silnik ciśnienie oleju miał (według wskaźnika), wydawało się, że pracuje okej.
Co mogło się w takiej sytuacji spieprzyć (albo raczej, ile) i być powodem dźwięku?
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
ozon pisze:Potrzebuję kupić zestaw kluczy nasadkowych. Te które mam obecnie są już wyrobione i zdarza się, że niszczą śruby czy nakrętki, ze względu na stan wyrobienia.
Zastanawiam się z jakiego stopu najlepiej kupić, aby pod względem jakości były jak najlepsze?
Złap komplet honiton, mam od przynajmnie lat 10 bez zarzutów, drugie w kolejności dostałem jakąś super walizkę Stanleya- też złego słowa nie powiem, ostatnio w jakiejś loterii wygrałem yato - na razie ok.Jednak najczęściej wyszukuje honiton w balaganie [THUMBS UP SIGN]
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
rachey, raczej jest zbyt dużo zmiennych, żeby to osądzić. Pytanie najważniejsze: jaki masz stan oleju?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rrutek pisze:rachey, raczej jest zbyt dużo zmiennych, żeby to osądzić. Pytanie najważniejsze: jaki masz stan oleju?
Na razie czekam aż ostygnie, stwierdzić mogę tyle, że olej jest bo po trasie z pobocza na parking pod pracą wychlapało kolejną sporą porcję, na wałkach też było go widać.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
ozon pisze:Zastanawiam się z jakiego stopu najlepiej kupić, aby pod względem jakości były jak najlepsze?
Nie sugeruj sie stopami. Pytanie brzmi ile chcesz wydac.
Jako ciekawostke dodam, ze mam walizke z nasadkami i grzechotkami z Biedronki albo Lidla i te narzedzia maja swietny stosunek jakosc/cena.
-
- Donator
- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
ozon pisze:Potrzebuję kupić zestaw kluczy nasadkowych. Te które mam obecnie są już wyrobione i zdarza się, że niszczą śruby czy nakrętki, ze względu na stan wyrobienia.
Zastanawiam się z jakiego stopu najlepiej kupić, aby pod względem jakości były jak najlepsze?
Na Wolumenie jest sklep z narzędziami YATO, kupiłem tam zestaw 131 (chyba) elementowy + zestaw torxów i narazie jestem bardzo zadowolony ale żadnych cudów nie robie przy aucie, zapłaciłem 3 stówki bo mi się śpieszyło ale da się kupić taniej na allegro
rachey pisze:rrutek pisze:rachey, raczej jest zbyt dużo zmiennych, żeby to osądzić. Pytanie najważniejsze: jaki masz stan oleju?
Na razie czekam aż ostygnie, stwierdzić mogę tyle, że olej jest bo po trasie z pobocza na parking pod pracą wychlapało kolejną sporą porcję, na wałkach też było go widać.
Olej sprawdzony- na bagnecie niby tak z 3/4 poziomu jest (wczoraj dolewałem).
Na ile powinien być widoczny olej na wałkach/okolicach? Jest go dosyć cienka warstwa na elementach, wydaje mi się, że więcej go tam widywałem...
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- Maciejewsky
- Posty: 29
- Rejestracja: 01 cze 2016, 12:39
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
Pytanko, czy wachacze w na i nb są takie same? Konkretnie prawy przód górny.
To:
Odpadło mi stąd:
Jakaś podwójna poduszka dyfra, cóż to jest?
Odpadło mi stąd:
Jakaś podwójna poduszka dyfra, cóż to jest?
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
mufasa pisze:To:
Odpadło mi stąd:
Jakaś podwójna poduszka dyfra, cóż to jest?
http://www.mx5parts.co.uk/differential- ... -3461.html
Podkładka gumowa dyfra. Nowa 30gbp X2 + wysyłka. Pewnie wypadałoby przy okazji wymienić tuleje dyfra
Dzięki! Mam nadzieję, że dostanę to u siebie bez większych problemów a wymiana rozwiązane problem drgań podczas jazdy.
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
tomasz01 pisze:Tuleje niekoniecznie muszą być w złym stanie - miałem dokładnie to samo w NB (u mnie prawie odpadło ale wyglądało prawie identycznie) i okazało się, że tuleje są OK
A z ciekawości zapytam,jak będę zakładał poliuretanowe tuleje to te metalowo-gumowe "garbate" podkładki też daje? Mam wrażenie że ktoś usunął wszystkie " opadające " części i wypalił gumowe garby, zainstalował sama blachę - czy się mylę
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
waldi, z tej metalowej podkładki usuwa się gumę w całości. Czym starsza tym łatwiej, u mnie w NA 90% odeszła bez wypalania
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Maciejewsky
- Posty: 29
- Rejestracja: 01 cze 2016, 12:39
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
Maciejewsky pisze:Pytanko, czy wachacze w na i nb są takie same? Konkretnie prawy przód górny.
Up
Witam,
czy ktoś mógłby podać numery zamienników łożysk dyfra do NB/NBFL?
Crossy numerów z EPC zawierają rzadkie, mało popularne suffixy. Może ktoś z forumowiczów ma już doświadczenia w tym temacie?
czy ktoś mógłby podać numery zamienników łożysk dyfra do NB/NBFL?
Crossy numerów z EPC zawierają rzadkie, mało popularne suffixy. Może ktoś z forumowiczów ma już doświadczenia w tym temacie?
- ansayamina
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 paź 2016, 11:17
- Model: NB
luki_92_92 pisze:Taka ciekawostka ode mnie - mam NB rocznik 2000, zawsze bardziej podobały mi się zegary z NBFL także niedługo po zakupie samochodu sobie na takie wymieniłem. Mija powoli rok, akurat mam suszę w baku bo nie było kiedy zatankować, i po roku jazdy z tymi zegarami okazało się, że mam działającą kontrolkę rezerwy tego się nie spodziewałem, myślałem że jak seryjnie jej nie ma, to nie ma instalacji pod nią (wiecie jakiś czujnik, przewody czy coś - nie znam się ale na logikę skoro nie ma kontrolki to po co mieliby elektrykę pod nią dawać)
Zaraz, to nbfl ma kontrolkę rezerwy?
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Oczywiście
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
ansayamina pisze:luki_92_92 pisze:Taka ciekawostka ode mnie - mam NB rocznik 2000, zawsze bardziej podobały mi się zegary z NBFL także niedługo po zakupie samochodu sobie na takie wymieniłem. Mija powoli rok, akurat mam suszę w baku bo nie było kiedy zatankować, i po roku jazdy z tymi zegarami okazało się, że mam działającą kontrolkę rezerwy tego się nie spodziewałem, myślałem że jak seryjnie jej nie ma, to nie ma instalacji pod nią (wiecie jakiś czujnik, przewody czy coś - nie znam się ale na logikę skoro nie ma kontrolki to po co mieliby elektrykę pod nią dawać)
Zaraz, to nbfl ma kontrolkę rezerwy?
Ciekawe ile najwięcej zalaleś na stacji?
Nie czekając do " kontrolki "
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
waldi pisze:Dzięki! Mam nadzieję, że dostanę to u siebie bez większych problemów a wymiana rozwiązane problem drgań podczas jazdy.
Nie ma zamienników, tylko oryginały. czas oczekiwania w mazdzie 14 dni
mutra pisze:waldi pisze:Dzięki! Mam nadzieję, że dostanę to u siebie bez większych problemów a wymiana rozwiązane problem drgań podczas jazdy.
Nie ma zamienników, tylko oryginały. czas oczekiwania w mazdzie 14 dni
viewtopic.php?f=25&t=23291
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 lut 2017, 9:02
- Model: Inny