Jaki komputer diagnostyczny polecacie?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

22 lut 2013, 12:40

Hehehe a ja mam zwykłego więc dopiero przegina :ryjezesmiechu:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

23 lut 2013, 11:32

LubMich pisze:Ja mam właśnie ten mniejszy.. spokojnie cały czas może być wpięty...


Czy wersja mini ELMa 327 ma taką samą funkcjonalność jak standardowa?
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

23 lut 2013, 15:38

Ponowię moje pytanie: Testował ktoś elm'a 327 z przejściówką z obd na 17 pinów Mazdy? Bo z chęcia bym to kupił, a nie chce kupić i móc się tylko podpiąć do siostry A3 :bang:
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

23 lut 2013, 19:47

Blade pisze:
LubMich pisze:Ja mam właśnie ten mniejszy.. spokojnie cały czas może być wpięty...


Czy wersja mini ELMa 327 ma taką samą funkcjonalność jak standardowa?


Z tego co czytałem to tak.
Rules are made to be broken
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 lut 2013, 23:23

Wojtek JDM pisze:jak działa ELM 327 z taką przejściówką? http://viaken.pl/pl/auta-...zda-17-pin.html

Nie działa. To nie jest kwestia takiego czy innego gniazdka, w twoim emiksie ECU nie komunikuje się protokołem zrozumiałym dla ELM.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

23 lut 2013, 23:56

Majkel wrócił :winner: :kciuk:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2013, 8:34

Jaro pisze:Majkel wrócił :winner: :kciuk:

jeszcze nie ;) wracam w okolicy środy ;) możecie szykować chleb, sól i wódkę ;)

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

24 lut 2013, 9:46

majkel pisze:
Wojtek JDM pisze:jak działa ELM 327 z taką przejściówką? http://viaken.pl/pl/auta-...zda-17-pin.html

Nie działa. To nie jest kwestia takiego czy innego gniazdka, w twoim emiksie ECU nie komunikuje się protokołem zrozumiałym dla ELM.

Po
eM

Dzięki, o to mi chodziło :) Zmyliły mnie po prostu fora, które czytałem :kciukdol:
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 lut 2013, 18:16

Hantkus pisze:Edit: Ja biorę ten:
http://allegro.pl/nowosc-...2986902436.html


aktualnie nie mają ich już w ofercie, będą w przeciągu tygodnia
sleven
Posty: 465
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:46
Lokalizacja: POZnan*

26 lut 2013, 19:22

Hej hej! Hantkus mnie przywołał, to napisze moje uwagi :mrgreen: . Ja mam od ponad roku wpięty na stałe standardowy ELM327 na BT- działa świetnie. Trzeba wypiąć to gniazdko OBD2 i gdy już jest na samym kabelku podłączyłem ELMa i przykleiłem taśma izolacyjną do obudowy bezpiecznika, zamykam i nic nie widać, nic nie przeszkadza. Polecam apke Torque koniecznie wersja PRO- kosztuje niedużo. Niestety jest tylko na Androida. Testowałem przez chwile również Dash Command firmy Polamer na Androida który jest drogi strasznie... ale on nie oferował absolutnie nic więcej niż Torque Pro, wręcz mniej... mi się zacinał często przy starcie... Torque jest mocno rozbudowany i ciągle updatowany- do tego można kręcić właśnie takie filmiki (trzeba dodać ze filmik i 'napisy' wyexportowac należy najpierw do kompa i tam przekonwertowac na taki gotowy filmik który się pojawił na YT wcześniej- nie jest to takie wygodne), lub pełen tracking GPS- na phonie, czy w google earth w danym punkcie klikamy i widać parametry które monitorujemy (np z jaka prędkością wjeżdżamy w zakręt, jakie były obroty, temp coolanta czy intake, chwilowe spalanie, przeciążenia itp :)). Dobrze zczytuje i kasuje błędy check engine, ale brakuje mu np temp oleju i to spory minus- ale nie ma cudów- może zczytac tylko takie parametry które podaje ecu mx-a do interfejsu OBD2 i tyle. Minusem tez jest częstotliwość odświeżania - im więcej PID-ow, parametrów, tym wolniej są wyświetlane/ logowane. Nie wiem czy jest to spowodowane BT (chociaż wątpię) czy może ograniczeniem po prostu interfejsu OBD2... pojęcia nie mam, chętnie bym przetestował wersje na kablu podpiętą przez USB do lapka.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

26 lut 2013, 22:43

Hej sleven :wink: Fajny opis. Tez chyba skusze sie na adapter BT i Torque w takim razie. Brak miejsca przy gniezdzie juz nie straszny :kciuk:

sleven pisze:Minusem tez jest częstotliwość odświeżania - im więcej PID-ow, parametrów, tym wolniej są wyświetlane/ logowane. Nie wiem czy jest to spowodowane BT (chociaż wątpię) czy może ograniczeniem po prostu interfejsu OBD2... pojęcia nie mam, chętnie bym przetestował wersje na kablu podpiętą przez USB do lapka.

Ograniczeniem jest tu pewnie nie tyle OBD2 co protkol stosowany w tym czasie przez Mazde. Z tego co pamietam to jest to ISO 9141/2 (przynajmniej w mojej nbfl, nie wiem jak w msm) czyli asynchroniczne szeregowe 10,4kbaud/s. Jesli chcesz przetestowac dzialanie przez elma na usb to mam takie cudo tylko musialbym przypomniec sobie komu je pozyczylem :razz: Ale nie wydaje mi sie zeby to bluetooth byl waskim gardlem.

Pozdr
i.
sleven
Posty: 465
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:46
Lokalizacja: POZnan*

27 lut 2013, 13:28

rogI pisze:Ograniczeniem jest tu pewnie nie tyle OBD2 co protkol stosowany w tym czasie przez Mazde. Z tego co pamietam to jest to ISO 9141/2 (przynajmniej w mojej nbfl, nie wiem jak w msm) czyli asynchroniczne szeregowe 10,4kbaud/s.


Dzieki rogI za wyjasnienie! To by sie zgadzalo. BT demonem szybkosci nie jest :twisted: ale te pare cyferek szybciej dalby rade przepchnac :grin: Kiedys przy okazji sobie stestujemy po kabelku :) pozdro!
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

16 mar 2013, 14:28

przyszedł w tygodniu do mnie interfejs OBDII mini, dzisiaj się bawiłem :)
błąd odczytało, skasowało, jakieś tam różne parametry odczytałem, więc jest ok

ale jeśli chodzi o zamknięcie klapki przy złączu OBDII to nie ma na to szans, nogą się nie zachacza jak jest wpiete, ale klapki się nie da zamknać ;) poniżej fotki

jaki soft polecacie, żeby zrobić odczyty z sond lambda?
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

17 maja 2013, 23:39

mój elm327 już chyba zakończył swój żywot. Telefony go widzą, ale nie chcą się z nim sparować. Wyskakuje komunikat, że jest błędny kod PIN. :evil:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

27 cze 2014, 16:39

Podłaczyłem dziś do mojej Miaty zestaw elm327 + Torque w telefonie z Androidem. Działa to całkiem całkiem ;)
Pytanko do tych co posiadają : jaką macie temperaturę wlotowego powietrza tak mniej więcej ? ( intake ) Podczas jazdy, podczas postoju itd.
Pytam bo powietrze biorę zza ściany grodziowej i jestem ciekawy czy będzie jakaś różnica ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

02 lip 2014, 11:13

Sprawdzę po robocie, elm siedzi na stałe :P
Awatar użytkownika
misiek962
Posty: 18
Rejestracja: 30 maja 2016, 10:35
Model: NB
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

26 paź 2016, 21:01

Witam. Czy jest coś podobnego do ELMa, tylko na obd pierwszej generacji, bo mam nb z 1999 roku i niestety nie posiadam obd 2? Dzięki za pomoc ;)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 paź 2016, 22:05

Nie ma. Możesz sobie tylko błędy dioda wyrugac.
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

26 paź 2016, 22:13

A ja dziś zakupiłem ELMa tego mini niebieskiego, nowiuśki chińczyk - niestety nie działa. Paruje się z telefonem, miga na zielono, ale jak się połączy to nie pokazuje nic, żadnych obrotów, ani danych na temat samochodu... Chyba czeka mnie wizyta na stacji diagnostycznej... Także uwaga na te mini niebieskie ELMy.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4621
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 paź 2016, 7:46

MikeyMike pisze:A ja dziś zakupiłem ELMa tego mini niebieskiego, nowiuśki chińczyk - niestety nie działa. <CIACH>Także uwaga na te mini niebieskie ELMy.

china quality :|
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1060
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

27 paź 2016, 8:30

ree pisze:Nie ma. Możesz sobie tylko błędy dioda wyrugac.


Nie prawda. Elm 327, wpinasz się "na pająka" w 3 piny ze złącza pod maską, i programwm forscan możesz odczytywać i kasować błędy oraz w zależności od samochodu czasem da się włączyć podgląd parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym. Program jest dostępny na windowsa i androida, a na stronie producenta forscan masz opis jak podłączyć adapter elm do gniazda mazdy ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

27 paź 2016, 9:27

NIe do końca. Mam przejściówke z gniazda mazdy-> obd2. Z autem się połączyłem, parametry na żywo widziałem, ale mimo to był cały czas jakiś CAN ERROR i nic o błędach mi nie pokazywał. Dioda zresztą też nic. Więc nie wiadomo, czy w każdej NB da sie ogarniać błędy przez Forscana, czy to zależy od farta.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3687
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 paź 2016, 12:32

MikeyMike pisze:A ja dziś zakupiłem ELMa tego mini niebieskiego, nowiuśki chińczyk - niestety nie działa. Paruje się z telefonem, miga na zielono, ale jak się połączy to nie pokazuje nic, żadnych obrotów, ani danych na temat samochodu... Chyba czeka mnie wizyta na stacji diagnostycznej... Także uwaga na te mini niebieskie ELMy.


ja kupiłem ELMa na kablu, od początku był problem ze sterownikiem, walczyłem 3 razy z pomocą forum - dupa. Teraz zamówiłem Autel Autolink al319. Zobaczymy jak sie sprawdzi
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

27 paź 2016, 13:44

Miałem ELMa i bez problemu się łączył z moją hybrydową NA (wersja amerykańska, w usa po 1996 OBD2 było już wymagane). Teraz leży gdzieś, więc mogę użyczyć do testów.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

20 mar 2017, 9:44

Witajcie,

Przeglądam aukcje na allegro z ELM 327 BT. Ceny sa bardzo rozbieżne, niektóre kosztują 10zł, inne 150zł, tu pojawia się pytanie. W jakiej cenie kupowaliście swoje? Wcześniej widziałem, że ktoś narzekał na jakiegoś chińczyka który nie działał i wolałbym tego uniknąć, oczywiście wiadomo też, że nie chce przepłacać :)
Obrazek
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

20 mar 2017, 9:57

Ja bym nie zwracał uwagi na cenę. Swoje kupowałem za jakieś 3$ na aliexpressie i działają bez żadnych problemów.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2659
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

20 mar 2017, 10:30

jqb pisze:Ja bym nie zwracał uwagi na cenę. Swoje kupowałem za jakieś 3$ na aliexpressie i działają bez żadnych problemów.


+1
Najtanszy BT z Ali działa bez problemu z NB i NC.
Awatar użytkownika
zoyjka
Donator
Donator
Posty: 266
Rejestracja: 24 paź 2016, 19:32
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Legionowo/Serock

20 mar 2017, 11:20

luki_92_92 pisze:
ree pisze:Nie ma. Możesz sobie tylko błędy dioda wyrugac.


Nie prawda. Elm 327, wpinasz się "na pająka" w 3 piny ze złącza pod maską, i programwm forscan możesz odczytywać i kasować błędy oraz w zależności od samochodu czasem da się włączyć podgląd parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym. Program jest dostępny na windowsa i androida, a na stronie producenta forscan masz opis jak podłączyć adapter elm do gniazda mazdy ;)

http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=5
Kolego o to chodzi ? z tym "na pająka"?
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

20 mar 2017, 11:50

zoyjka pisze:
luki_92_92 pisze:
ree pisze:Nie ma. Możesz sobie tylko błędy dioda wyrugac.


Nie prawda. Elm 327, wpinasz się "na pająka" w 3 piny ze złącza pod maską, i programwm forscan możesz odczytywać i kasować błędy oraz w zależności od samochodu czasem da się włączyć podgląd parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym. Program jest dostępny na windowsa i androida, a na stronie producenta forscan masz opis jak podłączyć adapter elm do gniazda mazdy ;)

http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=5
Kolego o to chodzi ? z tym "na pająka"?


Dokładnie- łączysz poszczególne piny potrzebne do połączenia elma z samochodem.
Awatar użytkownika
zoyjka
Donator
Donator
Posty: 266
Rejestracja: 24 paź 2016, 19:32
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Legionowo/Serock

20 mar 2017, 12:01

ok:D dziś przetestuje
ODPOWIEDZ