Jaki komputer diagnostyczny polecacie?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Ponowię moje pytanie: Testował ktoś elm'a 327 z przejściówką z obd na 17 pinów Mazdy? Bo z chęcia bym to kupił, a nie chce kupić i móc się tylko podpiąć do siostry A3
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Blade pisze:LubMich pisze:Ja mam właśnie ten mniejszy.. spokojnie cały czas może być wpięty...
Czy wersja mini ELMa 327 ma taką samą funkcjonalność jak standardowa?
Z tego co czytałem to tak.
Rules are made to be broken
Wojtek JDM pisze:jak działa ELM 327 z taką przejściówką? http://viaken.pl/pl/auta-...zda-17-pin.html
Nie działa. To nie jest kwestia takiego czy innego gniazdka, w twoim emiksie ECU nie komunikuje się protokołem zrozumiałym dla ELM.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Majkel wrócił
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro pisze:Majkel wrócił
jeszcze nie wracam w okolicy środy możecie szykować chleb, sól i wódkę
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
majkel pisze:Wojtek JDM pisze:jak działa ELM 327 z taką przejściówką? http://viaken.pl/pl/auta-...zda-17-pin.html
Nie działa. To nie jest kwestia takiego czy innego gniazdka, w twoim emiksie ECU nie komunikuje się protokołem zrozumiałym dla ELM.
Po
eM
Dzięki, o to mi chodziło Zmyliły mnie po prostu fora, które czytałem
Hantkus pisze:Edit: Ja biorę ten:
http://allegro.pl/nowosc-...2986902436.html
aktualnie nie mają ich już w ofercie, będą w przeciągu tygodnia
Hej hej! Hantkus mnie przywołał, to napisze moje uwagi . Ja mam od ponad roku wpięty na stałe standardowy ELM327 na BT- działa świetnie. Trzeba wypiąć to gniazdko OBD2 i gdy już jest na samym kabelku podłączyłem ELMa i przykleiłem taśma izolacyjną do obudowy bezpiecznika, zamykam i nic nie widać, nic nie przeszkadza. Polecam apke Torque koniecznie wersja PRO- kosztuje niedużo. Niestety jest tylko na Androida. Testowałem przez chwile również Dash Command firmy Polamer na Androida który jest drogi strasznie... ale on nie oferował absolutnie nic więcej niż Torque Pro, wręcz mniej... mi się zacinał często przy starcie... Torque jest mocno rozbudowany i ciągle updatowany- do tego można kręcić właśnie takie filmiki (trzeba dodać ze filmik i 'napisy' wyexportowac należy najpierw do kompa i tam przekonwertowac na taki gotowy filmik który się pojawił na YT wcześniej- nie jest to takie wygodne), lub pełen tracking GPS- na phonie, czy w google earth w danym punkcie klikamy i widać parametry które monitorujemy (np z jaka prędkością wjeżdżamy w zakręt, jakie były obroty, temp coolanta czy intake, chwilowe spalanie, przeciążenia itp ). Dobrze zczytuje i kasuje błędy check engine, ale brakuje mu np temp oleju i to spory minus- ale nie ma cudów- może zczytac tylko takie parametry które podaje ecu mx-a do interfejsu OBD2 i tyle. Minusem tez jest częstotliwość odświeżania - im więcej PID-ow, parametrów, tym wolniej są wyświetlane/ logowane. Nie wiem czy jest to spowodowane BT (chociaż wątpię) czy może ograniczeniem po prostu interfejsu OBD2... pojęcia nie mam, chętnie bym przetestował wersje na kablu podpiętą przez USB do lapka.
Hej sleven Fajny opis. Tez chyba skusze sie na adapter BT i Torque w takim razie. Brak miejsca przy gniezdzie juz nie straszny
Ograniczeniem jest tu pewnie nie tyle OBD2 co protkol stosowany w tym czasie przez Mazde. Z tego co pamietam to jest to ISO 9141/2 (przynajmniej w mojej nbfl, nie wiem jak w msm) czyli asynchroniczne szeregowe 10,4kbaud/s. Jesli chcesz przetestowac dzialanie przez elma na usb to mam takie cudo tylko musialbym przypomniec sobie komu je pozyczylem Ale nie wydaje mi sie zeby to bluetooth byl waskim gardlem.
Pozdr
i.
sleven pisze:Minusem tez jest częstotliwość odświeżania - im więcej PID-ow, parametrów, tym wolniej są wyświetlane/ logowane. Nie wiem czy jest to spowodowane BT (chociaż wątpię) czy może ograniczeniem po prostu interfejsu OBD2... pojęcia nie mam, chętnie bym przetestował wersje na kablu podpiętą przez USB do lapka.
Ograniczeniem jest tu pewnie nie tyle OBD2 co protkol stosowany w tym czasie przez Mazde. Z tego co pamietam to jest to ISO 9141/2 (przynajmniej w mojej nbfl, nie wiem jak w msm) czyli asynchroniczne szeregowe 10,4kbaud/s. Jesli chcesz przetestowac dzialanie przez elma na usb to mam takie cudo tylko musialbym przypomniec sobie komu je pozyczylem Ale nie wydaje mi sie zeby to bluetooth byl waskim gardlem.
Pozdr
i.
rogI pisze:Ograniczeniem jest tu pewnie nie tyle OBD2 co protkol stosowany w tym czasie przez Mazde. Z tego co pamietam to jest to ISO 9141/2 (przynajmniej w mojej nbfl, nie wiem jak w msm) czyli asynchroniczne szeregowe 10,4kbaud/s.
Dzieki rogI za wyjasnienie! To by sie zgadzalo. BT demonem szybkosci nie jest ale te pare cyferek szybciej dalby rade przepchnac Kiedys przy okazji sobie stestujemy po kabelku pozdro!
przyszedł w tygodniu do mnie interfejs OBDII mini, dzisiaj się bawiłem
błąd odczytało, skasowało, jakieś tam różne parametry odczytałem, więc jest ok
ale jeśli chodzi o zamknięcie klapki przy złączu OBDII to nie ma na to szans, nogą się nie zachacza jak jest wpiete, ale klapki się nie da zamknać poniżej fotki
jaki soft polecacie, żeby zrobić odczyty z sond lambda?
błąd odczytało, skasowało, jakieś tam różne parametry odczytałem, więc jest ok
ale jeśli chodzi o zamknięcie klapki przy złączu OBDII to nie ma na to szans, nogą się nie zachacza jak jest wpiete, ale klapki się nie da zamknać poniżej fotki
jaki soft polecacie, żeby zrobić odczyty z sond lambda?
mój elm327 już chyba zakończył swój żywot. Telefony go widzą, ale nie chcą się z nim sparować. Wyskakuje komunikat, że jest błędny kod PIN.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Podłaczyłem dziś do mojej Miaty zestaw elm327 + Torque w telefonie z Androidem. Działa to całkiem całkiem
Pytanko do tych co posiadają : jaką macie temperaturę wlotowego powietrza tak mniej więcej ? ( intake ) Podczas jazdy, podczas postoju itd.
Pytam bo powietrze biorę zza ściany grodziowej i jestem ciekawy czy będzie jakaś różnica ?
Pytanko do tych co posiadają : jaką macie temperaturę wlotowego powietrza tak mniej więcej ? ( intake ) Podczas jazdy, podczas postoju itd.
Pytam bo powietrze biorę zza ściany grodziowej i jestem ciekawy czy będzie jakaś różnica ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Donator
- Posty: 353
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
- Model: Inny
- Wersja: Bezmiatowy :(
- Lokalizacja: Kielce
A ja dziś zakupiłem ELMa tego mini niebieskiego, nowiuśki chińczyk - niestety nie działa. Paruje się z telefonem, miga na zielono, ale jak się połączy to nie pokazuje nic, żadnych obrotów, ani danych na temat samochodu... Chyba czeka mnie wizyta na stacji diagnostycznej... Także uwaga na te mini niebieskie ELMy.
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
MikeyMike pisze:A ja dziś zakupiłem ELMa tego mini niebieskiego, nowiuśki chińczyk - niestety nie działa. <CIACH>Także uwaga na te mini niebieskie ELMy.
china quality
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1060
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
ree pisze:Nie ma. Możesz sobie tylko błędy dioda wyrugac.
Nie prawda. Elm 327, wpinasz się "na pająka" w 3 piny ze złącza pod maską, i programwm forscan możesz odczytywać i kasować błędy oraz w zależności od samochodu czasem da się włączyć podgląd parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym. Program jest dostępny na windowsa i androida, a na stronie producenta forscan masz opis jak podłączyć adapter elm do gniazda mazdy
NIe do końca. Mam przejściówke z gniazda mazdy-> obd2. Z autem się połączyłem, parametry na żywo widziałem, ale mimo to był cały czas jakiś CAN ERROR i nic o błędach mi nie pokazywał. Dioda zresztą też nic. Więc nie wiadomo, czy w każdej NB da sie ogarniać błędy przez Forscana, czy to zależy od farta.
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
MikeyMike pisze:A ja dziś zakupiłem ELMa tego mini niebieskiego, nowiuśki chińczyk - niestety nie działa. Paruje się z telefonem, miga na zielono, ale jak się połączy to nie pokazuje nic, żadnych obrotów, ani danych na temat samochodu... Chyba czeka mnie wizyta na stacji diagnostycznej... Także uwaga na te mini niebieskie ELMy.
ja kupiłem ELMa na kablu, od początku był problem ze sterownikiem, walczyłem 3 razy z pomocą forum - dupa. Teraz zamówiłem Autel Autolink al319. Zobaczymy jak sie sprawdzi
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
Miałem ELMa i bez problemu się łączył z moją hybrydową NA (wersja amerykańska, w usa po 1996 OBD2 było już wymagane). Teraz leży gdzieś, więc mogę użyczyć do testów.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Witajcie,
Przeglądam aukcje na allegro z ELM 327 BT. Ceny sa bardzo rozbieżne, niektóre kosztują 10zł, inne 150zł, tu pojawia się pytanie. W jakiej cenie kupowaliście swoje? Wcześniej widziałem, że ktoś narzekał na jakiegoś chińczyka który nie działał i wolałbym tego uniknąć, oczywiście wiadomo też, że nie chce przepłacać
Przeglądam aukcje na allegro z ELM 327 BT. Ceny sa bardzo rozbieżne, niektóre kosztują 10zł, inne 150zł, tu pojawia się pytanie. W jakiej cenie kupowaliście swoje? Wcześniej widziałem, że ktoś narzekał na jakiegoś chińczyka który nie działał i wolałbym tego uniknąć, oczywiście wiadomo też, że nie chce przepłacać
- zoyjka
- Donator
- Posty: 266
- Rejestracja: 24 paź 2016, 19:32
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Legionowo/Serock
luki_92_92 pisze:ree pisze:Nie ma. Możesz sobie tylko błędy dioda wyrugac.
Nie prawda. Elm 327, wpinasz się "na pająka" w 3 piny ze złącza pod maską, i programwm forscan możesz odczytywać i kasować błędy oraz w zależności od samochodu czasem da się włączyć podgląd parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym. Program jest dostępny na windowsa i androida, a na stronie producenta forscan masz opis jak podłączyć adapter elm do gniazda mazdy
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=5
Kolego o to chodzi ? z tym "na pająka"?
zoyjka pisze:luki_92_92 pisze:ree pisze:Nie ma. Możesz sobie tylko błędy dioda wyrugac.
Nie prawda. Elm 327, wpinasz się "na pająka" w 3 piny ze złącza pod maską, i programwm forscan możesz odczytywać i kasować błędy oraz w zależności od samochodu czasem da się włączyć podgląd parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym. Program jest dostępny na windowsa i androida, a na stronie producenta forscan masz opis jak podłączyć adapter elm do gniazda mazdy
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=5
Kolego o to chodzi ? z tym "na pająka"?
Dokładnie- łączysz poszczególne piny potrzebne do połączenia elma z samochodem.