Problem po remoncie głowicy, zmiazdzone uszczelniacze

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

michukokos
Posty: 10
Rejestracja: 05 gru 2015, 8:44
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

29 wrz 2016, 19:50

Witam. Jako że moja mazda (1.6 115ps 1992) potrzebowała remontu, to taki jej zafundowałem. Oddałem do mechanika, serwis bardzo w porządku. Głowica została wyremontowała, było tam planowanie, uszczelniacze zaworowe itd. (jutro się dokładnie dowiem jeżeli będzie to potrzebne co tam było robione). Auto zrobiło już około 3kkm po tym remoncie a w miedzy czasie potrafiła mi zjeść do 2.5l oleju na 900km. Co się później okazało uszczelniacze zostały zmiażdżone. Samochód poszedł na gwarancje i zostały wymienione uszczelniacze na nowe. Teraz jest powtórka z rozrywki, dolałem 2l oleju w przeciągu 800km, tym razem zostały zmiażdżone dwa uszczelniacze. Mechanicy drapią się po głowie, nikt nie ma pomysłu co to jest. Głowica poszła do innej firmy. Dodam jeszcze że czasami ciśnienie oleju skacze tak co 2mm przy stałych obrotach. Może być to pompa oleju? Właśnie mają ją sprawdzać. Pytanie do was, co można jeszcze sprawdzić? Dzieki wielkie!
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

29 wrz 2016, 23:22

Uszczelniacze mozna zmiazdzyc raczej tylko mechanicznie przy zakladaniu. skoki cisnienia pojawiaja sie gdy poziom oleju jest niski. nie jezdzij z takimi brakami bo panewki ducha wyziona.
michukokos
Posty: 10
Rejestracja: 05 gru 2015, 8:44
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

30 wrz 2016, 7:11

Dobrze że głowica pojechała do innej firmy, może faktycznie zmiażdżyli je przy zakładaniu. Ale dwa razy by popełnili ten sam błąd, ciul to wie :? . Olej był uzupełniany. Czekam na dalsze podpowiedzi, dzięki!
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

30 wrz 2016, 10:52

Pasowanie zaworów sprawdź jeszcze, co było robione oprócz głowicy? Jaki powód remontu?
White NA BP'95
michukokos
Posty: 10
Rejestracja: 05 gru 2015, 8:44
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

30 wrz 2016, 15:24

Wiec było robione tak: remont kompletny całej głowicy, zawory, szlif, pierścienie, planowanie. Powodem była bardzo słaba kompresja na cylindrach, kopcenie z rury itd. Zadzwoniłem do mechanika, podpowiedziałem. Zobaczymy.
michukokos
Posty: 10
Rejestracja: 05 gru 2015, 8:44
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

06 lis 2016, 20:26

Uszczelniacze okazaly sie byc zle zalozone przy zakladaniu, zostaly zalozone nowe z innej firmy. Aktualnie zostaly zalozone mocniejsze pierscienie, ktore nic nie daly. No moze oprocz tego ze na zimnym teraz nie kopci, dopiero po rozgrzaniu. Mechanicy DOPIERO teraz szukaja pekniecia bloku. :shock: Cylindrycznosc niby jest w normie, czy przez to moze byc taka konsumpcja oleju?
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

06 lis 2016, 20:35

Niewiele wiadomo z tego co piszesz. Trochę wróżenie z fusów. Jak wygladala owalizacja(konkretne cyfry). Jak ulozone zamki i jaka szerokość?Jakie pierścienie? Jakie pasowanie tłoka?
michukokos
Posty: 10
Rejestracja: 05 gru 2015, 8:44
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

06 lis 2016, 20:45

Niestety takich informacji nie posiadam... Jesli blok bedzie caly to sprobuje sie dowiedziec i podam wartosci :)
ODPOWIEDZ