Witajcie,
jako, że sprzedaję swój samochód potrzebuję szybkiej porady.
Odebrałem NCFL po wymianie skrzyni biegów. W sobotę oglądał ją kolega z forum i podczas jazdy zauważył cytuję; " Jednak podczas jazdy na delikatnych nierównościach, progach zwalniających , jak i krótkich ruchach w prawo pojawia się mocny metaliczny dźwięk (Nigdy wcześniej nie był słyszany przez sprzedającego) z tyłu auta- Może ma związek z wymianą skrzyni biegów."
Po odbiorze przejechałem 250km i nie zwróciłem uwagi by stukało. Potencjalny kupujący pojechał, ja wróciłem 250 km i problem praktycznie nie występował (na progach zwalniających, ale nie na wszystkich delikatne puknięcie, jakby w aluminiową puszkę jak już wiedziałem czego słuchać). Na jeździe próbnej z potencjalnym kupującym wyraźnie było słychać wielokrotne metaliczne "cyknięcia". Pomyślałem i wsadziłem pasażera - knur 120kg -i ..... cyka, bez pasażera praktycznie nic nie słychać (poza co którymś zjazdem z progu zwalniającego - delikatne metaliczne cyknięcie). Przy wymianie skrzyni wszystko było sprawdzone, nie ma luzów w zawieszeniu. Jutro wstawiam do ASO ale może macie jakieś pomysły?
Podsumowując na delikatnych nierównościach, progach zwalniających , jak i krótkich ruchach w prawo pojawia się metaliczny dźwięk, wyraźnie słyszany przy jedzie z pasażerem i sporadyczne ciche tuknięcia przy jeździe solo słyszalne z lewej tylnej strony.
Będę wdzięczny za wszelkie rady.
ZGADKA PINIE! STUKI przy jeździe z Knurem - rozwiązane
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- paratasman
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
- Model: ND
- Wersja: Skyfreedom
- Lokalizacja: Białystok
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2016, 19:37 przez paratasman, łącznie zmieniany 2 razy.
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
- paratasman
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
- Model: ND
- Wersja: Skyfreedom
- Lokalizacja: Białystok
jqb pisze:paratasman pisze:Pomyślałem i wsadziłem pasażera - knur 120kg
![]()
Może łączniki stabilizatora lub sam stabilizator?
Jutro sprawdzę, ale wg ASo zawieszenie jest ok.
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
- paratasman
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
- Model: ND
- Wersja: Skyfreedom
- Lokalizacja: Białystok
Nie były to łączniki ani stabilizator.
Zagadka rozwiązana - ASO wyczyściło górną obsadę lewego tylnego amortyzatora . Problem ustąpił.
Zagadka rozwiązana - ASO wyczyściło górną obsadę lewego tylnego amortyzatora . Problem ustąpił.
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
paratasman pisze:Pomyślałem i wsadziłem pasażera - knur 120kg
Ale on był żywy ?

chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- paratasman
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
- Model: ND
- Wersja: Skyfreedom
- Lokalizacja: Białystok
Żywy, i mówił po polsku. Mam nadzieję, że tu nie zajrzy 

była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
paratasman pisze:Żywy, i mówił po polsku. Mam nadzieję, że tu nie zajrzy
Gdyby ktoś potrzebował pomocy w diagnostyce tego typu, to się niestety polecam

Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
paratasman pisze:Żywy, i mówił po polsku. Mam nadzieję, że tu nie zajrzy
buahahahahahahaha

chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- paratasman
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
- Model: ND
- Wersja: Skyfreedom
- Lokalizacja: Białystok
ciupas pisze:paratasman pisze:Żywy, i mówił po polsku. Mam nadzieję, że tu nie zajrzy
Gdyby ktoś potrzebował pomocy w diagnostyce tego typu, to się niestety polecam
Koledzy z forum, jak zawsze chętni do pomocy

była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)