Pomoc w diagnozie. Nie wchodzi na obroty

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
babar
Posty: 20
Rejestracja: 06 lip 2016, 20:20
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Kraków

07 sie 2016, 19:55

Witam.

4 dni temu kupiłem NBFL klubową. http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=20654

Sprawdzona w ASO przed zakupem. Dzisiaj padła w trasie.
Kontrolka checkengine mruga. Nie wchodzi na obroty powyżej 3k. Dławi się i puszcza "bączki". Przy próbie ruszenia szarpie i dławi się. Miałem nowe kable w bagażniku. Po wymianie to samo. Po konsultacji z kolegą Nickesh stawiam na cewkę.
Macie może jakieś inne pomysły oraz jak domowymi sposobami można coś posprawdzać?
NBFL 1.8 Memories
Nagłośnienie Kraków
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2016, 20:27

babar pisze:Kontrolka checkengine mruga.

odczytaj kody błędów, to podstawa. bez tego nie ma co gdybać.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
babar
Posty: 20
Rejestracja: 06 lip 2016, 20:20
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Kraków

07 sie 2016, 20:50

Chętnie tylko gdzie tu usb się podpina? :twisted:

OK. żart. Dobrze prawisz. Jutro kupię albo skombinuję i będzie coś więcej wiadomo.
Dzięki
Ostatnio zmieniony 07 sie 2016, 20:58 przez babar, łącznie zmieniany 1 raz.
NBFL 1.8 Memories
Nagłośnienie Kraków
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3525
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

07 sie 2016, 20:53

USB to pewnie nigdzie, ale OBD2 to pewnie gdzieś w kabinie nad otwieraniem maski ;)
bashub
Posty: 114
Rejestracja: 18 mar 2016, 6:56
Model: NA
Wersja: eunos r-limited
Lokalizacja: Kraków

07 sie 2016, 22:23

NAjlepiej byłoby podmienić cewkę na próbę , tez stawiałbym na cewkę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
babar
Posty: 20
Rejestracja: 06 lip 2016, 20:20
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Kraków

08 sie 2016, 17:13

Auto do połowy przejechało o własnych siłach. Odpalił zimny normalnie ale zaraz zaczęło się od nowa aż zgasł i już nie zapalił. Potem holowanie i jest pod domem.

Błąd poranny zczytany zanim odpałiłem to P1345. Jak zdechło pojawił się też P0335 to z kolei czujnik wału z tego co wyczytałem... Objawy pasują do tego co opisywał Nickesh przy czujniku wałka. :)
Zobaczę w nocy dzisiaj jak będzie chłodniej czy zapali. Zanim się nagrzał jechał jak powinien - elegancko.

Pojawiła się też nowa sprawa. Jak przyjechałem nie było płynu chłodniczego. Nie zauważyłem tego wcześniej ale nie zwracałem uwagi. Temperatura cały czas była na "12". Dolałem. Po przejechaniu 50-60KM znowu ubyło do zera...
Auto nie kopci.

Mój czujnik wałka ma numer J5T23181

Obrazek
NBFL 1.8 Memories
Nagłośnienie Kraków
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

08 sie 2016, 18:31

P1345 i padanie jak się nagrzeje - zdziwię się jak to nie czujnik położenia wałka rozrządu. :D

Co do płynu chłodniczego - poszukaj wycieku, musi być widoczny przy takiej skali wciągania go.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 sie 2016, 20:52

rrutek pisze:P1345 i padanie jak się nagrzeje - zdziwię się jak to nie czujnik położenia wałka rozrządu. :D

niewykluczone, że będziesz się musiał zdziwić.

P0335 to problem z obwodem czujnika położenia wału i on jest przede wszystkim do sprawdzenia. Skontroluj wtyczkę i okablowanie czujnika, wtyczka jest na przodzie silnika obok kółka pompy wspomagania. Czasem sie okablowanie wkreca w pasek jak ktoś je źle ułoży przy demontażu.
P1345 jest wtórny, bo może równie dobrze wystąpic przy uszkodzonym CKP, ten sygnał jest referencyjny dla tego testu.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
babar
Posty: 20
Rejestracja: 06 lip 2016, 20:20
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Kraków

08 sie 2016, 21:14

Auto na zimnym nie pali nic a nic. Nawet się nie zająknie.

Spróbuję jutro oglądnąć czujnik położenia wału.

Da się przeprowadzić jakąś diagnozę bez części na zamianę co to może być? Już mi ręce opadają a znikąd ratunku...
NBFL 1.8 Memories
Nagłośnienie Kraków
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 sie 2016, 22:03

babar pisze:Da się przeprowadzić jakąś diagnozę bez części na zamianę co to może być? Już mi ręce opadają a znikąd ratunku...

Tak, przede wszystkim obejrzeć przewód czujnika, czy nie jest uszkodzony, potem ewentualnie sprawdzić przerwę (czujnik mógł być niedokręcony i się przesunąć). Ewentualnie uszkodzenie samego czujnika, wiązki czujnik-PCM lub w skrajnym przypadku talerzyka na kole pasowym. Czasami (ale to bardzo rzadko) zdarza się że złapie się jakis beton z budowy pomiedzy kółko a czujnik i wskazania zanikają.Ale to ekstremalne przypadki.
babar pisze:Auto na zimnym nie pali nic a nic. Nawet się nie zająknie.

Test 0335 wyrzuca negatyw wtedy, kiedy PCM dostaje sygnał z przepływomierza a przez określony (dość długi) czas nie dostaje sygnału z czujnika CKP. Dlatego olej na razie ten błąd 1345 i teorie o czujniku CMP i skup się na tym powyższym. Tam musi być jakaś amba.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
babar
Posty: 20
Rejestracja: 06 lip 2016, 20:20
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Kraków

09 sie 2016, 17:26

Czujnik wyglądał spoko. Odkręciłem go, oglądnąłem, kabel od niego do wiązki spoko. Nie widać uszkodzeń. Kostka też.
Teraz pytanie. Jaka powinna być odległość czujnika od bolca na kole? Na oko? Mam brać szczelinomierz?

Olej pod full ale dokładnie tak samo napisali na przeglądzie więc nie przybyło nic.
Pod zakrętką wlewu oleju nie widać niczego innego niż olej.
Płyn w zbiorniczku jest bez ubytku, znaczy, że jak nie chodzi motor to płyn nie ucieka.
NBFL 1.8 Memories
Nagłośnienie Kraków
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

09 sie 2016, 17:47

Trop majkela jest słuszny.
Czujnik ustaw na taką odległość, aby ciasno wchodziła karta (np. bankowa, ale jej nie zniszcz i nie zgyb :mrgreen: ).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 sie 2016, 18:30

babar pisze:Jaka powinna być odległość czujnika od bolca na kole? Na oko? Mam brać szczelinomierz?

1mm +/- 0,5. Karta płatnicza albo myjkowa z BP ma około 1mm i można na nią spokojnie ustawić przerwę.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
babar
Posty: 20
Rejestracja: 06 lip 2016, 20:20
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Kraków

12 sie 2016, 11:35

Dzięki Panowie.

Po wymianie czujnika położenia wału auto ożyło.

We wtorek jedzie na przegląd do TopDownMotors ;)
NBFL 1.8 Memories
Nagłośnienie Kraków
ODPOWIEDZ