Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Kolektor od NB/FL jest 4-2-1, ten od NA jest 4-1. Słowem: jest znacznie krótszy.
W sumie jeszcze nie przymierzałem, może kolektor+dwururka z NB to ta sama długość i flansza co kolektor+downpipe z NA?
W sumie jeszcze nie przymierzałem, może kolektor+dwururka z NB to ta sama długość i flansza co kolektor+downpipe z NA?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Moi drozdzy, taka sprawa w zielonej (wiec de facto sprawa dotyczy nissana)
Taki diwajs byl wpiety do alternatora (tam gdzie wszystkie odbiorniki pradu). Ten silnik ma tak ze ladowanie pojawia sie dopiero po przegazowaniu, i myslalem ze to cos wlasnie jest za to odpowiedzialne, na zasadzie napelnienia, ale po jego wywaleniu nic sie nie zmienilo w kwesti zalaczania ladowania. Wiec pytanie: Co to i po co to? Jeden kabel wpinany do +12v, brak jakichkolwiek oznaczen.
Taki diwajs byl wpiety do alternatora (tam gdzie wszystkie odbiorniki pradu). Ten silnik ma tak ze ladowanie pojawia sie dopiero po przegazowaniu, i myslalem ze to cos wlasnie jest za to odpowiedzialne, na zasadzie napelnienia, ale po jego wywaleniu nic sie nie zmienilo w kwesti zalaczania ladowania. Wiec pytanie: Co to i po co to? Jeden kabel wpinany do +12v, brak jakichkolwiek oznaczen.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Qbatron pisze:Moi drozdzy, taka sprawa w zielonej (wiec de facto sprawa dotyczy nissana)
Taki diwajs byl wpiety do alternatora (tam gdzie wszystkie odbiorniki pradu). Ten silnik ma tak ze ladowanie pojawia sie dopiero po przegazowaniu, i myslalem ze to cos wlasnie jest za to odpowiedzialne, na zasadzie napelnienia, ale po jego wywaleniu nic sie nie zmienilo w kwesti zalaczania ladowania. Wiec pytanie: Co to i po co to? Jeden kabel wpinany do +12v, brak jakichkolwiek oznaczen.
to moze byc kondensator przeciwzakloceniowy. Z ladowaniem nie ma wiele wspolnego, bardziej ze sluchaniem radia

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Qbatron pisze:dzięki
a jakieś jego uszkodzenie mogło wpływać na całkowity brak ładowania? bo albo jego wyjecie pomogło albo coś przy okazji bezwiednie wyczarowalem
malo prawdopodobne zeby kondensator popsul ladowanie. Raczej masz gdzies slaby styk ktory poruszyles i chwilowo sie poprawil
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 1053
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
misiek962 pisze:Witam wszystkich. Wie ktoś może, gdzie mogę dostać prawe lusterko manualne do nb razem z mocowaniem?
Przeszukałes allegro ? Sporo osób sprzedaje:
http://allegro.pl/lusterko-zewnetrzne-m ... 90903.html
http://allegro.pl/lusterko-prawe-mazda- ... 76994.html
aukcji jest więcej
Upewnij się, że na pewno NIE jest z anglika - bo takie Ci się nie przyda.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Łukasz, co do lusterka: jeżeli masz manualne: musisz rozkleić ramkę (tą czarną) z frontu lusterka, potem szkło będziesz mieć luźne (ew. może się trzymać na resztkach brudu). Niemniej, jak zwracasz uwagę na drobne detale to staraj się podważać czarną ramkę czymś plastikowym, choć i to może nie pozwolić na jej ładny demontaż. Potem musisz ją wkleić, na jakiś czarny klej/silikon.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
Łukasz pisze:Dwa pytania:
1.Jak wyciągnąć te okrągłe nawiewy w NA?
oklej srubokręcić taśmą izolacyjną żeby nie uszkodzić plastików i podważ delikatnie z lewej i prawej
albo oklej kobinerki taśmą izolacyjną i pociągnij za "cycek"

MIATA nim jak szatan


- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
SponeR pisze:Łukasz pisze:1.Jak wyciągnąć te okrągłe nawiewy w NA?
oklej srubokręcić taśmą izolacyjną żeby nie uszkodzić plastików i podważ delikatnie z lewej i prawej
albo oklej kobinerki taśmą izolacyjną i pociągnij za "cycek"
moze nie wystarczyc, czesto siedza mocno jak niewiem. Nalezy przewlec mocna gruba sznurowke przez "kulke" i zdrowo ciagnac prostopadle do plaszczyzny mocowania.
BTW. do zdjecia deski wystarczy wyjac 2 srodkowe
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Hej, wymieniałem w weekend gumy lewarka. Nie wiem jak i kiedy, ale po ściągnięciu wszystkich starych gum zauważyłem, że złamała się ta metalowa podkładka z ząbkami:
Moje pytania;
- Czy jest ktoś w stanie określić jak ważna jest ta podkładka? Po co tam jest, jakie jej zadanie? Nie miałem zapasowej, więc zmontowałem lewarek bez tej podkładki i póki co wydaję się być wszystko ok. Można to kupić bez problemu, ale ściąganie nowych gum może być kiepskim pomysłem... i wydaję mi się to nie wartę zachodu ?
- Czy taka 'sprężystość' na 'odświeżonym' lewarku to normalna rzecz? - np. jak jest na trójce to mogę delikatnie popchnąć lewarek do przodu i odskakuje z powrotem. Wcześniej miałem takie luzy, że nie było tego efektu i teraz wydaję mi się to dziwne..
Dzięki!

Moje pytania;
- Czy jest ktoś w stanie określić jak ważna jest ta podkładka? Po co tam jest, jakie jej zadanie? Nie miałem zapasowej, więc zmontowałem lewarek bez tej podkładki i póki co wydaję się być wszystko ok. Można to kupić bez problemu, ale ściąganie nowych gum może być kiepskim pomysłem... i wydaję mi się to nie wartę zachodu ?
- Czy taka 'sprężystość' na 'odświeżonym' lewarku to normalna rzecz? - np. jak jest na trójce to mogę delikatnie popchnąć lewarek do przodu i odskakuje z powrotem. Wcześniej miałem takie luzy, że nie było tego efektu i teraz wydaję mi się to dziwne..
Dzięki!
ozzcar pisze:- Czy taka 'sprężystość' na 'odświeżonym' lewarku to normalna rzecz? - np. jak jest na trójce to mogę delikatnie popchnąć lewarek do przodu i odskakuje z powrotem. Wcześniej miałem takie luzy, że nie było tego efektu i teraz wydaję mi się to dziwne.
Spróbuj przesunąć górną gumę w górę lub w dół na drążku lewarka. Powinno się coś zmienić.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
jeszcze pytanie jakie to sa gumy lewarka: czy zamienniki z IL czy oryginaly Mazda. Bo cos mi sie o uszy obilo ze pierwsze sa dosc sztywne a drugie miekkie. Faktycznie po montazu gum z ASO wielkiej roznicy w pracy lewarka nie bylo a stare mialem w strzepach.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Wczoraj w trasie musiałem zrobić przymusową przerwę że względu na ubytek płynu hamulcowego. Przydrożny mechanior powiedział, że mam mały wyciek w okolicach tylnych tarcz. Pytanie - co tam może się psuć i czy powinienem szukać jakiego magika od Mazd, czy każdy rozgarnięty mechanik sobie z tym poradzi?
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
musisz obejrzec czy wyciek jest z ktoregos z przewodow hamulcowych czy z zacisku. Jesli to drugie to albo z tloczka = wymiana tloczka + uszczelniania, albo z okolic recznego wtedy moze byc konieczny drugi zacisk
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
majkel pisze:ozzcar pisze:- Czy taka 'sprężystość' na 'odświeżonym' lewarku to normalna rzecz? - np. jak jest na trójce to mogę delikatnie popchnąć lewarek do przodu i odskakuje z powrotem. Wcześniej miałem takie luzy, że nie było tego efektu i teraz wydaję mi się to dziwne.
Spróbuj przesunąć górną gumę w górę lub w dół na drążku lewarka. Powinno się coś zmienić.
Po
eM
OK, dzięki! Spróbuje.
Alex pisze:jeszcze pytanie jakie to sa gumy lewarka: czy zamienniki z IL czy oryginaly Mazda. Bo cos mi sie o uszy obilo ze pierwsze sa dosc sztywne a drugie miekkie. Faktycznie po montazu gum z ASO wielkiej roznicy w pracy lewarka nie bylo a stare mialem w strzepach.
Oryginalne Mazdy - jeszcze z jakiegoś zakupu grupowego z przed roku albo i lepiej

Jest zdecydowanie inaczej, ale nie ma czym się zachwycać

Witam!
Mam pytanie...
Jaki olej do dyferencjału 1.8 '96 Torsen typu 1?
Nie wiem czy był wcześniej kiedykolwiek wymieniany.
W końcu jak to jest z olejem w Miacie? Syntetyk, mineralny?
Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej kwestii?
Mam pytanie...
Jaki olej do dyferencjału 1.8 '96 Torsen typu 1?
Nie wiem czy był wcześniej kiedykolwiek wymieniany.
W końcu jak to jest z olejem w Miacie? Syntetyk, mineralny?
Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej kwestii?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
JOHNYxD pisze:Witam!
Mam pytanie...
Jaki olej do dyferencjału 1.8 '96 Torsen typu 1?
Nie wiem czy był wcześniej kiedykolwiek wymieniany.
W końcu jak to jest z olejem w Miacie? Syntetyk, mineralny?
Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej kwestii?
Syntetyk, ja wlałem red line 75W90 GL.
JOHNYxD pisze:Witam!
Mam pytanie...
Jaki olej do dyferencjału 1.8 '96 Torsen typu 1?
Nie wiem czy był wcześniej kiedykolwiek wymieniany.
W końcu jak to jest z olejem w Miacie? Syntetyk, mineralny?
Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej kwestii?
Aktualizacja: Zakupiony został Liqui Moly 75W90 GL-4/GL-5
Niedługo zostanie zalany, miejmy nadzieję że będzie ok

Nietypowy problem: kupiłem NA z wnętrzem od NB. Chciałem wymienić boczki z powrotem na te z wersji NA. Kupiłem, wymieniłem, ale przy montowaniu klamki okazało się że druty umożliwiające otwieranie drzwi i korzystanie z zamka są za długie do klamki NA. Da się z tym coś zrobić czy musze szukać oryginalnych cięgien od NA?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
chillak pisze:ale przy montowaniu klamki okazało się że druty umożliwiające otwieranie drzwi i korzystanie z zamka są za długie do klamki NA.
Ktoś zapewne je przerzeźbił przy przekładaniu boczków.
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:chillak pisze:ale przy montowaniu klamki okazało się że druty umożliwiające otwieranie drzwi i korzystanie z zamka są za długie do klamki NA.
Ktoś zapewne je przerzeźbił przy przekładaniu boczków.
Na to wygląda. W nb i na różniły się od siebie?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Witam wszystkich! Otworzyłem temat w dziale technicznym, ale cisza, może tutaj ktoś pomoże. Potrzebny wymiary interiera dla obszycia. Może tutaj są tapicery kto robił dla Miatki NB, albo ktoś ma custom interiera. Może ktoś posiada wiedzy o tym, zrobi wymiary i schemat.
A ja zrobię prezentik z Uzbekistanu:)
A ja zrobię prezentik z Uzbekistanu:)
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Pan Lee pisze:Witam wszystkich! Otworzyłem temat w dziale technicznym, ale cisza, może tutaj ktoś pomoże. Potrzebny wymiary interiera dla obszycia. Może tutaj są tapicery kto robił dla Miatki NB, albo ktoś ma custom interiera. Może ktoś posiada wiedzy o tym, zrobi wymiary i schemat.
A ja zrobię prezentik z Uzbekistanu:)
nie sadze zeby ktos dysponowal wykrojami do tapicerki Nb. Potrzebujesz tapicerki NB na wzór.