Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

21 lip 2016, 11:21

Kolektor od NB/FL jest 4-2-1, ten od NA jest 4-1. Słowem: jest znacznie krótszy.
W sumie jeszcze nie przymierzałem, może kolektor+dwururka z NB to ta sama długość i flansza co kolektor+downpipe z NA?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 253
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

21 lip 2016, 13:25

Kurde a ja jeszcze chciałem założyć nowy kolektor żeby sprawdzić czy te dzwięki przy ruszaniu z niskich obrotów to jest wina własnie popękanego kolektora czy np HLA.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

21 lip 2016, 13:47

Moi drozdzy, taka sprawa w zielonej (wiec de facto sprawa dotyczy nissana)

Taki diwajs byl wpiety do alternatora (tam gdzie wszystkie odbiorniki pradu). Ten silnik ma tak ze ladowanie pojawia sie dopiero po przegazowaniu, i myslalem ze to cos wlasnie jest za to odpowiedzialne, na zasadzie napelnienia, ale po jego wywaleniu nic sie nie zmienilo w kwesti zalaczania ladowania. Wiec pytanie: Co to i po co to? Jeden kabel wpinany do +12v, brak jakichkolwiek oznaczen.
Załączniki
cos.jpg
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 lip 2016, 13:55

Qbatron pisze:Moi drozdzy, taka sprawa w zielonej (wiec de facto sprawa dotyczy nissana)

Taki diwajs byl wpiety do alternatora (tam gdzie wszystkie odbiorniki pradu). Ten silnik ma tak ze ladowanie pojawia sie dopiero po przegazowaniu, i myslalem ze to cos wlasnie jest za to odpowiedzialne, na zasadzie napelnienia, ale po jego wywaleniu nic sie nie zmienilo w kwesti zalaczania ladowania. Wiec pytanie: Co to i po co to? Jeden kabel wpinany do +12v, brak jakichkolwiek oznaczen.

to moze byc kondensator przeciwzakloceniowy. Z ladowaniem nie ma wiele wspolnego, bardziej ze sluchaniem radia ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

21 lip 2016, 14:06

dzięki :)
a jakieś jego uszkodzenie mogło wpływać na całkowity brak ładowania? bo albo jego wyjecie pomogło albo coś przy okazji bezwiednie wyczarowalem :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 lip 2016, 14:23

Qbatron pisze:dzięki :)
a jakieś jego uszkodzenie mogło wpływać na całkowity brak ładowania? bo albo jego wyjecie pomogło albo coś przy okazji bezwiednie wyczarowalem :)

malo prawdopodobne zeby kondensator popsul ladowanie. Raczej masz gdzies slaby styk ktory poruszyles i chwilowo sie poprawil
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
misiek962
Posty: 18
Rejestracja: 30 maja 2016, 10:35
Model: NB
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

22 lip 2016, 14:44

Witam wszystkich. Wie ktoś może, gdzie mogę dostać prawe lusterko manualne do nb razem z mocowaniem?
Tycjan
Posty: 1053
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

22 lip 2016, 17:28

misiek962 pisze:Witam wszystkich. Wie ktoś może, gdzie mogę dostać prawe lusterko manualne do nb razem z mocowaniem?

Przeszukałes allegro ? Sporo osób sprzedaje:
http://allegro.pl/lusterko-zewnetrzne-m ... 90903.html
http://allegro.pl/lusterko-prawe-mazda- ... 76994.html

aukcji jest więcej

Upewnij się, że na pewno NIE jest z anglika - bo takie Ci się nie przyda.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Awatar użytkownika
misiek962
Posty: 18
Rejestracja: 30 maja 2016, 10:35
Model: NB
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

22 lip 2016, 22:58

Szukałem, ale szukam samego lustra z tymi klipsami, bez tego plastiku. Jedyne jakie znalazłem, nie miało pasujących mocowań.. :cry:
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 253
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

24 lip 2016, 11:46

Dwa pytania:

1.Jak wyciągnąć te okrągłe nawiewy w NA?
2.Jak wymienić wklad lusterka zewnętrznego? I czy można je normalnie u szklarza dociac?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

24 lip 2016, 11:53

Łukasz, co do lusterka: jeżeli masz manualne: musisz rozkleić ramkę (tą czarną) z frontu lusterka, potem szkło będziesz mieć luźne (ew. może się trzymać na resztkach brudu). Niemniej, jak zwracasz uwagę na drobne detale to staraj się podważać czarną ramkę czymś plastikowym, choć i to może nie pozwolić na jej ładny demontaż. Potem musisz ją wkleić, na jakiś czarny klej/silikon.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

24 lip 2016, 12:23

Łukasz pisze:Dwa pytania:

1.Jak wyciągnąć te okrągłe nawiewy w NA?

oklej srubokręcić taśmą izolacyjną żeby nie uszkodzić plastików i podważ delikatnie z lewej i prawej
albo oklej kobinerki taśmą izolacyjną i pociągnij za "cycek" :lol:
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 lip 2016, 16:19

SponeR pisze:
Łukasz pisze:1.Jak wyciągnąć te okrągłe nawiewy w NA?

oklej srubokręcić taśmą izolacyjną żeby nie uszkodzić plastików i podważ delikatnie z lewej i prawej
albo oklej kobinerki taśmą izolacyjną i pociągnij za "cycek" :lol:

moze nie wystarczyc, czesto siedza mocno jak niewiem. Nalezy przewlec mocna gruba sznurowke przez "kulke" i zdrowo ciagnac prostopadle do plaszczyzny mocowania.

BTW. do zdjecia deski wystarczy wyjac 2 srodkowe
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 253
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

24 lip 2016, 16:38

Nie chce ściągać deski.Nawiewy chciałbym po prostu wyczyścic.
ozzcar
Posty: 94
Rejestracja: 04 wrz 2011, 22:54
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa - Piaseczno

25 lip 2016, 21:28

Hej, wymieniałem w weekend gumy lewarka. Nie wiem jak i kiedy, ale po ściągnięciu wszystkich starych gum zauważyłem, że złamała się ta metalowa podkładka z ząbkami: :x
gear-lever-wave-washer-mazda-mx-5-1989-2005-gearshift-m50517482-5812-p.jpg


Moje pytania;
- Czy jest ktoś w stanie określić jak ważna jest ta podkładka? Po co tam jest, jakie jej zadanie? Nie miałem zapasowej, więc zmontowałem lewarek bez tej podkładki i póki co wydaję się być wszystko ok. Można to kupić bez problemu, ale ściąganie nowych gum może być kiepskim pomysłem... i wydaję mi się to nie wartę zachodu ?

- Czy taka 'sprężystość' na 'odświeżonym' lewarku to normalna rzecz? - np. jak jest na trójce to mogę delikatnie popchnąć lewarek do przodu i odskakuje z powrotem. Wcześniej miałem takie luzy, że nie było tego efektu i teraz wydaję mi się to dziwne..

Dzięki!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 lip 2016, 7:54

ozzcar pisze:- Czy taka 'sprężystość' na 'odświeżonym' lewarku to normalna rzecz? - np. jak jest na trójce to mogę delikatnie popchnąć lewarek do przodu i odskakuje z powrotem. Wcześniej miałem takie luzy, że nie było tego efektu i teraz wydaję mi się to dziwne.

Spróbuj przesunąć górną gumę w górę lub w dół na drążku lewarka. Powinno się coś zmienić.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 lip 2016, 8:21

jeszcze pytanie jakie to sa gumy lewarka: czy zamienniki z IL czy oryginaly Mazda. Bo cos mi sie o uszy obilo ze pierwsze sa dosc sztywne a drugie miekkie. Faktycznie po montazu gum z ASO wielkiej roznicy w pracy lewarka nie bylo a stare mialem w strzepach.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

26 lip 2016, 12:07

Wczoraj w trasie musiałem zrobić przymusową przerwę że względu na ubytek płynu hamulcowego. Przydrożny mechanior powiedział, że mam mały wyciek w okolicach tylnych tarcz. Pytanie - co tam może się psuć i czy powinienem szukać jakiego magika od Mazd, czy każdy rozgarnięty mechanik sobie z tym poradzi?
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 lip 2016, 13:24

musisz obejrzec czy wyciek jest z ktoregos z przewodow hamulcowych czy z zacisku. Jesli to drugie to albo z tloczka = wymiana tloczka + uszczelniania, albo z okolic recznego wtedy moze byc konieczny drugi zacisk
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
ozzcar
Posty: 94
Rejestracja: 04 wrz 2011, 22:54
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa - Piaseczno

26 lip 2016, 19:42

majkel pisze:
ozzcar pisze:- Czy taka 'sprężystość' na 'odświeżonym' lewarku to normalna rzecz? - np. jak jest na trójce to mogę delikatnie popchnąć lewarek do przodu i odskakuje z powrotem. Wcześniej miałem takie luzy, że nie było tego efektu i teraz wydaję mi się to dziwne.

Spróbuj przesunąć górną gumę w górę lub w dół na drążku lewarka. Powinno się coś zmienić.

Po
eM


OK, dzięki! Spróbuje.

Alex pisze:jeszcze pytanie jakie to sa gumy lewarka: czy zamienniki z IL czy oryginaly Mazda. Bo cos mi sie o uszy obilo ze pierwsze sa dosc sztywne a drugie miekkie. Faktycznie po montazu gum z ASO wielkiej roznicy w pracy lewarka nie bylo a stare mialem w strzepach.


Oryginalne Mazdy - jeszcze z jakiegoś zakupu grupowego z przed roku albo i lepiej :P Generalnie miałem większe oczekiwania po tej wymianie (gumy+bushing+płyn). Pierwszy raz to robiłem, ale na przyszłość to bym od razu wszystko wymienił - pełny 'rebuild kit'.
Jest zdecydowanie inaczej, ale nie ma czym się zachwycać ;) Zastanawiam się tylko czy to nie przez ta podkładkę - powinna dociskać całość..
Awatar użytkownika
JOHNYxD
Posty: 46
Rejestracja: 07 cze 2016, 19:04
Model: NA
Lokalizacja: Częstochowa

27 lip 2016, 10:32

Witam!
Mam pytanie...
Jaki olej do dyferencjału 1.8 '96 Torsen typu 1?
Nie wiem czy był wcześniej kiedykolwiek wymieniany.
W końcu jak to jest z olejem w Miacie? Syntetyk, mineralny?
Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej kwestii?
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 253
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

27 lip 2016, 12:58

To ja się dopisuję to pytania. Torsen typ II? Olej?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 lip 2016, 14:41

JOHNYxD pisze:Witam!
Mam pytanie...
Jaki olej do dyferencjału 1.8 '96 Torsen typu 1?
Nie wiem czy był wcześniej kiedykolwiek wymieniany.
W końcu jak to jest z olejem w Miacie? Syntetyk, mineralny?
Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej kwestii?


Syntetyk, ja wlałem red line 75W90 GL.
Awatar użytkownika
JOHNYxD
Posty: 46
Rejestracja: 07 cze 2016, 19:04
Model: NA
Lokalizacja: Częstochowa

29 lip 2016, 11:27

JOHNYxD pisze:Witam!
Mam pytanie...
Jaki olej do dyferencjału 1.8 '96 Torsen typu 1?
Nie wiem czy był wcześniej kiedykolwiek wymieniany.
W końcu jak to jest z olejem w Miacie? Syntetyk, mineralny?
Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej kwestii?

Aktualizacja: Zakupiony został Liqui Moly 75W90 GL-4/GL-5
Niedługo zostanie zalany, miejmy nadzieję że będzie ok :)
chillak
Posty: 66
Rejestracja: 01 paź 2014, 23:52
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

29 lip 2016, 14:33

Nietypowy problem: kupiłem NA z wnętrzem od NB. Chciałem wymienić boczki z powrotem na te z wersji NA. Kupiłem, wymieniłem, ale przy montowaniu klamki okazało się że druty umożliwiające otwieranie drzwi i korzystanie z zamka są za długie do klamki NA. Da się z tym coś zrobić czy musze szukać oryginalnych cięgien od NA?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 lip 2016, 14:51

chillak pisze:ale przy montowaniu klamki okazało się że druty umożliwiające otwieranie drzwi i korzystanie z zamka są za długie do klamki NA.

Ktoś zapewne je przerzeźbił przy przekładaniu boczków.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
chillak
Posty: 66
Rejestracja: 01 paź 2014, 23:52
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

29 lip 2016, 17:37

majkel pisze:
chillak pisze:ale przy montowaniu klamki okazało się że druty umożliwiające otwieranie drzwi i korzystanie z zamka są za długie do klamki NA.

Ktoś zapewne je przerzeźbił przy przekładaniu boczków.

Na to wygląda. W nb i na różniły się od siebie?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Pan Lee
Posty: 103
Rejestracja: 03 maja 2016, 10:56
Model: NB
Wersja: Millennium

30 lip 2016, 15:42

Witam wszystkich! Otworzyłem temat w dziale technicznym, ale cisza, może tutaj ktoś pomoże. Potrzebny wymiary interiera dla obszycia. Może tutaj są tapicery kto robił dla Miatki NB, albo ktoś ma custom interiera. Może ktoś posiada wiedzy o tym, zrobi wymiary i schemat.
A ja zrobię prezentik z Uzbekistanu:)
Awatar użytkownika
Fumo
Posty: 126
Rejestracja: 20 kwie 2016, 9:23
Model: NA
Wersja: =p
Lokalizacja: Gdynia

31 lip 2016, 20:59

Witam
Może dla większości to proste pytanie ale ja przyznaję, że mnie przyćmiło - co to właściwie i jaki obejmuje zakres tzw BOWL WORK?
+50 Smiles per galon
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

31 lip 2016, 22:26

Pan Lee pisze:Witam wszystkich! Otworzyłem temat w dziale technicznym, ale cisza, może tutaj ktoś pomoże. Potrzebny wymiary interiera dla obszycia. Może tutaj są tapicery kto robił dla Miatki NB, albo ktoś ma custom interiera. Może ktoś posiada wiedzy o tym, zrobi wymiary i schemat.
A ja zrobię prezentik z Uzbekistanu:)


nie sadze zeby ktos dysponowal wykrojami do tapicerki Nb. Potrzebujesz tapicerki NB na wzór.
ODPOWIEDZ