Wymiana silnika.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam.
Jako nowy czlonek forum witam wszystkich i prosze o rade...niedawno kupilem Mazde MX 5 NB 1.8 ze 140 konnym, uszkodzonym (dziura w bloku na 4-tym cylindrze) silnikiem. Kupilem inny silnik i zabralem sie za wymiane. Nurtuje mnie jedno pytanie : czy wyciagnac silnik ze skrzynia albo bez ? W pierwszym przypadku uniknalbym klopotow z walkiem sprzeglowym przy montazu nowego, a moze sie niepotrzebnie martwie i dam rade bez skrzyni ? Na pewno ktos z Was juz to robil i moze mi poradzic...
Jako nowy czlonek forum witam wszystkich i prosze o rade...niedawno kupilem Mazde MX 5 NB 1.8 ze 140 konnym, uszkodzonym (dziura w bloku na 4-tym cylindrze) silnikiem. Kupilem inny silnik i zabralem sie za wymiane. Nurtuje mnie jedno pytanie : czy wyciagnac silnik ze skrzynia albo bez ? W pierwszym przypadku uniknalbym klopotow z walkiem sprzeglowym przy montazu nowego, a moze sie niepotrzebnie martwie i dam rade bez skrzyni ? Na pewno ktos z Was juz to robil i moze mi poradzic...
GrzesMX5 pisze:czy wyciagnac silnik ze skrzynia albo bez ?
To trochę zależy jak to chcesz robić i jakim sprzętem dysponujesz

Imho jak do góry to wygodniej sam silnik, a jak dołem to cały komplet. Ale równie ludziom wygodniej.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
GrzesMX5 pisze:Dzieki za szybka odpowiedz. Dysponuje dzwigiem, nie mam kanalu ani podnosnika. Jedynie najazdy, aby moc sie polozyc pod auto i odkrecic dolne sruby.Tak wiec wyciagam bez skrzyni...
No to pozostaje Ci jeszcze opcja wyciągnięcia spodem kompletu skrzynia+silnik+sanki, tyle że wtedy musisz przód budy unieść na tyle wysoko aby to przeszło pod krawędzią zderzaka. Przekop foruma, kiedyś były zdjęcia jak tomniej wiecej wyglada.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Witam,
silnik wlozony, troche to trwalo...ale w koncu nikt mnie nie pogania , dzialam w zgodzie z moim rytmem biologicznym
. silnik kreci ale nie zapala
najprawdopodobniej nie dostaje paliwa (pompka paliwowa w zbiornika nie dziala), czy ktos moze mi w zwiazku z tym pomoc ? Nie wiem gdzie szukac przyczyny...moze to tylko bezpiecznik, ale gdzie on sie znajduje ?
silnik wlozony, troche to trwalo...ale w koncu nikt mnie nie pogania , dzialam w zgodzie z moim rytmem biologicznym


-
- Posty: 1053
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Odpowietrzyłeś układ ? Słychac jak pompa pracuje ? Zdejmuj wygłuszenia nad bakiem, to powinieneś usłyszeć jak wyje/pracuje.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Dwa problemy który mi do głowy przychodzą:
- Przewody paliwowe przy silniku dosyć łatwo pomylić i podpiąć odwrotnie, tj. powrót tam gdzie wtrysk. Sprawdź czy masz przewody paliwowe poprawnie podpięte,
- w okolicach nad pedałem gazu jest kostka od pompy paliwa, którą sporo tutoriali proponuje odpiąć przed jakąkolwiek robotą przy układzie paliwowym. Sprawdź czy przypadkiem nie zapomniałeś jej podpiąć.
- Przewody paliwowe przy silniku dosyć łatwo pomylić i podpiąć odwrotnie, tj. powrót tam gdzie wtrysk. Sprawdź czy masz przewody paliwowe poprawnie podpięte,
- w okolicach nad pedałem gazu jest kostka od pompy paliwa, którą sporo tutoriali proponuje odpiąć przed jakąkolwiek robotą przy układzie paliwowym. Sprawdź czy przypadkiem nie zapomniałeś jej podpiąć.
Witaj Ciap,
dzieki za odpowiedz, przewody podpiete wlasciwie (przy demontazu ponumerowalem) o kostce nad pedalem gazu w ogole nie wiedzialem, wiec bedzie podpieta, chyba ze tak jak piszesz powinienem ja odpiac przed robota...odpialem przewody paliwowe od filtra i sa suche, tzn. w ogole nie dostaje paliwa do filtra. Odepne jutro akumulator jeszcze raz i rozlacze wspomniana kostke...
dzieki za odpowiedz, przewody podpiete wlasciwie (przy demontazu ponumerowalem) o kostce nad pedalem gazu w ogole nie wiedzialem, wiec bedzie podpieta, chyba ze tak jak piszesz powinienem ja odpiac przed robota...odpialem przewody paliwowe od filtra i sa suche, tzn. w ogole nie dostaje paliwa do filtra. Odepne jutro akumulator jeszcze raz i rozlacze wspomniana kostke...
GrzesMX5 pisze:Odepne jutro akumulator jeszcze raz i rozlacze wspomniana kostke...
To bez sensu. To nie kostka, tylko przekaźnik. Jeśli go nie odłączałeś to jest podłączony. Załóż zworę na styki FP i GND gniazda diagnostycznego pod maską i włącz zapłon. Jak pompa paliwa będzie pompować to działa. Jak nie, szukasz przyczyny w układzie zasilania.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Witaj Majkel,
dzieki za odpowiedz, nie zdazylem tego zrobic bo nie bylo mnie w domu. Jesli chodzi o gniazdo diagnostyczne, to jest ono pod maska po stronie kierowcy, zreszta pisze na nim DIAGNOSE, otwarlem je, ale szczerze mowiac nie wiem ktore to styki mam ze soba zewrzec (FP i GND nic mi nie mowi, a i styki nie sa w zaden sposob opisane)... Moglbys mi blizej wyjasnic, o co w tych oznaczeniach chodzi ?
dzieki za odpowiedz, nie zdazylem tego zrobic bo nie bylo mnie w domu. Jesli chodzi o gniazdo diagnostyczne, to jest ono pod maska po stronie kierowcy, zreszta pisze na nim DIAGNOSE, otwarlem je, ale szczerze mowiac nie wiem ktore to styki mam ze soba zewrzec (FP i GND nic mi nie mowi, a i styki nie sa w zaden sposob opisane)... Moglbys mi blizej wyjasnic, o co w tych oznaczeniach chodzi ?
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Witaj Alex,
dzieki za schemat, wlasnie wyprobowalem...prace pompki slychac (jednoczesnie w zbiorniku jak rowniez pod maska od strony pasazera)...auto jednak nie zapala. Jutro odepne przewod zasilajacy, ktory wchodzi do filtra od dolu i zobacze czy dochodzi paliwo (moze jednak ktores z przewodow podpialem niewlasciwie)
dzieki za schemat, wlasnie wyprobowalem...prace pompki slychac (jednoczesnie w zbiorniku jak rowniez pod maska od strony pasazera)...auto jednak nie zapala. Jutro odepne przewod zasilajacy, ktory wchodzi do filtra od dolu i zobacze czy dochodzi paliwo (moze jednak ktores z przewodow podpialem niewlasciwie)
Witam,
dopiero dzisiaj mialem czas cokolwiek przy aucie zrobic...sprawdzilem iskre i... nie ma. Co dalej ? Cewka ? Rozdzielacz ? Przy poprzednim silniku wszystko funkcjonowalo, silnik (chociaz na trzy cylindry) ale zapalal bez problemu.
dopiero dzisiaj mialem czas cokolwiek przy aucie zrobic...sprawdzilem iskre i... nie ma. Co dalej ? Cewka ? Rozdzielacz ? Przy poprzednim silniku wszystko funkcjonowalo, silnik (chociaz na trzy cylindry) ale zapalal bez problemu.
Witam,
wlasnie poradzilem sobie z iskra, czujnik polozenia walu byl zbyt oddalony (6 mm) od ringu podajacego impuls. Przyblizylem go na odleglosc 1 mm i... maszyna pracuje
Dziekuje tu wszystkim zaangazowanym za pomocne porady, a w szczegolnosci Arturowi z Kepna, ktory to przed tygodniem pokazal mi istote dzialania tego czujnika.
Pozdrawiam i... do nastepnego (oby nie) problemu
Grzes
wlasnie poradzilem sobie z iskra, czujnik polozenia walu byl zbyt oddalony (6 mm) od ringu podajacego impuls. Przyblizylem go na odleglosc 1 mm i... maszyna pracuje

Dziekuje tu wszystkim zaangazowanym za pomocne porady, a w szczegolnosci Arturowi z Kepna, ktory to przed tygodniem pokazal mi istote dzialania tego czujnika.
Pozdrawiam i... do nastepnego (oby nie) problemu
Grzes