
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
katalog motula w trakcie wizyty w sklepie podpowiedział mi olej do skrzyni 75w90 a do dyfra 80w90 a teraz widzę, że do dyfra również lejecie 75w90. Mam zwykły dyfer i się zastanawiam czy wydziwiać czy już lać to co mam? Najśmieśniejsze jest to że ten sam katalog wchodząc przez smartfona na stronę podaje 80w90 a na kompie 75w90 

-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Co kto leje/zaleca to jedno, większość leje 75w90 do skrzyni i dyfra.
Manual od 1992 NA 1.6 mówi natomiast:
Manual od 1992 NA 1.6 mówi natomiast:
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
Czy trzeba rozbierać skrzynię w NB żeby wymienić uszczelniacz wałka sprzęgłowego?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Polecam kupić nową uszczelkę papierową, jest tania, a stara pewnie będzie w stanie tragicznym 

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki Panowie 

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
do skrzyni mam 75w90... czyli z tego co zrozumiałem do dyfra na nasz klimat lepszy by był 75w90 ale 80w90 też może być i źle nie będzie?
male prawdopodobne ze zobaczysz roznice w normalnym uzytkowaniu. chyba ze zima. Jezeli upalasz auto to zalej 80w90 a nawet wiecej (np Gulf racing lsd). jezeli jezdzisz jak wiekszosc rekraacyjnie to 75 bedzie ok. grunt zeby byl pelen syntetyk GL5
rrutek pisze:Polecam kupić nową uszczelkę papierową, jest tania, a stara pewnie będzie w stanie tragicznym
Ma ktoś może link gdzie to można nabyć? Jeszcze mam takie pytanko...czy da się kupić do mxa nowy zbiornik paliwa? Są firmy które zajmuja sie produkcją zamiennikow?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
misiekrk, nie znajdziesz zamiennika tej uszczelki, tylko OEM (ASO lub dystrybutor części OEM).
Co do zbiornika - niestety nie spotkałem się z zamiennikiem.
Co do zbiornika - niestety nie spotkałem się z zamiennikiem.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
mutra pisze:do skrzyni mam 75w90... czyli z tego co zrozumiałem do dyfra na nasz klimat lepszy by był 75w90 ale 80w90 też może być i źle nie będzie?
male prawdopodobne ze zobaczysz roznice w normalnym uzytkowaniu. chyba ze zima. Jezeli upalasz auto to zalej 80w90 a nawet wiecej (np Gulf racing lsd). jezeli jezdzisz jak wiekszosc rekraacyjnie to 75 bedzie ok. grunt zeby byl pelen syntetyk GL5
Wg opisu jest to częściowy syntetyk i spełnia normy API GL4/GL5
-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
2600 $ 

-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
funky pisze:Pit Crew http://www.rev9autosport.com/brands/pit-crew.html
wydałbym na to z 3tys ale nie w dolarach...
pamietam tez ze ktoś miał to sprzedania taki tył... jakby ktoś cos slyszał to ja chętny :p
misiekrk pisze:do skrzyni mam 75w90... czyli z tego co zrozumiałem do dyfra na nasz klimat lepszy by był 75w90 ale 80w90 też może być i źle nie będzie?
Teoretycznie tak. Chociaż ta tabelka jest mocno optymistyczna, miałem przez chwilę w skrzyni 80W-90 i tą granicę 10 stC z tabelki można sobie w kieszeń wsadzić. Już przy około 15 stC skrzynia na zimnym oleju tak spinała. że emiks na luzie sam jechał. Zostań przy standardowych lepkościach.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:misiekrk pisze:do skrzyni mam 75w90... czyli z tego co zrozumiałem do dyfra na nasz klimat lepszy by był 75w90 ale 80w90 też może być i źle nie będzie?
Teoretycznie tak. Chociaż ta tabelka jest mocno optymistyczna, miałem przez chwilę w skrzyni 80W-90 i tą granicę 10 stC z tabelki można sobie w kieszeń wsadzić. Już przy około 15 stC skrzynia na zimnym oleju tak spinała. że emiks na luzie sam jechał. Zostań przy standardowych lepkościach.
Po
eM
Dzięki!
do dyfra ze szperą będzie inny olej 75w140
jarowpr83 pisze:Gałka ma gwint M10x1.25 wszedzie jest tego pełno. Ja swoja chce oddac do obszycia bo taniej wyjdzie
u mnie skóra wygląda ok, gorzej z tym srebrnym pierścieniem, który nie dość, że porysowany, to jeszcze się odkleja.
miata lov!
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Nakrętka powinna być samokontrująca, one chyba są jednorazowe. W Intercarsie powinieneś dostać nową.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
zawodnik pisze:do dyfra ze szperą będzie inny olej 75w140
żartujesz sobie, albo nie piszesz o emiksie.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Mam dziwny problem - silnik zaraz po uruchomieniu zaczyna się porządnie nagrzewać - po ok 30 sec pracy na luzie kolektor wydechowy jest już bardzo ciepły; do tego stopnia, że nie chcę próbować trzymać go dłużej odpalonego.
"na ucho" problemów nie słychać - pracuje normalnie i równo.
Płyn w układzie chłodniczym oczywiście jest, termostat nowy, chłodnica nowa, pompa wody nowa - ogólnie silnik po remoncie, sporo rzeczy wymienionych (uszczelki, panewki, pierścienie, cała góra robiona).
Gdzie szukać problemu? Przestawiony zapłon? wtryski?
"na ucho" problemów nie słychać - pracuje normalnie i równo.
Płyn w układzie chłodniczym oczywiście jest, termostat nowy, chłodnica nowa, pompa wody nowa - ogólnie silnik po remoncie, sporo rzeczy wymienionych (uszczelki, panewki, pierścienie, cała góra robiona).
Gdzie szukać problemu? Przestawiony zapłon? wtryski?
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
rrutek pisze:Nakrętka powinna być samokontrująca, one chyba są jednorazowe. W Intercarsie powinieneś dostać nową.
Jest taka z kołnierzem posiadającym ząbki. Teoretycznie powinna trzymać. Może spróbuję wymienić na taką samokontrującą + podkładka. Tylko że to gwint drobnozwojowy, więc nie tak łatwo znaleźć.