Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
manfredmaniek
Donator
Donator
Posty: 166
Rejestracja: 08 lut 2016, 20:57
Model: Inny
Wersja: Obecnie Bezmiatowy
Lokalizacja: KR

06 cze 2016, 14:42

fen pisze:jak padał deszcz to można było zauważyć jak z maski lekko paruje woda, ten typ tak ma czy należy coś z tym zrobić?


Ten typ tak ma :).
Tetryk
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2016, 12:02
Model: ND
Lokalizacja: Poznan

06 cze 2016, 17:54

Panowie, czy te świece świadczą o zbyt ubogiej mieszance paliwowej? Samochód NBFL 1,8, świece NGK BKR6e-11 mają przejechane ok 500km. Z silnikiem mam problem opisany w innym wątku- m. in. brak podwyższonych obrotów po odpaleniu na zimnym, brak podbicia obr po włączeniu klimy, lekkie falowanie obrotów na postoju, poszarpywanie i brak mocy podczas jazdy zaraz po odpaleniu zimnego silnika (szarpanie trwa ok 3 min, powyżej 3tys obr nie występuje). I ogólnie chyba trochę za mała moc jak na ten silnik.
Szukam winowajcy i postanowiłem sprawdzić świece.

Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4741
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 cze 2016, 7:49

Tetryk pisze:Panowie, czy te świece świadczą o zbyt ubogiej mieszance paliwowej?]

moze nie do konca na temat ale kompresje sprawdziles? I kiedy zawory byly regulowane?
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

07 cze 2016, 9:01

mutra pisze:Kolejne pytanie laika: Widziałem ostatnio kilka NBFL z lat 2002-2005. Bardzo mnie zaskoczył stan zawieszenia: sprężyny, amortyzatory, stablizatory WSYZSTKO pordzewiałe. W ostatnim egzemplarzu te małe śruby do regulacji zbieżności były dosłownie zlane w całość z podkładką. Nie mówię tu o nalocie rdzy tylko o purchlach i płatkach odpadających z elementów zawieszenia.

czy to jest normalne? czy po prostu trafiam na kiepskie egzemplarze? Jeżeli to normalne to co z tym fantem zrobić po zakupie?


wszystkie które oglądąłem to od spodu stan zawiasu wyglądał jak by był popowodziowy :D ruda wszędzie więc chyba norma
Tetryk
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2016, 12:02
Model: ND
Lokalizacja: Poznan

07 cze 2016, 9:24

Alex pisze:moze nie do konca na temat ale kompresje sprawdziles? I kiedy zawory byly regulowane?

Ale czy to mogłoby odpowiadać za brak podwyższonych obrotów po odpaleniu zimnego silnika? Nie sprawdzałem tych rzeczy, ale szukając po forum info o regulacji zaworów w NB to nic prawie nie ma, nikt tego tu nie robi? :roll:
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

07 cze 2016, 9:29

Tetryk pisze:Panowie, czy te świece świadczą o zbyt ubogiej mieszance paliwowej? Samochód NBFL 1,8, świece NGK BKR6e-11 mają przejechane ok 500km. Z silnikiem mam problem opisany w innym wątku- m. in. brak podwyższonych obrotów po odpaleniu na zimnym, brak podbicia obr po włączeniu klimy, lekkie falowanie obrotów na postoju, poszarpywanie i brak mocy podczas jazdy zaraz po odpaleniu zimnego silnika (szarpanie trwa ok 3 min, powyżej 3tys obr nie występuje). I ogólnie chyba trochę za mała moc jak na ten silnik.
Szukam winowajcy i postanowiłem sprawdzić świece.

Obrazek


prędzej silniczke krokowy odpowiedzialny za wolne obroty np pod obciązeniem
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

07 cze 2016, 10:18

fen pisze:Druga sprawa to klapka zasłaniająca miejsce na kubek. Jedna działa dobrze - daje lekki opór a w drugiej urwała się chyba sprężynka bo lata ta klapa i sama się otwiera podczas jazdy, jak działać w tym temacie, gdzie mogę dostać taki element?

Z góry dzięki za pomoc.


Napraw sam, dość proste:

http://www.miata.net/garage/cupholderfix/index.html
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4741
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 cze 2016, 11:14

Tetryk pisze:
Alex pisze:moze nie do konca na temat ale kompresje sprawdziles? I kiedy zawory byly regulowane?

Ale czy to mogłoby odpowiadać za brak podwyższonych obrotów po odpaleniu zimnego silnika? Nie sprawdzałem tych rzeczy, ale szukając po forum info o regulacji zaworów w NB to nic prawie nie ma, nikt tego tu nie robi? :roll:

za brak podwyzszonych obrotow zawory raczej nie beda odpowiadac, ale na pozostale objawy owszem moga. Poza tym dlaczego zakladasz ze masz do czynienia z jedna usterka? rownie dobrze moze ich byc kilka. Kompresja/zawory to podstawowe i relatywnie tanie kwestie a zaniedbania potrafia wiecej kosztowac, chocby koniecznosc sciagania czapki i robienia glowicy.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Torpeda
Donator
Donator
Posty: 663
Rejestracja: 09 lip 2014, 13:07
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2016, 11:15

Jaki stosować moment na dokręcenie tylnej piasty?


Sent from my iPhone
wojts
Posty: 21
Rejestracja: 03 sie 2015, 15:29
Model: NB FL

07 cze 2016, 15:24

Jeśli dobrze widzę to 236-318 Nm, ale obrazek w załączniku :)
Załączniki
rear.png
daxxx
Donator
Donator
Posty: 226
Rejestracja: 08 maja 2013, 8:24
Model: NB MSM
Lokalizacja: Warszawa Jelonki

08 cze 2016, 7:36

Wie ktoś jaki jest rozmiar lub jakieś oznaczenie spinek do nadkoli w NB?

Daxxx
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

08 cze 2016, 16:09

Witam, nie zakładam nowego tematu, pytam tutaj. Zabrałem się za uszczelnienie mojego silnika Mazda mx-5 NA 1.6 90km 95r.
Wymieniam uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelniacz na wale przód i tył, uszczelniacz pompy oleju, oring na aparacie zapłonowym oraz zawór odpowietrzający PCV. Wszystko na ori ASO. Do tego wpada nowe sprzęgło i nowe łożysko wałka sprzęgłowego w kole zamachowym, rozrząd olej itp itd. Co warto jeszcze wymienić ? Pod głowicą sucho. Niżej pacjent oczekujący na reanimacje :P Wiem wiem mogłem zrobić swap :P
Załączniki
2.jpg
1.jpg
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

08 cze 2016, 16:28

Są dwa uszczelniacze na misce olejowej przód i tył, reszte robisz uszczelniaczem.
Zrobiłbym uszczelniacze na zaworach, ja miałem jeszcze fabryczne.
Filtr paliwa ale to mozesz pozniej.
Olej w skrzyni i tam też są podobno uszczelniacze którą lubią paść.

Nie znam twojego doświadczenia, ale jako amator prawdopodobnie amatorowi radzę wkładaj z skrzynią. :kciuk:
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

08 cze 2016, 16:46

SPAM pisze:Są dwa uszczelniacze na misce olejowej przód i tył, reszte robisz uszczelniaczem.
Zrobiłbym uszczelniacze na zaworach, ja miałem jeszcze fabryczne.
Filtr paliwa ale to mozesz pozniej.
Olej w skrzyni i tam też są podobno uszczelniacze którą lubią paść.

Nie znam twojego doświadczenia, ale jako amator prawdopodobnie amatorowi radzę wkładaj z skrzynią. :kciuk:


Dzięki za rady, spokojnie sam tego nie robię :) może ktoś jeszcze coś podpowie ?
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1147
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

09 cze 2016, 7:48

daxxx pisze:Wie ktoś jaki jest rozmiar lub jakieś oznaczenie spinek do nadkoli w NB?

Daxxx


Ile potrzbujesz?
Załączniki
DSC_0164.jpg
DSC_0162.jpg
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

09 cze 2016, 10:05

W którym miejscu w NB najlepiej podłożyć żabę zeby mic nie uszkodzić, pod dyfer i pod miske?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

09 cze 2016, 10:06

pod zawieszenie :lol:
wachacze/wózek
brońcieboże progi albo podłużnice :roll:
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

09 cze 2016, 10:07

Wlasnie uzylem mózgu i szukajki i do tego samego doszedłem :lol: Dzieki :)
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1065
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

09 cze 2016, 12:12

SponeR pisze:pod zawieszenie :lol:
wachacze/wózek
brońcieboże progi albo podłużnice :roll:

A jak podnosić auto podnośnikiem takim w kształcie trapezu (ten oryginalny mazdowy z bagażnika)? Też pod wahacze czy coś, czy taki tylko pod próg (zakładając, że próg jest zdrowy, bo póki co zdrowych nie mam ale muszę zrobić)?
Obrazek
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1147
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

09 cze 2016, 12:16

luki_92_92 pisze:
SponeR pisze:pod zawieszenie :lol:
wachacze/wózek
brońcieboże progi albo podłużnice :roll:

A jak podnosić auto podnośnikiem takim w kształcie trapezu (ten oryginalny mazdowy z bagażnika)? Też pod wahacze czy coś, czy taki tylko pod próg (zakładając, że próg jest zdrowy, bo póki co zdrowych nie mam ale muszę zrobić)?


Ja mam słąbą blachę od spodu, ale dramatu nie ma w porównaniu do auta które rozbierałem. Ori lewarek tylko pod próg - a w zasadzie to jego tylna część podnosi auto za "wzmocnienie" za pionową cześcia progu.
Najczęściej spotykane przeze mnie uszkodzenie progu polega na zagięciu "pionowej" blachy przez podkładanie w tym miejscu różnych "żab".
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

09 cze 2016, 12:41

Najczęściej spotykane przeze mnie uszkodzenie progu polega na zagięciu "pionowej" blachy przez podkładanie w tym miejscu różnych "żab".

ja mam taki gumowy krążek z wycieciem - próg wchodzi w wycięcie i można żabą bez strachu podnosić
Bukos
Posty: 319
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:56
Lokalizacja: Września

09 cze 2016, 12:43

Potrzebuje szybkiej pomocy. Jak rozwiązany jest powrót paliwa w nbfl 1.8 ? Jakiś schemat, zdjęcie ? Paliwo dochodzi do zaworka (przepustnicy paliwa) czy jak to nazwać, i dalej do listwy paliwowej, a co z powrotem?
Bukos
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

09 cze 2016, 15:21

Ratunku! Zatrzasnalem kluczyki w bagażniku a nie ma otwierania tylnej klapy z kabiny auta :-( co mogę zrobić aby się tam dostać?
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

09 cze 2016, 15:24

Dzwonić po magika od otwierania zamków?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

09 cze 2016, 15:26

Bukos pisze:a co z powrotem?

Nie ma. Regulator ciśnienia paliwa jest w baku.
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

09 cze 2016, 16:50

Alan pisze:Dzwonić po magika od otwierania zamków?

Otworzył i nieźle skasował...
Nauczka na przyszłość :bang:
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 cze 2016, 18:13

Zamontuj otwierane z pilota lub z kabiny.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

09 cze 2016, 20:34

Witam Panowie,

Właśnie przez własną "zdolność" uszkodziłem sobie czujnik ABS. Podczas zdzierania rdzy z wahacza (celem konserwacji) za pomocą wiertarki ze szczotką, mimo ogromnej ostrożności wkręcił mi się w wiertarkę przewód od ABS (Lewy przód). Przewód się nie uszkodził i wydawało mi się, że wszystko OK, ale po odpaleniu samochodu świeciła się kontrolka ABS. Jeszcze coś szurało, więc odkręciłem to koło i okazało się, że pozostałości osłony tarczy (wyrywałem resztki kombinerkami) tarły o tę zębatkę za tarczą. Usunąłem te resztki i tarcza chodzi normalnie, ale chyba jednak uszkodziłem tą wiertarką czujnik ABS, bo nadal świeci.

Odpinałem aku, wyjmowałem bezpiecznik od radia, przejechałem trochę i pohamowałem, ale błąd się nie skasował, więc to chyba walnięty czujnik.

Czy wiecie może, czy czujnik od innej mazdy (323, mx-3) by podpasował? Bo ten do mx-5 jest praktycznie niedostępny, a jak jest to od razu 200zł. A może ma ktoś taki na zbyciu?
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

09 cze 2016, 22:37

MikeyMike pisze: A może ma ktoś taki na zbyciu?


jutro spojrze do swojej czarnej dziury zwanej piwnicą, bo wydaje mi sie, że moge mieć coś takiego ;)
Awatar użytkownika
Ziomek
Donator
Donator
Posty: 123
Rejestracja: 03 gru 2014, 15:29
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2016, 9:45

Siemka
Ostatnio podczas przejażdżki zauważyłem ze jak mam wyłączone ogrzewanie i lecę sobie na autostradzie 140-150 ok 5 tyś. obrotów to zaczyna mi rosnąć znacząco temperatura silnika, gdy odpuszczę gaz i zwolnię do 120-130 to wraca do normy, jak przyśpieszę to znowu rośnie. W normalniej jeździe po mieście jest wszystko ok, trzyma stałą temperaturę. Płynu chłodniczego nie ubywa, cały czas jest w normie.
Co może być tego przyczyną?
Live to Ride
ODPOWIEDZ