Jakie felgi ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

11 maja 2016, 13:18

Wtedy 205/50 i bedzie lepiej
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3525
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

11 maja 2016, 13:23

Właśnie tego chciałbym uniknąć - mam nowe opony 195/50 i jakoś nie mam chęci wydawać pieniądze na nowe :(
I stąd moje rozważania :)
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

11 maja 2016, 14:09

Spójrz do tematu kapa,
matchbox nie był jakoś mocno obniżony to jakiś punkt odniesienia będziesz miał ;)
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3525
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

11 maja 2016, 14:25

]Dzięki,

przeczytałem cały temat.
Niestety w momencie montażu JR, obniżył o 35mm i szczerze mówiąc to tam szału nie robi - u mnie przy seryjnym zawiasie byłoby zapewne sporo gorzej :bicz:
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

11 maja 2016, 16:33

tomasz01 pisze:]Dzięki,

przeczytałem cały temat.
Niestety w momencie montażu JR, obniżył o 35mm i szczerze mówiąc to tam szału nie robi - u mnie przy seryjnym zawiasie byłoby zapewne sporo gorzej :bicz:


Więęęęęęc... wyciągnij wniosek :ugeek:
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

11 maja 2016, 16:40

SodiBydgoszcz pisze:
tomasz01 pisze:]Dzięki,

przeczytałem cały temat.
Niestety w momencie montażu JR, obniżył o 35mm i szczerze mówiąc to tam szału nie robi - u mnie przy seryjnym zawiasie byłoby zapewne sporo gorzej :bicz:


Więęęęęęc... wyciągnij wniosek :ugeek:


no niestety bez gleby praktycznie żadna felga dobrze wyglądać nie będzie, ja też będę czekać z założeiem felg do czasu kupna zawiasu
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3525
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

11 maja 2016, 16:46

Tylko właśnie niekoniecznie chcę obniżać - taka wysokość jak seryjna jest w sam raz i tu pojawia się mój problem podsumowany tą jedną wypowiedzią

chbr pisze:no niestety bez gleby praktycznie żadna felga dobrze wyglądać nie będzie,
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

11 maja 2016, 17:08

Pamiętaj, że zmniejszanie ET wizualnie podwyższa Ci samochód. Im bliżej koło krawędzi nadkola tym gorzej... przetestowałem to na swojej: z ET 40 wygladała słabo, ale szło się przyzwyczaić... dałem ET na równi z krawędzią i był dramat. Skoro nie chcesz glebić to może szukaj czegoś z dużym ET? (Choć nie przypuszczałem, że w tym dziale kiedykolwiek taka rada padnie :) )
Obrazek
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2187
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

11 maja 2016, 19:43

chbr pisze:hej, prośba o opinię, bo już mam mętlik
mam możliwość odkupienia moich felg BuddyClub, które miałem na czarnej NB
i założenia do nowej srebrnej NA
co myślicie? zagra?

mi się te felgi bardzo podobają, ale nie wiem czy nie szukać czegoś bardziej klasycznego


Idź w klasykę, idź w klasykę!!! :twisted:
Pozdrawiam, Danillo
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

11 maja 2016, 21:46

Danillo pisze:
chbr pisze:hej, prośba o opinię, bo już mam mętlik
mam możliwość odkupienia moich felg BuddyClub, które miałem na czarnej NB
i założenia do nowej srebrnej NA
co myślicie? zagra?

mi się te felgi bardzo podobają, ale nie wiem czy nie szukać czegoś bardziej klasycznego


Idź w klasykę, idź w klasykę!!! :twisted:


od wczoraj już u mnie w bagażniku:)
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

12 maja 2016, 8:00

chbr pisze:
Danillo pisze:
chbr pisze:hej, prośba o opinię, bo już mam mętlik
mam możliwość odkupienia moich felg BuddyClub, które miałem na czarnej NB
i założenia do nowej srebrnej NA
co myślicie? zagra?

mi się te felgi bardzo podobają, ale nie wiem czy nie szukać czegoś bardziej klasycznego


Idź w klasykę, idź w klasykę!!! :twisted:


od wczoraj już u mnie w bagażniku:)


Już jestem ciekaw co wymysliłeś :kciuk:
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

12 maja 2016, 8:40

SodiBydgoszcz pisze:
chbr pisze:
Danillo pisze:
chbr pisze:hej, prośba o opinię, bo już mam mętlik
mam możliwość odkupienia moich felg BuddyClub, które miałem na czarnej NB
i założenia do nowej srebrnej NA
co myślicie? zagra?

mi się te felgi bardzo podobają, ale nie wiem czy nie szukać czegoś bardziej klasycznego


Idź w klasykę, idź w klasykę!!! :twisted:


od wczoraj już u mnie w bagażniku:)


Już jestem ciekaw co wymysliłeś :kciuk:


smoory roadster
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

12 maja 2016, 8:45

chbr pisze:smoory roadster


:o

13 cali? :mrgreen:

(wiem, wiem, pewnie 15x8 et30.. :D )
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

12 maja 2016, 8:53

SodiBydgoszcz pisze:
chbr pisze:smoory roadster


:o

13 cali? :mrgreen:

(wiem, wiem, pewnie 15x8 et30.. :D )


o 5 się pomyliłeś:)
15x8, et25
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

12 maja 2016, 8:55

chbr pisze:
SodiBydgoszcz pisze:
chbr pisze:smoory roadster


:o

13 cali? :mrgreen:

(wiem, wiem, pewnie 15x8 et30.. :D )


o 5 się pomyliłeś:)
15x8, et25


Jakie obniżenie do tego planujesz i jakie opony?
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

12 maja 2016, 8:56

SodiBydgoszcz pisze:
chbr pisze:
SodiBydgoszcz pisze:
chbr pisze:smoory roadster


:o

13 cali? :mrgreen:

(wiem, wiem, pewnie 15x8 et30.. :D )


o 5 się pomyliłeś:)
15x8, et25


Jakie obniżenie do tego planujesz i jakie opony?


Leszczu "nakazał":) 205/50 i nisko:)
ja z "nisko" nie chcę przesadzić

w każdym razie ma się zmieścić bez rolowania
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

12 maja 2016, 8:58

chbr pisze:w każdym razie ma się zmieścić bez rolowania


Czyli negatywy ok 2,5 stopnia pewnie jak ma bez rolowania wejść ;)
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

12 maja 2016, 8:59

SodiBydgoszcz pisze:
chbr pisze:w każdym razie ma się zmieścić bez rolowania


Czyli negatywy ok 2,5 stopnia pewnie jak ma bez rolowania wejść ;)


pojadę do Pana Sylwka i powiem, żeby upchnął:)
no i trzeba zawias dobry znaleźć
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

12 maja 2016, 9:00

chbr pisze:pojadę do Pana Sylwka i powiem, żeby upchnął:)


Cwaniak 8-)
Muszę też znaleźć w Bydgoszczy ogarniętych ludzi od geometrii, żeby nie marudzili.
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

12 maja 2016, 9:01

SodiBydgoszcz pisze:
chbr pisze:pojadę do Pana Sylwka i powiem, żeby upchnął:)


Cwaniak 8-)
Muszę też znaleźć w Bydgoszczy ogarniętych ludzi od geometrii, żeby nie marudzili.

zapraszamy do WWA:)
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2657
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

13 maja 2016, 13:21

Gdzieś już kiedyś poruszałem temat ale nie było odzewu. Teraz już mam nowe felgi na tapecie...

Czy ktoś ma wiedzę czy do NCFL + ProKit bez problemu wejdzie koło 17" 7,5" ET50 + kapeć 215/45 ?
Mam do wyboru tą samą felgę z ET40.

Z tego co pamiętam to stock ma 7" ET45. Aktualnie na takich mam gumy 215/45 które chcę dać na nowe felgi i jest wszystko ok na ProKicie. Także pytanie czy dodatkowe pół cala i ET +/- 5 może cokolwiek zmienić? Chodzi mi oczywiście o przecierki kołem o nadkola.
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

13 maja 2016, 13:53

irekJ pisze:Czy ktoś ma wiedzę czy do NCFL + ProKit bez problemu wejdzie koło 17" 7,5" ET50 + kapeć 215/45


Spokojnie ;)
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

13 maja 2016, 14:26

Seryjna felga w NC ma ET 55 albo 50.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

13 maja 2016, 14:37

17stki z nc to 17x7 5x114.3 ET55

nie zmienia to faktu, że 17" 7,5" ET50 + kapeć 215/45 zagości aż miło :kciuk:
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2657
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

13 maja 2016, 15:21

No to skończyły mi się argumenty na to aby nie kupować nowych kółeł. Reszta gratow już się pasie w garażu i czeka na kolejkę u mechanika to i nowe fele wpadną.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

13 maja 2016, 16:14

Będzie nawet lepiej bo trochę koło wyjdzie na zewnątrz :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
zbynie
Donator
Donator
Posty: 394
Rejestracja: 20 paź 2013, 21:38
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Gdynia

13 maja 2016, 19:00

8 cali et 25 przy 15 kach tez wchodzi bez problemu :mrgreen:
Był Escort 1,6 Cabrio '95
Był Mercedes SLK 200 compressor
Jest Madzia NBFL Phoenix Supercharged
Jest Madzia ND Recaro Sport
Jest Mustang V8 4.6 GT 06
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

13 maja 2016, 19:09

zbynie pisze:8 cali et 25 przy 15 kach tez wchodzi bez problemu :mrgreen:


W NB jak najbardziej. W NA zdarza się, że obciera o ranty wewnętrzne nadkola z tylu i spinki z przodu... Trzeba rollować lub/i kąty robić.

EDIT: pogubiłem się w wątkach i nie zauważyłem, że chodzi o NBFL. My bad.
Obrazek
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2657
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

13 maja 2016, 19:25

Zaczynaliśmy od NC :)
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2657
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

16 maja 2016, 10:19

Panowie, jeszcze szybkie pytanko bo nigdy się nad tym nie zastanawiałem.

Mam za dobre pieniądze do wzięcia MSW/OZ. Real foto w załączniku. Orientujecie się czy stockowe nakrętki będą pasować w gniazda od OZ?
Trochę martwi mnie jeszcze szerokość 8". Ale przekopałem Miata.net i ludzie bez problemu wkładają R178J + 215/45 w komplecie z ProKitem. Wychodzi minimalny naciąg więc nawet dobrze. Tylko trochę kilogramów niepotrzebnych na aucie.
Ale felgi mnie zauroczyły i muszę do jutra się zdecydować :roll:
Załączniki
msw.jpg
ODPOWIEDZ