
skróty w książce przegladów
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witajcie, mam chyba dośc nietypowy temat. W mojej Maździe, która niedawno była sprowadzona ze Szwajcarii zbliża się termin przeglądu. Mam do niej książkę serwisową, gdzie są wpisane czynności podczas poprzedniej inspekcji, ale są to kody, które nie wiem co znaczą. Czy ktoś z Was jest w stanie pomóc mi je rozszyfrować. Mam tam zapisane: Z.R.coś tam..., Br.Kr. r...coś tam+coś tam, LF, OF. Wysłałem maila z pytaniem do serwisu, ale nie odpisali
Z góry dzięki za pomoc.

kris pisze:Mam tam zapisane: Z.R.coś tam..., Br.Kr. r...coś tam+coś tam, LF, OF. Wysłałem maila z pytaniem do serwisu, ale nie odpisaliZ góry dzięki za pomoc.
Mysle, ze cos tam z tego co napisales da mi sie mimo wszystko odcyfrowac. A wiec, moim zdaniem, skroty te odnosza sie do wymiany ponizszych rzeczy:
- LF - to skrot od Luftfilter (mocno nieoficjalny

- OF - Ölfilter - filtr oleju (jesli masz tam dodatkowo gdzies ÖlW - to chodzi o Ölwechsel - wymiane oleju)
- ZR - Zahnriemen - pasek rozrzadu
- Br.Kr. - pojecia nie mam, na mysl przychodzi mi tylko Bremsen-Kontrolle
Najlepiej bedzie, jak wstawisz skan lub zdjecie ksiazki, wtedy bedzie mozna rozszyfrowac o co chodzi. Bo "cos tam cos tam" to mi sie tylko z pewna Pania polityk kojarzy


Jak po wklejeniu przez Ciebie skanu/zdjecia tego wpisu pozostana mimo wszystko jakies watpliwosci, to jak chcesz to moge zadzwonic do tego serwisu i zapytac o Twoje auto, na pewno w kompie maja dokladne info dot. tego co w samochodzie bylo wymienione.
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Dobra dobra, z tym masterem to nie przesadzaj, bo popadne w samouwielbienie
Jutro zagladne tu pewnie dopiero poznym wieczorem, ale na ile bede mogl to postaram Ci sie pomoc.

Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
kris pisze:Mam prośbę do Nowy o podanie maila, bo coś nie dochodzą do Ciebie wiadomości na PW ode mnie
Wiadomosci doszly, nawet kilkakrotnie. Dopiero teraz sprawdzilem skrzynke

Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Nowy pisze:kris pisze:Mam prośbę do Nowy o podanie maila, bo coś nie dochodzą do Ciebie wiadomości na PW ode mnie
Wiadomosci doszly, nawet kilkakrotnie. Dopiero teraz sprawdzilem skrzynke
To sorqi, myslałem, że nie dochodzą, bo nie było ich w wysłanych - widać, że jeszcze nie bardzo ogarnąłem wysyłanie wiadomości

Wydaje mi sie, ze cos sie tam dzisiaj pokrzaczylo. Tez nie pokazuje mi wyslanych wiadomosci. W kazdym razie odpisalem Ci na prv. Sprawdz skrzynke i daj znac!
pozdr
pozdr
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Ok, udalo mi sie w koncu dodzwonic do tego serwisu i po przelamaniu pewnych oporow z ich strony (na poczatku niechetnie chcieli udzielic informacji ze wzgledu na ochrone danych osobowych
) popytalem o Twoje autko. Z uwagi na to, ze byc moze sobie nie zyczysz zebym podawal takie informacje publicznie, napisalem Ci PM ze wszystkim co mi sie udalo dowiedziec.
Jakby co najlepiej pytaj w tym watku - nie wiem dlaczego ale nie dostaje powiadomien o nadchodzacych PM i czesto ich nie zauwazam

Jakby co najlepiej pytaj w tym watku - nie wiem dlaczego ale nie dostaje powiadomien o nadchodzacych PM i czesto ich nie zauwazam

Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Spoko spoko, jak bede kiedys w W-wie (a mam tam przyszywana ulubiona siostrzenice, wiec jestem srednio raz na 2-3 m-ce) to moze mnie przewieziesz? 

Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Bo to nie Multilube, a Multilub (firmy Globus Betriebe GmbH&CoKG). Zgooglowalem i znalazlem m.in., ze olej ten ma dopuszczenie BMW, wiec pewnie jest niezly, mimo ze ja osobiscie nigdy o nim nie slyszalem. Ja bym na Twoim miejscu zalal polsyntetyk 10w40 - taki byl w Twoim aucie wg. tej pani z ktora rozmawialem. Teraz jak tak sobie siedze i sie zastanawiam, to wydaje mi sie, ze przesadzilem piszac, ze nie wydala mi sie "kompetentna" - w koncu dokladnie wiedziala o co chodzi z rozrzadem. Moze po prostu chciala mnie splawic
Z tego co wiem, to polsyntetyk nie zaszkodzi, bez wzgledu na to jaki wczesniej byl olej. Ale odnosnie tego jaki jest najlepszy olej do mx-5-tki przeczytasz tu [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=133]LINK[/URL]

Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Dzieki, do takiego wniosku doszedłem, żeby zalac semi-syntetic, tylko zastanawiałem się czy pozostawic lepkość bez zmian. Ten topic odnośnie oleju przeczytałem wcześniej i jestem jeszcze bardziej skołowany, bo ktoś zalewał syntetykiem po półsyntetyku i było ok, ale chyba nie będę testował
Z tą nazwą to faktycznie masz rację, tylko znalazłem złego producenta - ESA Multilub Freeway X ESA, Burgdorf, Switzerland. Reasumując pozostanę przy półsyntetyku i nadal chyba 10W40.

Wlasnie nie, to Ty masz racje-ja sie pomylilem a Ty znalazles te wlasciwa firme
Kobieta faktycznie mowila o ESA Multilub, ale ze po zgooglowaniu nie znalazlem takiej firmy, to pomyslalem ze, ekhm (
), to w koncu kobieta (wiem, wstydze sie) i mowiac o oleju pewnie miala na mysli SAE tylko przekrecila. Tego Globusa znalazlem w necie sam, myslalem ze to TEN producent wiec Ci go podalem. Moja wina!
Firma ESA Multilub Freeway faktycznie istnieje i robi olej 10w40. Takze jak zalejesz jakis polsyntetyk 10w40 to na pewno nie zrobisz niczego zlego. Przechodzenie na syntetyk w Twoim przypadku moze byc ryzykowne, aczkolwiek, jak sam juz zauwazyles, kraza rozne opinie.



Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)