skróty w książce przegladów

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kris
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2009, 23:29
Lokalizacja: wawa

27 cze 2009, 13:02

Witajcie, mam chyba dośc nietypowy temat. W mojej Maździe, która niedawno była sprowadzona ze Szwajcarii zbliża się termin przeglądu. Mam do niej książkę serwisową, gdzie są wpisane czynności podczas poprzedniej inspekcji, ale są to kody, które nie wiem co znaczą. Czy ktoś z Was jest w stanie pomóc mi je rozszyfrować. Mam tam zapisane: Z.R.coś tam..., Br.Kr. r...coś tam+coś tam, LF, OF. Wysłałem maila z pytaniem do serwisu, ale nie odpisali :cry: Z góry dzięki za pomoc.
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

27 cze 2009, 14:02

kris pisze:Mam tam zapisane: Z.R.coś tam..., Br.Kr. r...coś tam+coś tam, LF, OF. Wysłałem maila z pytaniem do serwisu, ale nie odpisali :cry: Z góry dzięki za pomoc.


Mysle, ze cos tam z tego co napisales da mi sie mimo wszystko odcyfrowac. A wiec, moim zdaniem, skroty te odnosza sie do wymiany ponizszych rzeczy:
- LF - to skrot od Luftfilter (mocno nieoficjalny :mrgreen: )- filtr powietrza
- OF - Ölfilter - filtr oleju (jesli masz tam dodatkowo gdzies ÖlW - to chodzi o Ölwechsel - wymiane oleju)
- ZR - Zahnriemen - pasek rozrzadu
- Br.Kr. - pojecia nie mam, na mysl przychodzi mi tylko Bremsen-Kontrolle

Najlepiej bedzie, jak wstawisz skan lub zdjecie ksiazki, wtedy bedzie mozna rozszyfrowac o co chodzi. Bo "cos tam cos tam" to mi sie tylko z pewna Pania polityk kojarzy :mrgreen: A do tego jeszcze powszechnie wiadomo, ze mechanicy czesto tworza sobie takie skroty, ze wlasciwie to tylko oni sami wiedza o co chodzi :mrgreen:

Jak po wklejeniu przez Ciebie skanu/zdjecia tego wpisu pozostana mimo wszystko jakies watpliwosci, to jak chcesz to moge zadzwonic do tego serwisu i zapytac o Twoje auto, na pewno w kompie maja dokladne info dot. tego co w samochodzie bylo wymienione.
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
kris
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2009, 23:29
Lokalizacja: wawa

28 cze 2009, 14:50

Dzięki za pomoc - jesteś moim masterem :mrgreen: W poniedziałek zeskanuję książkę i się odezwę.
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

28 cze 2009, 22:17

Dobra dobra, z tym masterem to nie przesadzaj, bo popadne w samouwielbienie :mrgreen: Jutro zagladne tu pewnie dopiero poznym wieczorem, ale na ile bede mogl to postaram Ci sie pomoc.
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Szwajcar
Posty: 57
Rejestracja: 23 wrz 2008, 9:39
Lokalizacja: Zurich -> Kraków

29 cze 2009, 11:56

Gruezi!!

zeskanuj może się coś uda odszyfrować :)

PS. skąd dokładnie sprowadzałeś??


pozdro
kris
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2009, 23:29
Lokalizacja: wawa

29 cze 2009, 12:03

Samochód był serwisowany w Herisau, przy ulicy Alpejskiej. Sądząc po nazwie ulicy i stronie internetowej, to w okolicy trochę gór było :mrgreen: Dzisiaj zeskanuję
kris
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2009, 23:29
Lokalizacja: wawa

30 cze 2009, 21:20

Mam prośbę do Nowy o podanie maila, bo coś nie dochodzą do Ciebie wiadomości na PW ode mnie :sad:
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

30 cze 2009, 22:34

kris pisze:Mam prośbę do Nowy o podanie maila, bo coś nie dochodzą do Ciebie wiadomości na PW ode mnie :sad:


Wiadomosci doszly, nawet kilkakrotnie. Dopiero teraz sprawdzilem skrzynke :mrgreen:
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
kris
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2009, 23:29
Lokalizacja: wawa

30 cze 2009, 22:37

Nowy pisze:
kris pisze:Mam prośbę do Nowy o podanie maila, bo coś nie dochodzą do Ciebie wiadomości na PW ode mnie :sad:


Wiadomosci doszly, nawet kilkakrotnie. Dopiero teraz sprawdzilem skrzynke :mrgreen:


To sorqi, myslałem, że nie dochodzą, bo nie było ich w wysłanych - widać, że jeszcze nie bardzo ogarnąłem wysyłanie wiadomości :mrgreen:
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

30 cze 2009, 22:50

Wydaje mi sie, ze cos sie tam dzisiaj pokrzaczylo. Tez nie pokazuje mi wyslanych wiadomosci. W kazdym razie odpisalem Ci na prv. Sprawdz skrzynke i daj znac!
pozdr
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
kris
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2009, 23:29
Lokalizacja: wawa

30 cze 2009, 23:09

Dostałem i odpisałem :mrgreen: jeszcze raz dzięki z góry za pomoc
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

01 lip 2009, 12:51

Ok, udalo mi sie w koncu dodzwonic do tego serwisu i po przelamaniu pewnych oporow z ich strony (na poczatku niechetnie chcieli udzielic informacji ze wzgledu na ochrone danych osobowych :roll: ) popytalem o Twoje autko. Z uwagi na to, ze byc moze sobie nie zyczysz zebym podawal takie informacje publicznie, napisalem Ci PM ze wszystkim co mi sie udalo dowiedziec.

Jakby co najlepiej pytaj w tym watku - nie wiem dlaczego ale nie dostaje powiadomien o nadchodzacych PM i czesto ich nie zauwazam :mrgreen:
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
kris
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2009, 23:29
Lokalizacja: wawa

01 lip 2009, 13:47

Wielkie dzięki, potwierdzam to co napisałem wcześniej - jesteś moim masterem :mrgreen: P.S. z tym olejem postaram się sam rozkminić - jeśli nie, to jeszcze raz Cię poproszę :cry:
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

01 lip 2009, 13:55

Spoko spoko, jak bede kiedys w W-wie (a mam tam przyszywana ulubiona siostrzenice, wiec jestem srednio raz na 2-3 m-ce) to moze mnie przewieziesz? :mrgreen:
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
kris
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2009, 23:29
Lokalizacja: wawa

01 lip 2009, 14:31

Nie ma sprawy :mrgreen: Dałeś mi zagwostkę z tym olejem, bo jedyne multilube, jaki znalazłem to Comma Multilube, ale to olej przekładniowy o innej lepkości, więc nadal nie wiem, na jaki wymienić :cry:
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

01 lip 2009, 21:59

Bo to nie Multilube, a Multilub (firmy Globus Betriebe GmbH&CoKG). Zgooglowalem i znalazlem m.in., ze olej ten ma dopuszczenie BMW, wiec pewnie jest niezly, mimo ze ja osobiscie nigdy o nim nie slyszalem. Ja bym na Twoim miejscu zalal polsyntetyk 10w40 - taki byl w Twoim aucie wg. tej pani z ktora rozmawialem. Teraz jak tak sobie siedze i sie zastanawiam, to wydaje mi sie, ze przesadzilem piszac, ze nie wydala mi sie "kompetentna" - w koncu dokladnie wiedziala o co chodzi z rozrzadem. Moze po prostu chciala mnie splawic :mrgreen: Z tego co wiem, to polsyntetyk nie zaszkodzi, bez wzgledu na to jaki wczesniej byl olej. Ale odnosnie tego jaki jest najlepszy olej do mx-5-tki przeczytasz tu [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=133]LINK[/URL]
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
kris
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2009, 23:29
Lokalizacja: wawa

01 lip 2009, 22:35

Dzieki, do takiego wniosku doszedłem, żeby zalac semi-syntetic, tylko zastanawiałem się czy pozostawic lepkość bez zmian. Ten topic odnośnie oleju przeczytałem wcześniej i jestem jeszcze bardziej skołowany, bo ktoś zalewał syntetykiem po półsyntetyku i było ok, ale chyba nie będę testował :mrgreen: Z tą nazwą to faktycznie masz rację, tylko znalazłem złego producenta - ESA Multilub Freeway X ESA, Burgdorf, Switzerland. Reasumując pozostanę przy półsyntetyku i nadal chyba 10W40.
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

02 lip 2009, 9:43

Wlasnie nie, to Ty masz racje-ja sie pomylilem a Ty znalazles te wlasciwa firme :twisted: Kobieta faktycznie mowila o ESA Multilub, ale ze po zgooglowaniu nie znalazlem takiej firmy, to pomyslalem ze, ekhm ( :oops:), to w koncu kobieta (wiem, wstydze sie) i mowiac o oleju pewnie miala na mysli SAE tylko przekrecila. Tego Globusa znalazlem w necie sam, myslalem ze to TEN producent wiec Ci go podalem. Moja wina! :oops: Firma ESA Multilub Freeway faktycznie istnieje i robi olej 10w40. Takze jak zalejesz jakis polsyntetyk 10w40 to na pewno nie zrobisz niczego zlego. Przechodzenie na syntetyk w Twoim przypadku moze byc ryzykowne, aczkolwiek, jak sam juz zauwazyles, kraza rozne opinie.
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
ODPOWIEDZ