Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1141
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

11 kwie 2016, 7:38

Poprawiłem.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

11 kwie 2016, 8:20

meewosh pisze:Panowie, czy dźwięk z silnika jak poniżej to panewki? Jak się do tego najlepiej zabrać. Nie mam dostępu do żurawika, dużo roboty żeby silnik dołem wyjąć? Do tego dawcy i tak nie wroci 8-)

http://www.youtube.com/attribution_link ... on%3Dshare


Kuli kryształowej nie ma nikt ale niestety brzmi to jak panewki. Jeśli chodzi o wyjęcie silnika dołem musiałbyś rozebrać cały wózek imho moim zdaniem zdecydowanie lepiej silnik podnieść do góry.
Cooper
Posty: 83
Rejestracja: 02 lut 2015, 14:07
Model: NB FL
Wersja: Laser Blue :)
Lokalizacja: Lublin

11 kwie 2016, 8:34

Mam problem z hamulcem recznym. Lapal "na ostatni zabek", co na postoju wystarczalo, ale w czasie jazdy juz nie, wiec chcialem ulepszyc. Wymienilem klocki, przy okazji reczny zostal przez mechanika podciagniety na lewarku, chodzi z wiekszym oporem, ale... nie lapie teraz wcale. Co przyczyna moze byc?
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

11 kwie 2016, 9:03

Jak miałem przytartą panewkę korbowodową to mój klepał trochę mniej - https://www.youtube.com/watch?v=-8bZzV4815k

z wyjęciem silnika czy dołem czy górą jest IMO tyle samo roboty - czyli niewiele ;)
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

11 kwie 2016, 9:15

Cooper pisze:Mam problem z hamulcem recznym. Lapal "na ostatni zabek", co na postoju wystarczalo, ale w czasie jazdy juz nie, wiec chcialem ulepszyc. Wymienilem klocki, przy okazji reczny zostal przez mechanika podciagniety na lewarku, chodzi z wiekszym oporem, ale... nie lapie teraz wcale. Co przyczyna moze byc?


Szukajka prawdę Ci powie więc polecam z niej korzystać. Musisz wyregulować tłoczek śrubą imbusową znajdującą się za śrubą sześciokątną na tyle zacisku. Kręcisz do wyczucia oporu i cofasz ok 1/3 obrotu. Przy okazji skontroluj czy po tym zabiegu zacisk nie będzie trzymał zbyt mocno.
Jarri
Donator
Donator
Posty: 361
Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2016, 9:24

meewosh pisze:Panowie, czy dźwięk z silnika jak poniżej to panewki? Jak się do tego najlepiej zabrać. Nie mam dostępu do żurawika, dużo roboty żeby silnik dołem wyjąć? Do tego dawcy i tak nie wroci 8-)

http://www.youtube.com/attribution_link ... on%3Dshare

Miałem taki sam odgłos - to panewka.
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1141
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

11 kwie 2016, 9:30

No to muszę rozszabrować auto na maksa i potem brać się za grube rzeczy. Co trzeba rozebrać z osprzętu żeby bez problemu wyjać silnik? No i jak z kablami wiązką - szczególnie interesuje mnie jak wtryski odłączyć, muszę kolektor zdemontowac wcześniej?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

11 kwie 2016, 9:41

meewosh pisze:No to muszę rozszabrować auto na maksa i potem brać się za grube rzeczy.

skoro i tak go przeznaczasz na szaber to mozesz odkrecic bude i ja zdjac, a zostanie ci zawias z calym napedem ;)
Obrazek
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

11 kwie 2016, 9:49

z tego co pamiętam - alternator, rozrusznik, kolektor wydechowy i część wydechu do katalizatora, dolot.
kabli za dużo nie ma, wtyczki są tak zrobione, że źle nie podłączysz :)
na wszelki wypadek oklej sobie taśmą.

wyciągałem wtryski z zamontowanym kolektorem, ale ze zdjętą pokrywą zaworów. Jak masz "zręczność małpy", to powinieneś sobie poradzić bez demontowania czegokolwiek, ale mało jest tam miejsca.
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1141
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

11 kwie 2016, 9:52

No problem pojawia się chyba właśnie z odpięciem niewidocznych wtyczek.

Aha ma ktoś pomysł jak rozkodować Japońskiego Roadstera bo nie ma VINU jak inne niestety.


R.E.D. pisze:
meewosh pisze:No to muszę rozszabrować auto na maksa i potem brać się za grube rzeczy.

skoro i tak go przeznaczasz na szaber to mozesz odkrecic bude i ja zdjac, a zostanie ci zawias z calym napedem ;)


ile taka ogołocona buda może ważyć? w 4 chłopa sie dźwignie :lol: ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

11 kwie 2016, 10:08

meewosh pisze:No problem pojawia się chyba właśnie z odpięciem niewidocznych wtyczek.

takich raczej nie ma - przy silniku masz kilka wiekszych, a poszczegilne mniejsze wiazki chyba zostawaly na silniku. praktycznie wszystko na widoku (moze poza przewodem masowym przy scianie grodziowej (w eu wersji prawie na srodku od strony kierowcy) ;)

meewosh pisze:ile taka ogołocona buda może ważyć? w 4 chłopa sie dźwignie ?

na raty dasz rade we 2 - jeden przenosi, a drugi podklada :kciuk:
w 4 to juz luksus 8-)

ogolnie musisz pamietac o pozbyciu sie wszystkich polaczen miedzy tymi rzeczami czyli wszystkie wtyczki pod maska, przewody hamulcowe i recznego (latwiej odkrecic zaciski i podwiesic do budy) nie pamietam czy przewody hamulcowe z tylu nie byly przymocowane do sanek. jesli dobrze pamietam, to sanki sa mocowane 6cioma srubami (tylnie chyba tez). przewody paliwowe pod maska wystarczy odpiac. z tylu gdzies byl przykrecony przewod masowy - albo do sanek albo do lacznika skrzynia>dyfer
jeszcze zapomnialem o wieszakach z wydechu i rozlaczeniu kolumny od maglownicy :P

w sumie jest troche roboty, ale jak musisz wszystko rozebrac, to i tak na jedno wychodzi, a masz o wiele lepszy dostep do calego napedu
Obrazek
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1141
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

11 kwie 2016, 10:12

Dzięki. Z przewodami chyba nie będziem się cackać tylko ciachać :mrgreen:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
GGoworek
Posty: 78
Rejestracja: 23 cze 2015, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2016, 10:16

meewosh pisze:Aha ma ktoś pomysł jak rozkodować Japońskiego Roadstera bo nie ma VINU jak inne niestety.

Tzn inny format?
Zobacz czy to Ci go złapie: http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1141
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

11 kwie 2016, 10:20

no nie daje rady. tak wygląda:
Załączniki
vin.jpg
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
GGoworek
Posty: 78
Rejestracja: 23 cze 2015, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2016, 10:28

http://www.japan-partner.com/check-manufacture-year.php

Kod: Zaznacz cały

Year of production:    1998
Month of production:    02
Model code:    N055-5C0
Modification:    VS
Color of the body:    18J
Color of the salon:    NB1
Catalogue number:    ANNA06
Advanced code:    NORMAL SUSPENSION
Tyle się udało wyciągnąć z tego, może po tych kodach znajdziesz coś więcej
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2016, 21:16

Taki objaw: na jedynce, po puszczeniu zupełnie gazu (np. przy powolutkim podjeżdżaniu na miejsce parkingowe) emix ma lekką czkawkę - obroty spadają dosyć nisko, trochę się podnoszą, spadają… Silnik nie gaśnie, ale auto przemieszcza się niezbyt płynnie - nie są to "żabie skoki", ale trochę szarpie. Po dodaniu gazu problem ustępuje, nawet jak za chwilę znów go puszczę.
Co dolega? Jak się pozbyć kłopotu?
Matick7
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

11 kwie 2016, 23:43

U mnie świece były w słabym stanie, dodatkowo na wyższych biegach przy niskich obrotach mi szarpał (jak się okazało świece były na prawdę w złym stanie)
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

12 kwie 2016, 8:40

Świece nie mają nawet roku, nie to.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

12 kwie 2016, 8:59

ols, o jakich prędkościach obrotowych silnika mówimy? Rozumiem, że sprzęgło jest całkowicie odpuszczone? Bo przy za niskich obrotach normalne, że auto będzie próbowało podbić obroty, żeby nie zgasnąć. Jedynka w Miacie jest na tyle krótka, że siła hamowania silnikiem jest bardzo duża.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Galazka
Donator
Donator
Posty: 1091
Rejestracja: 09 wrz 2014, 10:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

13 kwie 2016, 9:27

Przekładka silnika z nb 1.6 albo 1.8 do NA. Orientuje się ktoś czy łatwo się to przekłada czy potrzeba jakiejś rzeźby większej?
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

13 kwie 2016, 21:00

Galazka pisze:Przekładka silnika z nb 1.6 albo 1.8 do NA. Orientuje się ktoś czy łatwo się to przekłada czy potrzeba jakiejś rzeźby większej?

Jest trochę zabawy, trzeba kompa, immo, wiązkę, itd.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

14 kwie 2016, 12:36

ree pisze:
Galazka pisze:Przekładka silnika z nb 1.6 albo 1.8 do NA. Orientuje się ktoś czy łatwo się to przekłada czy potrzeba jakiejś rzeźby większej?

Jest trochę zabawy, trzeba kompa, immo, wiązkę, itd.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Funky to robił.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Galazka
Donator
Donator
Posty: 1091
Rejestracja: 09 wrz 2014, 10:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

14 kwie 2016, 13:25

Dzięki za odpowiedzi, z NA nie wyszło tak jak miało wyjść niestety :(
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Awatar użytkownika
crazydunky
Posty: 229
Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

14 kwie 2016, 18:13

Czy ktoś uzywa kierownicę 330mm? Chciałbym zobaczyć czy nie zasłania zegarów i jak ogólnie leży w mx-ie.
Docelowo nb ;)
Per aspera
Ad astra
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4621
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 kwie 2016, 21:10

czy chlodnice w NA 1.6/90 da sie wyjac bez uprzedniego odkrecenia wentylatorow? Dolne sruby z tego co namacalem stanowia jeden strup korozji i o ich odkreceniu moge raczej zapomniec
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

15 kwie 2016, 7:15

Amortyzatory z na do nb różnią się tylko górnym mocowaniem ?
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

15 kwie 2016, 9:45

crazydunky pisze:Czy ktoś uzywa kierownicę 330mm? Chciałbym zobaczyć czy nie zasłania zegarów i jak ogólnie leży w mx-ie.
Docelowo nb ;)

wszystko zalezy od wzrostu i ustawien fotela
agent pozbyl sie kierownicy 32cm bo mu zegary zaslaniala, a ja wszystko dobrze widze. obecnie mam 28 i przyslania kierunki :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

15 kwie 2016, 11:28

crazydunky pisze:Czy ktoś uzywa kierownicę 330mm? Chciałbym zobaczyć czy nie zasłania zegarów i jak ogólnie leży w mx-ie.
Docelowo nb ;)


Jak nie masz nisko kubła to zasłania zegary na górze. Kiera leży dobrze ale nie nadaje się IMO do auta "na codzień". Wspokoganie chodzi ciężej, źle naciska się na kierunki itp, bolą trochę ręce, nie da się skręcać jedną ręką.
Za to na torze pokazuje swoją klasę. Ręka ma krótszą drogę do pokonania dzięki czemu reakcja jest bardzo szybka, pewnie się ją też trzyma i prowadzi auto.

Reasumując jeśli autem jeździsz na codzień to wg. mnie minimum 35cm. Jeśli to twoja weekendowa zabawka możesz spróbować z 33cm.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

15 kwie 2016, 22:39

czester_ pisze:nie da się skręcać jedną ręką.

:omgomg: moze masz cos ze wspomaganiem? ja teraz nie wiem jak moglem jezdzic z taka wielka kierownica, a odkad mam mniejsza, to nie uzywam praktycznie drugiej reki do kierowania 8-)
Obrazek
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3403
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

15 kwie 2016, 22:46

R.E.D. pisze:to nie uzywam praktycznie drugiej reki do kierowania 8-)

To bardzo niedobrze. :kciukdol: ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
ODPOWIEDZ