Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- meewosh
- Posty: 1141
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Poprawiłem.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
meewosh pisze:Panowie, czy dźwięk z silnika jak poniżej to panewki? Jak się do tego najlepiej zabrać. Nie mam dostępu do żurawika, dużo roboty żeby silnik dołem wyjąć? Do tego dawcy i tak nie wroci
http://www.youtube.com/attribution_link ... on%3Dshare
Kuli kryształowej nie ma nikt ale niestety brzmi to jak panewki. Jeśli chodzi o wyjęcie silnika dołem musiałbyś rozebrać cały wózek imho moim zdaniem zdecydowanie lepiej silnik podnieść do góry.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 02 lut 2015, 14:07
- Model: NB FL
- Wersja: Laser Blue :)
- Lokalizacja: Lublin
Mam problem z hamulcem recznym. Lapal "na ostatni zabek", co na postoju wystarczalo, ale w czasie jazdy juz nie, wiec chcialem ulepszyc. Wymienilem klocki, przy okazji reczny zostal przez mechanika podciagniety na lewarku, chodzi z wiekszym oporem, ale... nie lapie teraz wcale. Co przyczyna moze byc?
Jak miałem przytartą panewkę korbowodową to mój klepał trochę mniej - https://www.youtube.com/watch?v=-8bZzV4815k
z wyjęciem silnika czy dołem czy górą jest IMO tyle samo roboty - czyli niewiele
z wyjęciem silnika czy dołem czy górą jest IMO tyle samo roboty - czyli niewiele
Cooper pisze:Mam problem z hamulcem recznym. Lapal "na ostatni zabek", co na postoju wystarczalo, ale w czasie jazdy juz nie, wiec chcialem ulepszyc. Wymienilem klocki, przy okazji reczny zostal przez mechanika podciagniety na lewarku, chodzi z wiekszym oporem, ale... nie lapie teraz wcale. Co przyczyna moze byc?
Szukajka prawdę Ci powie więc polecam z niej korzystać. Musisz wyregulować tłoczek śrubą imbusową znajdującą się za śrubą sześciokątną na tyle zacisku. Kręcisz do wyczucia oporu i cofasz ok 1/3 obrotu. Przy okazji skontroluj czy po tym zabiegu zacisk nie będzie trzymał zbyt mocno.
-
- Donator
- Posty: 361
- Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
meewosh pisze:Panowie, czy dźwięk z silnika jak poniżej to panewki? Jak się do tego najlepiej zabrać. Nie mam dostępu do żurawika, dużo roboty żeby silnik dołem wyjąć? Do tego dawcy i tak nie wroci
http://www.youtube.com/attribution_link ... on%3Dshare
Miałem taki sam odgłos - to panewka.
Moja 10th Anniversary
- meewosh
- Posty: 1141
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
No to muszę rozszabrować auto na maksa i potem brać się za grube rzeczy. Co trzeba rozebrać z osprzętu żeby bez problemu wyjać silnik? No i jak z kablami wiązką - szczególnie interesuje mnie jak wtryski odłączyć, muszę kolektor zdemontowac wcześniej?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
z tego co pamiętam - alternator, rozrusznik, kolektor wydechowy i część wydechu do katalizatora, dolot.
kabli za dużo nie ma, wtyczki są tak zrobione, że źle nie podłączysz
na wszelki wypadek oklej sobie taśmą.
wyciągałem wtryski z zamontowanym kolektorem, ale ze zdjętą pokrywą zaworów. Jak masz "zręczność małpy", to powinieneś sobie poradzić bez demontowania czegokolwiek, ale mało jest tam miejsca.
kabli za dużo nie ma, wtyczki są tak zrobione, że źle nie podłączysz
na wszelki wypadek oklej sobie taśmą.
wyciągałem wtryski z zamontowanym kolektorem, ale ze zdjętą pokrywą zaworów. Jak masz "zręczność małpy", to powinieneś sobie poradzić bez demontowania czegokolwiek, ale mało jest tam miejsca.
- meewosh
- Posty: 1141
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
No problem pojawia się chyba właśnie z odpięciem niewidocznych wtyczek.
Aha ma ktoś pomysł jak rozkodować Japońskiego Roadstera bo nie ma VINU jak inne niestety.
ile taka ogołocona buda może ważyć? w 4 chłopa sie dźwignie ?
Aha ma ktoś pomysł jak rozkodować Japońskiego Roadstera bo nie ma VINU jak inne niestety.
R.E.D. pisze:meewosh pisze:No to muszę rozszabrować auto na maksa i potem brać się za grube rzeczy.
skoro i tak go przeznaczasz na szaber to mozesz odkrecic bude i ja zdjac, a zostanie ci zawias z calym napedem
ile taka ogołocona buda może ważyć? w 4 chłopa sie dźwignie ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
meewosh pisze:No problem pojawia się chyba właśnie z odpięciem niewidocznych wtyczek.
takich raczej nie ma - przy silniku masz kilka wiekszych, a poszczegilne mniejsze wiazki chyba zostawaly na silniku. praktycznie wszystko na widoku (moze poza przewodem masowym przy scianie grodziowej (w eu wersji prawie na srodku od strony kierowcy)
meewosh pisze:ile taka ogołocona buda może ważyć? w 4 chłopa sie dźwignie ?
na raty dasz rade we 2 - jeden przenosi, a drugi podklada
w 4 to juz luksus
ogolnie musisz pamietac o pozbyciu sie wszystkich polaczen miedzy tymi rzeczami czyli wszystkie wtyczki pod maska, przewody hamulcowe i recznego (latwiej odkrecic zaciski i podwiesic do budy) nie pamietam czy przewody hamulcowe z tylu nie byly przymocowane do sanek. jesli dobrze pamietam, to sanki sa mocowane 6cioma srubami (tylnie chyba tez). przewody paliwowe pod maska wystarczy odpiac. z tylu gdzies byl przykrecony przewod masowy - albo do sanek albo do lacznika skrzynia>dyfer
jeszcze zapomnialem o wieszakach z wydechu i rozlaczeniu kolumny od maglownicy
w sumie jest troche roboty, ale jak musisz wszystko rozebrac, to i tak na jedno wychodzi, a masz o wiele lepszy dostep do calego napedu
- meewosh
- Posty: 1141
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Dzięki. Z przewodami chyba nie będziem się cackać tylko ciachać
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
meewosh pisze:Aha ma ktoś pomysł jak rozkodować Japońskiego Roadstera bo nie ma VINU jak inne niestety.
Tzn inny format?
Zobacz czy to Ci go złapie: http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda
- meewosh
- Posty: 1141
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
no nie daje rady. tak wygląda:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
http://www.japan-partner.com/check-manufacture-year.php
Tyle się udało wyciągnąć z tego, może po tych kodach znajdziesz coś więcej
Kod: Zaznacz cały
Year of production: 1998
Month of production: 02
Model code: N055-5C0
Modification: VS
Color of the body: 18J
Color of the salon: NB1
Catalogue number: ANNA06
Advanced code: NORMAL SUSPENSION
Taki objaw: na jedynce, po puszczeniu zupełnie gazu (np. przy powolutkim podjeżdżaniu na miejsce parkingowe) emix ma lekką czkawkę - obroty spadają dosyć nisko, trochę się podnoszą, spadają… Silnik nie gaśnie, ale auto przemieszcza się niezbyt płynnie - nie są to "żabie skoki", ale trochę szarpie. Po dodaniu gazu problem ustępuje, nawet jak za chwilę znów go puszczę.
Co dolega? Jak się pozbyć kłopotu?
Co dolega? Jak się pozbyć kłopotu?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
ols, o jakich prędkościach obrotowych silnika mówimy? Rozumiem, że sprzęgło jest całkowicie odpuszczone? Bo przy za niskich obrotach normalne, że auto będzie próbowało podbić obroty, żeby nie zgasnąć. Jedynka w Miacie jest na tyle krótka, że siła hamowania silnikiem jest bardzo duża.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Galazka pisze:Przekładka silnika z nb 1.6 albo 1.8 do NA. Orientuje się ktoś czy łatwo się to przekłada czy potrzeba jakiejś rzeźby większej?
Jest trochę zabawy, trzeba kompa, immo, wiązkę, itd.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
ree pisze:Galazka pisze:Przekładka silnika z nb 1.6 albo 1.8 do NA. Orientuje się ktoś czy łatwo się to przekłada czy potrzeba jakiejś rzeźby większej?
Jest trochę zabawy, trzeba kompa, immo, wiązkę, itd.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Funky to robił.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- crazydunky
- Posty: 229
- Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
- Model: Inny
- Lokalizacja: Łódź
Czy ktoś uzywa kierownicę 330mm? Chciałbym zobaczyć czy nie zasłania zegarów i jak ogólnie leży w mx-ie.
Docelowo nb
Docelowo nb
Per aspera
Ad astra
Ad astra
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
czy chlodnice w NA 1.6/90 da sie wyjac bez uprzedniego odkrecenia wentylatorow? Dolne sruby z tego co namacalem stanowia jeden strup korozji i o ich odkreceniu moge raczej zapomniec
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
crazydunky pisze:Czy ktoś uzywa kierownicę 330mm? Chciałbym zobaczyć czy nie zasłania zegarów i jak ogólnie leży w mx-ie.
Docelowo nb
Jak nie masz nisko kubła to zasłania zegary na górze. Kiera leży dobrze ale nie nadaje się IMO do auta "na codzień". Wspokoganie chodzi ciężej, źle naciska się na kierunki itp, bolą trochę ręce, nie da się skręcać jedną ręką.
Za to na torze pokazuje swoją klasę. Ręka ma krótszą drogę do pokonania dzięki czemu reakcja jest bardzo szybka, pewnie się ją też trzyma i prowadzi auto.
Reasumując jeśli autem jeździsz na codzień to wg. mnie minimum 35cm. Jeśli to twoja weekendowa zabawka możesz spróbować z 33cm.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- Hookie
- Donator
- Posty: 3403
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
R.E.D. pisze:to nie uzywam praktycznie drugiej reki do kierowania
To bardzo niedobrze.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba