Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

29 mar 2016, 21:00

w dziale z hamulcami wielokrotnie dawałem linki do 4cars.pl
tam mają komplety reperaturek które mają wszystkie elementy :D
MIATA nim jak szatan
Obrazek
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

29 mar 2016, 21:19

I Cię zaskoczę bo zamawiałem właśnie od nich :P

Da się to jakoś dokupić oddzielnie ?
Obrazek
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

29 mar 2016, 22:12

Obrazek
noooo jaaaak :]
masz standartowo gumke tłoczka i uszczelke tłoczka - góra lewy róg
uszczelki prowadnic i kapturek na śrube - dół
cycek na odpowietrznik pominę :P
i zostaje oring na śrubę ślimakową ręcznego i ten śmieszny simmering który wchodzi właśnie w zacisk i w nim chodzi "wajcha" od ręcznego
czemu nie pasuje ?

edit:
AAAAAAAAAAAAAAA
już widze czemu nie pasuje :P
w zacisku została ci metalowa "tuleja" po starym simmeringu
te mazdowskie były takie blaszane
wywal ją i spasuje :P
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

29 mar 2016, 22:51

Robaczki, czy jest różnica w jakości tych zestawów naprawczych od frenkita i autofren?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

29 mar 2016, 22:56

frenkit jest bardziej dostępny :lol:
autofren jest "ponoć" lepszy :P
ja jeżdże na frenkicie i jest ok 8-)
MIATA nim jak szatan
Obrazek
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

30 mar 2016, 7:13

SponeR pisze:Obrazek
noooo jaaaak :]
masz standartowo gumke tłoczka i uszczelke tłoczka - góra lewy róg
uszczelki prowadnic i kapturek na śrube - dół
cycek na odpowietrznik pominę :P
i zostaje oring na śrubę ślimakową ręcznego i ten śmieszny simmering który wchodzi właśnie w zacisk i w nim chodzi "wajcha" od ręcznego
czemu nie pasuje ?

edit:
AAAAAAAAAAAAAAA
już widze czemu nie pasuje :P
w zacisku została ci metalowa "tuleja" po starym simmeringu
te mazdowskie były takie blaszane
wywal ją i spasuje :P





O Paaanie uratowałeś mi życie :poklony: ale i tak jest problem bo jeden trochę zepsułem przy montażu xD dzisiaj pojadę do sklepu motoryzacyjnego może coś dopasuje.
Obrazek
Snabb
Posty: 211
Rejestracja: 08 lut 2011, 23:57
Model: NA
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

31 mar 2016, 11:57

Część dalsza problemów z wymianą 5b na 6b. Zmienone kompletne sprzęgło, lekki zamach, przewód w oplocie, nowy wysprzęglik, nowy płyn + odpowietrzanie.
Objawy:
1,2,3,4,6 bieg działają poprawnie. Po wrzuceniu 5 biegu auto zachowuje się jakby było na luzie. Biegu wstecznego wogóle nie da się wbić. Załamka. Za 10 dni pierwsza runda MMC :(
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

31 mar 2016, 14:09

Gdzies na forum wyczytalem ze felgi Kosei potrzebuja specjalnych nakretek.
Czy ktos moze mnie na prowadzic na wlasciwy komplet?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

31 mar 2016, 14:30

takie coś http://tpi.walesiak.eu/page/nakretki_sd_nutz_steel ?

jak bedziesz wiedział jak srednica otworu to napewno znajdziesz pasujacy komplet
White NA BP'95
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

31 mar 2016, 16:07

Dzieki, w niedziele bede mial felgi to cos wynajde.
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

01 kwie 2016, 17:46

Szybkie pytanko.
Montowac poli tuleje dyfra do daily czy lepiej zostawic seryjne ? Jakies wady poli w dyfrze ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
8 Ball
Posty: 110
Rejestracja: 14 maja 2014, 10:21
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

01 kwie 2016, 22:40

Adri@n pisze:Od wczoraj w NA delikatnie świeci mi się kontrolka od długich świateł oraz przednia prawa żarówka ledwo co się żarzy. Co mogło się stać ? Coś z przełącznikiem od świateł ?


Nie wiem czy aktualne ale miałem dokładnie to samo tydzień temu. Oprócz padniętego włókna mijania luźny był styk jednego przewodu przy wtyczce żarówki, jeśli dobrze pamiętam to była właśnie masa.
"Enjoy little things"
Awatar użytkownika
jarowpr83
Posty: 162
Rejestracja: 01 mar 2016, 5:57
Model: NC
Wersja: 2.0

02 kwie 2016, 21:06

Od kilku dni mecze sie z dzwiekiem dobiegajacym chyba z okolic drzwi pasazera.
Mianowice przy gwaltownym skrecie lub hamowaniu cos zaczyna sie kulac jakby jakas srubka turlala sie przez pol auta.
Rozebralem caly boczek zajrzalem do srodka i wsadzilem nawet odkurzac. Dokrecilem kazda srubke i to nie to.
To co przychodzi mi do glowy to to ze dzwiek moze byc zludny i dochodzic spod auta tj moze cos lezy na oslonie silnika ? Ale czy to mozliwe zeby nie wypadlo ? Moze cos desce rozdzielczej ale gdzie ? Dzwiek turlania czegos jakby srubki lub malego wkretaka przez kilka centymetrow ...
Ma ktos jakis pomysl gdzie jeszcze moge zajrzec ?
Busterek
Donator
Donator
Posty: 376
Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
Model: Inny
Wersja: Chwilowo BezMX
Lokalizacja: Gdańsk

04 kwie 2016, 19:42

Wie ktoś może czy obrysówki w mx3 są takie same jak w NB?
Pozdro
Marcin
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

04 kwie 2016, 22:24

Robaczki, żona dzisiaj zagotowała miatę, połowa płynu wyszła przez dolny wężyk dochodzący do zbiorniczka wyrównawczego. Stało się tak, bo zrobiła z 3-5km na spadniętym pasku z kółka pompy wody.. Jakie rokowania dla głowicy?
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

04 kwie 2016, 22:38

Zalaz i jezdzic, miejmy nadzieje ze bedzie OK, w najgorszym wypadku posklejaly sie pierscienie i bedzie palila olej.
To nie jest duzy dystans wiec pewnie nic zlego sie jej nie stalo ale miej na nia oko szczegolnie na poziom oleju.
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

04 kwie 2016, 22:44

były Nb 1,8 z 6b i torsenem czy tylko 5b?

czy montując do nb 6b i torsen pasuje to p&p? duza jest roznica w przelozeniach i przyśpieszeniu?
RS pisze:
Jarri pisze:Temat: Swap 1.8 NB na 1.8 NBfl. Trudne do ogarnięcia? Dużo roboty ze zmianą elektryki i układu paliwowego?


IMO więcej roboty niż zysku.


a rozkodować imo? albo przełożyć calą wiązke od nb fl tylko pytanie czy wiązka będzie pasowac i da się podmienić?

a swap z 1.8 na 1.8 w nb, jakieś problemy z wiązką żeby to ogarnąc?

ps
były Nb 1,8 z 6b i torsenem czy tylko 5b?

czy montując do nb 6b i torsen pasuje to p&p? duza jest roznica w przelozeniach i przyśpieszeniu?
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

04 kwie 2016, 22:53

zawodnik pisze:były Nb 1,8 z 6b i torsenem czy tylko 5b?


były, np 10th Anniversary :)
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

04 kwie 2016, 23:00

Lexx pisze:Zalaz i jezdzic, miejmy nadzieje ze bedzie OK, w najgorszym wypadku posklejaly sie pierscienie i bedzie palila olej.
To nie jest duzy dystans wiec pewnie nic zlego sie jej nie stalo ale miej na nia oko szczegolnie na poziom oleju.


Kurna, o pierścieniach nawet nie pomyślałem. Temat z płynem i awarią ogólnie ogarnięty, jeszcze byłem dolać teraz, bo jeszcze zeszło ze zbiorniczka do min po wieczornym wypadzie na zakupy. Olej nieustannie od 5tys km jest na górnej kresce bagnetu..
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

04 kwie 2016, 23:02

Moja przejechala 15km bez chlodziwa i pierscienie szlag trafil, glowica byla OK.
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

04 kwie 2016, 23:07

kustef pisze:
zawodnik pisze:były Nb 1,8 z 6b i torsenem czy tylko 5b?


były, np 10th Anniversary :)


no to wiem a pozostałe?
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

04 kwie 2016, 23:10

Lexx pisze:Moja przejechala 15km bez chlodziwa i pierscienie szlag trafil, glowica byla OK.


Szybko to wyszło?
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

04 kwie 2016, 23:11

Pol roku minelo zanim zaczela kopcic i zwalilem glowice bo to bylo pierwsze podejrzenie.
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

04 kwie 2016, 23:12

Ech, to mnie pocieszyłeś :|

A swoja droga, pól roku? Troche długo. Pierścienie albo chodzą jak należy albo nie po takiej przygodzie.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

04 kwie 2016, 23:17

A co bylo najlepsze, kompresja byla ksiazkowa :lol:
Badz dobrej mysli, dalej miales pomowe chlodziwa, ja nie mialem praktycznie nic.
Cooper
Posty: 83
Rejestracja: 02 lut 2015, 14:07
Model: NB FL
Wersja: Laser Blue :)
Lokalizacja: Lublin

05 kwie 2016, 17:40

Rozladowal sie akumulator, po ponownym naladowaniu na radiu "code" i brak reakcji, do kompletu antena umarla. Co robic?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 kwie 2016, 17:49

Cooper pisze:Rozladowal sie akumulator, po ponownym naladowaniu na radiu "code"

znaleźć kod i wpisać.
zawodnik pisze:no to wiem a pozostałe?

ale co pozostałe ? Miracle, też 6b. Niezależnie jakby się wersja nie nazywała, skrzynia i dyferencjał takie same.
zawodnik pisze:czy montując do nb 6b i torsen pasuje to p&p?

tak, bez najmniejszego problemu
zawodnik pisze:a rozkodować imo?

ale w celu ?
zawodnik pisze:a swap z 1.8 na 1.8 w nb, jakieś problemy z wiązką żeby to ogarnąc?

no chyba jak wymieniasz 1.8 na 1.8 to nic poza wyjęciem jednego słupka i wstawieniem drugiego nie musisz ruszać.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

06 kwie 2016, 9:01

matth pisze: Temat z płynem i awarią ogólnie ogarnięty, jeszcze byłem dolać teraz, bo jeszcze zeszło ze zbiorniczka do min po wieczornym wypadzie na zakupy.

jak nie podniosles przodu do odpowietrzzenia, to bardzo czesto wlasnie ilosc z max do min wciaga po pierwszej przejazdzce na odpowietrzenie wszystkiego ;)

pyatanie dlaczemu spadl pasek z pompy :mrgreen:
Obrazek
Cooper
Posty: 83
Rejestracja: 02 lut 2015, 14:07
Model: NB FL
Wersja: Laser Blue :)
Lokalizacja: Lublin

06 kwie 2016, 13:08

majkel pisze:
Cooper pisze:Rozladowal sie akumulator, po ponownym naladowaniu na radiu "code"

znaleźć kod i wpisać.


Znalazlem kod (yeee), wpisuje tak po prtsu, czy potrzebny jest jakis klawisz wczesniej i zatwierdzajacy?
Jarri
Donator
Donator
Posty: 361
Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

06 kwie 2016, 15:33

Jak najlepiej rozwiązać psztyczek (włącznik) wymuszający uruchomienie wentylatora na chłodnicy? Ktoś to ma u siebie zrobione?
ODPOWIEDZ