Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

21 cze 2009, 21:09

Wroniasty pisze:r73, kup po prostu asymetryczną oponę z górnej półki - na pewno będziesz zadowolony, np:

Yoko C-Drive


Znam, jeżdzę na cywilowozie, mogę polecić, dobra guma.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
zyzy
Posty: 126
Rejestracja: 13 kwie 2008, 10:15
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

21 cze 2009, 21:34

yokohama parada spec 2 super opona, bardzo dobrze trzyma na suchym, na mokrym czasem lubi zerwać kontakt
mx5 10th Anniversary
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2009, 11:33

pytanie do znawców.
Jadę na zlot w lipcu.
będzie 1/4 i próba sprawnościowa i w związku z tym nie wiem na jakich kołach wystartować.
mam jeden kpl alu 16" z oponami 215
drugi to alu 14" 185/65 zimowe :D
podobno miata najlepiej śmiaga na 15tkach ale takich nie mam. silnik to 1.6 także boję się że te 215 będą za szerokie. a może zostawić z przodu 215 a na tył dać 185zima ??
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

22 cze 2009, 11:40

Zakładaj te 16 i napompuj koła na 2.8 bara do 1/4. Sprawdzone :wink:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2009, 12:01

bardziej mi zależy w sumie na tima attack ale dzięki za poradę.
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

22 cze 2009, 12:09

Marcin_TDI pisze:a może zostawić z przodu 215 a na tył dać 185zima ??


A co to miało by mieć na celu? O próbie driftingu nic nie wspominałeś :wink:
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

22 cze 2009, 12:12

czy ktoś może testował bo chyba jeszcze nikt nie opisywał tych opon i są nieco egzotyczne szczególnie 1 BFG... znane ale chyba nikt na nich z forum nie jeździ......:
1. Vredestein Sportrac 2 215/40R16 86 W [URL=http://www.ceneo.pl/300422]tu zdjęcie i opis[/URL]
2. BFGoodrich g-FORCE PROFILER XL 215/40/R16 86 W [URL=http://www.ceneo.pl/130052]tu opis[/URL]
3. Toyo Proxes 4 215/40/R16 86 W [URL=http://www.ceneo.pl/2189703]opis[/URL]

w rozmiarze 205/45R16 są jeszcze dostępne:
1. Vredestein Sportrac 3 205/45/R16 83 V [URL=http://www.ceneo.pl/442641]tak to wygląda[/URL]
2. Falken FK 451 205/45/R16 83 zR [URL=http://www.ceneo.pl/321836]tu [/URL]

czy ktoś coś próbował z powyższych ???
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2009, 12:30

Wroniasty pisze:A co to miało by mieć na celu? O próbie driftingu nic nie wspominałeś
hehe
myślałem że żwawszy będzie i nadal sterowność na przednich kołach zostanie :)
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

22 cze 2009, 12:35

Marcin_TDI, żwawszy może minimalnie - za to wyraźnie zwiększysz nadsterowność zakładając węższe opony na tył - czasami coś takiego praktykuje się w torowych FWD, gdzie występuje problem podsterowności - czasami właśnie zakładając szersze gumy na przód się ją niweluje.

Na Twoim miejscu jechałbym tam na letnich kapciach, zimówka raczej będzie się ślizgać
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2009, 13:12

no dobra tak zrobię. w klasie jest kilka hond i troszkę seatów. liczę że RWD mi pomoże na 1/4 a dobra sterowność w time attack.\dzięki za porady
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2009, 11:53

Więc tak, zlot się odbył w sobotę 11lipca w Sohaczewie (SEAT-RACING.pl), króciutka relacja zdjęciowa.
Przyjechałem
[URL=http://img170.imageshack.us/i/obraz010v.jpg/]Obrazek[/URL][URL=http://img19.imageshack.us/i/obraz014hkk.jpg/]Obrazek[/URL]
Przyjechałem tam w zasadzie tylko po to aby wystartować w time attack ale skoro była możliwość sprawdzenia czasu na ćwiartkę to spróbowałem

nierówna walka z Hondami. opona 16" 215szerokość - czy to strzał z 5tys/obr czy prawie 7miu tys/obr czas praktycznie się nie różnił. powtarzalne ET 17.20, a RT jak zwykle u mnie 0,5 za każdym razem :)
[URL=http://img38.imageshack.us/i/obraz041s.jpg/]Obrazek[/URL][URL=http://img189.imageshack.us/i/obraz042j.jpg/]Obrazek[/URL]

próba sprawnościowa fajna, ale dość trudna (ciężko było zapamiętać układ przejazdu)
[URL=http://img188.imageshack.us/i/dsc2964u.jpg/]Obrazek[/URL][URL=http://img269.imageshack.us/i/dsc2967p.jpg/]Obrazek[/URL][URL=http://img125.imageshack.us/i/dsc2969.jpg/]Obrazek[/URL]

Rezultat bardzo miły, I-sze miejsce wyjęte :) puchar już w domu :)
[URL=http://img27.imageshack.us/i/obraz053dut.jpg/]Obrazek[/URL][URL=http://img199.imageshack.us/i/obraz060y.jpg/]Obrazek[/URL]

Miata praktycznie seria 1.6 NBFL, ostatni tłumik z kwasu TOMARACING, dolot home made z chwytaczem powietrza w halogenie ,dodatkowy stabilizator z tyłu widoczny na fotkach u góry no i oczywiście zalepiony guziczek od wajchy ręcznego ! (DUUUŻO DAJE :)

dzięki wszystkim za rady dotyczące opon, okazały się bardzo pomocne. jak bym pojechał na 175 to tylko do driftu :)
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
seriousman
Posty: 182
Rejestracja: 07 cze 2009, 17:40
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2009, 14:56

Marcin_TDI przede wszystkim gratuluje wyniku :D

Ja, wracając do tematu opon, założyłem dzisiaj u siebie UNIROYAL RainSport2, jeszcze nie ułożone/prześmigane, więc ciężko mi cokolwiek powiedzieć. Komfort większy napewno, bo felgi jak to oponiarz określił były 'kwadratowe' :twisted: ale poprostował, twierdził, że nowych póki co nie ma sensu kupować. W jednej ze starych opon dodatkowo tkwił gwóźdź :shock: taki z 7cm jak nic hehe, ale dzięki niemu zmieniłem na nowsze kapcie. Do tej pory były jakieś TURANZA chyba, ale przelatane, bo produkcja 99 rok była a i bierznika nie zostało zbyt wiele (zaczynały przypominać już slilcki :razz: )
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 lip 2009, 7:20

jakby ktoś szukał R1R....

[URL=http://moto.allegro.pl/item683015260_205_45_r_16_r1r_toyo_nowosc.html]Tu[/URL]
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
seriousman
Posty: 182
Rejestracja: 07 cze 2009, 17:40
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2009, 15:43

Mam już pełniejszy obraz UNIROYAL-ów:
(RainSport2 195/50 R15)

Opony są mniej sztywne niż poprzednie, przy większych prędkościach czuję jak miatka 'pływa'. Nie jest to bardzo dokuczliwe ale warte wspomnienia. Chodzi o to że opony wykazują większy ruch w poprzek toru jazdy między asfaltem a felgą. Daje to objawy w postaci większej nerwowości przy wyjściu z zakrętu, przy ostrzejszym łojeniu winkli czasem trzeba wstawić lekką kontrę żeby zneutralizować 'bujnięcie'. Poprzednio tak nie było, więc jest to zmiana in minus.

Jeśli chodzi o przyczepność to jest niebo a ziemia. Nie ma mowy o driftowaniu w zakrętach po daniu w palnik :razz: Lepiej trzyma tył, przy szybszych winklach poprzedni zestaw miał skłonności do nadsterowności, z gubieniem tyłu włącznie (robił się wtedy piekny slide :mrgreen:). Na rainsportach jest dużo lepiej, można uzyskać większe prędkości w zakręcie, ale wymaga to większej czujności.

Dużym zaskoczeniem dla mnie jest zauważalne polepszenie komfortu jazdy. Wszystkie dołki łyka jakby bardziej miękko, także do codziennej jazdy jest to fajna sprawa.

Dzisiaj u mnie trochę popadało, właśnie wróciłem z przejażdżki, sprawdziłem jak się kapcie na mokrym spisują i tutaj też wyrazy uznania dla producenta. Jest dobrze a nawet bardzo dobrze. W zakrętach lekka skłonność do podsterowności (z przewagą neutralności), tył stabilny, nie uciekał. Nie udało mi się zrobić porządnego slide-a w wolnym zakręcie, wrażenie takie jakby coś po sznurku pchało. Super.

Podsumowując: po tygodniu latania na UNIROYAL RAINSPORT2 jestem z nich zadowolony, lepszy komfort i przyczepność w pełni rekompensują mniejszą sztywność opony.
andi68
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2008, 19:12
Lokalizacja: Kraków, Kwaczała

21 sie 2009, 20:31

Odkopię temat.
Nowe opony planowałem kupić na przyszły sezon; niestety wczoraj jedna z obecnych (Hankook Ventus Prime) poszła do śmieci.195/50/15
Awaryjnie na przód założone koła zimowe z jakimiś Yokohamami.
Przeczytałem chyba wszystkie wypowiedzi na temat opon i .. jestem w kropce. :roll: .
Co kupić.
Po lekturze forum zostały 3 typy;
Parady- 239 PLN
Turanza-202
Toyo T1R-224
ceny na opony.pl
Potrzebne mi opony do jazdy na codzień, troszkę bardziej dynamicznej (miatą czasem trudno jeździć spokojnie :smile: ), na tor raczej się nie wybieram, no może jeżeli będzie okazja, .
Przyznaję, że na (moim) pierwszym miejscu jest Parada tylko trochę martwią mnie opinie o jej ścieralności.

Wypowiedzi w tym temacie mają już kilka miesięcy; niektórzy kupowali opony już jakiś czas temu, i tutaj chodzi mi o Wasze opinie z jazdy.

Pozdrawiam
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

21 sie 2009, 21:22

Tu masz Toyo w jeszcze lepszej cenie:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=82649422.132.14752&typ=R-119046&ranzahl=4&Breite=195&Quer=50&Felge=15&Speed=H&weiter=90&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&sort_by=brand&Transport=P&dsco=132&sowigan=So
kupowałem w tym sklepie opony w ubiegłym roku wczesną jesienią.....po tygodniu zwrócili mi na konto ponad 100zł bo nie uwzględnili na stronie promocji posezonowej....może więc warto wstzymać się jeszcze przez jakiś czas :wink:
tedek
Posty: 197
Rejestracja: 01 cze 2009, 9:08
Lokalizacja: W-wa /czasami E-g :)

21 sie 2009, 21:23

andi68 pisze:Toyo T1R-224


Ja tych używam i polecam, są spoko - jednakże ten rozmiar w tej cenie to lekkie przegięcie. Polecam spojrzec na oficjalnych dealer'ow Toyo na stronie:
www.toyo.pl

Ja sam kupilem w Wawie te oponki za 193 pln/sztuka w PIMADO:
www.pimado.pl
Don't look to the eyes of a stranger, don't look through the eyes of a fool, don't look to the eyes of a stranger, somebody's watching when the light goes down ]:->

http://mx-5.pl/viewtopic.php?p=39847&sid=e0de7fcc500695cc45a6e4ad62f0b87f#39847
andi68
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2008, 19:12
Lokalizacja: Kraków, Kwaczała

21 sie 2009, 22:14

irakleo, dzięki za link, cena faktycznie b. dobra.
irakleo pisze:promocji posezonowej....może więc warto wstzymać się jeszcze przez jakiś czas
.
Wiem, że pewnie będą teraz okazje na letnie opony, sezon powoli się kończy.
Niestety jest problem, 27.09 i Bemowo; jak ja (ewentualnie) pokażę się na Zlocie z jakimiś stalówkami i zimówkami na przodzie, nie no to nie wchodzi w grę :smile: .
Jeszcze się nie zapisałem (dogrywanie terminu urlopu), ale raczej nie dopuszczam do siebie myśli, że nie wybiorę się do Warszawy na Zlot.
Toyo, nie powiem , wizualnie rewelacja(Parady też), mój kumpel w Civiku ma takie i chwali sobie.
Powiem wprost; cena nie ma dla mnie jakiegoś większego znaczenia, chcę kupić dobre opony do jazdy po drodze, dynamicznej jazdy, o zakrętach nie będę pisał- wiadomo :grin: , tor tylko okazjonalnie.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2009, 21:54 przez andi68, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

21 sie 2009, 23:08

Sam, jak doczytasz, śmigam na Paradach ale polecę Ci Pirelli P Zero Nero.
Bardziej uniwersalne i mniej się zużywają.
Jesli "jutro" nikt nie wymysli fajniejszej gumy to będę wybierał pomiędzy tymi dwoma.

Pozdro.
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

21 sie 2009, 23:23

Ja mogę jedynie powtórzyć info dotyczące ścieralności Parady. Wcześniej myślałem, że zmęczył je przede wszystkim tor. Myliłem się... :razz:
Oglądałem bieżnik dokładnie przy okazji zmiany klocków i dla kontroli zmierzyłem jego głębokość. Od tamtej pory przejechałem ~3000km i różnica jest zauważalna.
Za "chwilę" opony pokonają trasę 6-7kkm i mam nadzieję, że nie będę musiał szukać gdzieś po drodze nowych gum. :razz:
Jeśli ktoś stosuje się do zaleceń producentów opon i zmienia gumy gdy wysokość bieżnika osiągnie ok.3[mm], na Paradach (bez jazdy po torze czy innego upalania) nie przejedzie więcej jak 20 000km. Na przedniej osi wytrzymają może trochę dłużej... :wink:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
andi68
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2008, 19:12
Lokalizacja: Kraków, Kwaczała

21 sie 2009, 23:59

Dżunior pisze:na Paradach (bez jazdy po torze czy innego upalania) nie przejedzie więcej jak 20 000km.
.
Przy moich przebiegach to tylko 1.5 sezonu :neutral: .Jeżdżę mx-5 tylko wiosna-jesień.Fajnie napisałem :cool: -mam mx5 od jesieni, zimę spędziła w garażu, to jej pierwszy sezon, nie ostatni mam nadzieję.
Jeżeli te opony sprawują się na suchym "rewelacyjnie" i na mokrym też ok to mogę przyjąć wymianę co 2 lata; jeżeli są tego warte.
pmcomp pisze:Pirelli P Zero Nero.
.
Podobno są hałaśliwe.
Prawdopodobnie i tak zastosuję się do rady, która padła już w tym temacie- kup opony z wyższej półki i będziesz zadowolony.
Pozostała Parada lub Toyo.
Pirelli nie znalazłem w moim rozmiarze.
Dzięki
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

22 sie 2009, 11:05

andi68 pisze:Podobno są hałaśliwe.


Tak. Słychać je, po przekroczeniu około 50-60km/h.
Też na nich śmigam i jeśli chodzi o trzymanie w zakrętach, to nawet nie ma co porównywać do Turanzy ER30, zwłaszcza na mokrym. Niebo a ziemia na korzyść Pirelli.
Przynajmniej w 1.8 NA. NB jest cieższe i już lepiej się trzymają, bo tam guma jest naprawdę twarda.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

25 sie 2009, 21:10

Na forum honda-klub ktoś pozbywa się nowych Toyo R888 za jedyne 1000zł
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=52886
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

25 sie 2009, 21:32

DieSpinnePL pisze:
andi68 pisze:Podobno są hałaśliwe.


Tak. Słychać je, po przekroczeniu około 50-60km/h.


Paradę też słychać. Jak była nowa była cichsza. Teraz jest głosniejsza.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
andi68
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2008, 19:12
Lokalizacja: Kraków, Kwaczała

26 sie 2009, 20:20

Podzwoniłem chyba do wszystkich internetowych sklepów z oponami.
Nie ma Parady w rozsądnej cenie i w tym rozmiarze (tzn. do 300 PLN).
Nie ma w zapasach producenta :!: .
Znalazłem sklep w Kraku z ostatnimi 2-a sztukami i biorę je.
Będzie na jedną oś Parada, na drugą Hankook Ventus Prime.
Ja jakiś dziwny jestem; po wszystkich wypowiedziach wybrałem Parady i tego się trzymam :lol: .
Teraz kupię 2 sztuki( na tymczasowa jazdę) i oczywiście dokupię następne "jak to tylko możliwe)..
Czy robię błąd; to tylko jakieś 2 tyg. kiedy będą różne opony na osiach, (dokupię 2 szt. w przeciągu 10 dni).
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

26 sie 2009, 20:40

Jeśli teraz masz na jednej osi jakieś stare zimówki i wymienisz je na Parady, to przez te kilka dni i tak będziesz w o wiele lepszej sytuacji niż obecnie... :wink: Będziesz miał przynajmniej komplet opon letnich.
Nie sądzę by nowym Paradom na przedniej osi miało się coś stać dlatego, że na tylnej masz stare Hankooki. :wink:

Ja bym się tu jednak zastanowił nad inną kwestią - czy nie warto zaczekać kilka dni i nie kupić kompletu z lepszym - wyższym wskaźnikiem DOT (nowszych).
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
andi68
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2008, 19:12
Lokalizacja: Kraków, Kwaczała

26 sie 2009, 21:00

Dżunior pisze:masz stare Hankooki.
.
Takie stare do końca to nie są ,dot 07 jeżeli się nie mylę.
Nie wiem dlaczego( wiele opinii, wypowiedzi, testy); postanowiłem, moje nowe opony to Parada.
I tego będę się trzymał :razz: .
Tak czasem ktoś sobie ubzdura- myślę, że będzie ok.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

01 wrz 2009, 8:30

No to już wiem dlaczego moje Parady w miarę zuzycia stały się głośniejsze.

WYZĄBKOWAŁY !!!

Oczywiście tylko na przednij osi i nie jest to wina fabryczna opony tylko stylu mojej jazdy podczas wyprawy Stelvio Drift 2009. Niestety opnona ta przy bardzo agresywnej jeździe w zakrętach jak widać może wyząbkować. Moje 2800 km w austriackich, włoskich i szwajcarskich Alpach (+ 2000 km dojazdu tamże) dało jej mocno w kość. No cóż, takie 2800 km takiej jazdy to zapewne ok. 10000 -15000 km normalnej jazdy, szczególnie dla opon, hamulców, sprzęgła i skrzyni biegów. Ale przecież po to to auto jest.

Jakie rozwiązanie? Proste, sezon się zaraz kończy a na wiosnę wyząbkowane pójdą na tylną oś a te z tylnej osi na przednią i ... zapewne znowu je wyząbkuję :mrgreen: .

Jak widać dla mnie Parada na dwa sezony. Ale moim zdaniem warto ponieważ lepszej opony na suchym nie znam, a na wielu już jeździłem.

Ciekawe jak u Was, sprawdźcie proszę.
I ciekawe czy Michaelowi jego F1 nie wyząbkowały w Alpach bo one zawsze miały do tego tendencję.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

01 wrz 2009, 8:58

no właśnie a o zimówkach już ktoś myślał?
czy fabryczna szerokość 195 nie jest za duża na zime? może lepiej inne felgi węższe?

Pozdr.
"Wymaganie od wyzyskiwanego niewolnika, żeby rozpaczał po śmierci oprawcy, wydaje się przesadnym okrucieństwem"
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

01 wrz 2009, 13:53

Ja mam 185 szerokość yokohamy w-drive jeśli dobrze pamiętam ;) Teraz przed nimi trzeci sezon ;) Sezon jak sezon - pewnie ze 2-3 tys km ;)
ODPOWIEDZ