Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

13 mar 2016, 13:22

Mi po odkreceniu miska sie zluzowala anie nie dalo sie jej zdjac bo trzymal mnie smok. Miska wewnatrz ma syalowa oslone nad ktora miruje wal a pod nia siedzi wlasnie smok.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

13 mar 2016, 16:37

Ja bym juz wyciągnął ten silnik i ogarnął wszystko sobie na relaksie. Bo rozumiem ze podnosnika nie masz zeby wyjechac dolem.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

13 mar 2016, 18:56

niestety nie
ogarne to wszystko z komory :P
musze xD
MIATA nim jak szatan
Obrazek
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

13 mar 2016, 19:12

SponeR, jak dobrze mi się kojarzy Śluba wielokrotnie(?) wyciągał silniki dołem bez podnośnika dwukolumnowego. IMO wydaje mi się to wykonalne po wystarczającym uniesieniu przodu (silnik wyjeżdża razem z sankami). Osobiście poszedłbym tą drogą, bo przy takiej ilości roboty mając silnik na zewnątrz będzie Ci milion razy wygodniej.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

13 mar 2016, 19:26

Jaw0r pisze:Jak wygląda wymiana tulei w łącznikach stabilizatorów? To przegub kulowy, więc nie bardzo widzę miejsce na wsadzenie takiej tulei:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje-lacznika-drazka-stabilizatora-przod-tyl-mazda-mx-5-4szt.html

W NA nie ma przegubu kulowego. Wyciągasz starą tulejkę która wygląda jak ta poli i wciskasz na jej miejsce poli.
uploadfromtaptalk1457897197237.jpg
carlo
Posty: 244
Rejestracja: 09 paź 2011, 8:03
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

13 mar 2016, 19:30

Do ściągnięcia miski konieczne jest odklejenie metalowej płyty osłonowej od miski, jest ona przyklejona silikonem. Nożem lub ostrym narzędziem trzeba delikatnie oddzielić. Do poprawnego montażu konieczne jest odkręcenie smoka, polecam zakup uszczelki smoka, u mnie już się nie nadawała do kolejnego montażu. Oczyszczenie powierzchni i złożenie z silikonem i nowymi półksiężycami. Dokręcenie z odpowiednim momentem. Ja miałem podwieszony silnik i zdjęte całe przednie sanki co mocno ułatwiło pracę.
Załączniki
IMG_2827.JPG
FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

14 mar 2016, 11:00

Cześć, niepokoją mnie wykwity rdzy na mojej NBFL. Na razie tragedii chyba nie ma, ale chciałbym to jakoś zabezpieczyć jak najszybciej. Jeśli chodzi o błotnik tylny, to na jesieni zeszlifowałem rdzę papierem ściernym i polakierowałem, ale jak widać problem powrócił. Jak się do tego zabrać, żeby było porządnie? Jakieś środki, farby, podkłady? Halp! :)
2016-03-13 12.48.35.jpg
przedni błotnik, spód

2016-03-13 12.48.07.jpg
tylny błotnik, nad oponą
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

14 mar 2016, 22:48

kammich pisze:
Jaw0r pisze:Jak wygląda wymiana tulei w łącznikach stabilizatorów? To przegub kulowy, więc nie bardzo widzę miejsce na wsadzenie takiej tulei:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje-lacznika-drazka-stabilizatora-przod-tyl-mazda-mx-5-4szt.html

W NA nie ma przegubu kulowego. Wyciągasz starą tulejkę która wygląda jak ta poli i wciskasz na jej miejsce poli.

Dzięki kammich!
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

15 mar 2016, 10:19

Czy osoby obeznane w hamowaniu samochodów mogłyby mi doradzić czy hamownia:

http://www.dyna-mite.pl/hamownia/

i metodyka pomiarów przez nich dobrana jest odpowiednia? Chciałbym zobaczyć jak tam sprawy z mocą i momentem w mojej Maździe się mają, a to chyba jedyny taki punkt w Kato w rozsądnej cenie.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1057
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

15 mar 2016, 17:11

Sprawdzałem błędy w mojej NB przy pomocy ELM327 i forscana, i pokazało mi coś takiego

P0115 ECT circuit fault
P0120 Throttle position circuit malfunction

Pomożecie rozszyfrować co ECU zgłasza jako uszkodzone, i jak to naprawić? To drugie to coś z przepustnicą jak dobrze rozumiem? :roll:

Dla ścisłości - silnik 1.6, rocznik 2000, wersja auta europejska.
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 mar 2016, 18:54

luki_92_92 pisze:P0115 ECT circuit fault
P0120 Throttle position circuit malfunction

Czujnik temperatury silnika i czujnik położenia przepustnicy. Na moją szklaną kulę, nie widząc pacjenta problem z obwodem masy sygnałowej czujników analogowych. Oba te czujniki korzystają z tego obwodu, więc niewykluczone że coś tam poiległo, jeśli jednocześnie są oba błędy.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1057
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

15 mar 2016, 19:05

Czyli możliwe, że czujniki są ok, a poprostu jest problem z masą? Gdzie tej masy szukać? (w sensie gdzie to jest do karoserii podłączone) może coś zaśniedziało i wystarczy wyczyścić?
Obrazek
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

16 mar 2016, 6:17

Hejka. Ma ktos schematy zawieszenia? Amor sprezyna i te inne pierdolki? Zebym zmonowal wszystko we wlasciwej kolejnosci bo nie pamietam :-p

Pozdr.
DEX
PiotrB
Posty: 118
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

16 mar 2016, 18:52

FNT pisze:Cześć, niepokoją mnie wykwity rdzy na mojej NBFL. Na razie tragedii chyba nie ma, ale chciałbym to jakoś zabezpieczyć jak najszybciej. Jeśli chodzi o błotnik tylny, to na jesieni zeszlifowałem rdzę papierem ściernym i polakierowałem, ale jak widać problem powrócił. Jak się do tego zabrać, żeby było porządnie? Jakieś środki, farby, podkłady? Halp! :)

Tylnie błotniki korodują na rantach, ponieważ są tam łączone dwie blachy pomiędzy, które dostaje się wilgoć, sól i po pewnym czasie następuje korozja. To, że wychodzi na zewnątrz oznacza prawdopodobnie, że korozja zaczeła się od środka i już wychodzi na zewnątrz, a to oznacza, że nie jest powierzchowna. Tak było w moim przypadku.

Co do zabezpieczenia podstawą jest dobry podkład epoksydowy na zdrową blachę. Jeżeli nie możesz całkowicie wyczyścić rdzy dobrze jest zastosować preparat wiąrzący rdzę (odrdzewiacz). W przypadku małej korozji możesz zastosować preparat Brunox Epoxy (jednak aplikacja dopiero przy temperaturze powietrza powyżej 10 stopni).
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

16 mar 2016, 21:47

Siema,
Przy okazji generalki planuje zrzucic zawias, oczyścić, polakierowac, wrzucić poli i podobno warto przy okazji ogarnąć górne sworznie i tu pojawia się moje pytanie - czy ten sworzeń będzie pasował również do NA czy muszę ściągać MOOGa z usa:
https://eautosklep.com.pl/sworzen-wahac ... 885,a.aspx ?
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

16 mar 2016, 22:57

misiekrk pisze:Siema,
Przy okazji generalki planuje zrzucic zawias, oczyścić, polakierowac, wrzucić poli i podobno warto przy okazji ogarnąć górne sworznie i tu pojawia się moje pytanie - czy ten sworzeń będzie pasował również do NA czy muszę ściągać MOOGa z usa:
https://eautosklep.com.pl/sworzen-wahac ... 885,a.aspx ?

Ja właśnie czekam na przesyłkę z moogiem, i jestem po wertowaniu forum - zdaje się że konsensus jest, że może i pasuje, ale zdaje się że nie istnieje - zadzwoń do sklepu i zapytaj czy to faktycznie mają.
gzy
Busterek
Donator
Donator
Posty: 376
Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
Model: Inny
Wersja: Chwilowo BezMX
Lokalizacja: Gdańsk

16 mar 2016, 23:20

Czy ktoś z posiadaczy NC-eka mógłby zmierzyć i podać mi wysokość paska na drzwiach,tego z napisem mx5? Z góry dziękuję :senkju:
Pozdro
Marcin
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

17 mar 2016, 8:19

DEXTER pisze:Hejka. Ma ktos schematy zawieszenia? Amor sprezyna i te inne pierdolki? Zebym zmonowal wszystko we wlasciwej kolejnosci bo nie pamietam :-p

Pozdr.
DEX


prosze :mrgreen:

https://www.flyinmiata.com/tech/suspension_diagrams.php
Obrazek
Snabb
Posty: 211
Rejestracja: 08 lut 2011, 23:57
Model: NA
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

17 mar 2016, 19:26

Hejka. Pacjent NA 1.6 '93
Jestem w trakcie wymiany skrzyni 5b na 6b. Jak sobie poradzić z problemem linka prędkościomierza, a skrzynia 6b, która daje sygnał cyfrowy?
I druga sprawa. Czy trzeba też coś kombinować z czujnikami, są takie same ?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

17 mar 2016, 19:38

Snabb pisze:Jestem w trakcie wymiany skrzyni 5b na 6b. Jak sobie poradzić z problemem linka prędkościomierza, a skrzynia 6b, która daje sygnał cyfrowy?

Wyjąć obydwa czujniki i je zamienić.

Snabb pisze:I druga sprawa. Czy trzeba też coś kombinować z czujnikami, są takie same ?

Są P&P.
Snabb
Posty: 211
Rejestracja: 08 lut 2011, 23:57
Model: NA
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

17 mar 2016, 19:56

Dzięki za szybką podpowiedź.
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1335
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

17 mar 2016, 20:02

RS pisze:
Snabb pisze:Jestem w trakcie wymiany skrzyni 5b na 6b. Jak sobie poradzić z problemem linka prędkościomierza, a skrzynia 6b, która daje sygnał cyfrowy?

Wyjąć obydwa czujniki i je zamienić.

Snabb pisze:I druga sprawa. Czy trzeba też coś kombinować z czujnikami, są takie same ?

Są P&P.

Tylko trzeba pamiętać że licznik przekłamuje przy skrzyni 6b z linką i zegarami z NA
Snabb
Posty: 211
Rejestracja: 08 lut 2011, 23:57
Model: NA
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

17 mar 2016, 20:06

Zaniża czy zawyża? I tak na torze njważniejszy jest obrotomierz ;)
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

17 mar 2016, 20:07

Snabb pisze:Zaniża czy zawyża?


Z jakim dyfrem?
Snabb
Posty: 211
Rejestracja: 08 lut 2011, 23:57
Model: NA
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

17 mar 2016, 20:09

Dyfer też od szóstki.
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1335
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

17 mar 2016, 20:15

RS pisze:
Snabb pisze:Zaniża czy zawyża?


Z jakim dyfrem?

Zaniża
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

18 mar 2016, 10:30

Wie ktoś może czy jest możliwe i jak dużą operacją w NCFL 2.0 z automatem jest przerobienie na manual?
Automaty wychodziły w wersji sport, jaki dyferencjał miały?
Snabb
Posty: 211
Rejestracja: 08 lut 2011, 23:57
Model: NA
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

18 mar 2016, 12:08

RS pisze:
Snabb pisze:Jestem w trakcie wymiany skrzyni 5b na 6b. Jak sobie poradzić z problemem linka prędkościomierza, a skrzynia 6b, która daje sygnał cyfrowy?

Wyjąć obydwa czujniki i je zamienić.

Snabb pisze:I druga sprawa. Czy trzeba też coś kombinować z czujnikami, są takie same ?

Są P&P.

20160318_125724_HDR.jpg

Jednak te czujniki prędkosciomierza są inne. Ten niebieski wieloklinek ze skrzyni 6 ma mniejszą średnicę niż ten czerwony ze skrzyni 5. Jak to ogarnąć?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

18 mar 2016, 12:19

Snabb pisze:ak to ogarnąć?


Po prostu włożyć go w gniazdo starego. Tak ma być.
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1335
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

18 mar 2016, 13:33

A może da radę przełożyć tą zębatke z jednego do drugiego i wtedy licznik nie będzie przeklamywał?
ODPOWIEDZ