Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Tomai
- Donator

- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
17 wrz 2009, 18:09
callum pisze: Podnosisz tył. Zdejmujesz koło z tyłu. Zakładasz zapasowe. Opuszczasz tył. Podnosisz przód. Zdejmujesz koło z przodu. Zakładasz to zdjęte z tyłu. Opuszczasz przód. Podnosisz tył. Zdejmujesz zapasowe. Zakładasz to z przodu. Opuszczasz. Powtarzasz z drugą stroną.
Gwarantuję, w góra dwa tygodnie da się całą operację skończyć
Znam ten temat baaardzo dobrze. Jedno popołudnie, dwa lewarki, fajnie było.

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
Mako
- Posty: 102
- Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19
- Lokalizacja: Pyrlandia
12 paź 2009, 9:39
Witam, wczoraj jadac moja NB uslyszalem dziwny dzwiek wydobywajacy sie z tylu pojazdu, takie grzechotanie polaczone ze swistem. Przy ruszaniu nic takiego nie slychac dopiero gdzies tak od 30 km/h i wraz ze wzrostem predkosci dzwiek nie wzrasta glosnosc tylko przechodzi bardziej w pisk. Po zatrzymaniu i ponownym ruszeniu przestalo w ogole halasowac zeby bo kilkdziesieciu kilometrach znowu wydawac ten sam dzwiek po czym po najechaniu na dziure przestalo w ogole sie odzywac. Czy ktos juz sie spotkal z takim zjawiskiem?? Z gory dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam Mako
-
Dizajer
- Posty: 1101
- Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
- Lokalizacja: Poznań / Kujawy
-
Kontakt:
13 paź 2009, 9:03
hamulce sie nie konczą i sygnalizatory sie nie odezwały ?
miałem tak raz kiedy zbliżała sie wymiana klocków z tylu, coś nagle zaczeło przeraźliwie piszczeć, zatrzymałem sie na chwile i później już było git (samo sie naprawiło

? Mimo to pare dni później wjechały nowe klocki.
-
Mako
- Posty: 102
- Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19
- Lokalizacja: Pyrlandia
14 paź 2009, 6:32
Dizajer pisze:hamulce sie nie konczą i sygnalizatory sie nie odezwały ?
miałem tak raz kiedy zbliżała sie wymiana klocków z tylu, coś nagle zaczeło przeraźliwie piszczeć, zatrzymałem sie na chwile i później już było git (samo sie naprawiło

? Mimo to pare dni później wjechały nowe klocki.
Calkiem mozliwe, poprzedni wlascicel mowil ze trzeba by wymienic juz z tylu klocki, dzieki bardzo za info

-
Mako
- Posty: 102
- Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19
- Lokalizacja: Pyrlandia
16 lis 2009, 20:38
Wlasnie wymienilem klocki lecz niestety szum w tym wypadku nie pochodzil od zuzytych klockow ktore mialy jeszcze polowe swojej grubosci. Dzwiek teraz okreslilbym jakbym mial gdzies z tylu podlaczone dynamo od roweru takie lekkie wycie (gumowo metalowe

), dodam do tego ze nie zawsze wystepuje. Postawilem dzisiaj samochod na koziolkach wrzucilem luz i krecilem kolami, zadnego takiego dzwieku nie slyszalem. Postawilem z powrotem na kolach pojechalem do domu i kompletna cisza. Sam juz nie wiem skad ten dzwiek a w trasie dostaje szalu jak go slysze

-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
17 lis 2009, 9:09
Może któraś z blach osłaniających tarcze hamulcowe jest luźna i ociera o tarczę? W tylnej osi jedyne elementy jakie mogą wydawać dźwięki podczas toczenia się auta to - dyfer, przeguby, tarcza/klocek i łożyska. Każde z tych elementów generuje różne dźwięki w różnych sytuacjach (zakręt, przyspieszanie, jazda po nierównościach itd.) Proponuję dokładniej "wsłuchać się" w dźwięki które słyszysz w Twoim aucie i dopiero bardziej miarodajne opisy mogą kogoś naprowadzić na właściwą diagnozę.
-
piotr-gka
- Posty: 669
- Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
- Lokalizacja: gka
12 lis 2013, 19:14
podepnę się tutaj:
jest gdzieś jakiś opis na forum jak wymienić łożysko z tylnego koła?
po podniesieniu na lewarek wyczuwalny luz góra-dół
dodatkowo jakie kupić?
-
piotr-gka
- Posty: 669
- Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
- Lokalizacja: gka
14 lis 2013, 21:49
Łożysko kupiłem,
czy ktoś wymieniał tylne łożysko własnoręcznie?
potrzebna jest do tego prasa?
-
13b
- Posty: 189
- Rejestracja: 18 sie 2011, 17:15
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Niemcy
14 lis 2013, 23:54
ja wymieniałem, tylko żeby wyjąc łożysko z całego korpusu musiałem użyć prasy hydraulicznej, było ossstro zapieczone, żadne domowe sposoby nie działały :/ reszta nie jest problemem. I przy okazji ze byłem w warsztacie korzystać z praski to od razu delikatnie nawinął mi nowe łożysko

-
piotr-gka
- Posty: 669
- Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
- Lokalizacja: gka
15 lis 2013, 7:11
wyciąga się całą piastę?
trzeba na nowo ustawiać geometrię?
-
13b
- Posty: 189
- Rejestracja: 18 sie 2011, 17:15
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Niemcy
15 lis 2013, 7:20
Geometrii nie ustawiałem, a piastę trzeba wyjąć, zależy jak bardzo masz zapieczone łożysko ale u mnie piasta wyszła dopiero z kawałkiem łożyska a reszta łożyska została w gnieździe (nie wiem jak nazwać ten element).
-
13b
- Posty: 189
- Rejestracja: 18 sie 2011, 17:15
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Niemcy
15 lis 2013, 7:25
Jak nie bedzie łożysko siedziało tak mocno jak u mnie to nie. Ja robiłem to jeszcze w srebrnej i pierwszy raz zabierałem się za łożysko, tak poglądowo pomógł mi ten filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=wKYL9_4mXRI
Tylko jemu ładnie wyszło łożysko, ja zdemontowałem całą bieżnię i z nią pojechałem na praskę. No i nie wyciągałem osiek

-
bratek
- Posty: 182
- Rejestracja: 05 sty 2011, 17:24
- Lokalizacja: Tychy
12 kwie 2014, 7:01
U mnie też nastąpiły szumy z tyłu po wymianie opon zimowych na letnie...

mam nadzieję, że to kwestia tego że zimówki były funkiel nówki a letnie są z 2007r. Chyba że są to objawy czegoś innego...pojeździmy zobaczymy
-
gng
- Posty: 52
- Rejestracja: 02 mar 2013, 21:44
- Lokalizacja: Kraków
18 gru 2014, 23:39
Odgrzeje trochę temat, bo mam identyczne objawy jak matthew w mojej NC. Czy da się jakoś sprawdzić czy to na pewno te łożyska nie rozbierając dyfra? Byłem dziś na podnośniku i niestety cisza, luzów na kołach nie ma, olej w dyfrze wygląda nie najgorzej, natomiast sam dyfer (obudowa) już średnio:
Pytanie bonusowe:
Jak zakręciłem kołami to oba kręciły się w tą samą stronę, czy to normalne? Gdzieś na forum przeczytałem że torsen w MX-5 tak nie działa.
-
Pczs4
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Bolesławiec
10 kwie 2015, 19:50
MX'y są słabo wyciszone, chyba ten typ tak ma
Ostatnio zmieniony 17 mar 2017, 11:51 przez
Pczs4, łącznie zmieniany 1 raz.
-
erbi2222
- Donator

- Posty: 368
- Rejestracja: 23 cze 2015, 11:20
- Model: NA
- Wersja: Sunracer
- Lokalizacja: GA
01 mar 2016, 9:28
Odkopię temat:
NA 1,6 z otwartym dyfrem, koła wyważone, opony równe, w moście olej mineralny Motul, przy wymianie nie było żadnych śmieci w starym oleju (ale nie wyglądał na przepracowany). Przy prędkości powyżej 120 (tylko przy założonym HT , inaczej wiatr zagłusza) słychać z tyłu miarowy hałas (buczenie, rezonans?) z częstotliwością około 1 na 2-3 sekundy.
Co może być przyczyną? Łożyska mostu, wał?
Jaki może być koszt naprawy?
-
erbi2222
- Donator

- Posty: 368
- Rejestracja: 23 cze 2015, 11:20
- Model: NA
- Wersja: Sunracer
- Lokalizacja: GA
06 mar 2016, 12:18
erbi2222 pisze:Odkopię temat:
NA 1,6 z otwartym dyfrem, koła wyważone, opony równe, w moście olej mineralny Motul, przy wymianie nie było żadnych śmieci w starym oleju (ale nie wyglądał na przepracowany). Przy prędkości powyżej 120 (tylko przy założonym HT , inaczej wiatr zagłusza) słychać z tyłu miarowy hałas (buczenie, rezonans?) z częstotliwością około 1 na 2-3 sekundy.
Co może być przyczyną? Łożyska mostu, wał?
Jaki może być koszt naprawy?
Może komuś w przyszłości przyda się ta informacja. Hałas, rezonans, był spowodowany słabym tłumieniem standardowych tylnych amortyzatorów przy sprężynie Eibacha, bo wymianie na B6 jest już cicho
