Szum od osi tylniej

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

17 wrz 2009, 18:09

callum pisze: Podnosisz tył. Zdejmujesz koło z tyłu. Zakładasz zapasowe. Opuszczasz tył. Podnosisz przód. Zdejmujesz koło z przodu. Zakładasz to zdjęte z tyłu. Opuszczasz przód. Podnosisz tył. Zdejmujesz zapasowe. Zakładasz to z przodu. Opuszczasz. Powtarzasz z drugą stroną.

Gwarantuję, w góra dwa tygodnie da się całą operację skończyć


Znam ten temat baaardzo dobrze. Jedno popołudnie, dwa lewarki, fajnie było. :wink:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Mako
Posty: 102
Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19
Lokalizacja: Pyrlandia

12 paź 2009, 9:39

Witam, wczoraj jadac moja NB uslyszalem dziwny dzwiek wydobywajacy sie z tylu pojazdu, takie grzechotanie polaczone ze swistem. Przy ruszaniu nic takiego nie slychac dopiero gdzies tak od 30 km/h i wraz ze wzrostem predkosci dzwiek nie wzrasta glosnosc tylko przechodzi bardziej w pisk. Po zatrzymaniu i ponownym ruszeniu przestalo w ogole halasowac zeby bo kilkdziesieciu kilometrach znowu wydawac ten sam dzwiek po czym po najechaniu na dziure przestalo w ogole sie odzywac. Czy ktos juz sie spotkal z takim zjawiskiem?? Z gory dzieki za odpowiedzi.

Pozdrawiam Mako
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

13 paź 2009, 9:03

hamulce sie nie konczą i sygnalizatory sie nie odezwały ?
miałem tak raz kiedy zbliżała sie wymiana klocków z tylu, coś nagle zaczeło przeraźliwie piszczeć, zatrzymałem sie na chwile i później już było git (samo sie naprawiło :) ? Mimo to pare dni później wjechały nowe klocki.
Mako
Posty: 102
Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19
Lokalizacja: Pyrlandia

14 paź 2009, 6:32

Dizajer pisze:hamulce sie nie konczą i sygnalizatory sie nie odezwały ?
miałem tak raz kiedy zbliżała sie wymiana klocków z tylu, coś nagle zaczeło przeraźliwie piszczeć, zatrzymałem sie na chwile i później już było git (samo sie naprawiło :) ? Mimo to pare dni później wjechały nowe klocki.


Calkiem mozliwe, poprzedni wlascicel mowil ze trzeba by wymienic juz z tylu klocki, dzieki bardzo za info :mrgreen:
Mako
Posty: 102
Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19
Lokalizacja: Pyrlandia

16 lis 2009, 20:38

Wlasnie wymienilem klocki lecz niestety szum w tym wypadku nie pochodzil od zuzytych klockow ktore mialy jeszcze polowe swojej grubosci. Dzwiek teraz okreslilbym jakbym mial gdzies z tylu podlaczone dynamo od roweru takie lekkie wycie (gumowo metalowe :shock: ), dodam do tego ze nie zawsze wystepuje. Postawilem dzisiaj samochod na koziolkach wrzucilem luz i krecilem kolami, zadnego takiego dzwieku nie slyszalem. Postawilem z powrotem na kolach pojechalem do domu i kompletna cisza. Sam juz nie wiem skad ten dzwiek a w trasie dostaje szalu jak go slysze :sad:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

17 lis 2009, 9:09

Może któraś z blach osłaniających tarcze hamulcowe jest luźna i ociera o tarczę? W tylnej osi jedyne elementy jakie mogą wydawać dźwięki podczas toczenia się auta to - dyfer, przeguby, tarcza/klocek i łożyska. Każde z tych elementów generuje różne dźwięki w różnych sytuacjach (zakręt, przyspieszanie, jazda po nierównościach itd.) Proponuję dokładniej "wsłuchać się" w dźwięki które słyszysz w Twoim aucie i dopiero bardziej miarodajne opisy mogą kogoś naprowadzić na właściwą diagnozę.
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

12 lis 2013, 19:14

podepnę się tutaj:
jest gdzieś jakiś opis na forum jak wymienić łożysko z tylnego koła?
po podniesieniu na lewarek wyczuwalny luz góra-dół
dodatkowo jakie kupić?
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

14 lis 2013, 21:49

Łożysko kupiłem,
czy ktoś wymieniał tylne łożysko własnoręcznie?
potrzebna jest do tego prasa?
13b
Posty: 189
Rejestracja: 18 sie 2011, 17:15
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Niemcy

14 lis 2013, 23:54

ja wymieniałem, tylko żeby wyjąc łożysko z całego korpusu musiałem użyć prasy hydraulicznej, było ossstro zapieczone, żadne domowe sposoby nie działały :/ reszta nie jest problemem. I przy okazji ze byłem w warsztacie korzystać z praski to od razu delikatnie nawinął mi nowe łożysko ;)
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

15 lis 2013, 7:11

wyciąga się całą piastę?
trzeba na nowo ustawiać geometrię?
13b
Posty: 189
Rejestracja: 18 sie 2011, 17:15
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Niemcy

15 lis 2013, 7:20

Geometrii nie ustawiałem, a piastę trzeba wyjąć, zależy jak bardzo masz zapieczone łożysko ale u mnie piasta wyszła dopiero z kawałkiem łożyska a reszta łożyska została w gnieździe (nie wiem jak nazwać ten element).
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

15 lis 2013, 7:22

bieżnia :grin:
dużo roboty?
13b
Posty: 189
Rejestracja: 18 sie 2011, 17:15
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Niemcy

15 lis 2013, 7:25

Jak nie bedzie łożysko siedziało tak mocno jak u mnie to nie. Ja robiłem to jeszcze w srebrnej i pierwszy raz zabierałem się za łożysko, tak poglądowo pomógł mi ten filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=wKYL9_4mXRI

Tylko jemu ładnie wyszło łożysko, ja zdemontowałem całą bieżnię i z nią pojechałem na praskę. No i nie wyciągałem osiek ;)
bratek
Posty: 182
Rejestracja: 05 sty 2011, 17:24
Lokalizacja: Tychy

12 kwie 2014, 7:01

U mnie też nastąpiły szumy z tyłu po wymianie opon zimowych na letnie... :shock: mam nadzieję, że to kwestia tego że zimówki były funkiel nówki a letnie są z 2007r. Chyba że są to objawy czegoś innego...pojeździmy zobaczymy
gng
Posty: 52
Rejestracja: 02 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: Kraków

18 gru 2014, 23:39

Odgrzeje trochę temat, bo mam identyczne objawy jak matthew w mojej NC. Czy da się jakoś sprawdzić czy to na pewno te łożyska nie rozbierając dyfra? Byłem dziś na podnośniku i niestety cisza, luzów na kołach nie ma, olej w dyfrze wygląda nie najgorzej, natomiast sam dyfer (obudowa) już średnio:
IMG_20141218_183327.jpg


Pytanie bonusowe:
Jak zakręciłem kołami to oba kręciły się w tą samą stronę, czy to normalne? Gdzieś na forum przeczytałem że torsen w MX-5 tak nie działa.
Pczs4
Posty: 65
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bolesławiec

10 kwie 2015, 19:50

MX'y są słabo wyciszone, chyba ten typ tak ma
Ostatnio zmieniony 17 mar 2017, 11:51 przez Pczs4, łącznie zmieniany 1 raz.
erbi2222
Donator
Donator
Posty: 368
Rejestracja: 23 cze 2015, 11:20
Model: NA
Wersja: Sunracer
Lokalizacja: GA

01 mar 2016, 9:28

Odkopię temat:
NA 1,6 z otwartym dyfrem, koła wyważone, opony równe, w moście olej mineralny Motul, przy wymianie nie było żadnych śmieci w starym oleju (ale nie wyglądał na przepracowany). Przy prędkości powyżej 120 (tylko przy założonym HT , inaczej wiatr zagłusza) słychać z tyłu miarowy hałas (buczenie, rezonans?) z częstotliwością około 1 na 2-3 sekundy.
Co może być przyczyną? Łożyska mostu, wał?
Jaki może być koszt naprawy?
erbi2222
Donator
Donator
Posty: 368
Rejestracja: 23 cze 2015, 11:20
Model: NA
Wersja: Sunracer
Lokalizacja: GA

06 mar 2016, 12:18

erbi2222 pisze:Odkopię temat:
NA 1,6 z otwartym dyfrem, koła wyważone, opony równe, w moście olej mineralny Motul, przy wymianie nie było żadnych śmieci w starym oleju (ale nie wyglądał na przepracowany). Przy prędkości powyżej 120 (tylko przy założonym HT , inaczej wiatr zagłusza) słychać z tyłu miarowy hałas (buczenie, rezonans?) z częstotliwością około 1 na 2-3 sekundy.
Co może być przyczyną? Łożyska mostu, wał?
Jaki może być koszt naprawy?

Może komuś w przyszłości przyda się ta informacja. Hałas, rezonans, był spowodowany słabym tłumieniem standardowych tylnych amortyzatorów przy sprężynie Eibacha, bo wymianie na B6 jest już cicho :winner:
ODPOWIEDZ