Jakie felgi ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

12 lut 2016, 8:38

ale by pasowały do nb...
a od tego roku można zamawiać w kolorach różnych
http://www.driftworks.com/work-wheels-e ... iwami.html
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2016, 3:24

Szykuję komplet dedykowany na tor do NA na prokicie i bilkach B6.
Chyba najbardziej oklepany zestaw, czyli opony 195/50/15 + fele 15x7 tylko jakie ET, żeby to wyglądało bez zabawy w dystanse? Zdaje się, że gdzieś widziałem, że ET 20 będzie git.
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

13 lut 2016, 7:31

Od 10 do 20. Bédzie git.

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

13 lut 2016, 7:38

Rafa pisze:Od 10 do 20. Bédzie git.

Pozdr
Rafa


Nie, nie.
Okolice 15 i poniżej na B6+ProKit w NA = obcierki opony o nadkole ... to nie druga generacja :).

20-25 jest bezpiecznie bez żadnych kątów.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

13 lut 2016, 8:31

Oj. NA. Sorki, zaspany jestem.

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2016, 12:51

Dzięki panowie! Czyli 15x7 ET15-20. No to szukamy...

To tak na szybko, co sądzicie?
http://allegro.pl/felgi-bmw-e30-15-cali-4x100-i5971011472.html
13 niby ciut mało, ale szukam czegoś w tym klimacie, najlepiej białych
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

13 lut 2016, 15:32

IMHO to się nie zmieści do NA. Myślę, że możesz brać pod uwagę też ET w granicach 30-35 przy tej szerokości, też dobrze wypełni nadkole.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2016, 15:56

Faktycznie, wyklikałem w kalkulatorze i wystają znacznie w porównaniu z moimi ATS SKY 16x7.5 ET30.
I takie ET w sumie najłatwiej dopaść. Warto te kupić tylko z myślą o MMC/tor?
http://olx.pl/oferta/alufelgi-rial-15-o-z-racing-4x100-lekkie-kjs-rajdy-volk-bbs-drag-hrs-CID5-IDdVRIB.html#72671a0568
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2199
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

13 lut 2016, 16:05

Do NA wejdą 7'' z ET ~25, przy kątach poniżej 2 i szerokim 205 - sprawdzone. Więc ET 20 i opona 195 powinna dać radę bez większego problemu, ET 13 już bym się obawiał.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
chillak
Posty: 66
Rejestracja: 01 paź 2014, 23:52
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2016, 19:17

Czy poleci ktoś jakiś zakład w Warszawie gdzie ładnie pomalują felgi na chrom? (i przy okazji nie wezmą miliona monet) :D
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2016, 15:09

Białe Japan Racing JR3 z ET 25 :winner:

Zastanawiam się między 15x7" a 15x8". Z tego co widzę w temacie DEXTER-a na 8-calowej feldze nie ma jakiegoś strasznego naciągu Obrazek

Na moich letnich 16x9" opony 215/40 są już za mocno naciągnięte, rant nie jest chroniony, a tego chciałbym uniknąć
Obrazek

Ale to pewnie też kwestia niższego profilu
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

14 lut 2016, 15:14

Dex ma na sprzedaż swoje jak coś ;)
Tylko do NA będzie chyba ciężko...

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2016, 15:34

Rafa pisze:Tylko do NA będzie chyba ciężko...

Serio? Nie wygląda to jakoś źle w porównaniu z moimi 16 (7.5 przód, 9J tył, ET 30), a nic mi nie trze. Jeno tył wystaje poza obrys auta :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

14 lut 2016, 16:37

No narzekają to coś,że 15x7 ET 10 to gruba akcja...
Ja tam się już na temat NA nie wypowiadam ;) nie moja bajka :)

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2016, 17:10

Jaw0r pisze:a nic mi nie trze

Temat jest bardzo drażliwy - w zależności od chociażby sztywności ścianek bocznych i sposobu jazdy (crusing, trasy / szybka, agresywna jazda) jednym będzie trzeć, a innym nie, nie mówiąc oczywiście nawet o ustawieniach geometrii (negatywie).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

14 lut 2016, 17:12

I zależy czy zawias jest obniżony czy nie i ewentualnie o ile.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

14 lut 2016, 18:50

15x7 ET 13 opona T1R 195/50 na seryjnym zawiasie z geometrią zrobiona wg podręcznika Mazda dla MX5 z 1995 roku (inaczej nie chcieli - mówią, że tak im komp mówi - tak tylko robią <nie, nie wróciłem już tam :) >) trze tylko na wertepach, ale zarówno z przodu jak i z tyłu.

Na Bilstein B6 + ProKit (nowym i jednym i drugim) zrobił się delikatny-naturalny kąt wynikający z obniżenia: na tych samych kołach tarło tylko z tylu, ale przy konkretnym wertepie lub dochamowaniu na MMC i z przodu okazjonalnie.

Po założeniu Federali 195/50 tarło i z przodu.

Niezbędna przy takim ET jest rolka, a przy niektórych oponach rolka + kąty. Kropka.

Moja teoria o tarciu na glebie przy ET 10~15 bez kątów i rolki jest poparta praktyką - na własnych nadkolach.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

14 lut 2016, 19:32

Arvi, super. I wszystko jasne ;)

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

14 lut 2016, 19:45

A ja to tylko potwierdzam to samo u mnie.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
karol88
Posty: 255
Rejestracja: 16 maja 2014, 9:58
Model: NB
Lokalizacja: Koszalin

15 lut 2016, 13:09

Pochwalę się a co ;) Dla mnie porno szczególnie na żywo...

3.JPG
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

15 lut 2016, 13:20

Felga elegancka ale co tam się zadziało z tymi odważnikami? :shock:
Awatar użytkownika
karol88
Posty: 255
Rejestracja: 16 maja 2014, 9:58
Model: NB
Lokalizacja: Koszalin

15 lut 2016, 13:26

sophisty pisze:co tam się zadziało z tymi odważnikami?


Zauważyłem okaże się przy wyważaniu. Z tego co widzę to na jednej feldze tak jest. Stan wizualny rzekł bym, że nowe. Prawie żadnych zadrapań, a jak już są to bardzo delikatne.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

15 lut 2016, 13:36

karol88 pisze:Pochwalę się a co ;) Dla mnie porno szczególnie na żywo...

Obrazek
:slinotok: :kciuk:
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

16 lut 2016, 23:14

Jednak stanęło na Japan Racing JR3 15x7 ET25 :winner:
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

16 lut 2016, 23:35

nickesh v2.0 pisze:
karol88 pisze:Pochwalę się a co ;) Dla mnie porno szczególnie na żywo...

Obrazek
:slinotok: :kciuk:



Sporo tam odwaznikow maja naklejonych...
Awatar użytkownika
karol88
Posty: 255
Rejestracja: 16 maja 2014, 9:58
Model: NB
Lokalizacja: Koszalin

17 lut 2016, 8:22

Lexx pisze:Sporo tam odwaznikow maja naklejonych...


Nie wiem czy to ma znaczenie ale gosć miał na to naciągnięte 165/45 i do tego pneumatykę... Jeszcze ich nie wyważałem, ale wyglądają naprawdę na mało używane. Spawane na bank nigdzie nie są.
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

17 lut 2016, 12:51

Sporo zależy od wulkanizatora oraz od samych opon.
Jeżeli się wulkanizatorowi chce, i wie jak to da się ustawić oponę, żeby zdecydowanie zmniejszyć ilość odważników.
Jeżeli założy "jak leci" i tak zostawi to nawet na nowych felgach czasem trzeba tyle odważników dać by wyważyć,
mimo że sama felga jest zupełnie prosta.
Szczególnie problem ten występuje przy chińskich i tajwańskich oponach, które idealne pod względem wyważenia i wymiarów nie są.
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
Awatar użytkownika
karol88
Posty: 255
Rejestracja: 16 maja 2014, 9:58
Model: NB
Lokalizacja: Koszalin

17 lut 2016, 15:35

SodiBydgoszcz pisze:Sporo zależy od wulkanizatora oraz od samych opon.
Jeżeli się wulkanizatorowi chce, i wie jak to da się ustawić oponę, żeby zdecydowanie zmniejszyć ilość odważników.
Jeżeli założy "jak leci" i tak zostawi to nawet na nowych felgach czasem trzeba tyle odważników dać by wyważyć,
mimo że sama felga jest zupełnie prosta.
Szczególnie problem ten występuje przy chińskich i tajwańskich oponach, które idealne pod względem wyważenia i wymiarów nie są.


Tak też wyczytałem Sodi dzięki za słowa otuchy ;) Gość miał naciągnięte Nankangi.
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

19 lut 2016, 17:33

szybkie pytanko dla znawców tematu
czy felga o takich parametrach

15x8.0 +10

wejdzie do NBFL, gleba jest i negatyw też

dzięki za pomoc
pozdr
chbr
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

19 lut 2016, 17:36

Wejdzie. Jaka gleba? Jak więcej niż -35mm może trzeć,ale to wszystko zależy też od kątów.Maks opona to 195/50.

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
ODPOWIEDZ