Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
ale by pasowały do nb...
a od tego roku można zamawiać w kolorach różnych
http://www.driftworks.com/work-wheels-e ... iwami.html
a od tego roku można zamawiać w kolorach różnych
http://www.driftworks.com/work-wheels-e ... iwami.html
Szykuję komplet dedykowany na tor do NA na prokicie i bilkach B6.
Chyba najbardziej oklepany zestaw, czyli opony 195/50/15 + fele 15x7 tylko jakie ET, żeby to wyglądało bez zabawy w dystanse? Zdaje się, że gdzieś widziałem, że ET 20 będzie git.
Chyba najbardziej oklepany zestaw, czyli opony 195/50/15 + fele 15x7 tylko jakie ET, żeby to wyglądało bez zabawy w dystanse? Zdaje się, że gdzieś widziałem, że ET 20 będzie git.
Od 10 do 20. Bédzie git.
Pozdr
Rafa
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Rafa pisze:Od 10 do 20. Bédzie git.
Pozdr
Rafa
Nie, nie.
Okolice 15 i poniżej na B6+ProKit w NA = obcierki opony o nadkole ... to nie druga generacja .
20-25 jest bezpiecznie bez żadnych kątów.
Oj. NA. Sorki, zaspany jestem.
Pozdr
Rafa
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Dzięki panowie! Czyli 15x7 ET15-20. No to szukamy...
To tak na szybko, co sądzicie?
http://allegro.pl/felgi-bmw-e30-15-cali-4x100-i5971011472.html
13 niby ciut mało, ale szukam czegoś w tym klimacie, najlepiej białych
To tak na szybko, co sądzicie?
http://allegro.pl/felgi-bmw-e30-15-cali-4x100-i5971011472.html
13 niby ciut mało, ale szukam czegoś w tym klimacie, najlepiej białych
IMHO to się nie zmieści do NA. Myślę, że możesz brać pod uwagę też ET w granicach 30-35 przy tej szerokości, też dobrze wypełni nadkole.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Faktycznie, wyklikałem w kalkulatorze i wystają znacznie w porównaniu z moimi ATS SKY 16x7.5 ET30.
I takie ET w sumie najłatwiej dopaść. Warto te kupić tylko z myślą o MMC/tor?
http://olx.pl/oferta/alufelgi-rial-15-o-z-racing-4x100-lekkie-kjs-rajdy-volk-bbs-drag-hrs-CID5-IDdVRIB.html#72671a0568
I takie ET w sumie najłatwiej dopaść. Warto te kupić tylko z myślą o MMC/tor?
http://olx.pl/oferta/alufelgi-rial-15-o-z-racing-4x100-lekkie-kjs-rajdy-volk-bbs-drag-hrs-CID5-IDdVRIB.html#72671a0568
- flatline
- Donator
- Posty: 2199
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Do NA wejdą 7'' z ET ~25, przy kątach poniżej 2 i szerokim 205 - sprawdzone. Więc ET 20 i opona 195 powinna dać radę bez większego problemu, ET 13 już bym się obawiał.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Białe Japan Racing JR3 z ET 25
Zastanawiam się między 15x7" a 15x8". Z tego co widzę w temacie DEXTER-a na 8-calowej feldze nie ma jakiegoś strasznego naciągu
Na moich letnich 16x9" opony 215/40 są już za mocno naciągnięte, rant nie jest chroniony, a tego chciałbym uniknąć
Ale to pewnie też kwestia niższego profilu
Zastanawiam się między 15x7" a 15x8". Z tego co widzę w temacie DEXTER-a na 8-calowej feldze nie ma jakiegoś strasznego naciągu
Na moich letnich 16x9" opony 215/40 są już za mocno naciągnięte, rant nie jest chroniony, a tego chciałbym uniknąć
Ale to pewnie też kwestia niższego profilu
Dex ma na sprzedaż swoje jak coś
Tylko do NA będzie chyba ciężko...
Pozdr
Rafa
Tylko do NA będzie chyba ciężko...
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Rafa pisze:Tylko do NA będzie chyba ciężko...
Serio? Nie wygląda to jakoś źle w porównaniu z moimi 16 (7.5 przód, 9J tył, ET 30), a nic mi nie trze. Jeno tył wystaje poza obrys auta
No narzekają to coś,że 15x7 ET 10 to gruba akcja...
Ja tam się już na temat NA nie wypowiadam nie moja bajka
Pozdr
Rafa
Ja tam się już na temat NA nie wypowiadam nie moja bajka
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Jaw0r pisze:a nic mi nie trze
Temat jest bardzo drażliwy - w zależności od chociażby sztywności ścianek bocznych i sposobu jazdy (crusing, trasy / szybka, agresywna jazda) jednym będzie trzeć, a innym nie, nie mówiąc oczywiście nawet o ustawieniach geometrii (negatywie).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
15x7 ET 13 opona T1R 195/50 na seryjnym zawiasie z geometrią zrobiona wg podręcznika Mazda dla MX5 z 1995 roku (inaczej nie chcieli - mówią, że tak im komp mówi - tak tylko robią <nie, nie wróciłem już tam >) trze tylko na wertepach, ale zarówno z przodu jak i z tyłu.
Na Bilstein B6 + ProKit (nowym i jednym i drugim) zrobił się delikatny-naturalny kąt wynikający z obniżenia: na tych samych kołach tarło tylko z tylu, ale przy konkretnym wertepie lub dochamowaniu na MMC i z przodu okazjonalnie.
Po założeniu Federali 195/50 tarło i z przodu.
Niezbędna przy takim ET jest rolka, a przy niektórych oponach rolka + kąty. Kropka.
Moja teoria o tarciu na glebie przy ET 10~15 bez kątów i rolki jest poparta praktyką - na własnych nadkolach.
Na Bilstein B6 + ProKit (nowym i jednym i drugim) zrobił się delikatny-naturalny kąt wynikający z obniżenia: na tych samych kołach tarło tylko z tylu, ale przy konkretnym wertepie lub dochamowaniu na MMC i z przodu okazjonalnie.
Po założeniu Federali 195/50 tarło i z przodu.
Niezbędna przy takim ET jest rolka, a przy niektórych oponach rolka + kąty. Kropka.
Moja teoria o tarciu na glebie przy ET 10~15 bez kątów i rolki jest poparta praktyką - na własnych nadkolach.
Arvi, super. I wszystko jasne
Pozdr
Rafa
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Pochwalę się a co Dla mnie porno szczególnie na żywo...
sophisty pisze:co tam się zadziało z tymi odważnikami?
Zauważyłem okaże się przy wyważaniu. Z tego co widzę to na jednej feldze tak jest. Stan wizualny rzekł bym, że nowe. Prawie żadnych zadrapań, a jak już są to bardzo delikatne.
Jednak stanęło na Japan Racing JR3 15x7 ET25
Lexx pisze:Sporo tam odwaznikow maja naklejonych...
Nie wiem czy to ma znaczenie ale gosć miał na to naciągnięte 165/45 i do tego pneumatykę... Jeszcze ich nie wyważałem, ale wyglądają naprawdę na mało używane. Spawane na bank nigdzie nie są.
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
Sporo zależy od wulkanizatora oraz od samych opon.
Jeżeli się wulkanizatorowi chce, i wie jak to da się ustawić oponę, żeby zdecydowanie zmniejszyć ilość odważników.
Jeżeli założy "jak leci" i tak zostawi to nawet na nowych felgach czasem trzeba tyle odważników dać by wyważyć,
mimo że sama felga jest zupełnie prosta.
Szczególnie problem ten występuje przy chińskich i tajwańskich oponach, które idealne pod względem wyważenia i wymiarów nie są.
Jeżeli się wulkanizatorowi chce, i wie jak to da się ustawić oponę, żeby zdecydowanie zmniejszyć ilość odważników.
Jeżeli założy "jak leci" i tak zostawi to nawet na nowych felgach czasem trzeba tyle odważników dać by wyważyć,
mimo że sama felga jest zupełnie prosta.
Szczególnie problem ten występuje przy chińskich i tajwańskich oponach, które idealne pod względem wyważenia i wymiarów nie są.
Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
SodiBydgoszcz pisze:Sporo zależy od wulkanizatora oraz od samych opon.
Jeżeli się wulkanizatorowi chce, i wie jak to da się ustawić oponę, żeby zdecydowanie zmniejszyć ilość odważników.
Jeżeli założy "jak leci" i tak zostawi to nawet na nowych felgach czasem trzeba tyle odważników dać by wyważyć,
mimo że sama felga jest zupełnie prosta.
Szczególnie problem ten występuje przy chińskich i tajwańskich oponach, które idealne pod względem wyważenia i wymiarów nie są.
Tak też wyczytałem Sodi dzięki za słowa otuchy Gość miał naciągnięte Nankangi.
szybkie pytanko dla znawców tematu
czy felga o takich parametrach
15x8.0 +10
wejdzie do NBFL, gleba jest i negatyw też
dzięki za pomoc
pozdr
chbr
czy felga o takich parametrach
15x8.0 +10
wejdzie do NBFL, gleba jest i negatyw też
dzięki za pomoc
pozdr
chbr
Wejdzie. Jaka gleba? Jak więcej niż -35mm może trzeć,ale to wszystko zależy też od kątów.Maks opona to 195/50.
Pozdr
Rafa
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16