Brak pradu po probie odpalenia na kable rozruchowe.

Rozwiazanie

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mlodyMazda
Posty: 134
Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
Lokalizacja: Merzig/De
Kontakt:

20 sty 2016, 17:36

Witam.

Moja NC stala jakies 2 miesiace nie jezdzona ,odpalana byla tylko 2-3 razy i przejechala kilka km.
Przyszly pierwsze mrozy ,dzisiaj probowalem odpalic auto i ledwo zakrecila ,wiec podpialem kable rozruchowe i cisza.
Zapalily sie swiatla awaryjne z tym ,ze nie migaja.Auto sie nie zamyka i nie otwiera ,nie reaguje na przekrecenie kluczyka.Na desce cisza i ciemnosc.Totalny brak pradu moge swiecic tylo swiatlami drogowymi aha ,wycieraczka chodzi ale nie moge jej wylaczyc.
Nie mam pojecia co to moze byc ,wczesniej jak auto nie chcialo odpalic po dluzszym postoju podlaczylem kable i bylo po problemie.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2016, 23:18 przez mlodyMazda, łącznie zmieniany 1 raz.
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

20 sty 2016, 18:02

A że tak zapytam, napewno + do + i - do -
mlodyMazda
Posty: 134
Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
Lokalizacja: Merzig/De
Kontakt:

20 sty 2016, 18:05

Tak wszystko jak trzeba ,sprawdzalem kilka razy.
Po wsadzeniu kluczyka do stacyjki kompletnie nic sie nie dzieje.Nawet podswietlenie wnetrza nie dziala.
Kidman
Posty: 376
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:46
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

20 sty 2016, 18:07

Poczekaj z 5 minut na podłączonych kablach zanim zakręcisz. A najlepiej prostownik, bo bez długiej trasy Ci alternator dobrze nie naładuje głęboko rozładowanego aku.
mlodyMazda
Posty: 134
Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
Lokalizacja: Merzig/De
Kontakt:

20 sty 2016, 18:15

Jutro rano podlacze jeszcze raz
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

20 sty 2016, 22:33

wszystkie bezpieczniki warto sprawdzić.
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

20 sty 2016, 23:02

autopaga pisze:wszystkie bezpieczniki warto sprawdzić.


+1 ostatnio mialem to samo a akumulator nowy, okazalo sie ze jak parkowalem wyskoczył bezpiecznik i zupełnie nic nie działało.
mlodyMazda
Posty: 134
Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
Lokalizacja: Merzig/De
Kontakt:

17 lut 2016, 16:52

Dalej nie wiem co jest.

Dzisiaj kupilem nowy akumulator Boscha i auto dalej nie ma pradu.Nie reaguje na pilot z kluczyka ,po wsadzeniu kluczyka do stacyjki zapalaja sie zegary i wskazowki przekrecaja sie do oporu po czym po chwili wracaja i auto nic nie kreci.Swieca sie tylko zegary ale reszta odbiornikow nie reaguje ,slychac tylko pompe paliwa.

Sprawdzilem bezpieczniki ,dwie "15" sa spalone od Head low ,High Low.
Probowalem zamienic bezpieczniki ale bez skutku.
Jutro kupie bezpieczniki i sprawdze.
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

17 lut 2016, 17:32

Coraz bardziej jestem przekonany że jednak był, chociaż na chwilę, odwrotnie podpięty akumulator. To że teraz jest już dobrze może nie pomóc.
mlodyMazda
Posty: 134
Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
Lokalizacja: Merzig/De
Kontakt:

17 lut 2016, 18:32

Tzn jak odwrotnie? plus z minusem ? Wczesniej starego akumulatora nie wyciagalem ,dopiero dzisiaj wsadzilem nowy ,podlaczajac napierw plus a pozniej minus.

Moze poprostu akumulator jest rozladowany? Kiedys jak ogladalem NC do kupienia ,miale podobna faze z tymi wskaznikami i tez to byla wina padnietego akumulatora.

Juz sam nie wiem co jest;/
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

17 lut 2016, 19:10

No ale piszesz że wsadziłeś nowy dzisiaj. I co na nowym dalej nic nie działa?
A co do podpięcia na odwrót, jak była próba odpalenia na kablach to przypadkiem nie było pomyłki. Plus do minusa i minus do plusa.
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

18 lut 2016, 8:36

pepeg pisze:Coraz bardziej jestem przekonany że jednak był, chociaż na chwilę, odwrotnie podpięty akumulator

"Odwrotne" podpięcie akumulatora jest właściwie niemożliwe (różne długości kabli i położenie zacisków). Wiem bo próbowałem :D
Co do "kabli rozruchowych" - rozumiem że chodzi po prostu o prostownik? Jeżeli tak to przy rozładowanym głęboko akumulatorze może potrwać dobre kilka (naście) godzin zanim akumulator się naładuje. Przy okazji - przy ładowaniu zawsze odłącza się kable od akumulatora (przynajmniej +), inaczej można uszkodzić np. komputer pokładowy.

Ja na miejscu kolegi odpiąłbym kable, zostawił akumulator podłączony do prostownika na cały dzień (nawet ten nowy), jak dalej będzie problem to do dobrego serwisu.

bonito
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 lut 2016, 9:49

bonito pisze:"Odwrotne" podpięcie akumulatora jest właściwie niemożliwe (różne długości kabli i położenie zacisków). Wiem bo próbowałem :D

Kablami rozruchowymi jak najbardziej możliwe.
bonito pisze:Co do "kabli rozruchowych" - rozumiem że chodzi po prostu o prostownik?

Nie, o kable rozruchowe i drugi samochód.
bonito pisze:Przy okazji - przy ładowaniu zawsze odłącza się kable od akumulatora (przynajmniej +), inaczej można uszkodzić np. komputer pokładowy.

Jeśli używana jest współczesna ładowarka (to znaczy każda inna, niż taka sprzed 40 lat, która kontroluje napięcie i prąd nieco umownie) to nie ma takiej potrzeby.

Jak dla mnie sprawa prosta. Jedyną rzeczą, którą MłodyMazda może zrobić sam, to sprawdzenie wszystkich bezpieczników (w kabinie i pod maską). Zanotować na kartce, które były przepalone. Jeśli po wymianie nie poprawi sie, to laweta i do kumatego serwisu od elektryki/elektroniki.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

18 lut 2016, 10:01

majkel pisze:Jeśli używana jest współczesna ładowarka (to znaczy każda inna, niż taka sprzed 40 lat, która kontroluje napięcie i prąd nieco umownie) to nie ma takiej potrzeby.


Kolego - niby prawda ale nie do końca, od znajomego serwisu samochodowego wiem że przypadki uszkodzenia różnych elementów elektroniki zdarzają się w takich sytuacjach. W każdym razie - ja w swoim samochodzie zawsze odłączam akumulator przy ładowaniu (a mam ładowarkę z górnej półki), wychodząc z założenia że lepiej niepotrzebnie odkręcić jedną śrubkę niż wymieniać komputer pokładowy za 8 tys. ;)

bonito
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

18 lut 2016, 11:08

Nowoczesne ładowarki nei uruchomią się jak podłączysz aku odwrotnie. Spokojnie można ładować akumulator bez wypinania.

Jeżeli chodzi o stary dobry prostownik to lepiej wszystko odłączyć.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 lut 2016, 14:09

bonito pisze:Kolego - niby prawda ale nie do końca

No to prawda czy nie :D
bonito pisze:ja w swoim samochodzie zawsze odłączam akumulator przy ładowaniu

Nikt Ci tego nie zabrania :D Ale nie prezentuj tego jako obowiązku czy najlepszej praktyki. Może się zaskoczysz, ale w przypadku manipulacji przy sterownikach robionych na żywym pojeździe (a nie na stole) dobra praktyka przewiduje stosowanie zasilania zewnętrznego (na wypadek padu akumulatora podczas operacji). I właśnie robi się to odpowiednią ładowarką podłączoną bezposrednio do instalacji jako zapasowe źródło.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

18 lut 2016, 15:30

Proponuję zakończyć dyskusję - jak wiadomo opinia jest jak d..a - każdy ma swoją. :D
Ja odłączam przy ładowaniu (powody opisane powyżej), ktoś inny nie odłącza, musi się jednak wtedy liczyć z problemami opisanymi w tym wątku...
bonito
mlodyMazda
Posty: 134
Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
Lokalizacja: Merzig/De
Kontakt:

18 lut 2016, 16:50

Sprawa na dzien dzisiejszy wyglada tak :
Wymieniłem bezpieczniki
Sprawdziłem wszstkie "masy" w aucie .
Auto dalej nie odpala , nie kręci nawet rozrusznikiem .
Światła zewnętrze działają ,kierunkowskazy itp
Szyby sie otwierają ,działają wycieraczki
Na zegarach wyświetla sie przebieg itp itd
Nie ma natomiast prądu całkowicie na desce rozdzielczej tj. Radio,klima itp
Auto nie reaguje na pilot w kluczyku.nie działa tez centralny.

Pomyślałem ze moze immobilajzer zablokował auto?
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

18 lut 2016, 16:56

Komp się może spalił.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 lut 2016, 16:57

mlodyMazda pisze:Na zegarach wyświetla sie przebieg itp itd

kontrolka immo reaguje w jakiś sposób na kluczyk ? to dosc podstawowa rzecz w tym przypadku.
przebieg się wyświetla, a czy klaster zegarów oprócz niego żyje ?

jeśli rozrusznik nie działa to powodów może być wiele, od samego rozrusznika, poprzez jakieś elementy czysto elektryczne aż do blokady rozrusznika przez immobilizer (ale zarówno z powodu uszkodzenia sterownika silnika jak i uszkodzenia ze strony procesora klastra zegarów czy czytnika kluczyka).

podłączenie do OBD czytnikiem z mozliwościa komunikacji ze wszytkimi modułami zapewne szybko pokaże, gdzie lezy problem.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mlodyMazda
Posty: 134
Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
Lokalizacja: Merzig/De
Kontakt:

18 lut 2016, 17:37

Jutro nagram filmik jak to wyglada.

A tymczasem musze szukać jakiegoś dobrego fachowca od elektryki:/
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

18 lut 2016, 17:40

Może super głupie pytanie ale sprawdzałeś bezpieczniki w komorze i we wnętrzu czy tylko we wnętrzu?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
mlodyMazda
Posty: 134
Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
Lokalizacja: Merzig/De
Kontakt:

18 lut 2016, 17:50

W komorze były 2 spalone ,które dzisiaj wymieniłem .
We wnętrzu wszystkie ok.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 lut 2016, 18:42

A jakieś błędy nie wyskakują? Podłączałeś się czytnikiem do gniazda OBD?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 lut 2016, 20:14

mlodyMazda pisze:W komorze były 2 spalone ,które dzisiaj wymieniłem .
We wnętrzu wszystkie ok.


Pomijając już przyczynę (teoria o zamianie biegunów jest całkiem prawdopodobna) to taka masa spalonych bezpieczników oznacza że prąd sobie szedł w instalacji dość dowolnie i raczej nie tak, jak konstruktor zaplanował. Jak poszło jeszcze przez coś bokiem, to to coś mogło nie przeżyć.

Alan pisze:A jakieś błędy nie wyskakują? Podłączałeś się czytnikiem do gniazda OBD?


Napisałem gdzieś wyżej. Pierwsza rzecz to próba komunikacji ze wszystkimi modułami. Który się nie zgłosi, ten nieżyw. Poten kwestia dlaczego i na co to wpływa...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mlodyMazda
Posty: 134
Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
Lokalizacja: Merzig/De
Kontakt:

20 lut 2016, 11:35

Akumulator sprawdzony ,jest ok.

Wciaz nie mam nikogo aby podlaczyc auto do kompa ;/

Zostanie chyba tylko laweta i do serwisu;/
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

20 lut 2016, 12:40

Kup sobie czytnik OBD na allegro za parę groszy i podłącz do komórki.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
mlodyMazda
Posty: 134
Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
Lokalizacja: Merzig/De
Kontakt:

20 lut 2016, 12:59

Bylem teraz w garazu i zauwazylem jeszcze jedno. Nie swieci sie lampa od immobilizera ,calkowicie ,po przekreceniu kluczyka na acc ,czy ON tez sie nie swieci.

Kolega ma mi wieczorem podrzucic czytnik OBD ,wiec moze cos sie wyjasni.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

20 lut 2016, 13:19

O ile będzie działać. Coś mi się zdaje że komp padł.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 lut 2016, 13:30

czester_ pisze:Coś mi się zdaje że komp padł.

Różnie może być. Mógł pójść moduł IC albo RCM. Nawet jak PCM przeżył to nic nie ruszy bo w tamtych siedzą kluczyli do immo i reszta logiki. Bez dokładnego sprawdzenia się nie obejdzie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ