amortyzatory

nie - Bile ;)

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1226
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

12 gru 2015, 14:57

Hej,

Nie udało mi się znaleźć konkretnego tematu o nie-obniżanych zawieszeniu (wiem że to temat tabu tutaj, no ale ;)

Zdechł mi (wylał) jeden amortyzator z tyłu - wymienię oczywiście oba, ale pytanie na co? Bili nie będę zakładał bo a) ma być wysoko b) tegoroczny budżet startowy i tak już dwukrotnie przekroczyłem :P

Mam pozytywne doświadczenia z Kayabą, i znalazłem do swojej NBFL-ki 1.8 (standardowe zawieszenie) model KYB-341254 - ktoś wymieniał, korzystał, ma jakieś uwagi? Druga sprawa - osłony/odboje, z tego co wyczytałem trudno jest je dostać, uderzać od razu do Carspeeda czy można dobrać jakieś zamienniki?
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

12 gru 2015, 15:11

Sprawdź jeszcze cenę Sachs. Miałem je, ale na przodzie. Cały czas dobrze trzymały. Lepiej, niż oem na tyle.
Poczytaj info o KYB AGX lub Koni str.t ...może warto, ale nie znam nikogo, kto by używał.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

12 gru 2015, 15:29

Ja chciałem ale KYB AGX jak i str.t jest nie do dostania w europie a przesyłka to drugie tyle.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

12 gru 2015, 15:37

Też przez chwilę jezdzilem na Sachs przez chwilę i działały w porządku. Jak Ci nie zależy bardzo na czasie to po świętach będę zmieniał u siebie zaw na bile więc mogę oddać za "dobra flaszke" swoje amory. Jak coś to pisz.
Jak masz osłony nie popękane to szkoda wymieniać bo tanie to nie jest.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

12 gru 2015, 21:45

mike_d pisze:Bili nie będę zakładał bo a) ma być wysoko

Możesz bile założyć do seryjnych sprężyn.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2015, 10:56

mike_d pisze:Bili nie będę zakładał bo a) ma być wysoko

B6 same w sobie nie zmieniają wysokości
mike_d pisze:Druga sprawa - osłony/odboje, z tego co wyczytałem trudno jest je dostać, uderzać od razu do Carspeeda czy można dobrać jakieś zamienniki?

Osłony czy bumpstopy ? One są osobno. Osłony możesz wstawić jakiekolwiek, byle wymiarami mniej wiecej pasowały, nawet uniwersalne. Z przednimi bumpstopami nie będzie problemu, są pełne i nie da się ich zepsuć. Tylne mogą być w opłakanym stanie, bo puste w środku. Zamienników seryjnych chyba nikt nie produkuje, pozostaje ori albo jakiś fatcat.
czester_ pisze:est nie do dostania w europie a przesyłka to drugie tyle.

Żarty, przesyłka morska kompletu amortyzatorów to max jakieś $30.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2015, 11:06

Dasz jakieś linki? Szukałem na sklepah, aukcjach itp ale albo nie wysyłają albo drugie tyle kosztuje co amor...
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Zyga
Posty: 52
Rejestracja: 02 paź 2015, 14:39
Model: Inny

13 gru 2015, 11:46

A takie pytanko z innej beczki związane z amortyzatorami, czy fabryczne bilsteny w sportivie da rade zastąpić innymi np KY ? pytam z czystej ciekawosci
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2015, 11:47

Oczywiście... to jest zwykły element eksploatacyjny.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2015, 11:49

Zyga pisze:A takie pytanko z innej beczki związane z amortyzatorami, czy fabryczne bilsteny w sportivie da rade zastąpić innymi np KY ? pytam z czystej ciekawosci

Tak, bez problemu. Tylko to jest strzał w kolano. Skończone bile się regeneruje a nie zmienia na KYB :D
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Zyga
Posty: 52
Rejestracja: 02 paź 2015, 14:39
Model: Inny

13 gru 2015, 11:55

majkel pisze:
Zyga pisze:A takie pytanko z innej beczki związane z amortyzatorami, czy fabryczne bilsteny w sportivie da rade zastąpić innymi np KY ? pytam z czystej ciekawosci

Tak, bez problemu. Tylko to jest strzał w kolano. Skończone bile się regeneruje a nie zmienia na KYB :D

Dobrze wiedzieć, jak kupię sportiva ;) :winner:
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1226
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

13 gru 2015, 14:13

szymek pisze:Sprawdź jeszcze cenę Sachs. Miałem je, ale na przodzie. Cały czas dobrze trzymały. Lepiej, niż oem na tyle.


Po weekendzie sprawdzę u swojego dostawcy, póki co Intercars ma Sachsy minimalnie drożej niż KYB.

szymek pisze:Poczytaj info o KYB AGX lub Koni str.t ...może warto, ale nie znam nikogo, kto by używał


AGX, str.t, to jeśli dobrze widzę amortyzatory z regulowaną twardością - szczerze to nie potrzebuję takiego feature'a, przy moich zastosowaniach dla Miaty (100% daily) tego nie wykorzystam/ nie docenię :)

ubek pisze:Też przez chwilę jezdzilem na Sachs przez chwilę i działały w porządku. Jak Ci nie zależy bardzo na czasie to po świętach będę zmieniał u siebie zaw na bile więc mogę oddać za "dobra flaszke" swoje amory. Jak coś to pisz.
Jak masz osłony nie popękane to szkoda wymieniać bo tanie to nie jest.


Dzięki ubek, ale mam małą traumę z używanymi częsciami typu zawieszenie i pójdę raczej w nowe.

Alan pisze:Możesz bile założyć do seryjnych sprężyn.

majkel pisze:B6 same w sobie nie zmieniają wysokości


Pewnie że mogę, ale bez dedykowanych sprężyn będzie to miało średni sens z punktu widzenia prowadzenia. Poza tym, wstawiając Bile z tyłu warto by od razu wymienić też przód, a to już bardzo konkretny pieniądz. Poza tym... patrz punkt pierwszy, nie zrobię z jedynego auta zabawki na tor, jeśli kiedyś do Kryzysowej dołączy Kryzys stricte na tor (vide Nikesh i jego kropki) to jak najbardziej :diablo:

majkel pisze:Osłony czy bumpstopy ? One są osobno. Osłony możesz wstawić jakiekolwiek, byle wymiarami mniej wiecej pasowały, nawet uniwersalne. Z przednimi bumpstopami nie będzie problemu, są pełne i nie da się ich zepsuć. Tylne mogą być w opłakanym stanie, bo puste w środku. Zamienników seryjnych chyba nikt nie produkuje, pozostaje ori albo jakiś fatcat.


O takie info mi chodziło, dzięki! Gdyby okazalo się że tych co mam już nie uratuję, to czy numer NC1028111B (EPC) jest tym czego potrzebuję?
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

14 gru 2015, 10:59

Mike_d, wydaje mi się, że błędnie rozumujesz. Bilsteiny są idealne dla daily Miaty. Akurat w "wyścigowej" Miacie (Dwukropku) mam B6 + wysokie, miękkie sprężyny z Anniversary i to jest zestaw zdecydowanie uliczny, a nie torowy. A jeśli chodzi o daily Miatę (Kropkę), to też pudło, bo w niej siedzi gwint Teina z regulacją twardości.

Amortyzator ma tylko dobrze tłumić: szybko wbijać koło w nadkole i powoli podnosić, bez ping-pongowania. Pod tym względem B6 będą na pewno lepsze od KYB-ów. To po prostu doskonalsza konstrukcja. A sztywność, wysokość i komfort (w głównej mierze) zależą od sprężyn.

Podsumowując: kupuj B6, jeśli tylko uda Cię się je znaleźć w sensownej cenie i stanie. Z tego, co piszesz wychodzi, że to dokładnie ich potrzebujesz.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1226
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

19 gru 2015, 20:23

Kończąc wątek, ostatecznie zdecydowałem się na OEMowe amortyzatory w naprawdę idealnym stanie - nie muszę dodawać że nieporównywalnie taniej niż Bile (mimo wszystko muszę się czasami hamować z wydatkami, w tym roku wydałem na auto i tak za dużo a jeszcze wydech się robi :bang:

nikesh - ok, zapomniałem że tu Bile to jest tzw. minimum wobec optimum gwintowego :D. A na poważnie - przy oazji wymiany miałem okazję zostać przewieziony Miatą z nowiutkim zestawem B6 + Eibach - i o ile przy gwałtownych skrętach jest dużo stabilniej - to
a) - rzadko tak jeżdzę :D
b) - na dziurawym/nierównym (czyt. typowym miejskim) asfalcie jest moim zdaniem tragedia - twardo, głośno, a buda (o wiele świeższa niz moja) trzeszczy jak budżet Grecji :/ (co prawda nie wiem czy Miata którą jechałem miała rozpórki, no i pewnie to głównie była wina sprzężyn).


Z chęcią przewiózłbym się takim zestawem jak Twój (może kiedyś będzie okazja), jeśli wrosnę w NBFL na dobre to może kiedyś jeszcze rozważę temat ;) - póki co wiem że B6 + obniżenie = big no

Ciekawostka - wywalony amortyzator był tak martwy jak tylko się dało, ale bumpy były ok i nadały się do ponownego założenia.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

19 gru 2015, 23:21

mike_d pisze:wywalony amortyzator był tak martwy jak tylko się dało, ale bumpy były ok i nadały się do ponownego założenia.


To jeszcze nic. Mi przy obniżonym aucie i wylanym amortyzatorze wyszły pojedyncze punkty procentowe różnicy na przeglądzie i podsumowanie, że są bardzo dobre, a różnica po przesiadce na bille była zauważalna.

mike_d pisze:, ostatecznie zdecydowałem się na OEMowe amortyzatory w naprawdę idealnym stanie

Minimalizacja kosztów i osiąganie satysfakcjonującego poziomu zadowolenia to sztuka. Ciesz się, że znalazłeś złoty środek.

mike_d pisze:gwałtownych skrętach jest dużo stabilniej - to

Może lepszym pomysłem są grubsze staby, żeby nie pozbywać się komfortu na dziurawych drogach.
ODPOWIEDZ