[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

02 wrz 2015, 19:49

Gdzie dostanę tanio zestaw montażowy na przód? Chodzi mi o blaszki i druciki.
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

02 wrz 2015, 20:09

Ktos jezdzil na tych tarczach ? Jak sie sprawuja ?

http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6902_46903
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 wrz 2015, 20:56

logimen pisze:Ktos jezdzil na tych tarczach ? Jak sie sprawuja ?

http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6902_46903


Jeśli mnie pamięć nie myli to DMK jeździ/jeździł na takich, ogólnie z tego co mi się kojarzy całkiem spoko firma.
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

03 wrz 2015, 6:48

Dba to świetna firma, jedna z lepszych. Akurat ta tarcza, to jakaś ich seria budżetowa bo normalnie raczej nie schodzą niżej niz 400 zł za sztukę. Jak ja szukałem kilka msc temu to akurat ich nie było - podpytaj ludzi z brakes.pl sa bardzo responsywni na maila i ogólnie mili
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

03 wrz 2015, 9:55

ree pisze:
logimen pisze:Ktos jezdzil na tych tarczach ? Jak sie sprawuja ?

http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6902_46903


Jeśli mnie pamięć nie myli to DMK jeździ/jeździł na takich, ogólnie z tego co mi się kojarzy całkiem spoko firma.


Tak, nie tylko ja ale i Mayk, tyle że na Street Goldzie - genialna tarcza.

http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6902_46903
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

03 wrz 2015, 11:45

Moja krótka opinia o klockach ferodo FDB. Używane z tarczami zimmermann sport coat z:

Muszę przyznać, że o dziwo te FDB1600 dają radę. Po testach na torze stwierdzam, że:
- Skuteczność hamowania trochę lepsza od Zimmermannów
- pylą ZDECYDOWANIE mniej
- sam pył jest inny bo nie zatyka otworów w tarczach Zimmermann sport. W tamtych klockach pył był tak zbity w otworach że pomagało jedynie mechaniczne usuwanie
- pierwsze hamowanie minimalne tępe ale tak samo skuteczne jak Zimmermann za to następne leszcze lepsze
- mam wrażenie, że się tak nie przegrzewają
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

03 wrz 2015, 12:35

Uwaga uwaga!

Rozmawiam sobie czasem z Lewianem i właśnie mi napisał, że Ferodo wycofało FDB1011 czyli te do Mid Brakeów. Jak są to tylko stany magazynowe więc jeśli macie dojścia to kupujcie już:)

Co do FDB1600 czyli te do big brake będą niedługo na stanie w cenie pewnie koło ~160zł
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

03 wrz 2015, 14:58

dmk pisze:
ree pisze:
logimen pisze:Ktos jezdzil na tych tarczach ? Jak sie sprawuja ?

http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6902_46903


Jeśli mnie pamięć nie myli to DMK jeździ/jeździł na takich, ogólnie z tego co mi się kojarzy całkiem spoko firma.


Tak, nie tylko ja ale i Mayk, tyle że na Street Goldzie - genialna tarcza.

http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6902_46903


dmk
Jak dlugo na nich jezdzisz i w jakich warunkach, z jakim klockiem ? Nie powiem, droga ta tarcza, ale jesli dlugo pozyje to moglbym to przebolec :)

Napisz generalnie cos wiecej o nich :)
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 183
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

01 lis 2015, 9:38

Co sądzicie o tarczach mikody?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 lis 2015, 14:27

Panowie, w jakim sklepie był organizowany zakup grupowy hamulców Zimmermann i kto się tym zajmował? Wątek został przeniesiony do jakiegoś archiwum, bo pokazuje mi się komunikat, że nie mam do niego dostępu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

26 lis 2015, 15:50

Ja. hamulcesklep.pl

W sumie, można ponowić, jeśli jest więcej chętnych.
Matick7
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

26 lis 2015, 21:08

Ja byłbym chętny na zestaw na przód, ale dopiero w nowym roku.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 lis 2015, 23:08

Ja potrzebuję tarcze na przód i zdecydowałem się na zimmermanna. Ile % zniżki dostaliście? Szy jest szansa na niższą cenę dla klubu przez wzgląd na wcześniejsze spore zamówienie?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2015, 7:59

Nie trzeba już zg do hamulcesklep. Kupiliśmy tyle że mamy u Adama stały rabat. Już 3 razy od niego brałem. Polecam klocki ferodo do tarcz zimmermann. Cena prawie ta sama a jakość lepsza.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

01 gru 2015, 15:31

Jaki jest ten rabat?
Można zanotować w tym wątku: viewtopic.php?f=31&t=16201
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

01 gru 2015, 16:15

Z tego co wiem, zmienny, zależnie od części. Cennik z ZG podeślę Ci zaraz na PW, tylko pamiętaj, że te ceny nie muszą być aktualne - ale będziesz przynajmniej miał punkt odniesienia. Zadzwoń, porozmawiaj, załatwisz temat.
Jarri
Donator
Donator
Posty: 361
Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

06 gru 2015, 17:08

Skończyły mi się hamulce z przodu, wydają nieciekawe odgłosy, wiec czas najwyższy na wymianę. Jaki zestaw tarcza + klocek polecacie do samochodu daily, z wypadami na trackdaye i MMC? Co do klocka skłaniam się ku Ferodo DS Performance. DSy zbierają dobre opinie. Jakie są wasze przy zastosowaniu ich w Mazdzie? Do tego myślałem o tarczy ATE lub TRW, lecz z tego co widzę to ATE, konkretnie ATE Power Disc nie występuje do MX-5. Jakie Wy macie u siebie zestawy i co polecacie? :)
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1332
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

06 gru 2015, 18:07

logimen pisze:Ktos jezdzil na tych tarczach ? Jak sie sprawuja ?

http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6902_46903

Ja miałem street slotted i po ok 3tys km pękła mi tylna tarcza a z drugą działo się coś dziwnego po rozgrzaniu, straszne wibracje i hałas. Generalnie jeżeli chodzi o przednie tarcze wentylowane to były naprawdę spoko ale tylne niewentylowane słabe, nie polecam
Ostatnio zmieniony 06 gru 2015, 21:14 przez Donek, łącznie zmieniany 1 raz.
Matick7
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

06 gru 2015, 21:09

Donek pisze:[
Ja miałem street slotted i po ok 3000tys km pękła mi tylna tarcza a z drugą działo się coś dziwnego po rozgrzaniu, straszne wibracje i hałas. Generalnie jeżeli chodzi o przednie tarcze wentylowane to były naprawdę spoko ale tylne niewentylowane słabe, nie polecam


Kurde po 3 milionach kilometrów to nie dziwo :mrgreen:
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1332
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

06 gru 2015, 21:15

Matick7 pisze:
Donek pisze:[
Ja miałem street slotted i po ok 3000tys km pękła mi tylna tarcza a z drugą działo się coś dziwnego po rozgrzaniu, straszne wibracje i hałas. Generalnie jeżeli chodzi o przednie tarcze wentylowane to były naprawdę spoko ale tylne niewentylowane słabe, nie polecam


Kurde po 3 milionach kilometrów to nie dziwo :mrgreen:


Latało się trochę mazdą :P poprawione
Tak to wyglądało

Obrazek
Obrazek
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

07 gru 2015, 7:55

Uuu. NIeciekawie. Reklamowales ta tarcze ? Cos udalo sie wywalczyc czy olales sprawe i zalozyles nowy inny zzestaw ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1332
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

07 gru 2015, 17:20

logimen pisze:Uuu. NIeciekawie. Reklamowales ta tarcze ? Cos udalo sie wywalczyc czy olales sprawe i zalozyles nowy inny zzestaw ?


Miałem reklamować ale jakoś nie mogłem się zebrać a później okazało się że zgubiłem paragon gdzieś i tak jakoś wyszło że do dziś leży i czeka.
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

07 gru 2015, 18:09

Donek pisze:
logimen pisze:Uuu. NIeciekawie. Reklamowales ta tarcze ? Cos udalo sie wywalczyc czy olales sprawe i zalozyles nowy inny zzestaw ?


Miałem reklamować ale jakoś nie mogłem się zebrać a później okazało się że zgubiłem paragon gdzieś i tak jakoś wyszło że do dziś leży i czeka.


OK. Dzieki za info o tarczach :)
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 gru 2015, 9:24

Donek pisze:Latało się trochę mazdą


Tylko to jest uliczna tarcza, raczej nie do ostrego upalania ;)

Jeżeli udało się je tak przegrzać, że pękły to sprawdziłbym bardzo dokładnie stan zacisków - może się okazać, że tłoczki już średnio spełniają swoją rolę.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1332
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

08 gru 2015, 11:04

Całe hamulce zostały przed ich założeniem kompletnie zregenerowane, tłoczki, reperaturki i malowanie więc nie podejrzewam że to one były przyczyną problemu a druga sprawa że nie były jakoś bardzo upalnane, 1 czy 2 wyjazdy w bieszczady a pęknięcie objawiło się w długiej trasie na autostradzie gdzie praktycznie nie hamowałem, generalnie dziwna sprawa
Maniek
Posty: 34
Rejestracja: 07 lut 2015, 16:39
Model: NA

27 gru 2015, 14:26

Część, może banalne pytanie, ale jaki rozmiar tarcz był montowany w NA? Według wszystkich stron z częściami zamiennymi w 1.6 były 231mm, w 1.8 były 251mm, ja u siebie sprawdziłem i mam 260mm. Były wogóle kiedykolwiek w MX-5 montowane tarcze o takiej średnicy?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1348
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

27 gru 2015, 21:29

255mm z przodu i 251 z tyłu w 1.8 i 1.6 po lifcie. Tych małych przed liftowych nie pamiętam .

260 nie było nigdzie. Napewno dobrze wymierzyłeś?
White NA BP'95
Maniek
Posty: 34
Rejestracja: 07 lut 2015, 16:39
Model: NA

27 gru 2015, 21:58

ubek pisze:255mm z przodu i 251 z tyłu w 1.8 i 1.6 po lifcie. Tych małych przed liftowych nie pamiętam .

260 nie było nigdzie. Napewno dobrze wymierzyłeś?


Sam sie zdziwiłem, że mają taki rozmiar, nawet specjalnie zdjąłem koła, żeby dokładnie je zobaczyć, więc pomyłki w pomiarze nie było, nawet na tylnych tarczach było oznaczenie 26, to raczej potwierdza tą średnicę. Serio nikt nie słyszał o takich tarczach w MX-5?

Teraz takie pytanie kompletnego laika: przy zmianie tarcz na inny rozmiar (jeszcze za jednym zamachem wpadną nowe zaciski) konieczna jest zmiana czegoś jeszcze, czy jedyne czym muszę sie przejmować to same tarcze?
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

28 gru 2015, 8:21

Maniek pisze:nawet specjalnie zdjąłem koła, żeby dokładnie je zobaczyć

Wrzuć zdjęcie jak klocek zużywał tarczę.
Maniek
Posty: 34
Rejestracja: 07 lut 2015, 16:39
Model: NA

29 gru 2015, 9:42

wojteks pisze:Wrzuć zdjęcie jak klocek zużywał tarczę.

Dopiero w sobotę będę w domu, wtedy mogę zrobić pare fot.
ODPOWIEDZ