[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Gdzie dostanę tanio zestaw montażowy na przód? Chodzi mi o blaszki i druciki.
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Ktos jezdzil na tych tarczach ? Jak sie sprawuja ?
http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6902_46903
http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6902_46903
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
logimen pisze:Ktos jezdzil na tych tarczach ? Jak sie sprawuja ?
http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6902_46903
Jeśli mnie pamięć nie myli to DMK jeździ/jeździł na takich, ogólnie z tego co mi się kojarzy całkiem spoko firma.
-
- Posty: 1417
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
- Model: Inny
- Wersja: Japoński :P
- Lokalizacja: Warszawa
Dba to świetna firma, jedna z lepszych. Akurat ta tarcza, to jakaś ich seria budżetowa bo normalnie raczej nie schodzą niżej niz 400 zł za sztukę. Jak ja szukałem kilka msc temu to akurat ich nie było - podpytaj ludzi z brakes.pl sa bardzo responsywni na maila i ogólnie mili
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
ree pisze:logimen pisze:Ktos jezdzil na tych tarczach ? Jak sie sprawuja ?
http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6902_46903
Jeśli mnie pamięć nie myli to DMK jeździ/jeździł na takich, ogólnie z tego co mi się kojarzy całkiem spoko firma.
Tak, nie tylko ja ale i Mayk, tyle że na Street Goldzie - genialna tarcza.
http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6902_46903
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Moja krótka opinia o klockach ferodo FDB. Używane z tarczami zimmermann sport coat z:
Muszę przyznać, że o dziwo te FDB1600 dają radę. Po testach na torze stwierdzam, że:
- Skuteczność hamowania trochę lepsza od Zimmermannów
- pylą ZDECYDOWANIE mniej
- sam pył jest inny bo nie zatyka otworów w tarczach Zimmermann sport. W tamtych klockach pył był tak zbity w otworach że pomagało jedynie mechaniczne usuwanie
- pierwsze hamowanie minimalne tępe ale tak samo skuteczne jak Zimmermann za to następne leszcze lepsze
- mam wrażenie, że się tak nie przegrzewają
Muszę przyznać, że o dziwo te FDB1600 dają radę. Po testach na torze stwierdzam, że:
- Skuteczność hamowania trochę lepsza od Zimmermannów
- pylą ZDECYDOWANIE mniej
- sam pył jest inny bo nie zatyka otworów w tarczach Zimmermann sport. W tamtych klockach pył był tak zbity w otworach że pomagało jedynie mechaniczne usuwanie
- pierwsze hamowanie minimalne tępe ale tak samo skuteczne jak Zimmermann za to następne leszcze lepsze
- mam wrażenie, że się tak nie przegrzewają
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Uwaga uwaga!
Rozmawiam sobie czasem z Lewianem i właśnie mi napisał, że Ferodo wycofało FDB1011 czyli te do Mid Brakeów. Jak są to tylko stany magazynowe więc jeśli macie dojścia to kupujcie już:)
Co do FDB1600 czyli te do big brake będą niedługo na stanie w cenie pewnie koło ~160zł
Rozmawiam sobie czasem z Lewianem i właśnie mi napisał, że Ferodo wycofało FDB1011 czyli te do Mid Brakeów. Jak są to tylko stany magazynowe więc jeśli macie dojścia to kupujcie już:)
Co do FDB1600 czyli te do big brake będą niedługo na stanie w cenie pewnie koło ~160zł
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
dmk pisze:ree pisze:logimen pisze:Ktos jezdzil na tych tarczach ? Jak sie sprawuja ?
http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6902_46903
Jeśli mnie pamięć nie myli to DMK jeździ/jeździł na takich, ogólnie z tego co mi się kojarzy całkiem spoko firma.
Tak, nie tylko ja ale i Mayk, tyle że na Street Goldzie - genialna tarcza.
http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6902_46903
dmk
Jak dlugo na nich jezdzisz i w jakich warunkach, z jakim klockiem ? Nie powiem, droga ta tarcza, ale jesli dlugo pozyje to moglbym to przebolec
Napisz generalnie cos wiecej o nich
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
Co sądzicie o tarczach mikody?
Panowie, w jakim sklepie był organizowany zakup grupowy hamulców Zimmermann i kto się tym zajmował? Wątek został przeniesiony do jakiegoś archiwum, bo pokazuje mi się komunikat, że nie mam do niego dostępu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Ja potrzebuję tarcze na przód i zdecydowałem się na zimmermanna. Ile % zniżki dostaliście? Szy jest szansa na niższą cenę dla klubu przez wzgląd na wcześniejsze spore zamówienie?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Nie trzeba już zg do hamulcesklep. Kupiliśmy tyle że mamy u Adama stały rabat. Już 3 razy od niego brałem. Polecam klocki ferodo do tarcz zimmermann. Cena prawie ta sama a jakość lepsza.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Jaki jest ten rabat?
Można zanotować w tym wątku: viewtopic.php?f=31&t=16201
Można zanotować w tym wątku: viewtopic.php?f=31&t=16201
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- szy
- Donator
- Posty: 741
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Z tego co wiem, zmienny, zależnie od części. Cennik z ZG podeślę Ci zaraz na PW, tylko pamiętaj, że te ceny nie muszą być aktualne - ale będziesz przynajmniej miał punkt odniesienia. Zadzwoń, porozmawiaj, załatwisz temat.
-
- Donator
- Posty: 361
- Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Skończyły mi się hamulce z przodu, wydają nieciekawe odgłosy, wiec czas najwyższy na wymianę. Jaki zestaw tarcza + klocek polecacie do samochodu daily, z wypadami na trackdaye i MMC? Co do klocka skłaniam się ku Ferodo DS Performance. DSy zbierają dobre opinie. Jakie są wasze przy zastosowaniu ich w Mazdzie? Do tego myślałem o tarczy ATE lub TRW, lecz z tego co widzę to ATE, konkretnie ATE Power Disc nie występuje do MX-5. Jakie Wy macie u siebie zestawy i co polecacie?
Moja 10th Anniversary
- Donek
- Posty: 1332
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
logimen pisze:Ktos jezdzil na tych tarczach ? Jak sie sprawuja ?
http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6902_46903
Ja miałem street slotted i po ok 3tys km pękła mi tylna tarcza a z drugą działo się coś dziwnego po rozgrzaniu, straszne wibracje i hałas. Generalnie jeżeli chodzi o przednie tarcze wentylowane to były naprawdę spoko ale tylne niewentylowane słabe, nie polecam
Ostatnio zmieniony 06 gru 2015, 21:14 przez Donek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Donator
- Posty: 257
- Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
Donek pisze:[
Ja miałem street slotted i po ok 3000tys km pękła mi tylna tarcza a z drugą działo się coś dziwnego po rozgrzaniu, straszne wibracje i hałas. Generalnie jeżeli chodzi o przednie tarcze wentylowane to były naprawdę spoko ale tylne niewentylowane słabe, nie polecam
Kurde po 3 milionach kilometrów to nie dziwo
- Donek
- Posty: 1332
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Matick7 pisze:Donek pisze:[
Ja miałem street slotted i po ok 3000tys km pękła mi tylna tarcza a z drugą działo się coś dziwnego po rozgrzaniu, straszne wibracje i hałas. Generalnie jeżeli chodzi o przednie tarcze wentylowane to były naprawdę spoko ale tylne niewentylowane słabe, nie polecam
Kurde po 3 milionach kilometrów to nie dziwo
Latało się trochę mazdą poprawione
Tak to wyglądało
- Donek
- Posty: 1332
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
logimen pisze:Uuu. NIeciekawie. Reklamowales ta tarcze ? Cos udalo sie wywalczyc czy olales sprawe i zalozyles nowy inny zzestaw ?
Miałem reklamować ale jakoś nie mogłem się zebrać a później okazało się że zgubiłem paragon gdzieś i tak jakoś wyszło że do dziś leży i czeka.
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Donek pisze:logimen pisze:Uuu. NIeciekawie. Reklamowales ta tarcze ? Cos udalo sie wywalczyc czy olales sprawe i zalozyles nowy inny zzestaw ?
Miałem reklamować ale jakoś nie mogłem się zebrać a później okazało się że zgubiłem paragon gdzieś i tak jakoś wyszło że do dziś leży i czeka.
OK. Dzieki za info o tarczach
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Donek pisze:Latało się trochę mazdą
Tylko to jest uliczna tarcza, raczej nie do ostrego upalania
Jeżeli udało się je tak przegrzać, że pękły to sprawdziłbym bardzo dokładnie stan zacisków - może się okazać, że tłoczki już średnio spełniają swoją rolę.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Donek
- Posty: 1332
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Całe hamulce zostały przed ich założeniem kompletnie zregenerowane, tłoczki, reperaturki i malowanie więc nie podejrzewam że to one były przyczyną problemu a druga sprawa że nie były jakoś bardzo upalnane, 1 czy 2 wyjazdy w bieszczady a pęknięcie objawiło się w długiej trasie na autostradzie gdzie praktycznie nie hamowałem, generalnie dziwna sprawa
Część, może banalne pytanie, ale jaki rozmiar tarcz był montowany w NA? Według wszystkich stron z częściami zamiennymi w 1.6 były 231mm, w 1.8 były 251mm, ja u siebie sprawdziłem i mam 260mm. Były wogóle kiedykolwiek w MX-5 montowane tarcze o takiej średnicy?
ubek pisze:255mm z przodu i 251 z tyłu w 1.8 i 1.6 po lifcie. Tych małych przed liftowych nie pamiętam .
260 nie było nigdzie. Napewno dobrze wymierzyłeś?
Sam sie zdziwiłem, że mają taki rozmiar, nawet specjalnie zdjąłem koła, żeby dokładnie je zobaczyć, więc pomyłki w pomiarze nie było, nawet na tylnych tarczach było oznaczenie 26, to raczej potwierdza tą średnicę. Serio nikt nie słyszał o takich tarczach w MX-5?
Teraz takie pytanie kompletnego laika: przy zmianie tarcz na inny rozmiar (jeszcze za jednym zamachem wpadną nowe zaciski) konieczna jest zmiana czegoś jeszcze, czy jedyne czym muszę sie przejmować to same tarcze?