Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

23 lis 2015, 22:22

quad pisze:Hej. Mam swoją Madzie od kilku miesięcy i do tej pory mechanicznie wszystko grało super. Wczoraj zauważyłem jednak, że przy odpaleniu musze trochę podgazowac. Dziś z kolei przy temperaturze ok 5 stopni we Wrocławiu, więc wcale nie niższej auto nie chce odpalić. Próbowałem kręcić wiele razy i gazowac, jednak nie chciałem wywalić akumulatora. Rozrusznik kręci normalnie, pół baku paliwa. Ktoś miał podobna sytuacje albo ma jakieś pomysły? Jestem tym mocno zmartwiony, auto unieruchomione, a nie ukrywam, że nie znam się na tym, więc nie mam pojęcia co robić.

Nbfl 2001, silnik 1.6


zgon pompy paliwa :) ?
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

24 lis 2015, 8:39

Albo zapchany filtr paliwa. Też chyba może dawać takie efekty :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
quad
Posty: 45
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:47
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Oslo/Wrocław

24 lis 2015, 14:15

Też tak obstawiałem z tym filtrem, ale o wczoraj po wielu próbach odpalenia na kable w końcu niespodziewanie zaskoczyła. Jednak dziś rano odpalanie tez pozostawiało wiele do życzenia - sporo kręciłem i trzeba było gazować. Czy przy takich objawach to w dalszym ciągu może być filtr/pompa? Myślałem też o świecach, ale jestem laikiem :P Na ciepłym silniku odpala normalnie, tak jak wcześniej. Wygląda więc na to, że to wpływ temperatury. Ktoś ma jakieś pomysły?
2015-2017 | NBFL 2001
2017-2021 | NBFL 2002
2021-teraz | NC 2009
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 168
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

25 lis 2015, 12:28

Hej, zrobiłby ktoś posiadający NB zdjęcie oznaczeń na lewej przedniej lampie? Tylko zależy mi, żeby ten ktoś był przekonany, że ma wersję EU :)

Kupiłem lampę, sprzedawca twierdzi że jest EU, internet twierdzi, że te oznaczenia oznaczają UK, a z kolei na samochodzie teraz mam te same znaczki co na kupionej, także albo mam w samochodzie lampy UK o czym nie wiedziałem i kupiłem także UK, albo na samochodzie mam EU i kupiłem również EU, a internet się myli.

W każdym razie rezultat jest taki, że już nic nie wiem :mrgreen: Będę wdzięczny za pomoc
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

25 lis 2015, 12:38

Czy sprzęgło do NA 1.6 przed liftem (115) i po lifcie (90) faktycznie czymś się różni? Porównałem parametry widoczne w hurtowniach i wymiary mają te same. Nie wiem, słabszy docisk mają lub jakiś inny "myk"?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

25 lis 2015, 12:53

Według mojej wiedzy w NA/NB/NBFL są dwa rodzaje sprzęgła do 1.6 i 1.8
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 lis 2015, 12:54

ma-rc pisze:a z kolei na samochodzie teraz mam te same znaczki co na kupionej,

A jak świecą lampy na samochodzie?

Poczytaj ten temat viewtopic.php?f=25&t=4975
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

25 lis 2015, 13:24

sophisty pisze:Według mojej wiedzy w NA/NB/NBFL są dwa rodzaje sprzęgła do 1.6 i 1.8

W EPC widzę te same kody OEM dla przed i poliftu, czyli chyba masz rację.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 168
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

25 lis 2015, 17:35

wojteks pisze:
ma-rc pisze:a z kolei na samochodzie teraz mam te same znaczki co na kupionej,

A jak świecą lampy na samochodzie?

Poczytaj ten temat viewtopic.php?f=25&t=4975

Wojteks, czytałem i m.in. z tego wątku wynika, że zarówno te na samochodzie jak i kupione są UK. Nie mniej jednak podjąłem próbę sprawdzenia jak świecą (jedna jest nie do końca sprawna, a na jednej imo nie do końca dobrze widać efekt doświetlania jednej ze stron) i wydaje mi się, że jest EU - stąd prośba o zdjęcie, może to by rozwiało moję wątpliwości.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 lis 2015, 18:27

ma-rc pisze:nie do końca dobrze widać efekt doświetlania jednej ze stron

Tek efekt (granica światło-cień) ma być bardzo wyraźny, jeżeli nie jest to może to są lampy UK przestawione w tryb symetryczny (nie oślepia tych z przeciwka ale też nie oświetla pobocza).

W tej aukcji http://allegro.pl/mazda-mx-5-nb-lift-01 ... 51648.html jest zdjęcie oznaczeń lampy, nie ma strzałek pod HCRPL
Tutaj lampa do prawostronnego ruchu http://allegro.pl/mazda-mx-5-mx5-5-lewa ... 06434.html
Tu też prawostronna http://allegro.pl/reflektor-lewy-lampa- ... 84535.html

W tej http://allegro.pl/lampa-przednia-mazda- ... 08807.html jest lampa ze strzałką pod HC/RPL więc to anglik
Tutaj kolejny anglik http://allegro.pl/mazda-mx5-mx-5-lampa- ... 55291.html

Przykłady potwierdzają zasady oznaczania lamp.
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 168
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

25 lis 2015, 18:42

W nowokupionej lampie sytuacja wygląda następująco.

Plastik - brak strzałki: http://oi67.tinypic.com/jt8jyt.jpg
Szkło - strzałka: http://oi68.tinypic.com/2a5zxn4.jpg

wojteks pisze:Tutaj lampa do prawostronnego ruchu http://allegro.pl/mazda-mx-5-mx5-5-lewa ... 06434.html

w tym podesłanym przez Ciebie przykładzie również występuje taka sytuacja, że na plastiku nie ma strzałki, a na szkle jest, czyli mam rozumieć, że liczy się tylko strzałka na plastiku, a ja mam ostatecznie EU? :)
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 lis 2015, 19:05

Na sprawdzanie szkła nie wpadłem ale przy soczewce lub gładkim szkle samo szkło nie ma znaczenia bo jest gładkie więc skłaniałbym się ku temu, że oznaczenie na plastiku jest ważne.

Pokaż zdjęcie jak te lampy świecą na ścianę z prawidłowo zamontowaną żarówką.
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 168
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

25 lis 2015, 22:07

wojteks, jak jutro uda mi się zamontować nową lampę, to pstryknę foto. Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

26 lis 2015, 7:47

Dygresja: jakie te NBFL-owe lampy są ładne... :slinotok:
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

26 lis 2015, 14:54

majkel pisze:
luksik pisze:A cewki mam 4 pinowe

Jeśli cewki masz 4pinowe, to źródłem sygnału do tacho nie jest PCM tylko bezposrednio cewka. Zacznij od sprawdzenia pinu IG- na wolnych obrotach.

Po
eM

Sprawdziłem póki co zegary, poczyściłem styki ( tak jakby lekko ukruszona kalafonia) lecz wszystko wygląda w normnie.. Co ciekawe póki co ponownie to się nie objawiło... Zapomniałem sprawdzić pinu IG. Zrobię to w najbliższym czasie. Lecz jeśli co wszystko działa to ciężko będzie znaleźć przyczynę.
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 168
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

27 lis 2015, 15:23

wojteks pisze:Pokaż zdjęcie jak te lampy świecą na ścianę z prawidłowo zamontowaną żarówką.

Wojteks, lampa zamontowana i wygląda na to, że EU :D Wychodzi na to, że istotna jest tylko strzałka lub jej brak na plastiku i nie ma się co sugerować oznaczeniami na szkle.

http://oi63.tinypic.com/zo8gb4.jpg
Kuban
Posty: 63
Rejestracja: 23 maja 2014, 12:04
Model: NB
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontakt:

27 lis 2015, 23:44

Nie wiem czy to w tym miejscu można pisać na bieżąco o czymkolwiek związanym z częściami do Miaty, jeśli nie to proszę o przeniesienie wpisu. Z góry dzięki i z góry sorry. ;-)

Mam 2 pytanka odnośnie czynności wynikłych po montażu rollbara.
1. Panowie i Panie, czym macie owinięty rollbar nad głowami? Jakieś gąbki, pianki, czy co? Gdzie to coś nabyć?
Podpowiedzcie proszę, bo mam świeżo zamontowany rollbar i przydałaby mi się taka osłona zwłaszcza nad moim fotelem, bo jestem dość wysoki.
2. Wie ktoś coś więcej o "obniżaniu" siedziska w fotelach? Ktoś gdzieś chyba pisał, że można wyciągnąć i obciąć o ileś tam gąbki w siedzisku, albo mi się coś wkręciło...


Z góry dzięki za pomoc.

Pozdro,
KBN
Mazda MX-5 NB '99 1,8 benzyna 140KM
Ford Focus MK1 '99 1,6 benzyna 101KM
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

28 lis 2015, 11:32

Kuban pisze:1. Panowie i Panie, czym macie owinięty rollbar nad głowami? Jakieś gąbki, pianki, czy co? Gdzie to coś nabyć?
Podpowiedzcie proszę, bo mam świeżo zamontowany rollbar i przydałaby mi się taka osłona zwłaszcza nad moim fotelem, bo jestem dość wysoki.


https://www.google.pl/webhp?sourceid=ch ... 20do%20rur

Zmierz tylko sobie grubość rolla, bo bywają różne rozmiary ... i rolli i pianek :D

Kuban pisze:2. Wie ktoś coś więcej o "obniżaniu" siedziska w fotelach? Ktoś gdzieś chyba pisał, że można wyciągnąć i obciąć o ileś tam gąbki w siedzisku, albo mi się coś wkręciło..


http://www.miata.net/garage/foamectomy/

viewtopic.php?f=25&t=13848
Obrazek
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

29 lis 2015, 14:06

Dyfer z AE10/Miracle i reszty NB ze skrzynią 6B - ma przełożenie 3,6 czy 3,9? :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

29 lis 2015, 14:10

Moje ledy w podświetleniu tablicy rejestracyjnej mają powoli dość (2 z 5 diód w każdej żarówce mrugają). Chciałem dziś wyciągnąć je żeby zamówić nowe, ale mam problem ze ściągnięciem kloszy tych żarówek.

Przesuwam zgodnie ze strzałką klosz, odginam w dół i tyle - klosz ani nie wychodzi ani w zasadzie nie drgnie (prawa strona trzyma), co robię nie tak?
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2285
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

29 lis 2015, 15:52

Arvinski pisze:https://www.google.pl/webhp?sourceid=ch ... 20do%20rur

Zmierz tylko sobie grubość rolla, bo bywają różne rozmiary ... i rolli i pianek :D
No nie... taka pianka to może pomoże jak się puknie głową przy wsiadaniu. W razie W nie pochłonie własciwie żadnej energii. Jak już kupowac to coś, co ma jakąś rzeczywistą skuteczność -> http://www.rallyshop.pl/index.php?k180,klatki-bezpieczenstwa-akcesoria.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1231
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

29 lis 2015, 16:05

ravestation pisze:Przesuwam zgodnie ze strzałką klosz, odginam w dół i tyle - klosz ani nie wychodzi ani w zasadzie nie drgnie (prawa strona trzyma), co robię nie tak?


U mnie też jeden klosz nie chciał wyjść - rozwiązaniem było jeszcze mocniejsze przesunięcie tak jak strzałka pokazuje. Bałem się że pęknie (ktoś tu narzekał na popękane, Nikesh?) i dużo mu chyba nie brakowało - ale na szczęscie wytrzymał. Jeden klosz wyszedł lekko, drugi na chama (nawet z włożeniem były problemy). Nienawidzę zatrzasków w autach, rozwązania na wkręty ftw :D
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

29 lis 2015, 17:47

flatline pisze:
Arvinski pisze:https://www.google.pl/webhp?sourceid=ch ... 20do%20rur

Zmierz tylko sobie grubość rolla, bo bywają różne rozmiary ... i rolli i pianek :D
No nie... taka pianka to może pomoże jak się puknie głową przy wsiadaniu. W razie W nie pochłonie własciwie żadnej energii. Jak już kupowac to coś, co ma jakąś rzeczywistą skuteczność -> http://www.rallyshop.pl/index.php?k180,klatki-bezpieczenstwa-akcesoria.


Słusznie prawisz...

Wszystko zależy od potrzeb - ja, jak zwykle, inwestuję w stylówę, a i głową nie chcę przy grzmocić.

Myślałem też o wrzuceniu pianki izolacyjnej i obszyciem tego skórą, bo ... dlaczego by nie :)
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

29 lis 2015, 18:10

Arvinski pisze:Myślałem też o wrzuceniu pianki izolacyjnej

Ale te pianki są raczej bardzo miękkie, to ochrona co najwyżej przy wsiadaniu/przeciąganiu się a nie uderzeniu głową przy gwałtownym manewrze czy w razie W.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

29 lis 2015, 18:19

wojteks pisze:
Arvinski pisze:Myślałem też o wrzuceniu pianki izolacyjnej

Ale te pianki są raczej bardzo miękkie, to ochrona co najwyżej przy wsiadaniu/przeciąganiu się a nie uderzeniu głową przy gwałtownym manewrze czy w razie W.


Ty również słusznie prawisz... ale to też zależy od pianki - bywają bardzo miękkie, aż tak że w trakcie montażu trytrytka je przecina, a bywają takie (chyba w Castoramie bywają), że elegancko amortyzują. Nie mówię oczywiście o takich z homologacją rajdową.

Natomiast inaczej panowie: walicie głową w rolla siedząc w fotelach w trakcie nagłych manewrów?
Obrazek
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2285
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

29 lis 2015, 18:26

http://revlimiter.net/miata/bonk.html - polecam, nie trzeba nagłych manewrów (przynajmniej własnych), żeby wywalić w rolla i to mocno.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

29 lis 2015, 18:38

Ano widzisz... jako kurdupel nie mam takich problemów, dlatego pytam.

Natomiast jezeli zagłówka wyższym osobom nie starcza, by w takim wypadku łeb ochronić, to fakt - nie oszczędzałbym na piance.

Ja walę łbem jak coś przy samochodzie grzebie, lampki świąteczne montuje albo szybę dopinam lub dach demontuję... stad też taka z Castoramy raczej mi wystarczy i myślałem, że o takich sytuacjach mówimy.

Kolejny raz potwierdza się fakt, że za młodu warto fajki palić :)
Obrazek
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

29 lis 2015, 18:59

mike_d pisze:U mnie też jeden klosz nie chciał wyjść - rozwiązaniem było jeszcze mocniejsze przesunięcie tak jak strzałka pokazuje. Bałem się że pęknie (ktoś tu narzekał na popękane, Nikesh?) i dużo mu chyba nie brakowało - ale na szczęscie wytrzymał. Jeden klosz wyszedł lekko, drugi na chama (nawet z włożeniem były problemy). Nienawidzę zatrzasków w autach, rozwązania na wkręty ftw :D

Thx, poszło jak się zaparłem na maxa :)
Teraz kminię jak usunąć ten szary plastik w ramce, by dostać się do diody i nic nie urwać...
Też uważam, że wkręty byłyby znacznie lepsze - pare obrotów śrubokrętem i byłoby po sprawie.

EDIT: doszedłem - to gniazdo po prostu się przekręca :lol: :lol: :lol:
Ostatnio zmieniony 30 lis 2015, 8:04 przez ravestation, łącznie zmieniany 1 raz.
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Galazka
Donator
Donator
Posty: 1091
Rejestracja: 09 wrz 2014, 10:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

29 lis 2015, 19:37

http://olx.pl/oferta/przycisk-start-sto ... d360273dbe
podejdzie w te gniazdo co sa np. fotele podgrzewane?
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
kamilwlkp
Posty: 54
Rejestracja: 03 wrz 2015, 10:49
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Poznań

29 lis 2015, 22:25

siema :D mam szybkie pytanie, po remoncie silnika przestał działać wskaźnik ciśnienia oleju, temperatury silnika, obrotomierz i kierunkowskazy. Ktoś może wie, czy któryś przekaźnik odpowiada za wszystko jw i powie mi jak go sprawdzić :)?
dodam iż wszystkie masy i kostki 5x sprawdzane czy dobrze podpięte :)
ODPOWIEDZ