SPAX RSX - regeneracja czy co śmieci?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

02 lis 2015, 0:00

Prośba o pomoc w ocenie stanu gwintu SPAX RSX http://spaxperformance.com/modern_products-rsx.php
Wystawiłem na giełdzie, ale dzisiaj rozkręciłem i średnio mi to wygląda.
Nie ma śladów wycieku oleju, nie chodzą na boki, tylko tak jakby gaz się skończył. Tylko ten trzeci stawia jako taki opór:
https://youtu.be/CHJVYJeFqM0
Sprężyny były bardzo mocno ściśnięte i chyba dlatego nie było efektu kołysania się nadwozia.

Czy gdzieś można ten szpej zregenerować? Jeśli nie, to może by tak wykorzystać same sprężyny i/lub odboje? W manualu http://spaxperformance.com/ownershandbo ... ok-571.pdf znalazłem tylko info, że sprężyny mają part no. R200-55-61ID, ale żadnych charakterystyk nie ma. Info z netu: twardość 313lb/inch.
Może by się spisały lepiej w parze z Bilsteinami B6 niż Eibach Pro-Kit?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

02 lis 2015, 5:32

moim zdaniem warto regenerowac. koszt to w zaleznosci od miejsca i tego co trzeba wymienic 200-400zl od sztuki. najlepsze jest to ze regenerujac mozna sobie zalozyc jakies nastawy. czyli ze chce sie wieksze dobicie czy wieksze odbicie na danej parze.
spaxy maja mieszana opinie. tak ogolnie ta firma zdaje sie ze jako pierwsza stworzyla gwinty wiec to nie jest firma z nikad.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

02 lis 2015, 21:11

Pytanie, czy ktoś to w ogóle regeneruje, tak jak ma to miejsce w przypadku Bilsteina? Pecar, Zerkopol SPAXów nie robią. Napisałem też do SPAX House UK, ale patrząc na ich stronę mam wrażenie, że nikt tam nie pracuje od czasu początków internetów :mrgreen:
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

05 lis 2015, 12:34

Ja regenerowałem gwintowany amorek KONI u Nagengast (http://www.nagengast.pl/regeneracja-amortyzatorow.html). W ofercie piszą, że regenerują każdą markę, myślę że warto zapytać. Osobiście jestem zadowolony.
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

10 lis 2015, 0:32

drozdz110 pisze:Ja regenerowałem gwintowany amorek KONI u Nagengast (http://www.nagengast.pl/regeneracja-amortyzatorow.html). W ofercie piszą, że regenerują każdą markę, myślę że warto zapytać. Osobiście jestem zadowolony.

Dzięki za info! :senkju:
Awatar użytkownika
Mac
Posty: 2281
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:51
Model: NA
Wersja: Jedyna taka
Lokalizacja: Warszawa

10 lis 2015, 1:07

+1 do Nagengast. Ja regenerowałem Tanabe i jestem bardzo zadowolony póki co.
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae

Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2015, 23:36

Dostałem odpowiedź z Nagengast:
Standardowy koszt regeneracji moich SPAXów to kwota 400 zł/szt. czas naprawy to 1 - 1.5 tygodnia. Ostateczny koszt można zweryfikować rzecz jasna dopiero jak obejrzą je na miejscu.
Gwint wraca na giełdę
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=18367
ODPOWIEDZ