Prawidłowa temperatura silnika
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Stoi w połowie praktycznie, coś jak tu:
https://www.youtube.com/watch?v=yr0BNHZ4yJY
https://www.youtube.com/watch?v=yr0BNHZ4yJY
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 lip 2015, 9:27
- Model: NC
- Wersja: Energy 2.0 LSD 5MT
- Lokalizacja: Alfter, DE / Bełchatów, PL
Witam,
słyszałem o zacinających sie termostatach we wczesnych NC (w pozycji otwartej) stąd moje pytanie: w jakim mniej więcej czasie silnik powinen osiągnąć jaką temperaturę aby termostat uznać za sprawny? Mam na stanie ELM 327 pod OBDII, więc z określeniem dokładnie temperatury nie będzie problemu. A może są jakieś inne sposoby sprawdzenia bez wyciągania go?
Z góry dzięki za info.
Pozdrawiam,
Rafał
słyszałem o zacinających sie termostatach we wczesnych NC (w pozycji otwartej) stąd moje pytanie: w jakim mniej więcej czasie silnik powinen osiągnąć jaką temperaturę aby termostat uznać za sprawny? Mam na stanie ELM 327 pod OBDII, więc z określeniem dokładnie temperatury nie będzie problemu. A może są jakieś inne sposoby sprawdzenia bez wyciągania go?
Z góry dzięki za info.
Pozdrawiam,
Rafał
Kolek pisze:A może są jakieś inne sposoby sprawdzenia bez wyciągania go?
Podczas jazdy (szczególnie przy temperaturze takiej jak panuje obecnie) temperatura silnika nie powinna spadać poniżej roboczej czyli 9X stopni. Jeśli spada, termostat sie nie domyka najprawdopodobniej. Poza tym jeśli silnik będzie niedogrzany, PCM zgłosi błąd i zapali MIL.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 lip 2015, 9:27
- Model: NC
- Wersja: Energy 2.0 LSD 5MT
- Lokalizacja: Alfter, DE / Bełchatów, PL
majkel pisze:Poza tym jeśli silnik będzie niedogrzany, PCM zgłosi błąd i zapali MIL.
U hamburgerów wyczytalem, ze zapala kontrolka tylko jak utrzymuje sie jakis czas poznizej 160F (71.1C) (nie wiem ile w tym prawdy). W kazdym badz razie dzieki za info, pojezdze troche z ELM'em i poobserwuje

Pozdrawiam,
Rafal
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Ja termostat sprawdzam zawsze tak samo:
obd i na autostradę- > 100-120km/h przez parę minut. Jeżeli termostat się wiesza otwarty to temp. będzie drastycznie leciało w dół, wydaje mi się to łatwiejszy sposób niż weryfikowanie czy prawidłowo się dogrzeba, bo z tym bywa różnie i jest spory wpływ warunków atm. Przy nadmiernym chłodzeniu objawy będą łatwe do odczytu czy to przy 0'C czy przy 25'C.
obd i na autostradę- > 100-120km/h przez parę minut. Jeżeli termostat się wiesza otwarty to temp. będzie drastycznie leciało w dół, wydaje mi się to łatwiejszy sposób niż weryfikowanie czy prawidłowo się dogrzeba, bo z tym bywa różnie i jest spory wpływ warunków atm. Przy nadmiernym chłodzeniu objawy będą łatwe do odczytu czy to przy 0'C czy przy 25'C.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance