Prawidłowa temperatura silnika

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

04 lis 2015, 19:20

Witam .Może ktoś wrzucić foto prawdiłowego wskazania temperatury silnika(2.0, przedlift). Już nie pamiętam czy plus minus 1/3 skali to ok, czy pada thermostat.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

04 lis 2015, 19:24

Stoi w połowie praktycznie, coś jak tu:
https://www.youtube.com/watch?v=yr0BNHZ4yJY
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

04 lis 2015, 19:33

Czyli <prawie połowa>. dzięki.
Kolek
Posty: 53
Rejestracja: 20 lip 2015, 9:27
Model: NC
Wersja: Energy 2.0 LSD 5MT
Lokalizacja: Alfter, DE / Bełchatów, PL

05 lis 2015, 19:43

Witam,

słyszałem o zacinających sie termostatach we wczesnych NC (w pozycji otwartej) stąd moje pytanie: w jakim mniej więcej czasie silnik powinen osiągnąć jaką temperaturę aby termostat uznać za sprawny? Mam na stanie ELM 327 pod OBDII, więc z określeniem dokładnie temperatury nie będzie problemu. A może są jakieś inne sposoby sprawdzenia bez wyciągania go?

Z góry dzięki za info.

Pozdrawiam,
Rafał
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 lis 2015, 11:25

Kolek pisze:A może są jakieś inne sposoby sprawdzenia bez wyciągania go?

Podczas jazdy (szczególnie przy temperaturze takiej jak panuje obecnie) temperatura silnika nie powinna spadać poniżej roboczej czyli 9X stopni. Jeśli spada, termostat sie nie domyka najprawdopodobniej. Poza tym jeśli silnik będzie niedogrzany, PCM zgłosi błąd i zapali MIL.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kolek
Posty: 53
Rejestracja: 20 lip 2015, 9:27
Model: NC
Wersja: Energy 2.0 LSD 5MT
Lokalizacja: Alfter, DE / Bełchatów, PL

06 lis 2015, 12:49

majkel pisze:Poza tym jeśli silnik będzie niedogrzany, PCM zgłosi błąd i zapali MIL.


U hamburgerów wyczytalem, ze zapala kontrolka tylko jak utrzymuje sie jakis czas poznizej 160F (71.1C) (nie wiem ile w tym prawdy). W kazdym badz razie dzieki za info, pojezdze troche z ELM'em i poobserwuje :).

Pozdrawiam,
Rafal
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

06 lis 2015, 19:10

ja mam zawsze na 1/3-ciej i wydaje mi sie ze duzo zre , ale chuck noris mi sie nigdy nie zapalil
Robertus
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

10 lis 2015, 13:53

Ja termostat sprawdzam zawsze tak samo:
obd i na autostradę- > 100-120km/h przez parę minut. Jeżeli termostat się wiesza otwarty to temp. będzie drastycznie leciało w dół, wydaje mi się to łatwiejszy sposób niż weryfikowanie czy prawidłowo się dogrzeba, bo z tym bywa różnie i jest spory wpływ warunków atm. Przy nadmiernym chłodzeniu objawy będą łatwe do odczytu czy to przy 0'C czy przy 25'C.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
ODPOWIEDZ