pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
R.E.D.
- Donator
- Posty: 2365
- Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
- Model: NB FL
- Lokalizacja: silesia
02 lis 2015, 7:33
logimen pisze:ma-rc pisze:Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Da się ustawić zegarek w NB, żeby pokazywał godzinę w formacie 24h?
Raczej watpie bo masz tylko guziki od godzin, minut i reset. No, ale kto wie...
w roverkach sa tylko dwa przyciski (godziny i minuty) i dwoma na raz da sie ustawic format 24h
niestety w mazdzie juz probowalem i nie ma takiej mozliwosci
-
Adri@n
- Posty: 218
- Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
- Model: NA
- Lokalizacja: Płock
04 lis 2015, 14:29
Byłem dzisiaj ustawić geometrię kół lecz majster za nic nie mógł odkręcić śrub od wahaczy (nawet przy pomocy swojego super przecinaka made in germany
), powiedział że na 100% urwą się, a nawet jeśli nie i odkręci którąś to jest bardzo duże prawdopodobieństwo że nie przekręci jej w tulei. Więc polecił mi jechać do jakiegoś warsztatu żeby mi to wszystko poluzowali.
Miał ktoś podobny problem ? Ma racje że nawet jeśli puszczą nakrętki to w tulei mogły zapiec się ?
-
rrutek
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
04 lis 2015, 14:37
Standard. Nieliczne warsztaty mają urządzenia do podgrzewania indukcyjnego śrub, co jest obecnie chyba najskuteczniejszą metodą na ich rozruszanie. W innym przypadku potrzebne jest sporo cierpliwości i dobrego środka penetrującego, co powinno je uruchomić. Na pocieszenie: te śruby potrafią być nie do ruszenia nawet w autach 5-letnich.
-
Adri@n
- Posty: 218
- Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
- Model: NA
- Lokalizacja: Płock
04 lis 2015, 14:45
Śruby są całkowicie pordzewiałe, od baardzo dawna nie były ruszane więc nawet jeśli puszczą nakrętki co z tulejami ?
Co do podgrzania mogę potraktować je palnikiem acetylenowym, jak będą się opierać to najwyżej pójdą z dymem..
-
GGoworek
- Posty: 78
- Rejestracja: 23 cze 2015, 13:44
- Model: NB
- Lokalizacja: Warszawa
04 lis 2015, 14:51
@rrutek - właśnie miałem napisać że pamiętam, że miałeś "uruchomienie śrub regulacyjnych" na liście napraw
Znajomy miał to samo w Hondzie S2000 - podobno bardzo częsty problem w tych samochodach, z tego co przeczytałem element rdzewieje i śruba przyrasta do metalowej części tulei. W warsztacie męczyli się z tym dość długo, mieli wymieniać tuleje, ale w końcu udało się je ruszyć i skończyło się na wymianie śrub.
-
rrutek
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
04 lis 2015, 14:56
Dokładnie, znajomy warsztat męczył się z nimi kilka godzin, ale w efekcie wszystkie się rozruszały + zostały potem zabezpieczone jakimś specyfikiem, który ma zapobiegać ponownemu zapiekaniu się nakrętek oraz śruby w tulei.
Jak puści Ci nakrętka, ale śruba będzie siedzieć w tulei to podgrzewaj śrubę - ze względu na rozszerzalność cieplną powinny się potworzyć pęknięcia w tym "zespoleniu", co powinno je uwolnić. Ogólnie nie ma co rozpaczać, trzeba spróbować
-
Adri@n
- Posty: 218
- Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
- Model: NA
- Lokalizacja: Płock
04 lis 2015, 15:01
A guma w tulei nie stopi się ? Grzać do czerwoności ?
-
sophisty
- Donator
- Posty: 1212
- Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
- Model: NB
- Lokalizacja: Trójmiasto
09 lis 2015, 6:52
Czy proces zdejmowania kokpitu w NB jest analogiczny do tego w NA i mogę się podeprzeć instrukcją z miata.net? Nie mogę znaleźć tutoriala do NB a coś czuję, że po wczorajszej płukance układu chłodzenia poszła mi nagrzewnica
-
Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontakt:
10 lis 2015, 7:38
doskładaj na b6+ pro-kit bo będzie się prowadził gorzej niż seria
-
Morfi
- Donator
- Posty: 1706
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
10 lis 2015, 10:25
Chcę kupić "oil filter relocation set". Jak to coś dobrać do NA? Jakieś wymiary, rozmiar gwintu itp. potrzebne.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
-
RS
- Donator
- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
10 lis 2015, 11:17
chrism pisze:Jakieś wymiary, rozmiar gwintu itp
Gwint M16x1,5 z tego co kojarzę. Żadnej większej filozofii w tym nie ma. Tak z ciekawości zapytam po co chcesz przenosić filtr oleju.
-
Morfi
- Donator
- Posty: 1706
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
10 lis 2015, 12:30
bo jest do d... dostęp. Mój mechanior dodatkowo mnie kasuje i klnie na czym świat stoi.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
-
rrutek
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
10 lis 2015, 12:55
To niech przykręca go po ludzku.
Jak go dokręca za mocno to potem nic dziwnego, że go wykręcić nie może - sam raz taki odkręcałem w Miacie i nigdy więcej. Po nawet roku normalnie przykręcony filtr powinien bez problemu wyjść.
-
maciek01
- Donator
- Posty: 743
- Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
- Model: Inny
- Wersja: Fiesta ST
- Lokalizacja: Gdańsk
10 lis 2015, 13:29
chrism pisze:bo jest do d... dostęp. Mój mechanior dodatkowo mnie kasuje i klnie na czym świat stoi.
Mój mechanior nie klnał i razem z wymianą oleju kosztowało mnie to 40zł i 15-20 minut. Więc chyba z mechaniorem coś nie tak
#miatarri
-
sophisty
- Donator
- Posty: 1212
- Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
- Model: NB
- Lokalizacja: Trójmiasto
10 lis 2015, 13:39
maciek01 pisze:chrism pisze:bo jest do d... dostęp. Mój mechanior dodatkowo mnie kasuje i klnie na czym świat stoi.
Mój mechanior nie klnał i razem z wymianą oleju kosztowało mnie to 40zł i 15-20 minut. Więc chyba z mechaniorem coś nie tak
+1 U mnie było tak samo, zero problemów z wymianą i cena standardowa. Żeby pod mechanika zmieniać położenie filtra! Za dobrze z Tobą ma
-
turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
10 lis 2015, 17:13
Domowym sposobem skórzany pasek wystarczy. Trzeba go owinąć wokół filtra i kilka razy szarpnąć. Jak nie pomaga to śrubokręt, młotek i robimy sobie rączkę w filtrze:D
-
Lexx
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
10 lis 2015, 17:17
Albo kupujemy k&n wrenh off i po klopocie, na filtrze jest lebek i nasadka mozna spokojnie dojsc. Warunek jest jeden, dokrecac jak nalezy a nie jak opetany.
Samo dojscie do filtra jest proste, starczy odkrecic wspornik kolektora i od dolu mamy pelen access.
-
Ciap
- Donator
- Posty: 175
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
- Model: NB
- Lokalizacja: Krk/Wro
10 lis 2015, 17:53
Można też zdjąć prawe koło i wyciągnąć od dołu - dla mnie wygodniejsza opcja.
Albo brutalnie, wbić coś w dziada i przekręcić
-
pecha
- Donator
- Posty: 133
- Rejestracja: 25 lip 2015, 7:01
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Łódź
10 lis 2015, 19:53
Ciap pisze:Można też zdjąć prawe koło i wyciągnąć od dołu - dla mnie wygodniejsza opcja.
Albo brutalnie, wbić coś w dziada i przekręcić
zrobiłem tak raz w motocyklu śrubokrętem i filtr zaczął się dosłownie drzeć przy próbie odkręcania
-
wojteks
- Posty: 969
- Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
- Model: NA
- Lokalizacja: Podkarpackie
11 lis 2015, 9:46
czester_ pisze:śrubokręt, młotek i robimy sobie rączkę w filtrze:D
Słaby pomysł, jak ktoś wcześniej mocno dokręcił to go obetniesz a nie odkręcisz, demontaż resztek w tym miejscu jest kłopotliwy.
-
meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
11 lis 2015, 9:56
Masakra, też miałem ten problem i udało się ledwo, ledwo właśnie powyższą metodą. Następnym razem od razu odkręcam koło i wspornik - zakupiłem również klucz uniwersalny (blacha z wypustkami) - łańcuchowy nie dał rady
Na szczeście teraz sam dokręcałem, ręcznie
-
turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
11 lis 2015, 11:30
wojteks pisze:czester_ pisze:śrubokręt, młotek i robimy sobie rączkę w filtrze:D
Słaby pomysł, jak ktoś wcześniej mocno dokręcił to go obetniesz a nie odkręcisz, demontaż resztek w tym miejscu jest kłopotliwy.
Najlepszy pomysł to klucz do filtrów ale nawet czasem on rady nie daje. Pracowałem kiedyś z agregatami prądotwórczymi i jak klucz łańcuchowy polegał, to właśnie śrubokręt życie ratował;)
-
matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
11 lis 2015, 18:23
Robaczki, odkryłem dzis że końcówka wydechu jest z nierdzewki/chromowana. W każdym razie kiedys była ładna.. Powalczyłem pasta tempo i kawałek znowu jest błyszczący, ale zostały przypalone rdzawe łaty, których nie udało mi się doczyścić. Czym do tego podejść? Zasadniczo tłumik jest fabryczny - chyba. Help
-
Lexx
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
11 lis 2015, 18:30
Welna stalowa daje rade.
-
matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
11 lis 2015, 18:36
O! Jaka powinna być? Iles typów/gradacji tego jest.
-
Lexx
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
11 lis 2015, 18:39
Ja swoja stara koncowke potraktowalem najpierw gruba, nie znajac szeczegolow, potem drobniejsza a na koniec zielona mata do szorowania i koncowka znow byla w polysku.
-
matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
11 lis 2015, 19:02
Dzięki
mialem nadzieje ze Tempo da rade, ale kilka placków jest fest przypalonych i teraz mam łaciatą końcówkę
Za to przednie lampy jak wyszły, dzizes. Z żółtych i matowych 'zdejmijcie ten syf' reflektorów po 10min polerowania wyszły zadziwiająco ladnie. Auto odmłodniało o kilka lat..do tego bat anteny tez jak nowy. Pasta ma tyle zastosowań ze aż ciężko zliczyć
-
Lexx
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
11 lis 2015, 19:05
Nie ma gwarancji ze wszystkie parchy zejda, zawsze mozna cos poscinac nozykiem taoicerskim. A sama koncowka jest nierdzewna czy chromowana?