Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

02 lis 2015, 7:33

logimen pisze:
ma-rc pisze:Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Da się ustawić zegarek w NB, żeby pokazywał godzinę w formacie 24h? :)


Raczej watpie bo masz tylko guziki od godzin, minut i reset. No, ale kto wie...

w roverkach sa tylko dwa przyciski (godziny i minuty) i dwoma na raz da sie ustawic format 24h ;)
niestety w mazdzie juz probowalem i nie ma takiej mozliwosci :roll:
Obrazek
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

04 lis 2015, 14:29

Byłem dzisiaj ustawić geometrię kół lecz majster za nic nie mógł odkręcić śrub od wahaczy (nawet przy pomocy swojego super przecinaka made in germany :D ), powiedział że na 100% urwą się, a nawet jeśli nie i odkręci którąś to jest bardzo duże prawdopodobieństwo że nie przekręci jej w tulei. Więc polecił mi jechać do jakiegoś warsztatu żeby mi to wszystko poluzowali.



Miał ktoś podobny problem ? Ma racje że nawet jeśli puszczą nakrętki to w tulei mogły zapiec się ?
Obrazek
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

04 lis 2015, 14:37

Standard. Nieliczne warsztaty mają urządzenia do podgrzewania indukcyjnego śrub, co jest obecnie chyba najskuteczniejszą metodą na ich rozruszanie. W innym przypadku potrzebne jest sporo cierpliwości i dobrego środka penetrującego, co powinno je uruchomić. Na pocieszenie: te śruby potrafią być nie do ruszenia nawet w autach 5-letnich. ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

04 lis 2015, 14:45

Śruby są całkowicie pordzewiałe, od baardzo dawna nie były ruszane więc nawet jeśli puszczą nakrętki co z tulejami ?

Co do podgrzania mogę potraktować je palnikiem acetylenowym, jak będą się opierać to najwyżej pójdą z dymem.. :evil:
Obrazek
GGoworek
Posty: 78
Rejestracja: 23 cze 2015, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

04 lis 2015, 14:51

@rrutek - właśnie miałem napisać że pamiętam, że miałeś "uruchomienie śrub regulacyjnych" na liście napraw :-)

Znajomy miał to samo w Hondzie S2000 - podobno bardzo częsty problem w tych samochodach, z tego co przeczytałem element rdzewieje i śruba przyrasta do metalowej części tulei. W warsztacie męczyli się z tym dość długo, mieli wymieniać tuleje, ale w końcu udało się je ruszyć i skończyło się na wymianie śrub.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

04 lis 2015, 14:56

Dokładnie, znajomy warsztat męczył się z nimi kilka godzin, ale w efekcie wszystkie się rozruszały + zostały potem zabezpieczone jakimś specyfikiem, który ma zapobiegać ponownemu zapiekaniu się nakrętek oraz śruby w tulei.
Jak puści Ci nakrętka, ale śruba będzie siedzieć w tulei to podgrzewaj śrubę - ze względu na rozszerzalność cieplną powinny się potworzyć pęknięcia w tym "zespoleniu", co powinno je uwolnić. Ogólnie nie ma co rozpaczać, trzeba spróbować ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

04 lis 2015, 15:01

A guma w tulei nie stopi się ? Grzać do czerwoności ? :D
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

09 lis 2015, 6:52

Czy proces zdejmowania kokpitu w NB jest analogiczny do tego w NA i mogę się podeprzeć instrukcją z miata.net? Nie mogę znaleźć tutoriala do NB a coś czuję, że po wczorajszej płukance układu chłodzenia poszła mi nagrzewnica :evil:
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

09 lis 2015, 16:44

Jakim najtańszym sposobem można obniżyć NA ?

Myślę o sprężynach techniksa: http://www.mts-technik.pl/foto/mts_technik_springs.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

10 lis 2015, 7:38

doskładaj na b6+ pro-kit bo będzie się prowadził gorzej niż seria
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1706
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

10 lis 2015, 10:25

Chcę kupić "oil filter relocation set". Jak to coś dobrać do NA? Jakieś wymiary, rozmiar gwintu itp. potrzebne.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

10 lis 2015, 11:17

chrism pisze:Jakieś wymiary, rozmiar gwintu itp

Gwint M16x1,5 z tego co kojarzę. Żadnej większej filozofii w tym nie ma. Tak z ciekawości zapytam po co chcesz przenosić filtr oleju.
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1706
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

10 lis 2015, 12:30

bo jest do d... dostęp. Mój mechanior dodatkowo mnie kasuje i klnie na czym świat stoi.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

10 lis 2015, 12:55

To niech przykręca go po ludzku. :facepalm: Jak go dokręca za mocno to potem nic dziwnego, że go wykręcić nie może - sam raz taki odkręcałem w Miacie i nigdy więcej. Po nawet roku normalnie przykręcony filtr powinien bez problemu wyjść.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
maciek01
Donator
Donator
Posty: 743
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
Model: Inny
Wersja: Fiesta ST
Lokalizacja: Gdańsk

10 lis 2015, 13:29

chrism pisze:bo jest do d... dostęp. Mój mechanior dodatkowo mnie kasuje i klnie na czym świat stoi.


Mój mechanior nie klnał i razem z wymianą oleju kosztowało mnie to 40zł i 15-20 minut. Więc chyba z mechaniorem coś nie tak
#miatarri
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

10 lis 2015, 13:39

maciek01 pisze:
chrism pisze:bo jest do d... dostęp. Mój mechanior dodatkowo mnie kasuje i klnie na czym świat stoi.


Mój mechanior nie klnał i razem z wymianą oleju kosztowało mnie to 40zł i 15-20 minut. Więc chyba z mechaniorem coś nie tak


+1 U mnie było tak samo, zero problemów z wymianą i cena standardowa. Żeby pod mechanika zmieniać położenie filtra! Za dobrze z Tobą ma ;)
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

10 lis 2015, 13:57

Z nakładkami do odkręcenia filtru oleju nie ma żadnego problemu z odkręceniem czy przykręceniem
http://majster-tw.nazwa.pl/allegro/nasa ... ltra/4.JPG
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

10 lis 2015, 17:13

Domowym sposobem skórzany pasek wystarczy. Trzeba go owinąć wokół filtra i kilka razy szarpnąć. Jak nie pomaga to śrubokręt, młotek i robimy sobie rączkę w filtrze:D
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

10 lis 2015, 17:17

Albo kupujemy k&n wrenh off i po klopocie, na filtrze jest lebek i nasadka mozna spokojnie dojsc. Warunek jest jeden, dokrecac jak nalezy a nie jak opetany.
Samo dojscie do filtra jest proste, starczy odkrecic wspornik kolektora i od dolu mamy pelen access.
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

10 lis 2015, 17:53

Można też zdjąć prawe koło i wyciągnąć od dołu - dla mnie wygodniejsza opcja.
Albo brutalnie, wbić coś w dziada i przekręcić
pecha
Donator
Donator
Posty: 133
Rejestracja: 25 lip 2015, 7:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Łódź

10 lis 2015, 19:53

Ciap pisze:Można też zdjąć prawe koło i wyciągnąć od dołu - dla mnie wygodniejsza opcja.
Albo brutalnie, wbić coś w dziada i przekręcić

zrobiłem tak raz w motocyklu śrubokrętem i filtr zaczął się dosłownie drzeć przy próbie odkręcania :lol:
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

11 lis 2015, 9:46

czester_ pisze:śrubokręt, młotek i robimy sobie rączkę w filtrze:D

Słaby pomysł, jak ktoś wcześniej mocno dokręcił to go obetniesz a nie odkręcisz, demontaż resztek w tym miejscu jest kłopotliwy.
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

11 lis 2015, 9:56

Masakra, też miałem ten problem i udało się ledwo, ledwo właśnie powyższą metodą. Następnym razem od razu odkręcam koło i wspornik - zakupiłem również klucz uniwersalny (blacha z wypustkami) - łańcuchowy nie dał rady :( Na szczeście teraz sam dokręcałem, ręcznie 8-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

11 lis 2015, 11:30

wojteks pisze:
czester_ pisze:śrubokręt, młotek i robimy sobie rączkę w filtrze:D

Słaby pomysł, jak ktoś wcześniej mocno dokręcił to go obetniesz a nie odkręcisz, demontaż resztek w tym miejscu jest kłopotliwy.


Najlepszy pomysł to klucz do filtrów ale nawet czasem on rady nie daje. Pracowałem kiedyś z agregatami prądotwórczymi i jak klucz łańcuchowy polegał, to właśnie śrubokręt życie ratował;)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

11 lis 2015, 18:23

Robaczki, odkryłem dzis że końcówka wydechu jest z nierdzewki/chromowana. W każdym razie kiedys była ładna.. Powalczyłem pasta tempo i kawałek znowu jest błyszczący, ale zostały przypalone rdzawe łaty, których nie udało mi się doczyścić. Czym do tego podejść? Zasadniczo tłumik jest fabryczny - chyba. Help :)
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

11 lis 2015, 18:30

Welna stalowa daje rade.
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

11 lis 2015, 18:36

O! Jaka powinna być? Iles typów/gradacji tego jest.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

11 lis 2015, 18:39

Ja swoja stara koncowke potraktowalem najpierw gruba, nie znajac szeczegolow, potem drobniejsza a na koniec zielona mata do szorowania i koncowka znow byla w polysku.
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

11 lis 2015, 19:02

Dzięki :) mialem nadzieje ze Tempo da rade, ale kilka placków jest fest przypalonych i teraz mam łaciatą końcówkę ;)

Za to przednie lampy jak wyszły, dzizes. Z żółtych i matowych 'zdejmijcie ten syf' reflektorów po 10min polerowania wyszły zadziwiająco ladnie. Auto odmłodniało o kilka lat..do tego bat anteny tez jak nowy. Pasta ma tyle zastosowań ze aż ciężko zliczyć ;)
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

11 lis 2015, 19:05

Nie ma gwarancji ze wszystkie parchy zejda, zawsze mozna cos poscinac nozykiem taoicerskim. A sama koncowka jest nierdzewna czy chromowana?
ODPOWIEDZ