Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

29 paź 2015, 12:41

fifomaniak pisze:A z ciekawości - a czemu MaxLife'a 5W40 a nie SynPower 5W40?

Ja o nim napisałem, bo parę osób przede mną go wybierało i o nim wspominało. Czym one się różnią? Lepszy rzeczywiście będzie SynPower czy to bez różnicy tak naprawdę?
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

29 paź 2015, 13:52

RS pisze:Lepszym pytaniem jest jak chcesz uzasadnić ekonomicznie wlanie oleju za 20% wartości silnika.
Heh, no właśnie: dostałem 4l za zdjęcie do kalendarza :D

Czy w tym świetle sprawa wygląda inaczej? Lać do silnika, czy lepiej wylać/sprzedać? :D
Awatar użytkownika
danielski
Donator
Donator
Posty: 312
Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

07 lis 2015, 17:56

Przeczytałem większość tematu i już głupieję...
Także ja też zapytam: jaki olej wybrać, chciałbym wymienić przed zimą?
- NB 1.6 143k przebiegu
- Nie wiem co było wlane wcześniej (bo zapomniałem, wymieniony był kilka tys km temu)
- Będzie jeżdżony w zimie
- Jeżdżę można powiedzieć na co dzień, nie jakoś szczególnie agresywnie, nie piłuje do czerwonego pola ;), także nie musi być "niewiadomoco"

Z góry dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

07 lis 2015, 19:09

danielski pisze:Przeczytałem większość tematu i już głupieję...
Także ja też zapytam: jaki olej wybrać, chciałbym wymienić przed zimą?
- NB 1.6 143k przebiegu
- Nie wiem co było wlane wcześniej (bo zapomniałem, wymieniony był kilka tys km temu)
- Będzie jeżdżony w zimie
- Jeżdżę można powiedzieć na co dzień, nie jakoś szczególnie agresywnie, nie piłuje do czerwonego pola ;), także nie musi być "niewiadomoco"

Z góry dzięki za pomoc :)

Valvoline maxlife 5w40 w zupełności wystarczy.
Ewentualnie jak byś kiedyś bardzo chciał piłować 24/7 to motul 300v albo valvoline vr1 racing ;).
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

21 lis 2015, 23:56

Czy ktoś ma jakiś sposób na odczytanie poziomu oleju z bagnetu w NC? Pierwszy raz spotykam się z takim bagnetem gdzie olej nie trzyma się na tej miarce i od razu spływa w dół i gromadzi się w okolicach kreski oznaczającej minimum. W NC trzeba na olej uważać, a ten bagnet pokazuje chyba tylko czy olej jeszcze jest czy już go nie ma :?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

22 lis 2015, 0:01

Alan pisze:Czy ktoś ma jakiś sposób na odczytanie poziomu oleju z bagnetu w NC? Pierwszy raz spotykam się z takim bagnetem gdzie olej nie trzyma się na tej miarce i od razu spływa w dół i gromadzi się w okolicach kreski oznaczającej minimum. W NC trzeba na olej uważać, a ten bagnet pokazuje chyba tylko czy olej jeszcze jest czy już go nie ma :?

Nie wiem czy to ten sam problem z odczytaniem poziomu oleju na bagnecie, który ja miałem w NB (u mnie była bardziej kwestia, że cały bagnet był brudny i poziom nie był konkretnie 'odcięty'), ale mi pomogło po wyjęciu bagnetu odczekanie 5-10min aż olej spłynie z tego kanału i dopiero sprawdzenie jego poziomu. Może Tobie też to pomoże, bo równo się odetnie jego poziom, pomimo efektu spłynięcia na bagnecie.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

22 lis 2015, 9:08

W NB było to dużo łatwiejsze do zmierzenia. Może zrobię dzisiaj fotkę jak to wygląda u mnie w NC.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Maniek
Posty: 34
Rejestracja: 07 lut 2015, 16:39
Model: NA

12 gru 2015, 18:42

Cześć, planuje niedługo zmieniać olej w mojej NA, po przejrzeniu tego wątku postanowiłem kupić valvoline vr1 racing, którego wszyscy tak polecają, ale okazało sie, że moge dostać zniżkę na jeden z tych modeli:
1. Mobil one new life 0w40.
2. Mobil super 3000 5w40.
3. Castrol Edge 0w40.
4. Castrol Magnatec 5w40.
5. Shell helix ultra 5w40.
Czy ktoś z was miał styczność z którymś z nich i mógłby go polecić? Czy generalnie i tak nie warto kupować żadnego z nich, lepiej nie patrzeć na zniżki i brać vr1?
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

12 gru 2015, 18:53

Maniek pisze:Cześć, planuje niedługo zmieniać olej w mojej NA, po przejrzeniu tego wątku postanowiłem kupić valvoline vr1 racing, którego wszyscy tak polecają, ale okazało sie, że moge dostać zniżkę na jeden z tych modeli:
1. Mobil one new life 0w40.
2. Mobil super 3000 5w40.
3. Castrol Edge 0w40.
4. Castrol Magnatec 5w40.
5. Shell helix ultra 5w40.
Czy ktoś z was miał styczność z którymś z nich i mógłby go polecić? Czy generalnie i tak nie warto kupować żadnego z nich, lepiej nie patrzeć na zniżki i brać vr1?

Aby jeszcze bardziej namieszać Tobie w głowie, to polecam Liqui Moly :kciuk:
Maniek
Posty: 34
Rejestracja: 07 lut 2015, 16:39
Model: NA

12 gru 2015, 19:10

Aby jeszcze bardziej namieszać Tobie w głowie, to polecam Liqui Moly :kciuk:

Haha dzięki, już i tak kompletnie nie mam pojęcia co wziąć, jeszcze pare osób na forum polecało Motula, no ale fajnie by było skorzystać z tej zniżki, którą dostałem, a z nią nie kupie, ani vr1, ani motula, ani liqui moly, z markowych produktów jest tylko ta piątka, którą wypisałem :shock:
PiotrB
Posty: 118
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

12 gru 2015, 19:18

Może zniżka jest na te oleje, które nikt nie kupuje z pewnych powodów :-).

Sam polecam Valvoline MaxLife 5W40, świetny olej za przystępną cenę.
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

12 gru 2015, 19:26

Maniek pisze:
Aby jeszcze bardziej namieszać Tobie w głowie, to polecam Liqui Moly :kciuk:

Haha dzięki, już i tak kompletnie nie mam pojęcia co wziąć, jeszcze pare osób na forum polecało Motula, no ale fajnie by było skorzystać z tej zniżki, którą dostałem, a z nią nie kupie, ani vr1, ani motula, ani liqui moly, z markowych produktów jest tylko ta piątka, którą wypisałem :shock:

Valvo, Motul, Liqui, Millers są wg. mnie o półkę wyżej, niż te, które wymieniłeś.
Ojcu (73lata) zmieniając olej podmieniłem Castrola na Valvo... stwierdził, żyjąc w nieświadomości mego czynu, że auto jakieś cichsze się zrobiło ;)
W mx5, przed remontem silnika Mobil znikał w oczach, jak zmieniłem na Valvo, to ubywało symboliczne. Teraz, po uturbieniu testuję Liqui i po 1200km nie ubyło nic.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

12 gru 2015, 20:23

Maniek pisze: że moge dostać zniżkę

10% czy 50%?
Jeżeli to drugie, to zdecydowałbym się na któregoś z Mobili, a jeżeli to pierwsze, to w ogóle nie zawracałbym sobie tym głowy.
Maniek
Posty: 34
Rejestracja: 07 lut 2015, 16:39
Model: NA

12 gru 2015, 20:45

szymek pisze:
Maniek pisze:
Aby jeszcze bardziej namieszać Tobie w głowie, to polecam Liqui Moly :kciuk:

Haha dzięki, już i tak kompletnie nie mam pojęcia co wziąć, jeszcze pare osób na forum polecało Motula, no ale fajnie by było skorzystać z tej zniżki, którą dostałem, a z nią nie kupie, ani vr1, ani motula, ani liqui moly, z markowych produktów jest tylko ta piątka, którą wypisałem :shock:

Valvo, Motul, Liqui, Millers są wg. mnie o półkę wyżej, niż te, które wymieniłeś.
Ojcu (73lata) zmieniając olej podmieniłem Castrola na Valvo... stwierdził, żyjąc w nieświadomości mego czynu, że auto jakieś cichsze się zrobiło ;)
W mx5, przed remontem silnika Mobil znikał w oczach, jak zmieniłem na Valvo, to ubywało symboliczne. Teraz, po uturbieniu testuję Liqui i po 1200km nie ubyło nic.

A tak dokładniej, na jakim Liqui Moly teraz śmigasz? Orientujesz sie wogóle jak wypada ten olej w porównaniu do Valvo Vr1?
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

12 gru 2015, 21:11

Maniek pisze:A tak dokładniej, na jakim Liqui Moly teraz śmigasz? Orientujesz sie wogóle jak wypada ten olej w porównaniu do Valvo Vr1?

10W60, Valvo też było 10W60 ale taki olej może się przydać , jeśli często deptasz auto pod czerwoną kreskę.
Vr1 5w50 będzie równie dobry na codzień.
Maniek
Posty: 34
Rejestracja: 07 lut 2015, 16:39
Model: NA

12 gru 2015, 21:33

10W60, Valvo też było 10W60 ale taki olej może się przydać , jeśli często deptasz auto pod czerwoną kreskę.
Vr1 5w50 będzie równie dobry na codzień.

Dzięki za rady!

Jeszcze szukając oleju do mojego daily natrafiłem na takie coś. Czy ja o czymś nie wiem? :shock:
Obrazek
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2199
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

12 gru 2015, 21:53

Może chodzi o mx-a z zestawem BBR?
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

13 gru 2015, 10:22

A może prostu o uturbione NA? Przecież na dzień dzisiejszy to już pokaźny odsetek całej floty ;)

Maniek, jak VR1 to dość radykalny wybór na daily. Więc weź go pod uwagę tylko, jeśli gonisz Miatę po torze, albo chłostasz na ulicach in the way it's meant to be :twisted: . Pamiętaj też, że VR1 zmienia się częściej (co 7 tyś. km).

Do starszych silników jednak większość mocno rekomenduje MaxLife'a. Zniżki na VR1 dostaniesz po rabacie klubowym (np. to: viewtopic.php?p=328963#p328963). Symboliczną zniżkę mamy również w Petrostar na Mokotowie (choć oni i bez zniżek mają niezłe ceny).

Z góry mówię, że nie jestem żadnym od oleju - powtarzam tylko, co wywnioskowano już dziesiątki razy na tym forum :mrgreen:
Maniek
Posty: 34
Rejestracja: 07 lut 2015, 16:39
Model: NA

13 gru 2015, 11:48

nickesh v2.0 pisze:A może prostu o uturbione NA? Przecież na dzień dzisiejszy to już pokaźny odsetek całej floty ;)

Maniek, jak VR1 to dość radykalny wybór na daily. Więc weź go pod uwagę tylko, jeśli gonisz Miatę po torze, albo chłostasz na ulicach in the way it's meant to be :twisted: . Pamiętaj też, że VR1 zmienia się częściej (co 7 tyś. km).

Do starszych silników jednak większość mocno rekomenduje MaxLife'a. Zniżki na VR1 dostaniesz po rabacie klubowym (np. to: viewtopic.php?p=328963#p328963). Symboliczną zniżkę mamy również w Petrostar na Mokotowie (choć oni i bez zniżek mają niezłe ceny).

Z góry mówię, że nie jestem żadnym od oleju - powtarzam tylko, co wywnioskowano już dziesiątki razy na tym forum :mrgreen:


MX-5 nie jest moim daily, akurat niedługo będę też musiał zmieniać olej w moim nudnym hatchbacku, pisząc że szukam oleju do mojego daily myślałem właśnie o nim. Mazde traktuje tylko jako zabawkę na suche, słoneczne weekendy, więc na jednej zmianie oleju raczej nie zrobie dużego przebiegu (przez cały poprzedni sezon zrobiłem 1007km :oops: ), no ale jak ją wyciągam z garażu, to raczej nie jeżdżę jak emeryt, w końcu jak napisałeś, nie do tego jest przeznaczona :D, więc chyba VR1 nie będzie dla mnie złym wyborem, co nie?

No i dzięki za ten namiar na Petrostar, codziennie jestem w okolicy ich sklepu, zawsze przy okazji mogę sie u nich zatrzymać.
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

13 gru 2015, 15:22

znacie jakiegoś sprawdzonego sprzedawce ENEOS Sustina 0W50?
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

04 maja 2016, 13:56

Czy ktoś z was miał styczność z produktami Specol? Od pewnego już czasu śledzę ich produkty i zbierają rewelacyjne opinie. Do tej pory się wstrzymywałem ale coraz bardziej korci mnie by je wypróbować. Do oferty dołączyły oleje 10W50 i 10W60, które na tle konkurencji oferują bardzo dobre parametry za śmieszne pieniądze. Dużym plusem jest to, że Specol produkuje te oleje w pełni na bazie PAO a nie HC tak jak VR1 z którego aktualnie korzystam. Szczerze z valvoline'a zaczynam być coraz mniej zadowolony. Co prawda nie jestem w stanie na razie sprawdzić spadków ciśnienia (a wiem, że z tym jest duży problem) ale temperaturę już tak i tu też nie ma rewelacji. Kusi mnie żeby wspomóc polską markę ale chętnie wysłucham opinii kogoś kto już miał styczność z tymi olejami.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3681
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 maja 2016, 10:44

Alan pisze:Czy ktoś ma jakiś sposób na odczytanie poziomu oleju z bagnetu w NC? Pierwszy raz spotykam się z takim bagnetem gdzie olej nie trzyma się na tej miarce i od razu spływa w dół i gromadzi się w okolicach kreski oznaczającej minimum. W NC trzeba na olej uważać, a ten bagnet pokazuje chyba tylko czy olej jeszcze jest czy już go nie ma :?

uporales sie z tym? bo ja tez juz glupieje, sprawdzam po jezdzie, krotkeij, dluzszej, czasem czekam 5min, czasem 20min i zawsze mam problem z odczytaniem stanu, nie wiem cyz ten olej splywa, czy jest rzadki czy co, ale jakos tak strasznie sie rozmywa na bagnecie... wymysliles cos z tym odczytem?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

06 maja 2016, 11:03

bjorm pisze:uporales sie z tym? bo ja tez juz glupieje, sprawdzam po jezdzie, krotkeij, dluzszej, czasem czekam 5min, czasem 20min i zawsze mam problem z odczytaniem stanu, nie wiem cyz ten olej splywa, czy jest rzadki czy co, ale jakos tak strasznie sie rozmywa na bagnecie... wymysliles cos z tym odczytem?

Ogólnie w przypadku NC najlepiej sprawdzać, jak samochód przestoi parę godzin po wyłączeniu silnika, albo najlelpiej po całej nocy.
Bagnet jest owszem tragiczny, więc procedura jest taka:
- wyciągamy bagnet
- czyścimy bagnet
- wsadzamy go do środka jeszcze raz
- Tam gdzie najwyżej sięga ten jaśniejszy olej - to jest stan oleju, najlepiej patrzeć z tyłu bagnetu gdzie najwyżej jest ślad.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 maja 2016, 11:32

No ja raz przelałem olej, bo myślałem, że przy wymianie nalali za mało (dałem baniak 4l, a podobno wchodzi trochę więcej). Następnego dnia musiałem jechać z powrotem, żeby ten olej odessali :facepalm:
Teraz robię tak: po jeździe wyłączam ciepły silnik, wyciągam bagnet żeby olej spłynął z rurki, w której bagnet siedzi (przyzwyczajenie z NB gdzie olej spływający ze ścianek rurki zamazuje pomiar), czekam kilka minut. W międzyczasie dokładnie wycieram cały bagnet chusteczką/szmatką tak, żeby był całkowicie suchy i nie tłusty, wkładam do rurki i wyciągam. Pod światło widać jak błyszczy się końcówka bagnetu i widać po przyjrzeniu się gdzie jest granica tłustego, błyszczącego oleju. Ciemny olej jest tylko na dole, więc to jest bardzo mylące jak się pierwszy raz sprawdza.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3681
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 maja 2016, 12:25

o masakra, i nie ma sie co dziwic ze ci nie-w-temacie nie wiedza czy oleju ubywa, czy moze w ogole go niemal nie ma. dzieki za pomoc. tak btw - nie wiem czym byla zalana moja ncfl, nie katuje jej itp - dlatego mysle nad jakims nowym valvoline od niej - jest jakis specjalny, polecany do 1.8?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

06 maja 2016, 12:25

Ja opracowałem inną metodę. Sprawdzam tylko po całonocnym postoju i po wyciągnięciu bagnetu 'odbijam' sobie stan oleju na czystej husteczce. Wtedy można sobie porównać ślad z bagnetem i dość ładnie wszystko widać.

Po wymianie jak dokładnie spuścicie wchodzi 4,3 litra i jest idealnie max.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 maja 2016, 12:48

bjorm pisze:jest jakis specjalny, polecany do 1.8?

Producent do NC zaleca 0w30 jeśli mnie pamięć nie myli. Ja wlałem Valvo Maxlife 5w40 syntetyk. W żółtej lałem VR1 5w50, ale to była chyba przesada do mojej normalnej jazdy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3681
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 maja 2016, 13:57

czyli rozumiem, ze valv 5w30 ujdzie rowniez?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

06 maja 2016, 17:00

sophisty pisze:Czy ktoś z was miał styczność z produktami Specol?


Firma mi znana, tata kiedy tam pracował, to lał tylko ich płyny. z tego co pamiętam, to trzymali jakość, m.in. mieli autoryzacje Mercedesa. Po weekendzie wypytam go co i jak, bo on na ten temat wie znacznie więcej ode mnie ;)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3687
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 maja 2016, 17:29

sophisty pisze:Czy ktoś z was miał styczność z produktami Specol? Od pewnego już czasu śledzę ich produkty i zbierają rewelacyjne opinie. Do tej pory się wstrzymywałem ale coraz bardziej korci mnie by je wypróbować. Do oferty dołączyły oleje 10W50 i 10W60, które na tle konkurencji oferują bardzo dobre parametry za śmieszne pieniądze. Dużym plusem jest to, że Specol produkuje te oleje w pełni na bazie PAO a nie HC tak jak VR1 z którego aktualnie korzystam. Szczerze z valvoline'a zaczynam być coraz mniej zadowolony. Co prawda nie jestem w stanie na razie sprawdzić spadków ciśnienia (a wiem, że z tym jest duży problem) ale temperaturę już tak i tu też nie ma rewelacji. Kusi mnie żeby wspomóc polską markę ale chętnie wysłucham opinii kogoś kto już miał styczność z tymi olejami.


masz może karty charakterystyki? Można by się wczytać głębiej. Mocno generalizując PAO powinien byc zawsze bardziej stabilny (w domyśle lepszy) od hydrocracku przy tej samej klasie.
ODPOWIEDZ