Tablica rejestracyjna za szybą
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 376
- Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
- Model: Inny
- Wersja: Chwilowo BezMX
- Lokalizacja: Gdańsk
Zastanawiam się nad zmianą miejsca tablicy rejestracyjnej (oczywiście z przodu) ale mam pewne obawy. Chciałbym umieścić ją za szybą.
Z jednej strony przepisy mówią tak:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
§ 2.Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się.
Ale mamy też taki zapis:
Rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów
§ 25. 1. Właściciel pojazdu umieszcza na pojeździe tablice z przodu i z tyłu w miejscach konstrukcyjnie do tego przeznaczonych, z wyjątkiem przyczep, ciągników rolniczych, motocykli i motorowerów, na których tablice umieszcza się tylko z tyłu, z zastrzeżeniem ust. 1a-2.
Pytanie brzmi.
Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia w tym temacie?
Z jednej strony przepisy mówią tak:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
§ 2.Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się.
Ale mamy też taki zapis:
Rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów
§ 25. 1. Właściciel pojazdu umieszcza na pojeździe tablice z przodu i z tyłu w miejscach konstrukcyjnie do tego przeznaczonych, z wyjątkiem przyczep, ciągników rolniczych, motocykli i motorowerów, na których tablice umieszcza się tylko z tyłu, z zastrzeżeniem ust. 1a-2.
Pytanie brzmi.
Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia w tym temacie?
Pozdro
Marcin
Marcin
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Na forum jest jeszcze mnóstwo wzmianek na ten temat. Ogólne wnioski są takie, że tak na prawdę nie wiadomo, jak to jest w praktyce. Przepisy są tak nieścisłe, że policja najczęściej boi się przedsiębrać poważnych działań - poprzestają na upomnieniach i wymagają obietnicy, że "tablica wróci na swoje miejsce". Czasem się czepiają i wystawiają mandat, ale wiedzą, że w sądzie to może nie przejść, więc zdarza się to coraz rzadziej.
Ogólnie to tablica ma być widoczna z przodu. To, czy szyba sprawie, że nie jest, to kwestia sporna. Ja tak jeżdżę od ponad roku i już z 10 razy mnie o to pytali, ale nigdy nie byli wredni, ani uparci. Żadnych negatywnych konsekwencji. Jak widzą, że masz tę tablicę wystawioną, a nie schowaną, żeby chować się przed radarami, to jest luz.
Ogólnie to tablica ma być widoczna z przodu. To, czy szyba sprawie, że nie jest, to kwestia sporna. Ja tak jeżdżę od ponad roku i już z 10 razy mnie o to pytali, ale nigdy nie byli wredni, ani uparci. Żadnych negatywnych konsekwencji. Jak widzą, że masz tę tablicę wystawioną, a nie schowaną, żeby chować się przed radarami, to jest luz.
Jedyny problem to stwierdzenie "tablice z przodu i z tyłu w miejscach konstrukcyjnie do tego przeznaczonych"
Włożenie jej za szybę nie jest umieszczeniem w miejscu konstrukcyjnie do tego przeznaczonym.
Jeździłem z tablicą tak włożoną i przy rozmowie z policjantem stwierdził, że mocowania np z boku (jak chociażby to co jest na ZG teraz) jest jak najbardziej ok, bo to już element konstrukcyjny- oczywiście przy założeniu minimalnej wysokości nad drogą i kątami (jest to w przepisach)
Włożenie jej za szybę nie jest umieszczeniem w miejscu konstrukcyjnie do tego przeznaczonym.
Jeździłem z tablicą tak włożoną i przy rozmowie z policjantem stwierdził, że mocowania np z boku (jak chociażby to co jest na ZG teraz) jest jak najbardziej ok, bo to już element konstrukcyjny- oczywiście przy założeniu minimalnej wysokości nad drogą i kątami (jest to w przepisach)
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Z drugiej strony na zderzaku przednim nie ma żadnego wyprofilowania czy mocowań, więc też nie jest to miejsce konstrukcyjnie przeznaczone na tablicę.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Donator
- Posty: 376
- Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
- Model: Inny
- Wersja: Chwilowo BezMX
- Lokalizacja: Gdańsk
§ 25. 6. Jeżeli pojazd nie ma specjalnego miejsca do umocowania tablic, to przednią i tylną tablicę umieszcza się w środku szerokości pojazdu, a gdyby to utrudniało jego eksploatowanie lub ograniczało widoczność tablicy - po lewej stronie pojazdu.
Nie jest napisane,że środek,tudzież lewa strona szerokości pojazdu musi być za razem tą najbardziej wysuniętą do przodu czyli miejscem gdzie zwykle znajduje się tablica. Według mnie patrząc od przodu,środek szerokości lub jego lewa strona może znajdować się np. za szybą.
Ale chyba faktycznie brnę w to za bardzo
Nie jest napisane,że środek,tudzież lewa strona szerokości pojazdu musi być za razem tą najbardziej wysuniętą do przodu czyli miejscem gdzie zwykle znajduje się tablica. Według mnie patrząc od przodu,środek szerokości lub jego lewa strona może znajdować się np. za szybą.
Ale chyba faktycznie brnę w to za bardzo

Pozdro
Marcin
Marcin
-
- Donator
- Posty: 376
- Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
- Model: Inny
- Wersja: Chwilowo BezMX
- Lokalizacja: Gdańsk
W NBFL widzę,że ramka pod tablicę jest specjalnie wyprofilowana pod zderzak i podejrzewam,montowana fabrycznie a w NB przeważnie są to zwykłe ramki. Mam wrażenie,że montowane przez użytkownika. Czy w zderzaku NB są fabryczne otwory w tym miejscu 

Pozdro
Marcin
Marcin
Busterek pisze:a w NB przeważnie są to zwykłe ramki
Nie takie zwykłe, http://www.kmparts.pl/357.Mocowanie-tab ... acyjnej-NB zresztą do NA jest bardzo podobne.
-
- Donator
- Posty: 376
- Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
- Model: Inny
- Wersja: Chwilowo BezMX
- Lokalizacja: Gdańsk
wojteks pisze:Busterek pisze:a w NB przeważnie są to zwykłe ramki
Nie takie zwykłe, http://www.kmparts.pl/357.Mocowanie-tab ... acyjnej-NB zresztą do NA jest bardzo podobne.
Chodzi mi o to,czy te ramki w NB były montowane w fabryce czy auto wychodziło z niej z zupełnie gładkim zderzakiem?
Pozdro
Marcin
Marcin
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Wg zasłyszanych informacji z fabryki wychodziły bez tych ramek, dopiero ASO przed wydaniem je przykręcało.
Auta wyprodukowane przed 31 grudnia 1999 nie muszą posiadać fabrycznego miejsca na montaż tablicy. Tak czy siak trzeba się liczyć z tym, że przepisy są niespójne w tym temacie i jeżdżąc z tablicą za szybą można stracić dowód, jeżeli w momencie kontroli nie będziesz posiadać awaryjnego mocowania tablicy (ja mam ukryte dwa płaskowniki pod zderzakiem, które mogę obrócić i przykręcić do nich ramkę).
Auta wyprodukowane przed 31 grudnia 1999 nie muszą posiadać fabrycznego miejsca na montaż tablicy. Tak czy siak trzeba się liczyć z tym, że przepisy są niespójne w tym temacie i jeżdżąc z tablicą za szybą można stracić dowód, jeżeli w momencie kontroli nie będziesz posiadać awaryjnego mocowania tablicy (ja mam ukryte dwa płaskowniki pod zderzakiem, które mogę obrócić i przykręcić do nich ramkę).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Dodatkowa istotna informacja - pan policjant, który przy ostatniej kontroli drogowej bez specjalnej spiny sugerował żeby przy następnym spotkaniu tablica była przykręcona blachowkrętami do zderzaka (brrr, co za zwyrodniały pomysł) bardzo zdecydowanie ostrzegał przed pomysłami typu tablica-naklejka czy miniaturka. Automatyczne problemy.
to ja tylko dorzucę od siebie ,że dwa razy straciłem dowód za taką tablicę za szybą - argument typu "za szybą jest widoczna czyli nie robiłem nikomu na złość i trzymałem się przepisów" raczej nic nie dał bo na pokwitowaniu i tak ten podpunkt był dopisany 

tel:668-827-402
rachey pisze:oczywiście przy założeniu minimalnej wysokości nad drogą i kątami (jest to w przepisach)
Nie ma. Jest "Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się.". Plus to, co przytoczył Busterek.
Mi osobiście tablica za szybą się nie podoba, ale uważam, że policjant nie powinien za to zabrać dowodu
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3593
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Krzdry pisze:to ja tylko dorzucę od siebie ,że dwa razy straciłem dowód za taką tablicę za szybą - argument typu "za szybą jest widoczna czyli nie robiłem nikomu na złość i trzymałem się przepisów" raczej nic nie dał bo na pokwitowaniu i tak ten podpunkt był dopisany
Nie mogłeś/nie chciałeś jej przymocować w trakcie kontroli?
Szczupak pisze:rachey pisze:oczywiście przy założeniu minimalnej wysokości nad drogą i kątami (jest to w przepisach)
Nie ma. Jest "Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się.". Plus to, co przytoczył Busterek.
Mi osobiście tablica za szybą się nie podoba, ale uważam, że policjant nie powinien za to zabrać dowodu
mea culpa, okreslone prawnie sa katy i odleglosci tablicy tylnej (pardon za brak polskich znakow- nudze sie przy naprawianiu systemu i nie mam polskiego jezyka

Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
-
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
Tablica za szybą moim zdaniem wygląda dobrze, ale :
1. trzeba ją przymocować jakimś dobrym patentem
2. podczas wypadku może zadziałać jak gilotyna....
1. trzeba ją przymocować jakimś dobrym patentem
2. podczas wypadku może zadziałać jak gilotyna....
- flatline
- Donator
- Posty: 2273
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Obejrzyj sobie jakiś crashtest i zobacz jak wszystko lata i w jakich kierunkach - na gilotynę akurat szansa jest :/
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
nie będę się kłócił, że nie znalazłem takiego crashtestu, itp. Bardziej zabija w dupowozie nieprzypięta walizka z tyłu, ale tak czy inaczej każde przemyślenie kwestii bezpieczeństwa i usunięcie niebezpiecznych elementów jest dobrym działaniem, więc EOT
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.