Pomocy! Mazda zamienia się w motorynkę!

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Acrobot
Posty: 104
Rejestracja: 25 lip 2014, 9:12
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

24 paź 2015, 17:03

Hej,

od niedawna jestem w posiadaniu MX5 NB - niestety, z humorkiem.
Mazda potrafi jechać normalnie, ale czasami podczas jazdy zaczyna przerywać, po czym włącza jej się tryb 'motorynki'. Działa prawdopodobnie tylko na 2 cylindrach, obroty na biegu jałowym spadają do ok. 350-400. Gdy powraca do normalności, zaczyna szarpać i po chwili jest wszystko OK, ale czuć jakby zapach oleju. Często zaczyna tak robić, gdy auto wkręci się na wyższe obroty.

Auto kupiłem od kolegi z forum, który ostatni raz odpalał ją lipcem i wszystko było w porządku - przy kupnie auto juz przerywało, ale uwierzyłem, ze to kwestia tylko zastania (głupi ja...).

W Maździe zmieniłem świece (poprzednie były w oleju! Dzisiaj zmieniłem też uszczelkę pokrywy zaworów, ale nie wyjąłem i wyczyscilem świec - czy moze być to powód?), kable wysokiego napiecia, a do starego paliwa dolałem dodatek wiążący wodę, a pozniej zatankowalem 98 do pełna (dla samych środków przeczyszczajacych). Dalej to samo. Cewki są raczej w porządku.

Co to może jeszcze być? Macie jakiś pomysł?

Edit: zapomniałem dodać - MX5 NB '99, cewki przerobione na 323, komputer nie wywala błędów.
Busterek
Donator
Donator
Posty: 376
Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
Model: Inny
Wersja: Chwilowo BezMX
Lokalizacja: Gdańsk

24 paź 2015, 17:10

Acrobot pisze:Cewki są raczej w porządku.

W mojej poprzedniej NB występowały identyczne objawy i była to niestety cewka.
Pozdro
Marcin
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

24 paź 2015, 17:30

To cewki. U mnie było to identycznie.
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

24 paź 2015, 18:41

Poszukaj na forum patentu z mazdy 323f bedzie taniej ;)
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

26 paź 2015, 18:35

Nie pamiętam kto, ale ktoś tu opisywał że za 3XX PLN kupił zestaw nowych cewek (zamiennik) z allegro i jest miód malina. Przy takiej cenie nówki z gwarancją, chyba nie ma co się bawić w kombinacje z 323F.
Też jestem zdania że to cewki. Na początek mozesz wykręcić cewki i zobaczyć jak wyglądają te "porty" w środku, gdzie nakładasz kable. Powinno być krystalicznie czyste "aluminium" (ogólnie czyste sreberko). Bez nalotu, jakiegoś kamienia itp... Ja jak swoje rozkręciłem to chyba w jednym czy dwóch portach był taki jakby nalot/kamień lekko zielonkawy.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2015, 19:09

Te cewki za 3XXzł są tylko do NB 1.8 niestety.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Acrobot
Posty: 104
Rejestracja: 25 lip 2014, 9:12
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

28 paź 2015, 11:54

Update: Kupiłem ORI cewki (używane) z szabru i (odpukać) Mazda jeździ jak powinna. Dzięki za pomoc! :)
ODPOWIEDZ