Hej,
od niedawna jestem w posiadaniu MX5 NB - niestety, z humorkiem.
Mazda potrafi jechać normalnie, ale czasami podczas jazdy zaczyna przerywać, po czym włącza jej się tryb 'motorynki'. Działa prawdopodobnie tylko na 2 cylindrach, obroty na biegu jałowym spadają do ok. 350-400. Gdy powraca do normalności, zaczyna szarpać i po chwili jest wszystko OK, ale czuć jakby zapach oleju. Często zaczyna tak robić, gdy auto wkręci się na wyższe obroty.
Auto kupiłem od kolegi z forum, który ostatni raz odpalał ją lipcem i wszystko było w porządku - przy kupnie auto juz przerywało, ale uwierzyłem, ze to kwestia tylko zastania (głupi ja...).
W Maździe zmieniłem świece (poprzednie były w oleju! Dzisiaj zmieniłem też uszczelkę pokrywy zaworów, ale nie wyjąłem i wyczyscilem świec - czy moze być to powód?), kable wysokiego napiecia, a do starego paliwa dolałem dodatek wiążący wodę, a pozniej zatankowalem 98 do pełna (dla samych środków przeczyszczajacych). Dalej to samo. Cewki są raczej w porządku.
Co to może jeszcze być? Macie jakiś pomysł?
Edit: zapomniałem dodać - MX5 NB '99, cewki przerobione na 323, komputer nie wywala błędów.
Pomocy! Mazda zamienia się w motorynkę!
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Nie pamiętam kto, ale ktoś tu opisywał że za 3XX PLN kupił zestaw nowych cewek (zamiennik) z allegro i jest miód malina. Przy takiej cenie nówki z gwarancją, chyba nie ma co się bawić w kombinacje z 323F.
Też jestem zdania że to cewki. Na początek mozesz wykręcić cewki i zobaczyć jak wyglądają te "porty" w środku, gdzie nakładasz kable. Powinno być krystalicznie czyste "aluminium" (ogólnie czyste sreberko). Bez nalotu, jakiegoś kamienia itp... Ja jak swoje rozkręciłem to chyba w jednym czy dwóch portach był taki jakby nalot/kamień lekko zielonkawy.
Też jestem zdania że to cewki. Na początek mozesz wykręcić cewki i zobaczyć jak wyglądają te "porty" w środku, gdzie nakładasz kable. Powinno być krystalicznie czyste "aluminium" (ogólnie czyste sreberko). Bez nalotu, jakiegoś kamienia itp... Ja jak swoje rozkręciłem to chyba w jednym czy dwóch portach był taki jakby nalot/kamień lekko zielonkawy.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Te cewki za 3XXzł są tylko do NB 1.8 niestety.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Update: Kupiłem ORI cewki (używane) z szabru i (odpukać) Mazda jeździ jak powinna. Dzięki za pomoc! 
