Problem z odpaleniem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

andrzej k.
Posty: 5
Rejestracja: 03 paź 2015, 19:31
Model: Inny
Lokalizacja: Brzeszcze

03 paź 2015, 19:57

Witam.Po przekładce silnika kłopoty z odpaleniem.Autko rocznik 1988 silnik z 1991.Wymieniłem rozrząd znaki ustawione prawidłowo.Po włączeniu stacyjki nie słychać pompy paliwa. Iskra jest .Podałem starter i silnik chce pracować.Proszę o pomoc .Jak mogę sprawdzić zesilanie pompy paliwa.Pozdrawiam andrzej k. :(
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

03 paź 2015, 20:11

1. Takie tematy poruszaj w dziale technicznym.
2. Miata '88? ...gratuluję, biały kruk :roll:
3. Przelożyles silnik, to na pewno umiesz użyć miernika, aby sprawdzić, czy impuls/zasilanie dochodzi do pompy paliwa.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

03 paź 2015, 20:56

andrzej k. pisze:.Po włączeniu stacyjki nie słychać pompy paliwa

To ją zworką w kostce na stałe załącz, jeżeli nie będzie działać to szukaj przerwy (np. bezpiecznik) w jej zasilaniu.
andrzej k.
Posty: 5
Rejestracja: 03 paź 2015, 19:31
Model: Inny
Lokalizacja: Brzeszcze

04 paź 2015, 19:42

Podłaczyłemzasilanie do FP w Złączu diagnostycznym .Słychać klikanie w Przekażniku jednak nie słychać pompy .Pompa niesprawna? :( :( :(
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 paź 2015, 19:43

andrzej k. pisze:Podłaczyłemzasilanie do FP w Złączu diagnostycznym .Słychać klikanie w Przekażniku jednak nie słychać pompy .Pompa niesprawna? :( :( :(

jak dochodzi do pompy zasilanie (tzn. +12 oraz masa) to tak, pompa niesprawna
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

04 paź 2015, 20:17

andrzej k. pisze:jednak nie słychać pompy .Pompa niesprawna?

Sprawdź napięcie na kablach zasilania pompy, jak jest 12V a pompa nie działa to jest zepsuta/zablokowana.
andrzej k.
Posty: 5
Rejestracja: 03 paź 2015, 19:31
Model: Inny
Lokalizacja: Brzeszcze

20 paź 2015, 17:50

Cześć.Pompa działa .Słychać ją kiedy kręci rozrusznik,jednak silnik nie odpala.Wtryskiwacze padły? Komputer?Proszę o porady.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 paź 2015, 18:51

sprawdziles czy jest kompresja? Jak ustawiles czujnik CAS?
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 paź 2015, 21:10

wykrec 1 swiece, zobacz czy daje iskre. jedoczesnie poniuchaj czy po kreceniu czuc z otworu paliwo. podstawowy test, bedzie przynajmniej wiadomo czego ewentualnie nie ma.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
andrzej k.
Posty: 5
Rejestracja: 03 paź 2015, 19:31
Model: Inny
Lokalizacja: Brzeszcze

22 paź 2015, 17:14

Witam .Iskra jest.Podałem samostart ,Silnik chce pracować .Ewidentnie nie dostaje paliwa. :geek:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 paź 2015, 18:26

andrzej k. pisze:Witam .Iskra jest.Podałem samostart ,Silnik chce pracować .Ewidentnie nie dostaje paliwa. :geek:

przede wszystkim wymrugaj bledy w ECU

podlacz LEDa pod ktorys z wtryskow, wtedy zobaczysz czy dostaje impuls na otwarcie

jak sa impulsy to badaj czy jest cisnienie na listwie wtryskow, moze filtr paliwa lub inny element ukladu paliwowego jest zapchany albo cos inaczej podlaczyles?

aaa, sprawdzilbym jeszcze czy ECU dostaje prawidlowy sygnal pelnego otwarcia przepustnicy. Mo jesli jakims cudem ten sygnal jest na stale zwarty to ecu uruchamia tryb antyzalaniowy i wlasnie odcina wtryski
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
andrzej k.
Posty: 5
Rejestracja: 03 paź 2015, 19:31
Model: Inny
Lokalizacja: Brzeszcze

25 paź 2015, 10:26

Witam.Sprawdziłem napięcie na wtryskach jest prawidłowe.Wymieniłem wtryski i silnik pracuje :D :D :D :D :D :D :D :D hurra.Dziękuję za podpowiedzi. :winner: :winner: :winner: :winner:
ODPOWIEDZ