Nie odpala :(

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

21 paź 2015, 19:18

Witam, potrzebuję pomocy. Miateł nie odpala, kontrolka od immo zaświeca się w zależności od humoru, raz tak, innym razem nie. Pompa paliwa działa, wtryski podają dosłownie przez ułamek sekundy po przekręceniu kluczyka potem już nie, iskra jest tylko na pierwszym cylindrze (od rozrządu). Wsadziłem komputer od Alexa, który jest przerobionym kompem od przedlifta, czyli nie ma immo i nie ma różnicy. Co to może być? Macie jakieś pomysły?

Pzdr
Karol
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 paź 2015, 19:31

1. Jakie ecu siedzialo oryginalnie? Miales mi napisac
2. Dorzuciles ten kabelek do instalacji o ktorym ci pisalem? Bo jak nie to silnik odpali i od razu zgasnie

Iskra na 1 cylindrze to dziwna sprawa, cewka jest wspolna dla dwoch. Na pewno dobrze stykaja kable WN ?
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

21 paź 2015, 19:47

1. Kompa nie pamiętam, jutro podam.
2. Podłączone zgodnie z instrukcją.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 paź 2015, 7:04

moze twoj problem nie dotyczy ECU? tylko np. czujnika CAS albo cos pochrzanione w instalacji

sprawdz jakie bledy wymruga ECU i sprawdz czy sa wszystkie zasilania ECU (sa 2) oraz masy (4)
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2015, 7:36

1. Jesteś pewien, że nie masz iskry na cylindrze nr 4 (tym najbliżej cewek)?

2.
wtryski podają dosłownie przez ułamek sekundy po przekręceniu kluczyka potem już nie

Ma się rozumieć, że "nie odpala" oznacza w tym przypadku "podczas próby odpalenia zaskakuje na chwilę i gaśnie"? Doprecyzuj, co oznacza w tym przypadku "nie odpala".
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

22 paź 2015, 8:08

Nie odpala tzn, kręci, kręci i... kręci. Po dłuższym postoju auto się zachłyśnie tak jakby miała chęć odpalić ale na tym sie kończy i potem juz tylko kreci rozrusznikiem bez większych efektów. Po psiknięciu plaka w dolot wali marchewy z dolotu.
Gdzie są te wszystkie masy? 2 już sprawdzone (na silniku koło aparatu zapłonowego) a gdzie reszta?
Czujnik CAS jeszcze raz dzisiaj będzie sprawdzony.
Jak u Was wyglądają zegary po przekręceniu kluczyka? Immo powinien sie na chwilę zaświecić i zgasnąć czy wgl nie powinien sie pokazać?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 paź 2015, 8:31

masy i zasilania sprawdzilbym na wtyczce do ECU

poza tym wymrugaj bledy
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

22 paź 2015, 8:42

Dodam, że spotyka mnie to juz trzeci raz z czego dwa razy po deszczu i raz w zimę. Zawsze się samo naprawiało po tygodniu stania, to któreś kable muszą dostawać wilgoci, albo to tylko zbieg okoliczności.
Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

22 paź 2015, 16:38

Nie wiecie czy ta kostka diagnostic ma jakiś wpływ na immo albo ma coś wspólnego z odpaleniem? Bo podczas sprawdzania błędów Miata odpaliła.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 paź 2015, 18:31

KarolSiedlce pisze:Nie wiecie czy ta kostka diagnostic ma jakiś wpływ na immo albo ma coś wspólnego z odpaleniem? Bo podczas sprawdzania błędów Miata odpaliła.

1. to nie ma wplywu, masz jakis zonk w instalacji albo ktorys istotny czujnik szwankuje np. CAS. Wymrugaj bledy nawet jesli juz dziala

2. jesli masz teraz mojego ECU zamontowanego to immo juz nic nie zdziala zeby nie wiem jak bardzo chcialo, mozesz wyjac jego moduly i odelzyc Miate o 100g :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 paź 2015, 18:45

Alex pisze:
KarolSiedlce pisze:Nie wiecie czy ta kostka diagnostic ma jakiś wpływ na immo albo ma coś wspólnego z odpaleniem? Bo podczas sprawdzania błędów Miata odpaliła.

1. to nie ma wplywu, masz jakis zonk w instalacji albo ktorys istotny czujnik szwankuje np. CAS. Wymrugaj bledy nawet jesli juz dziala

2. jesli masz teraz mojego ECU zamontowanego to immo juz nic nie zdziala zeby nie wiem jak bardzo chcialo, mozesz wyjac jego moduly i odelzyc Miate o 100g :lol:


3. jeszcze jedno mnie naszlo - czy probowales odpalac z lekko wcisnietym gazem? Bo ja miewalem problem taki ze silnik dlugo krecil i dopiero leciutkie otworzenie przepustnicy powodowalo ze zalapywal, na poczatku nierowno a potem lepiej. Najwyrazniej mam jakis problem z regulatorem biegu jalowego, przycina sie czy cos, bo zjawisko raz wystepuje raz nie. Natomiast zapiecie zwory w gniezdzie ustawia ww. regulator w innym polozeniu, moze to akurat bylo mu potrzebne by sie otworzyc
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

20 lut 2016, 15:49

no to odkopujemy :(

Miateł chyba lubi stać w ciepłym garażu bo znowu postanowił nie odpalać... wymrugałem błędy, wyszło 13? Jedno długie mignięcie potem 3 szybkie, które się powtarzają (mignie 3x, chwila przerwy i znowu 3x i tak przez dłuuugi czas) Ostatnio naprawiło się to samo, po odpaleniu pojechałem do domu i emiks stał cały czas w garażu. Był wkładany przerobiony ECU od Alex'a ale nic nie pomogło, więc wróciłem do seryjnego, CAS sprawdzany, masy i zasilanie ECU sprawdzane.

Niedawno wyjmowałem deskę rozdzielczą żeby sprawdzić stan blachy w środku, przed rozbiórką działało jak należy, po złożeniu nie odpala... kolejny zbieg okoliczności? nie mam już siły do tej elektryki...
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 lut 2016, 16:04

moim zdaniem to nie blad 13 tylko 3 czyli masz uszkodzony czujnik CAS badz wiazke do niego o czym ci juz pisalem.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

20 lut 2016, 16:09

3 powiadasz? No to wiele wyjaśnia :D CAS do sprawdzenia jeszcze raz. Myślałem ze jedno długie mrugnięcie to 10.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 lut 2016, 18:10

Alex pisze:moim zdaniem to nie blad 13 tylko 3 czyli masz uszkodzony czujnik CAS badz wiazke do niego o czym ci juz pisalem.

+1. To pojedyncze długie jest zawsze, potem dopiero leci kod. Najlepiej zawsze poobserwować co się powtarza.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

23 lut 2016, 19:01

Błąd 3 naprawiony, teraz wymiguje 2... co tym razem padło? :D

Edit: Już działa (pominąłem parę rzeczy przy składaniu xd) mam nadzieję że już mnie to nie zaskoczy ;) dzieki wszystkim za help
ODPOWIEDZ