Nie odpala :(
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- KarolSiedlce
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Siedlce
Witam, potrzebuję pomocy. Miateł nie odpala, kontrolka od immo zaświeca się w zależności od humoru, raz tak, innym razem nie. Pompa paliwa działa, wtryski podają dosłownie przez ułamek sekundy po przekręceniu kluczyka potem już nie, iskra jest tylko na pierwszym cylindrze (od rozrządu). Wsadziłem komputer od Alexa, który jest przerobionym kompem od przedlifta, czyli nie ma immo i nie ma różnicy. Co to może być? Macie jakieś pomysły?
Pzdr
Karol
Pzdr
Karol
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
1. Jakie ecu siedzialo oryginalnie? Miales mi napisac
2. Dorzuciles ten kabelek do instalacji o ktorym ci pisalem? Bo jak nie to silnik odpali i od razu zgasnie
Iskra na 1 cylindrze to dziwna sprawa, cewka jest wspolna dla dwoch. Na pewno dobrze stykaja kable WN ?
2. Dorzuciles ten kabelek do instalacji o ktorym ci pisalem? Bo jak nie to silnik odpali i od razu zgasnie
Iskra na 1 cylindrze to dziwna sprawa, cewka jest wspolna dla dwoch. Na pewno dobrze stykaja kable WN ?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- KarolSiedlce
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Siedlce
1. Kompa nie pamiętam, jutro podam.
2. Podłączone zgodnie z instrukcją.
2. Podłączone zgodnie z instrukcją.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
moze twoj problem nie dotyczy ECU? tylko np. czujnika CAS albo cos pochrzanione w instalacji
sprawdz jakie bledy wymruga ECU i sprawdz czy sa wszystkie zasilania ECU (sa 2) oraz masy (4)
sprawdz jakie bledy wymruga ECU i sprawdz czy sa wszystkie zasilania ECU (sa 2) oraz masy (4)
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
1. Jesteś pewien, że nie masz iskry na cylindrze nr 4 (tym najbliżej cewek)?
2.
Ma się rozumieć, że "nie odpala" oznacza w tym przypadku "podczas próby odpalenia zaskakuje na chwilę i gaśnie"? Doprecyzuj, co oznacza w tym przypadku "nie odpala".
2.
wtryski podają dosłownie przez ułamek sekundy po przekręceniu kluczyka potem już nie
Ma się rozumieć, że "nie odpala" oznacza w tym przypadku "podczas próby odpalenia zaskakuje na chwilę i gaśnie"? Doprecyzuj, co oznacza w tym przypadku "nie odpala".
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- KarolSiedlce
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Siedlce
Nie odpala tzn, kręci, kręci i... kręci. Po dłuższym postoju auto się zachłyśnie tak jakby miała chęć odpalić ale na tym sie kończy i potem juz tylko kreci rozrusznikiem bez większych efektów. Po psiknięciu plaka w dolot wali marchewy z dolotu.
Gdzie są te wszystkie masy? 2 już sprawdzone (na silniku koło aparatu zapłonowego) a gdzie reszta?
Czujnik CAS jeszcze raz dzisiaj będzie sprawdzony.
Jak u Was wyglądają zegary po przekręceniu kluczyka? Immo powinien sie na chwilę zaświecić i zgasnąć czy wgl nie powinien sie pokazać?
Gdzie są te wszystkie masy? 2 już sprawdzone (na silniku koło aparatu zapłonowego) a gdzie reszta?
Czujnik CAS jeszcze raz dzisiaj będzie sprawdzony.
Jak u Was wyglądają zegary po przekręceniu kluczyka? Immo powinien sie na chwilę zaświecić i zgasnąć czy wgl nie powinien sie pokazać?
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
masy i zasilania sprawdzilbym na wtyczce do ECU
poza tym wymrugaj bledy
poza tym wymrugaj bledy
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- KarolSiedlce
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Siedlce
Dodam, że spotyka mnie to juz trzeci raz z czego dwa razy po deszczu i raz w zimę. Zawsze się samo naprawiało po tygodniu stania, to któreś kable muszą dostawać wilgoci, albo to tylko zbieg okoliczności.
- KarolSiedlce
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Siedlce
Nie wiecie czy ta kostka diagnostic ma jakiś wpływ na immo albo ma coś wspólnego z odpaleniem? Bo podczas sprawdzania błędów Miata odpaliła.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
KarolSiedlce pisze:Nie wiecie czy ta kostka diagnostic ma jakiś wpływ na immo albo ma coś wspólnego z odpaleniem? Bo podczas sprawdzania błędów Miata odpaliła.
1. to nie ma wplywu, masz jakis zonk w instalacji albo ktorys istotny czujnik szwankuje np. CAS. Wymrugaj bledy nawet jesli juz dziala
2. jesli masz teraz mojego ECU zamontowanego to immo juz nic nie zdziala zeby nie wiem jak bardzo chcialo, mozesz wyjac jego moduly i odelzyc Miate o 100g

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Alex pisze:KarolSiedlce pisze:Nie wiecie czy ta kostka diagnostic ma jakiś wpływ na immo albo ma coś wspólnego z odpaleniem? Bo podczas sprawdzania błędów Miata odpaliła.
1. to nie ma wplywu, masz jakis zonk w instalacji albo ktorys istotny czujnik szwankuje np. CAS. Wymrugaj bledy nawet jesli juz dziala
2. jesli masz teraz mojego ECU zamontowanego to immo juz nic nie zdziala zeby nie wiem jak bardzo chcialo, mozesz wyjac jego moduly i odelzyc Miate o 100g
3. jeszcze jedno mnie naszlo - czy probowales odpalac z lekko wcisnietym gazem? Bo ja miewalem problem taki ze silnik dlugo krecil i dopiero leciutkie otworzenie przepustnicy powodowalo ze zalapywal, na poczatku nierowno a potem lepiej. Najwyrazniej mam jakis problem z regulatorem biegu jalowego, przycina sie czy cos, bo zjawisko raz wystepuje raz nie. Natomiast zapiecie zwory w gniezdzie ustawia ww. regulator w innym polozeniu, moze to akurat bylo mu potrzebne by sie otworzyc
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- KarolSiedlce
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Siedlce
no to odkopujemy 
Miateł chyba lubi stać w ciepłym garażu bo znowu postanowił nie odpalać... wymrugałem błędy, wyszło 13? Jedno długie mignięcie potem 3 szybkie, które się powtarzają (mignie 3x, chwila przerwy i znowu 3x i tak przez dłuuugi czas) Ostatnio naprawiło się to samo, po odpaleniu pojechałem do domu i emiks stał cały czas w garażu. Był wkładany przerobiony ECU od Alex'a ale nic nie pomogło, więc wróciłem do seryjnego, CAS sprawdzany, masy i zasilanie ECU sprawdzane.
Niedawno wyjmowałem deskę rozdzielczą żeby sprawdzić stan blachy w środku, przed rozbiórką działało jak należy, po złożeniu nie odpala... kolejny zbieg okoliczności? nie mam już siły do tej elektryki...

Miateł chyba lubi stać w ciepłym garażu bo znowu postanowił nie odpalać... wymrugałem błędy, wyszło 13? Jedno długie mignięcie potem 3 szybkie, które się powtarzają (mignie 3x, chwila przerwy i znowu 3x i tak przez dłuuugi czas) Ostatnio naprawiło się to samo, po odpaleniu pojechałem do domu i emiks stał cały czas w garażu. Był wkładany przerobiony ECU od Alex'a ale nic nie pomogło, więc wróciłem do seryjnego, CAS sprawdzany, masy i zasilanie ECU sprawdzane.
Niedawno wyjmowałem deskę rozdzielczą żeby sprawdzić stan blachy w środku, przed rozbiórką działało jak należy, po złożeniu nie odpala... kolejny zbieg okoliczności? nie mam już siły do tej elektryki...
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
moim zdaniem to nie blad 13 tylko 3 czyli masz uszkodzony czujnik CAS badz wiazke do niego o czym ci juz pisalem.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- KarolSiedlce
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Siedlce
3 powiadasz? No to wiele wyjaśnia
CAS do sprawdzenia jeszcze raz. Myślałem ze jedno długie mrugnięcie to 10.

Alex pisze:moim zdaniem to nie blad 13 tylko 3 czyli masz uszkodzony czujnik CAS badz wiazke do niego o czym ci juz pisalem.
+1. To pojedyncze długie jest zawsze, potem dopiero leci kod. Najlepiej zawsze poobserwować co się powtarza.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- KarolSiedlce
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Siedlce
Błąd 3 naprawiony, teraz wymiguje 2... co tym razem padło? 
Edit: Już działa (pominąłem parę rzeczy przy składaniu xd) mam nadzieję że już mnie to nie zaskoczy
dzieki wszystkim za help

Edit: Już działa (pominąłem parę rzeczy przy składaniu xd) mam nadzieję że już mnie to nie zaskoczy
