Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

30 wrz 2015, 11:47

Tak, to ja ostatnio wymieniałem chłodnice 2 razy i to właśnie było to. Przy okazji problemem było też chyba zapowietrzenie układu, bo dopiero po n-tej dolewce wszystko się ustabilizowało. Miałem zamiar wymienić termostat, ale zanim przesyłka do mnie dotarła, okazało się, że chyba wszystko już działa, więc leży w szafce i mam nadzieję, że na razie się nie przyda.

W międzyczasie konsultowałem sprawę z Majkelem, którego właściwie jedyną uwagą w tej sprawie było: "nie kupuj termostatu "Vernet"), więc tutaj też możesz mieć pecha.

Rurki i przewężenia w silniku chyba płukanka powinna przetkać. Choć pewnie nie wszystkie. Tak, czy inaczej, na Twoim miejscu nie brałbym się za to przed wymianą chłodnicy i sprawdzeniem (i być może wymianą) tego termostatu. Wydaje mi się, że to dużo prostsze zabiegi i od nich należy zacząć (ale ja g**** wiem z mechaniki - jedynie logika i zasłyszane opnie mi tak podpowiadają :ryjezesmiechu: ).
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

30 wrz 2015, 13:21

Jeśli masz dwa wentylatory to chyba poprzedni właściciel już miał ten problem:) jak nie masz klimy powinien być jeden. Pewnie jest podłączony rownolegle
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4617
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

30 wrz 2015, 13:44

czester_ pisze:Jeśli masz dwa wentylatory to chyba poprzedni właściciel już miał ten problem:) jak nie masz klimy powinien być jeden. Pewnie jest podłączony rownolegle

raczej zly trop, wentylator mam jeden. Poprzednicy raczej tego auta nie upalali, auto mam 3 sezon a problem pojawil sie dopiero w polowie obecnego wraz z wyjazdem na pierwsze MMC :)

dobra, juz w miare wiem co robic. Tzn. najpierw kolejny wyjazd na Ulez :lol: , potem zimowanie a na wiosne wymiana tego i owego
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

30 wrz 2015, 13:53

To mi się auta pomylily:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Matick7
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

30 wrz 2015, 14:20

Mam klimę zainstalowaną od nowości, w fakturach co dostałem z samochodem nie znalazłem nigdzie montażu drugiego wentylatora. Będę musiał po prostu sprawdzić czy jest napięcie na nim jak się włącza pierwszy i potem będę kombinować co dalej z nim zrobić.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

30 wrz 2015, 15:14

czester_ pisze:To mi się auta pomylily:)
Nie pomyliłeś się - to Alex pomyślał, że mówisz o jego Miacie, gdy de facto odpowiadałeś na posta Matick7. A potem dałeś się podejść psychologicznie :ryjezesmiechu:

Matick7, drugi wentylator jest od klimy. W wersjach bez klimy w ogóle go nie było. Nie jestem pewien, kiedy powinien się włączać. Ten główny natomiast, powinien się włączać przy określonej temperaturze (na forum znajdziesz, przy jakiej dokładnie).
Matick7
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

30 wrz 2015, 16:35

Główny wentylator działa aż miło trzymając stałą temperaturę silnika ;)
Tylko ten drugi taki nieruchawy mimo włączonej klimatyzacji co mnie zastanawia.

Dzięki za pomoc ;)
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

30 wrz 2015, 17:32

Matick7 pisze:jak będę gdzieś dalej jechał to przyjrzę się ponownie,

Ja bym się nad tym od razu pochylił, jak w dalszej trasie padnie alternator (zablokują się łożyska) to może spalić/zerwać pasek, stracisz ładowanie i pompę płynu chłodzącego.

Matick7 pisze:Czy wentylatory na chłodnicy powinny pracować oba? Ten po lewej stronie

Masz klimatyzację? Jak tak to prawdopodobnie jeden pracuje dla klimatyzacji a drugi dla chłodzenia silnika, przynajmniej tak jest w NA, jeżeli nie to powinny pracować obydwa raczej.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 wrz 2015, 19:15

Alex pisze:
czester_ pisze:Jeśli masz dwa wentylatory to chyba poprzedni właściciel już miał ten problem:) jak nie masz klimy powinien być jeden. Pewnie jest podłączony rownolegle

raczej zly trop, wentylator mam jeden. Poprzednicy raczej tego auta nie upalali, auto mam 3 sezon a problem pojawil sie dopiero w polowie obecnego wraz z wyjazdem na pierwsze MMC :)

dobra, juz w miare wiem co robic. Tzn. najpierw kolejny wyjazd na Ulez :lol: , potem zimowanie a na wiosne wymiana tego i owego

Mam jeszcze takie pytanie, czy poza modami czujnika miwrzyles obiektywnie temperature, tzn przy uzyciu termometru. Ja robilem tak, ze kupilem termometr z ostrym pretem do grill'a i on dopiro pokazal jakie glupoty pokazuje wskaznik.
Ps. U mnie wiatrak odpala przy 95 st C (odczyt z termometru).
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

30 wrz 2015, 19:58

Czujnik temperatury powinien wlanczac wentylator przy 95 stopniach.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

01 paź 2015, 0:24

Lexx pisze:Czujnik temperatury powinien wlanczac wentylator przy 95 stopniach.


Potwierdzone info. Alex ma natomiast wiatrak na stałe, więc nie tędy droga.

Ale termostat nie powinien sie otwierac się już w 84? Jeśli otwiera się dalej (i zamyka) to by tłumaczyło wiele. Dużo roboty z demontażem nie ma, może warto sprawdzić. Jak chcesz jutro podjechać do centrum to mogę nawet PT1000 w wodnej obudowie wziać do pomiaru :)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

01 paź 2015, 0:27

Pytanie, skoro o chłodniach mówimy: w moim zbiorniku wyrównawczym jest trochę rdzawego syfu. Będę wymieniał płyn i pomyślałem o płukance. Jak duże jest prawdopodobieństwo że rozszczelni się coś co nie jest chłodnicą i będzie potencjalny problem z wymianą? (vel nagrzewnica) - chłodnicę mam w miarę nową.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4617
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

01 paź 2015, 7:07

Kurak pisze:
Lexx pisze:Czujnik temperatury powinien wlanczac wentylator przy 95 stopniach.
Potwierdzone info. Alex ma natomiast wiatrak na stałe, więc nie tędy droga.

Ale termostat nie powinien sie otwierac się już w 84? Jeśli otwiera się dalej (i zamyka) to by tłumaczyło wiele. Dużo roboty z demontażem nie ma, może warto sprawdzić. Jak chcesz jutro podjechać do centrum to mogę nawet PT1000 w wodnej obudowie wziać do pomiaru :)

oho, wchodzimy w ciekawe zagadnienia metrologiczne, lubie to :D

gwoli scislosci: wiatrak moge miec na stale zapinajac zworke, jest normalnie podlaczony poprzez nowy termoswitch.

Propozycja z pt1000 kuszaca ale nie wiem czy bede dzis miec czas podjechac, jakby co to bd dzwonic. Tymczasem wzialem z domu laboratoryjny termometr, niestety z dosc duza glowka pomiarowa i zaczalem mierzyc temperature obudowy termostatu (oczywiscie duzo pasty termoprzewodzacej dookola). Oczywiscie wiem ze jakby nie patrzec nie jest to zbyt wiarygodny pomiar (blad oceniam oceniam na 3-5 stopni w dol wzgledem plynu) ale wyszlo cos takiego:
- zalaczenie wentylatora 88st (na desce ok 100)
- wylaczenie wentylatora 81st (na desce jakies 95)

dodajac te moje 5 stopni wychodziloby zalaczenie 93st, wylaczenie 86st wiec w okolicach termostatu wyglada to sensownie. Winowajca moze byc wiec czujnik temperatury do wskaznika, wiec takowy zamowilem. Pytanie jest czy da sie dziada podmienic bez wyciagania silnika bo wolalbym tego uniknac :lol:

Anyway - czy ktos na Ulezu bedzie mial termometr bezdotykowy?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

02 paź 2015, 12:00

Mam pytanko bo nie moge sie dokopac szukajka. Kupilem fajere RAID (swoja droga w pieknym stanie, jak nowka) i do tego nabe raid'a.

Cos mi swita, ze po montazu tego zestawu bedzie sie swiecila kontrolka od airbagow na desce. I teraz pytanie jak to rozwiazac tak zeby poduszka pasazera dzialala, ale kontrolka zeby gasla normalnie po przekreceniu kluczyka.

Doczytalem sie do jakiegos rezystora, ale chyba mozna bylo gdzies dostac adapter/zaslepke jakby. Na allegro tez nie moge teraz tego odgrzebac, a chyba kiedys widzialem taki gadzet.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

02 paź 2015, 12:15

nickesh v2.0 pisze:http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=10209


Dzieki wielkie. Najwidoczniej stosowalem zle slowa kluczowe :/
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
tbone001
Posty: 63
Rejestracja: 08 wrz 2014, 20:40

02 paź 2015, 17:24

Kurak pisze:Pytanie, skoro o chłodniach mówimy: w moim zbiorniku wyrównawczym jest trochę rdzawego syfu. Będę wymieniał płyn i pomyślałem o płukance. Jak duże jest prawdopodobieństwo że rozszczelni się coś co nie jest chłodnicą i będzie potencjalny problem z wymianą? (vel nagrzewnica) - chłodnicę mam w miarę nową.


Płukanki są często dość żrące, więc trzeba ją szybko usunąć z układu. Potem dobrze jest przepłukać układ wodą demineralizowaną. Ja kiedyś płukałem układ chłodzenia w innym aucie (przez kilkanaście lat nikt nie wymienił płynu i pojawiły się w układzie cząstki gumy, kamienia i rdzy, które zatkały nagrzewnicę) i w instrukcji do płukanki była informacja, że trzeba spuścić płyn z płukanką po 30min. Nie wolno tego zostawić np. na noc. A czy się coś rozszczelni... Trudno powiedzieć. Jeśli jest już gdzieś "uszczelnione" kamieniem i rdzą, to możliwe, że tak.
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
tbone001
Posty: 63
Rejestracja: 08 wrz 2014, 20:40

02 paź 2015, 17:43

W związku z tym, że moja Miata nie ma żadnego systemu przeciwkradzieżowego i nieco źle się z tym czuję, zakupiłem immobilizer, który odcina jeden obwód i rozbraja się go ukrytym przyciskiem. Pytanie, który obwód najlepiej objąć tym immobilizerem (zasilanie pompy paliwa, czy zapłon)? I drugie pytanie: który przewód odpowiada za zasilanie pompy paliwa (jasnozielony, czy niebiesko-czerwony?), a który za zapłon? Rozumiem, że jeśli chodzi o zapłon, to pewnie można odciąć zasilanie cewki zapłonowej, tylko nie wiem, który przewód (niebieski przy stacyjce)?
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4617
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 paź 2015, 19:03

tbone001 pisze:W związku z tym, że moja Miata nie ma żadnego systemu przeciwkradzieżowego i nieco źle się z tym czuję, zakupiłem immobilizer, który odcina jeden obwód i rozbraja się go ukrytym przyciskiem. Pytanie, który obwód najlepiej objąć tym immobilizerem (zasilanie pompy paliwa, czy zapłon)? I drugie pytanie: który przewód odpowiada za zasilanie pompy paliwa (jasnozielony, czy niebiesko-czerwony?), a który za zapłon? Rozumiem, że jeśli chodzi o zapłon, to pewnie można odciąć zasilanie cewki zapłonowej, tylko nie wiem, który przewód (niebieski przy stacyjce)?

ja bym odcial sygnal IGF z modulu zaplonowego do ECU. Wtedy jest taki fajny efekt ze silnik odpala ale po odpuszczeniu rozrusznika gasnie :o :twisted:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tbone001
Posty: 63
Rejestracja: 08 wrz 2014, 20:40

03 paź 2015, 12:07

Alex pisze:ja bym odcial sygnal IGF z modulu zaplonowego do ECU. Wtedy jest taki fajny efekt ze silnik odpala ale po odpuszczeniu rozrusznika gasnie :o :twisted:

No pomysł niezły. A mogę Cię prosić o info, w którym to jest miejscu na poniższych schemacie? Zanim sam do tego dojdę, to wieki miną :shock:
http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miata-1991-1993/1991_wiring.pdf
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 paź 2015, 12:58

Alex pisze:
Kurak pisze:
Lexx pisze:Czujnik temperatury powinien wlanczac wentylator przy 95 stopniach.
Potwierdzone info. Alex ma natomiast wiatrak na stałe, więc nie tędy droga.

Ale termostat nie powinien sie otwierac się już w 84? Jeśli otwiera się dalej (i zamyka) to by tłumaczyło wiele. Dużo roboty z demontażem nie ma, może warto sprawdzić. Jak chcesz jutro podjechać do centrum to mogę nawet PT1000 w wodnej obudowie wziać do pomiaru :)

oho, wchodzimy w ciekawe zagadnienia metrologiczne, lubie to :D

gwoli scislosci: wiatrak moge miec na stale zapinajac zworke, jest normalnie podlaczony poprzez nowy termoswitch.

Propozycja z pt1000 kuszaca ale nie wiem czy bede dzis miec czas podjechac, jakby co to bd dzwonic. Tymczasem wzialem z domu laboratoryjny termometr, niestety z dosc duza glowka pomiarowa i zaczalem mierzyc temperature obudowy termostatu (oczywiscie duzo pasty termoprzewodzacej dookola). Oczywiscie wiem ze jakby nie patrzec nie jest to zbyt wiarygodny pomiar (blad oceniam oceniam na 3-5 stopni w dol wzgledem plynu) ale wyszlo cos takiego:
- zalaczenie wentylatora 88st (na desce ok 100)
- wylaczenie wentylatora 81st (na desce jakies 95)

dodajac te moje 5 stopni wychodziloby zalaczenie 93st, wylaczenie 86st wiec w okolicach termostatu wyglada to sensownie. Winowajca moze byc wiec czujnik temperatury do wskaznika, wiec takowy zamowilem. Pytanie jest czy da sie dziada podmienic bez wyciagania silnika bo wolalbym tego uniknac :lol:

Anyway - czy ktos na Ulezu bedzie mial termometr bezdotykowy?

Po co taka rzeźba. Wystarczy na zimnym silniku odkręcić korek od chłodnicy, odpalić fure i czekać aż sie będzie nagrzewać do włączenia wentylatora. Wszystkie temperatury będziesz mial na bieżąco i dokładnie, ja tak robiłem. Ps. Praktycznie nic sie nie wylewa, tylko pamietaj odkrecasz na zimno i dopiero odpalasz.
Awatar użytkownika
wobi
Posty: 257
Rejestracja: 06 sie 2012, 8:53
Model: NA
Wersja: 1.6 1990
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2015, 18:39

Cześć,
takie pytanko, persening z nbfl pasuje do na?
wobi
Matick7
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

03 paź 2015, 19:19

Jak mieszkasz w Pruszkowie to możemy przymierzyć w poniedziałek, ale swojego nie oddam ; )
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

04 paź 2015, 8:43

wobi pisze:takie pytanko, persening z nbfl pasuje do na?

nie, pasuje do NBFL i NB,
Awatar użytkownika
Jan
Posty: 98
Rejestracja: 03 wrz 2013, 11:45
Model: NA
Lokalizacja: WPR

04 paź 2015, 8:53

Szybkie pytanie.:

Wymieniłem w ostatnim czasie zawias w NA na bile z NB + Eibach + topmounty.

Na niewielkich wybojach z przedniego zawieszenia dochodzą dzwięki stukających słoików co to ? ;) na gładkim jest ok (caly zawias jest w poliuretanie)

- tulejki amortyzatorów ? (nie były mint condition ale tragedi też nie ma )
- trzeba poli przesmarowac ?
- ?

Macie pomysły ?
8 Ball
Posty: 110
Rejestracja: 14 maja 2014, 10:21
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

04 paź 2015, 12:09

Kolega wyżej zabrał mi zwrot "szybkie pytanie" :P A tak poważnie - potrzebuje śrubek mocujących wielokrążek do koła zębatego wału i tu pytanie czy to są specjalne dedykowane do mazdy czy jakieś uniwersalne motoryzacyjne o konkretnych wymiarach? Bo kurde 4 śrubki blokują mnie przed złożeniem wszystkiego do kupy i uruchomieniem miaty.
Z góry dzięki!
"Enjoy little things"
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 paź 2015, 13:38

Jan pisze:niego zawieszenia dochodzą dzwięki stukających słoików co to ? na gładkim jest ok (caly zawias jest w poliuretanie)


Dobrą stroną założyłeś bile, bo z tego co pamiętam można je założyć odwrotnie i wtedy talerzyki haczą (jeśli się nie mylę tyczyło się to konkretnie tyłu i półosi, ale sprawdzić warto).

8 Ball pisze:ek mocujących wielokrążek do koła zębatego wału i tu pytanie czy to są specjalne dedykowane do mazdy czy jakieś uniwersalne motoryzacyjne o konkretnych wymiarach? Bo kurde 4 śrubki blokują mnie przed złożeniem wszystkiego do kupy i uru


Zwykłe mogą być, wybierz tylko coś o rozsądnej twardości.
Ostatnio zmieniony 04 paź 2015, 14:31 przez ree, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4617
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 paź 2015, 14:25

ree pisze:[Po co taka rzeźba. Wystarczy na zimnym silniku odkręcić korek od chłodnicy, odpalić fure i czekać aż sie będzie nagrzewać do włączenia wentylatora. Wszystkie temperatury będziesz mial na bieżąco i dokładnie, ja tak robiłem. Ps. Praktycznie nic sie nie wylewa, tylko pamietaj odkrecasz na zimno i dopiero odpalasz.

dzieki za info, nie wiedzialem ze tak mozna.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

04 paź 2015, 16:21

ree pisze:Zwykłe mogą być, wybierz tylko coś o rozsądnej twardości.


Wytrzymałości, nie twardości jak mam się czepiać.
Fabryczne są klasy 10.9.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4617
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 paź 2015, 16:36

tbone001 pisze:
Alex pisze:ja bym odcial sygnal IGF z modulu zaplonowego do ECU. Wtedy jest taki fajny efekt ze silnik odpala ale po odpuszczeniu rozrusznika gasnie :o :twisted:

No pomysł niezły. A mogę Cię prosić o info, w którym to jest miejscu na poniższych schemacie? Zanim sam do tego dojdę, to wieki miną :shock:
http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miata-1991-1993/1991_wiring.pdf

strona 4, pin E w module zaplonowym oraz 2I w ECU
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ