Klekotanie

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

dominikw1234
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2015, 11:04
Model: NC
Wersja: 2.0

29 lip 2015, 22:58

Witajcie. W mojej nc 2.0 wczoraj zauważyłem dziwne odgłosy z silnika, takie jakby klekotanie lub cykanie. Z tego co do tej pory wyczytałem to będą to popychacze zaworów. Tylko co z tym dalej ? Wymiana czy naprawa ? Czytałem też ze wymiana oleju może załatwić sprawę. Proszę was o pomoc.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

29 lip 2015, 23:44

Tylko, że NC nie ma popychaczy zaworów... Luzy są kasowane płytkami.
dominikw1234
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2015, 11:04
Model: NC
Wersja: 2.0

30 lip 2015, 8:00

Więc co to może być ? Odgłos dochodzi z okolicy świec.
I jesteś pewien że nie ma popychaczy hydraulicznych ?
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

30 lip 2015, 9:07

dominikw1234 pisze:I jesteś pewien że nie ma popychaczy hydraulicznych ?

Raczej jestem, pewnie ktoś to jeszcze potwierdzi ;)

Może po prostu musisz wyregulować luzy zaworowe?
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

30 lip 2015, 10:36

A sprawdzałeś poziom oleju?
Obrazek

miatasm.com
dominikw1234
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2015, 11:04
Model: NC
Wersja: 2.0

30 lip 2015, 11:49

Poziom oleju się zgadza. Z tego co czytam to nc ma hydrauliczne popychacze, nawet można je kupić
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

30 lip 2015, 12:14

dominikw1234 pisze:Poziom oleju się zgadza. Z tego co czytam to nc ma hydrauliczne popychacze, nawet można je kupić

Podaj źródła. NA tylko ma hydraulikę, w NC jest regulacja płytkowa.
dominikw1234
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2015, 11:04
Model: NC
Wersja: 2.0

30 lip 2015, 12:22

Ok pewnie masz rację jestem laikiem :D
W takim razie macie jakiś pomysł co to może być ?
może to wina oleju? Ma już ponad rok i na dniach miałem go wymieniać
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

30 lip 2015, 12:28

A to stało się nagle, czy raczej w jakimś dłuższym okresie czasu?
dominikw1234
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2015, 11:04
Model: NC
Wersja: 2.0

30 lip 2015, 12:30

Raczej nagle, przyjechałem do domu i usłyszałem że coś klekocze, z początku myslalem że zrobiła się jakaś dziura w kolektorze bo był to taki głos jakby uciekajacego powierza ale po przysluchaniu się okazało się że odgłos dochodzi jakby z okolic świec/ wtryskow
dominikw1234
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2015, 11:04
Model: NC
Wersja: 2.0

30 lip 2015, 12:32

Dodam też ze jak silnik jest całkowicie zimny to nie ma tego odgłosu ale po ok 2 min znów się pojawia.

Znalazłem na yt taki filmik z podobnym problemem i u mnie jest taki sam głos . https://youtu.be/ETFRjoS9f6A
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

30 lip 2015, 16:21

Jedyne co przychodzi mi do głowy to jakieś magiczne klapki które siedzą w kolektorze dolotowym/kanałach dolotowych. Miał to jeden z klubowiczów z Warszawy (NC 2.0 z pierwszych lat produkcji). Podobno problem nie jest odosobniony i znane jest wiele podobnych przypadków.
Na ciepło, na wolnych obrotach silnik klepał jakby była obrócona panewka.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
dominikw1234
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2015, 11:04
Model: NC
Wersja: 2.0

30 lip 2015, 18:42

A na czym polega naprawa ?
dominikw1234
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2015, 11:04
Model: NC
Wersja: 2.0

31 lip 2015, 21:10

Ktoś potrafi pomóc ?
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

03 sie 2015, 15:54

Z tego co pamiętam, skończyło się na wymianie kolektora ssącego.
Nie zmienia to faktu, że takie diagnozowanie nie ma najmniejszego sensu - nie da się naprawić samochodu na odległość, w oparciu o opis objawów. Jedź do dobrego mechanika lub uderz do jakiejś polecanej ASO.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
piotrj4
Posty: 38
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:27
Model: NC

03 sie 2015, 17:32

a może łancuch rozrządu klekocze :P? skoro już wróżymy na odległość...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2015, 6:15

piotrj4 pisze:a może łancuch rozrządu klekocze :P? skoro już wróżymy na odległość...

A może się śrubka poluzowała ? :bang:
Dżunior pisze:nie da się naprawić samochodu na odległość, w oparciu o opis objawów. Jedź do dobrego mechanika lub uderz do jakiejś polecanej ASO.

+1

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

04 sie 2015, 8:41

hm, jak masz motor z zmienna fazą, to może to być zmienna faza.

Jeżeli masz motor bez zmiennej fazy - to go więcej nie grzej, nie nagrywaj, nie słuchaj- tylko spuść olej, odkręć filtr- zajrzyj czy są jakieś opiłki w filtrze. Jeżeli nie ma, to troszeczkę się uspokoisz i poszukasz dalej.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
drago_o
Posty: 21
Rejestracja: 31 lip 2015, 6:31
Model: Inny
Wersja: A8 D3 4.0TDI BiT
Lokalizacja: Częstochowa

04 sie 2015, 8:47

Na moje ucho to dziura w kolektorze wydechowym, przerwana uszczelka kolektora wydechowego lub uszczelka pod wtryskiem.

Miałem bardzo podobnie chociaż u mnie było słychać więcej sykania. Nie czuć spalin w komorze silnika?
dominikw1234
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2015, 11:04
Model: NC
Wersja: 2.0

04 sie 2015, 13:53

Olej dzisiaj wymieniłem. Zabieram się za wykrecanie kolektora , wieczorem dam znać co i jak
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

04 sie 2015, 19:46

Albo aktuator zmiennej fazy (ktory rocznik?), albo olej o dziwnej gestosci, albo panewka (podczas jazdy lub przegazowki dzwiek jest glosniejszy?) albo moze cos innego. Bez przynajmniej filmiku to wróżenie z fusów, film kogos innego sie nei liczy ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
dominikw1234
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2015, 11:04
Model: NC
Wersja: 2.0

05 sie 2015, 21:14

Wczoraj miałem brać się za sprawdzanie ale nie bardzo wyszło z czasem. Jutro od rana rozkrecam kolektor ssacy. Rocznik 2006, cykanie jest cały czas tej samej głośności tylko częstotliwość cykania zwiększa się wraz z obrotami. Taki dźwięk jakby wtrysk cykal na zewnątrz . Uszczelki wtryskow są ok, wszystko szczelne , każdy wtrysk działa. Przypuszczam ze to mogą być te klapki w kolektorze więc jutro to sprawdzam
dominikw1234
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2015, 11:04
Model: NC
Wersja: 2.0

05 sie 2015, 21:16

Olej to shell helix ultra 5w40. Zrobiłem na nim 15 tys i nie było problemu. Kilkaset kilometrów temu był wymieniany na ten sam więc raczej nie wina oleju
drago_o
Posty: 21
Rejestracja: 31 lip 2015, 6:31
Model: Inny
Wersja: A8 D3 4.0TDI BiT
Lokalizacja: Częstochowa

05 sie 2015, 21:55

każdy wtrysk może działać ale skąd wiesz, że uszczelki są oki? demontowałeś?
dominikw1234
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2015, 11:04
Model: NC
Wersja: 2.0

05 sie 2015, 22:29

Ponieważ odlaczalem kazdy po kolei. Gdyby któryś był nie szczelny to podczas odlaczenia cykanie by ucichlo
drago_o
Posty: 21
Rejestracja: 31 lip 2015, 6:31
Model: Inny
Wersja: A8 D3 4.0TDI BiT
Lokalizacja: Częstochowa

06 sie 2015, 5:17

Nie koniecznie by ucichło. U mnie wtrysk spod którego cykało był zapieczony od nagaru i nie działała cykanie było. Po wymianie uszczelki ustało. A ogólnie udało Ci się sprecyzować okolice skąd się wydobywa ten odgłos?
dominikw1234
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2015, 11:04
Model: NC
Wersja: 2.0

14 sie 2015, 9:48

A więc tak. Auto przyprowadzone od dobrego mechanika, który rozkrecil całkowicie kolektor ssący i powiedział że klapki są całkowicie w porządku. Wtyski sprawdzał każdy po kolei i cykanie nie ustawalo. Też już nie wie co to może być, powiedział żeby tak jeździć bo nic groźnego to nie może być
dominikw1234
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2015, 11:04
Model: NC
Wersja: 2.0

20 sie 2015, 11:22

Witam. Byłem z miata u specjalisty od mazd i stwierdził że może to być wariator zmiennych faz rozrządu. Miał może ktoś z was taki problem ?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 sie 2015, 11:59

dominikw1234 pisze:Witam. Byłem z miata u specjalisty od mazd i stwierdził że może to być wariator zmiennych faz rozrządu. Miał może ktoś z was taki problem ?


Zwykle rzadko pojawiący sie problem ale mazda ma na ta okoliczność serwisówke:
Załączniki

[Rozszerzenie pdf zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]

Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
dominikw1234
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2015, 11:04
Model: NC
Wersja: 2.0

22 sie 2015, 13:28

Mógłbyś wyjaśnić mi o co w tym chodzi dokładnie ?
ODPOWIEDZ