Problem z odcinaniem zapłonu :(

HELP!! HELP!!

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

31 gru 2014, 14:51

Siemanko, od kilku dni borykam się z problemem w mojej Miacie. Chodzi o to, że nie chce palić za każdym razem :cry: po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka w postaci kontury samochodu z narysowanym w środku kluczykiem. Nie znam się na elektronice i mam nadzieję, że ktoś pomoże mi rozwiązać problem albo chociaż go zdiagnozować. Po tej kontrolce dochodzę do wniosku, że to może coś od immobilajzera ale jak wyżej wspomniałem nie znam się na tym więc to tylko domysły.

Może ktoś miał już coś takiego? i wie co dolega mojemu Miatełowi.

Z góry dzięki za pomoc ;)

PS: SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU! :)

Pozdrawiam
Karol
Ostatnio zmieniony 15 lip 2015, 11:15 przez KarolSiedlce, łącznie zmieniany 1 raz.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

31 gru 2014, 15:09

KarolSiedlce pisze:Siemanko, od kilku dni borykam się z problemem w mojej Miacie. Chodzi o to, że nie chce palić za każdym razem :cry: po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka w postaci kontury samochodu z narysowanym w środku kluczykiem. Nie znam się na elektronice i mam nadzieję, że ktoś pomoże mi rozwiązać problem albo chociaż go zdiagnozować. Po tej kontrolce dochodzę do wniosku, że to może coś od immobilajzera ale jak wyżej wspomniałem nie znam się na tym więc to tylko domysły.

Może ktoś miał już coś takiego? i wie co dolega mojemu Miatełowi.

Z góry dzięki za pomoc ;)

PS: SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU! :)

Pozdrawiam
Karol

Tak to jest kontrolka immo. Którego roku masz mazdę bo stare NA nie miały immo.
Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

31 gru 2014, 15:21

96 rok, można to jakoś naprawić?:D
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

31 gru 2014, 19:08

KarolSiedlce pisze:96 rok, można to jakoś naprawić?:D

Glowy nie dam ale polifty chyba juz mialy immo. Nalezy sprawdzic instalacje od immo, jak jest ok to lipa, bo immo trzeba wmieniac w komplecie: cewke, kluczyk i kompa.
Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

31 gru 2014, 22:06

No to nowy rok zaczynamy samymi złymi informacjami :( tragiczny wynik rezonansu kręgosłupa... Teraz kłopoty z Miata :'( przywiązuje się do fajerwerki i odpalam :D

A tak na serio to da się w ogóle wyj*bać ten immo? Odłączyć czy coś? Nie ukrywam ze wymiana tego wszystkiego troche mnie przeraża :(
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

31 gru 2014, 23:36

KarolSiedlce pisze:No to nowy rok zaczynamy samymi złymi informacjami :( tragiczny wynik rezonansu kręgosłupa... Teraz kłopoty z Miata :'( przywiązuje się do fajerwerki i odpalam :D

A tak na serio to da się w ogóle wyj*bać ten immo? Odłączyć czy coś? Nie ukrywam ze wymiana tego wszystkiego troche mnie przeraża :(

O wylaczenie pytaj Majkela.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

01 sty 2015, 19:08

jesli nie uda sie wylaczyc immo (tak, poliftowe NA maja immo na 100% i chyba malo kto potrafi z nim cos zdzialac w razie problemu) to najprosciej i raczej najtaniej jest zastosowac przerobione ECU od przedlifta. Nawet takie mam i nie jest mi potrzebne :) . W instalacji nalezy dociagnac 1 kabelek, wpiac i smiga, Zyskuje sie wyzsza odcinke (7200 vs 6800), natomiast na seryjnych walkach od 90ki traci 3KM i 1Nm, przynajmniej tyle bylo u mnie przy zaplonie na 14 stopni. Ale potem mozna wrzucic walki od 115ki i powinien byc zysk.

Gdyby problemem byl odbiornik immo to chyba mam go i moge sie podzielic.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

01 sty 2015, 19:37

Jutro postaram się zdiagnozować problem i jak coś bedzie mi potrzebne to się odezwę :)
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2015, 8:49

Alex pisze:(tak, poliftowe NA maja immo na 100% i chyba malo kto potrafi z nim cos zdzialac w razie problemu)


Mam poliftową NA ('96) bez immo.
Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

03 sty 2015, 9:14

Jestem umówiony na podpięcie pod komputer i zdiagnozowanie problemu ale trzeba czekać do 7 stycznia :( myślę, że to jakaś kostka nie łączy albo coś ale nie chcę się do tego dotykać bo muszę unikać schylania się i ogólnie się oszczędzać bo jestem w trakcie rehabilitacji kręgosłupa i po schyleniu mogę się już nie wyprostować :?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 sty 2015, 9:57

KarolSiedlce pisze:Jestem umówiony na podpięcie pod komputer i zdiagnozowanie problemu ale trzeba czekać do 7 stycznia :( myślę, że to jakaś kostka nie łączy albo coś ale nie chcę się do tego dotykać bo muszę unikać schylania się i ogólnie się oszczędzać bo jestem w trakcie rehabilitacji kręgosłupa i po schyleniu mogę się już nie wyprostować :?

Masz obd, w NA to zadkosc.
Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

03 sty 2015, 12:40

ree pisze:Masz obd, w NA to zadkosc.


to dobrze, czy źle?:D
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 sty 2015, 12:53

KarolSiedlce pisze:
ree pisze:Masz obd, w NA to zadkosc.


to dobrze, czy źle?:D

Chodzi o to, że poza chyba tylko kanadyjską i amerykańską wersją, nie podłączysz kompa. Bo niema obd, jest tylko to zlacze pod maska, z ktorego bledy czytasz dioda.
Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

03 sty 2015, 13:20

a po czym wnioskujesz że mam obd? :D jestem zielony w tych sprawach bo pierwszy raz mam z tym do czynienia :?
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 sty 2015, 13:22

Ree a gdzie szukać obd? Bo w mojej nie widziałem
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 sty 2015, 17:30

kammich pisze:Ree a gdzie szukać obd? Bo w mojej nie widziałem

Bo mało która NA ma obd. Na żywo nigdy takich nie widziałem. Złącze powinno być przy nogach kierowcy.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

05 sty 2015, 0:14

A jak działa immo? Odcina zapłon czy pompę paliwa?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 sty 2015, 2:48

Kurak pisze:A jak działa immo? Odcina zapłon czy pompę paliwa?

Zapłon i wtryskiwacze. Objaw jest podobny do uruchomienia silnika z odłączonym przepływomierzem, silnik startuje i pada po jakiejś sekundzie. Była jeszcze druga wersja mazdowych immo instalowana do starszych NA, ale ona była niezintegrowana z PCM i miała po prostu ytansponder na breloku. Zwykła odcinka jakiegoś obwodu i chyba nawet nie była montowana w fabryce, tylko robili to dilerzy.

ree pisze:Bo mało która NA ma obd. Na żywo nigdy takich nie widziałem. Złącze powinno być przy nogach kierowcy.

Taką wersję u nas ma Ciupas. Ona jest w ogóle ciekawa, ma do obsługi OBD dodatkowy czujnik położenia wału na kółku, magiczny mapsensor różnicowy wpiety w kolektor do niewiadomoczego, w pełni zarządzany zapłon (choć to akurat mają wszystkie NA z końcówki produkcji, nawet EU) i pewnie jeszcze sporo ficzerów których nie widać :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
KarolSiedlce
Posty: 194
Rejestracja: 07 lis 2013, 15:12
Model: NA
Lokalizacja: Siedlce

15 lip 2015, 10:06

Odkop!

Pomocy, problem wrócił i są dodatkowe objawy. Jadę, jadę, nagle odcina zapłon, gaśnie i nie chce zapalić. Wczoraj prawie wjechał we mnie rozpędzony TIR jak Miateł zgasł na środku skrzyżowania :( Byłem z tym u elektryka, ale powiedział że nie ma jak się podpiąć i nic nie zrobi. Powiedział żebym kupił nowego kompa, cała instalację od immo itp, on mi to wymieni i po sprawie, ale czy to konieczne? Ktoś miał coś podobnego? Co z tym zobić?

Pzdr Karol
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

15 lip 2015, 10:23

Bład imo podczas jazdy CHYBA nie powinien spowodować gaśnięcie silnika... Sprawdziłbym pętle imo oraz połączenia do kompa. A dalej dopiero kompa itp.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 lip 2015, 12:49

KarolSiedlce pisze:Byłem z tym u elektryka, ale powiedział że nie ma jak się podpiąć i nic nie zrobi.

to pierwsze prawda, drugie ... coz ... najwyrazniej mu sie nie chce albo wiedzy brak


KarolSiedlce pisze:Powiedział żebym kupił nowego kompa, cała instalację od immo itp, on mi to wymieni i po sprawiel

kompa i immo mozesz rownie dobrze wymienic sam, trudnosc znikoma. Ale zdobyc meeeeega ciezko (wiem bo szukalem). Dokladnie rzecz biorac jesli mialbys kupowac to potrzebujesz:
- ECU
- puszke immo
- "pastylki" immo (trzeba przelozyc w kluczyku)
- cewke immo z elektronika (tego elementu nie jestem pewien, moze nie)

druga opcja to przerobione ECU od wersji 115KM, wtedy pozbywasz sie immo i potrzeba tylko ECU + trzeba pociagnac 1 przewod wewnatrz auta. Mam takie ECU gdybys potrzebowal.


ale ja bym jeszcze w aucie sprawdzil:
- przekaznik wtrysku (rozebrac, przelutowac jesli widac zimne luty). Jest pod deska rozdzielcza
- modul zaplonowy (podmianka bo nierozbieralny). Pod maska, na prawym nadkolu.

warto byloby przejrzec instalacje ale ja kiedys szukalem i nie znalazlem schematu od wersji EU 90km, w przedlifcie czyli 115KM jest niestety troszke inaczej.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
ODPOWIEDZ