
[połączony] Jakie spalanie w MX-5
jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
normalnie jestem zawiedziony. Od poczatku sezonu mialem wrazenie ze auto pali jakos wiecej niz w zeszlym roku. Kolejne tankowania: 9.6, 9.8, 10.2, 9.6, 10.0. Okazalo sie ze mam kompletnie padnieta sonde lambda, ostatnie tankowanie jezdzilem z odpieta. Po wymianie sondy (oryginal od NB) przejezdzilem kolejny bak ... i wyszlo 9.8
W zeszlym sezonie wychodzilo raczej 8.7-9.3. Trasy/korki/stacje benz w zasadzie te same. Liczylem ze na nowej sondzie zejde choc w okolice 9/100
W zeszlym sezonie wychodzilo raczej 8.7-9.3. Trasy/korki/stacje benz w zasadzie te same. Liczylem ze na nowej sondzie zejde choc w okolice 9/100
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
PawełMX5 pisze:witam, wszystko zależy od "nóżki". Można spokojnie zejść poniżej 7, ale przy pełnym denku 15 mało. Przekonałem się również, że pasażer to dodatkowy 1 litr zużycia.
NA od NB/fl troche sie rozni, w kwestii zuzycia paliwa takze. Ponizej 7 moze i da sie zejsc na trasie ale nie jest to latwe ani przyjemne


pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex pisze:PawełMX5 pisze:witam, wszystko zależy od "nóżki". Można spokojnie zejść poniżej 7, ale przy pełnym denku 15 mało. Przekonałem się również, że pasażer to dodatkowy 1 litr zużycia.
NA od NB/fl troche sie rozni, w kwestii zuzycia paliwa takze. Ponizej 7 moze i da sie zejsc na trasie ale nie jest to latwe ani przyjemneNoge mam caly czas te sama, raczej nie tu jest problem, to Slicznotka zaczela pic wiecej i nie bardzo wiem dlaczego
tym bardziej ze poczynielem rzeczy ktore powinny to spozycie zmniejszyc (nowa sonda vs 20 letnia zepsuta, nowe swiece etc)
Nie bierzesz pod uwage, ze wjezdziles sie w auto i poprostu jezdzisz szybciej, co powoduje wieksze spalanie.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ree pisze:Alex pisze:PawełMX5 pisze:witam, wszystko zależy od "nóżki". Można spokojnie zejść poniżej 7, ale przy pełnym denku 15 mało. Przekonałem się również, że pasażer to dodatkowy 1 litr zużycia.
NA od NB/fl troche sie rozni, w kwestii zuzycia paliwa takze. Ponizej 7 moze i da sie zejsc na trasie ale nie jest to latwe ani przyjemneNoge mam caly czas te sama, raczej nie tu jest problem, to Slicznotka zaczela pic wiecej i nie bardzo wiem dlaczego
tym bardziej ze poczynielem rzeczy ktore powinny to spozycie zmniejszyc (nowa sonda vs 20 letnia zepsuta, nowe swiece etc)
Nie bierzesz pod uwage, ze wjezdziles sie w auto i poprostu jezdzisz szybciej, co powoduje wieksze spalanie.
po miescie?? juz pomijajac ze ostatnio jest moda na zabieranie prawek wiec lepiej nie szalec to jezdze raczej dosc eko, pilnuje sie zeby nie jechac wiecej jak 80-90 po dwupasmowkach, nie deptac bez potrzeby, hamowac silnikiem ile sie da i takie tam. Poza tym mam obecnie zawieszenie w slabym stanie wobec czego lans jest najrozsadniejszym wyjsciem i tak wlasnie moja jazda wyglada.
Musze jeszcze zweryfikowac czy czasem nie uzywam za niskich obrotow. Po zainstalowaniu nowej sondy silnik zrobil sie bardziej elastyczny, zreszta moj remap tez spowodowal takie zjawisko. Moze jednak trzeba jezdzic na wyzszych obrotach niz wyczuwam ze sa wystarczajace zeby silnik sie nie meczyl. Zobacze przy kolejnym tankowaniu
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
- Lokalizacja: Merzig/De
- Kontakt:
Opos pisze:R.E.D. pisze:pozazdroscic - ja nadal srednia mam w granicach 10,5(nbfl 1.8)
Jak pojedziesz z nami na Chorwację, to średnią obniżysz
Kiedy sie wybierasz do Cro?
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
- Lokalizacja: Merzig/De
- Kontakt:
Dzisiejsza trasa 1800km do Cro , średnia 6,8 L , najmniejsze na baku 6.38 najwyższe 7,02l , jazda spacerowa 110-120 , miejscamido 140 , z walizka na bagażniku i załadowany po uszy 

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
moje ostatnie wyniki to:
miasto: 9/100
trasa 180km + 65km na torze w Toruniu: 10.13/100
powrot z Torunia (glownie autostrada 110kmh): 7.7/100
szacowanie spalanie na torze: 17/100
miasto: 9/100
trasa 180km + 65km na torze w Toruniu: 10.13/100
powrot z Torunia (glownie autostrada 110kmh): 7.7/100
szacowanie spalanie na torze: 17/100

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 lut 2015, 21:29
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
NBFL 1.8, seria, 5 biegow
Kilka moich tras, bo w miescie miedzy 10-12 w zaleznosci od odleglosci, korkow i "nogi".
- Krakow-Warszawa, swiezo kupione auto, jechalem na pierwszy przeglad, jazda do 120kmh, 7,2 l/100km
- Szczytno-Warszawa, okolo 200km trasa, do 130kmh, glownie 90 za tirami, z wyprzedzaniem na krajowce, klima, 8,5 l/100
- Warszawa-Gdynia, autostrada, caly czas okolo 140 kmh, klima, 10,5 l/100
- Gdynia-Krakow, autostrada i droga szybkiego ruchu, caly czas okolo 140 kmh, bez klimy, 10,3 l/100
- Krakow-Warszawa, glownie okolo 120 kmh, momentami okolo 140, klima, 9,2 l/100
Dodam, ze przy 140kmh mam 4300 rpm na piatym biegu.
Kilka moich tras, bo w miescie miedzy 10-12 w zaleznosci od odleglosci, korkow i "nogi".
- Krakow-Warszawa, swiezo kupione auto, jechalem na pierwszy przeglad, jazda do 120kmh, 7,2 l/100km
- Szczytno-Warszawa, okolo 200km trasa, do 130kmh, glownie 90 za tirami, z wyprzedzaniem na krajowce, klima, 8,5 l/100
- Warszawa-Gdynia, autostrada, caly czas okolo 140 kmh, klima, 10,5 l/100
- Gdynia-Krakow, autostrada i droga szybkiego ruchu, caly czas okolo 140 kmh, bez klimy, 10,3 l/100
- Krakow-Warszawa, glownie okolo 120 kmh, momentami okolo 140, klima, 9,2 l/100
Dodam, ze przy 140kmh mam 4300 rpm na piatym biegu.
Sesje zdjęciowe samochodów ---> http://janzagrodzki.com/
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 10:23
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa - WT....
- Kontakt:
To może i ja coś napisze.
Autko NC'06 1.8 oponki przód 215 tył 225.
Pomiary bez klimy.
Trasa:
- do 120 7.3l
- do 140 8.3l
- ogień > 140 9.3l
Miasto zawsze 10.3....
Autko NC'06 1.8 oponki przód 215 tył 225.
Pomiary bez klimy.
Trasa:
- do 120 7.3l
- do 140 8.3l
- ogień > 140 9.3l
Miasto zawsze 10.3....
była Octavia 2 Tour'12 1.6 - aktualnie Żony
Jest Mazda mx-5 NC'06 1.8
http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy
NC 1.8 - JUST BLACK
Jest Mazda mx-5 NC'06 1.8
http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy

NC 1.8 - JUST BLACK
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 lut 2015, 21:29
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
NBFL 1.8 - postanowiłem zrobić jedną trasę w celu sprawdzenia ile nbfl może spalić najmniej i nigdy tego nie powtórzę, bo jazda strasznie nudna
Kraków - Warszawa, do 110 kmh, baaaardzo delikatnie z gazem, bez klimy, spalanie: 6,9 l/100

Kraków - Warszawa, do 110 kmh, baaaardzo delikatnie z gazem, bez klimy, spalanie: 6,9 l/100
Sesje zdjęciowe samochodów ---> http://janzagrodzki.com/
NA 1.6 115
Trasa Piaseczno-Radom, zatankowałem do odbicia w obu miejscach.
Jazda spokojnie 100-120km/h, kilka razy w Radomiu ostrzejszy start ze świateł.
93km spalanie SZOK 6.5litra/100
Teraz wyjeżdżam bak, ciekawe ile na pełnym.
Trasa Piaseczno-Radom, zatankowałem do odbicia w obu miejscach.
Jazda spokojnie 100-120km/h, kilka razy w Radomiu ostrzejszy start ze świateł.
93km spalanie SZOK 6.5litra/100

Teraz wyjeżdżam bak, ciekawe ile na pełnym.
NA 1.8 miasto w porannych i popołudniowych korkach - 70% pozostałe to normalna jazda po mieście + kilka odpałów - na 400 km 10L/100.
Po ponad półrocznej obserwacji jak zachowuje się podtlenek LPG w MX-5 wyszło coś takiego
Średnio na długich trasach: 9,5L/100km
Średnio dla miasta: 11,5L/100km
Maksymalne odnotowane spalanie na zbiorniku - 14,9L/100km
Minimalne odnotowane spalanie na zbiorniku - 8,6L/100km <- nie planuję powtarzać, poświęcenie niewspółmierne do zysków
NB'99 1.8, 90% czasu jazdy dach złożony, koła standardowe z Vredestein-ami Sportrac5, dwa bary w każdym.
Średnio na długich trasach: 9,5L/100km
Średnio dla miasta: 11,5L/100km
Maksymalne odnotowane spalanie na zbiorniku - 14,9L/100km

Minimalne odnotowane spalanie na zbiorniku - 8,6L/100km <- nie planuję powtarzać, poświęcenie niewspółmierne do zysków

NB'99 1.8, 90% czasu jazdy dach złożony, koła standardowe z Vredestein-ami Sportrac5, dwa bary w każdym.
Moja NB 1,6 na trasie Białystok- Warszawa- Sandomierz- Rzeszów (wyszło równe 500km) cały czas top down z dwoma osobami na pokładzie, pełnym, mocno upakowanym bagażnikiem i zapakowanym trupobagiem spaliła 6,5l/100km
Tak niskiego wyniku jeszcze nie miałem, a tym bardziej z takim obciążeniem.
W poniedziałek będę tankował auto po trasie przez Bieszczady i też policzę ile wyszło
Na razie na liczniku 480km, ale czekam aż wskazówka spadnie do ostatniej kreski.

W poniedziałek będę tankował auto po trasie przez Bieszczady i też policzę ile wyszło

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
byem ciekaw ile moja NBFL 1.8 spali na autostradzie...
trasa400 km pełny bagażnik 2 pasażerów top up + klima - średnie prędkości od 130-150 do miejscami 180
==== równiótkie 10l.
trasa400 km pełny bagażnik 2 pasażerów top up + klima - średnie prędkości od 130-150 do miejscami 180
==== równiótkie 10l.
No i policzone- 566km z Rzeszowa przez Bieszczady i z powrotem tankowanie w Ostrowcu Świętokrzyskim. Tak jak powyżej dwie osoby i dużo bagażu, jazda w trybie relax. Wyszło 7.05l/100km czyli tyle samo ile miałem 6 lat temu na podobnej trasie przez Bieszczady. Bardzo przyzwoicie jak na takie warunki.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
- Model: NA
- Wersja: 1,8
- Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo
NA 1,8 - zlot Roztocze potem takie różne, a noge mam ciężką (do 180)
Roztocze w te i wewte plus rajd 8,95 l/100 km
Drugi pomiar Wwa i okolice 8,45 l/100 km.
Roztocze w te i wewte plus rajd 8,95 l/100 km
Drugi pomiar Wwa i okolice 8,45 l/100 km.
dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
NA
1.6 90KM
Trasa spokojna 80-110 km/h średnia 7 litrów
Miasto w miare spokojnie 8-9 litrów
Miasto w miare but około 10 litrów
To wyniki z obecnej czarnej mazdy: 7-10 litrów na sto
Szara miała szperę 100%, brak kata i przelotowy wydech a wyniki wszystkie były o 1 litr większe czyli 8-11 litrów średnio na sto.
Tak to u mnie wygląda
1.6 90KM
Trasa spokojna 80-110 km/h średnia 7 litrów
Miasto w miare spokojnie 8-9 litrów
Miasto w miare but około 10 litrów
To wyniki z obecnej czarnej mazdy: 7-10 litrów na sto
Szara miała szperę 100%, brak kata i przelotowy wydech a wyniki wszystkie były o 1 litr większe czyli 8-11 litrów średnio na sto.
Tak to u mnie wygląda


Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’